Miksi älykkäät kirjoittelevat av:lle?
Päteäkseen? Eikö heille löytyisi tiede-foorumilta tasoistaan seuraa?
Kommentit (61)
Tiede-foorumilla pädetään. Rahvaan selättäminen täällä ei tuo nautintoa.
Tiede-foorumille täytyy rekisteröityä. Kyllä, luen niitä juttuja usein mutta en halua jättää jälkeeni mitään julkista nettiprofiilia.
Tiede-foorumilla on tylsää. Kyllä useat älykkäätkin tykkäävät naureskella munsalan kansallispuvuille, vastapahoittaa mielensä kuppinuudelimielensäpahoittajasta tai vaikka tsempata Vaasan kissataloa.
Täällä on viihdyttävää. Niin hölmöjä juttuja.
Viihdyn. Hihitän omille naseville teksteilleni.
Koska kuvittelemme voivamme muuttaa ihmisiä. Not smart. :/
No eipä täällä pahemmin ole älykkäitä näkynyt.
Omasta vai muiden mielestä älykkäät?
En tiedä, kun en itse ole erityisen älykäs. Mutta itseäni kiehtoo hieman se, että tällä palstalla voin ainakin uskotella voivani kirjoitella ja seurata erilaisten kirjoittajien kirjoituksia. Ehkä samalla jotain oppien. Hämmentävää on se, kun esimerkiksi joku kertoo, että hänen älykkyysosamääränsä on yhtä suuri kuin väestöstä arviolta vajaalla 3% on, niin ei mene kuin muutama hetki, niin löytyy useampikin, jotka kertovat heillä olevan kirjoittajan kanssa yhtä korkea tai korkeampi älykkyyden taso. Melkein yhtä ihmeellistä on se miten laajaa on Mensan edustajat täällä. - Jos erehdyn sanomaan jotain epäilyksiä Mensasta tai siitä, että se on minusta lähinnä "wanna be älykkäiden" yhdistys, niin heti saan kuulla kunniani, kuinka olen vain kateellinen ja vähä-älyinen itse. Saattavat toki osin olla oikeassakin. Mutta tulee mielikuva, että ainakin osa älykkäistä tai itseään sellaisina pitävinä -tästä merkkinä halu kuulua ja olla Mensan jäsen- on ilmeisen herkkiä arvostelulle ja joille asiat ovat ilmeisen yksinkertaisia kun taas itselläni on usein enempi kysymyksiä kuin yksinkertaisia vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
No eipä täällä pahemmin ole älykkäitä näkynyt.
Pidän kyllä niitä älykkäinä, joilla leikkaa nopeasti älyttömiin aloituksiin/kommenteihin.
Tunnen itseni täällä vielä älykkäämmäksi kuin olenkaan.
Älykkäät joilla ei ole tunneälyä trollailevat ja tunneälykkäät harmistuvat.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kun en itse ole erityisen älykäs. Mutta itseäni kiehtoo hieman se, että tällä palstalla voin ainakin uskotella voivani kirjoitella ja seurata erilaisten kirjoittajien kirjoituksia. Ehkä samalla jotain oppien. Hämmentävää on se, kun esimerkiksi joku kertoo, että hänen älykkyysosamääränsä on yhtä suuri kuin väestöstä arviolta vajaalla 3% on, niin ei mene kuin muutama hetki, niin löytyy useampikin, jotka kertovat heillä olevan kirjoittajan kanssa yhtä korkea tai korkeampi älykkyyden taso. Melkein yhtä ihmeellistä on se miten laajaa on Mensan edustajat täällä. - Jos erehdyn sanomaan jotain epäilyksiä Mensasta tai siitä, että se on minusta lähinnä "wanna be älykkäiden" yhdistys, niin heti saan kuulla kunniani, kuinka olen vain kateellinen ja vähä-älyinen itse. Saattavat toki osin olla oikeassakin. Mutta tulee mielikuva, että ainakin osa älykkäistä tai itseään sellaisina pitävinä -tästä merkkinä halu kuulua ja olla Mensan jäsen- on ilmeisen herkkiä arvostelulle ja joille asiat ovat ilmeisen yksinkertaisia kun taas itselläni on usein enempi kysymyksiä kuin yksinkertaisia vastauksia.
On kyllä kummallista, että jotkut ottavat noin herkkänahkaisesti itseensä, että alkavat haukkua. Ei ole kovin tunneälykästä eli viisasta ainakaan. Eikö asiaan voi vain vastata, että se on sinun mielipiteesi tai kysyä mihin perustat tämän mielipiteen.
Äly, äly, äly. Äly, vielä kerran äly.
Puhuttaisko myötätunnosta? Ihmisen arvo on siinä miten kohtelee muita.
Jos olet kerrankin loukannut toisen itsemääräämisoikeutta, se ei korjaannu esittämällä lipevää ystävää muualla.
Hyvä ihminen ei vahingoita muita.
Se on aivan sama mikä palikkamäärä tulee jossain maisteritestissä, jos on ihmisenä mitätön.
Koska monilla älykkäillä ei ole paljon kavereita ja jos laiskottaa, niin haluaa jutella kevyesti. Usein kiinnostavan aiheen kohdattuaan tekee mieli sanoa joku oma älykäs mielipide, vaikka ei olisi aikonutkaan. Minusta täällä on monipuolisesti aiheita ja yllätyksellisyys on hauskaa. Tiede.fi:ssä pitää keskittyä enemmän ja tulee paineita antaa itsestä fiksu kuva - esimerkiksi kirjoittaa tarpeeksi ymmärrettävästi ja oikein, tarkistaa faktat. Täällä voi ottaa rennommin anonymiteetin takia. Ja sitten vielä se, että täällä voi pönkittää helposti egoa. Täällä on niin tyhmiä ihmisiä ilmeisesti tosissaan, että se huvittaa ja tunnen itseni kevyesti ylemmäksi selittäessäni jotain. Tiedefoorumeilla on juttua, mistä en ensilukemalla välttämättä tajua mistä on kyse.
Ai tyhmät saa vain kirjotella? :D