Miksi älykkäät kirjoittelevat av:lle?
Päteäkseen? Eikö heille löytyisi tiede-foorumilta tasoistaan seuraa?
Kommentit (61)
Olen tohtori, mensan jäsen, johtotehtävissä mutta nyt äitiyslomalla. Olen yksinäinen ja aavee auttaa vähän siihen. Tämä ei poissulje tiedefoorumeita joilla pyörin myös. Av on ”pikantti lisä” tjsp :)
Trollit estää kirjoittamisen. Ne haluaa vain oman äänensä esiin.
Sinccis
Kunnioitettavan älykäs ihminen on mielestäni monen asian summa, ei pelkästään kävelevä tietokone vaan myös sellainen jolla on tunneälyä. Koko paketti siis kasassa.
Kylmä älykäs ihminen mielestäni narsistin kanssa samaa inhokkiluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äly, äly, äly. Äly, vielä kerran äly.
Puhuttaisko myötätunnosta? Ihmisen arvo on siinä miten kohtelee muita.
Jos olet kerrankin loukannut toisen itsemääräämisoikeutta, se ei korjaannu esittämällä lipevää ystävää muualla.
Hyvä ihminen ei vahingoita muita.
Se on aivan sama mikä palikkamäärä tulee jossain maisteritestissä, jos on ihmisenä mitätön.Entisenä ylimielisenä älykkäänä, kyl. I stand corrected. Tällä mainitsemallasi on paljon enemmän arvoa kuin mitä olen aiemmin tajunnut. ÄO:ni on mitatusti tosi korkealla, mutta kuitenkin nautin eniten ihmisistä, joilla on vilpitön hyvä tahto muita kohtaan. Siinä on jotain ihan vastustamatonta ja jota ei helposti löydy ns. älykkäistä ihmisistä. Olen ottanut ihan asiakseni katsoa maailmaa monipuolisemmin kuin tämän yhden ulottuvuuden kautta.
Näin on. Mutta myötätunnolla ei voi opiskella vaikeita asioita ja tehdä älyllisesti vaativia töitä, kuten kirurgin tai tutkijan hommia. Joihinkin asioihin toivoo, että toinen on ennenkaikkea älykäs, vaikka luonne olisi ikävämpi. Ihmissuhteissa paljosta älystä ei yleensä ole kyllä suuresti etua.
Sitä toivoisi, että älykkäät käyttäisivät mieluiten lahjojaan ihmiskunnan hyväksi. Ja tietenkin kaikki muutkin ihmiset omia ominaisuuksiaan.
Ennen atlantista ja lemuriaa ihmiset olivat korkea älyllisessä maapallossa jossa hengellisyyden voima joutui koetukselle mentaalisuudesta ja korkea älyllinen varas mentaalisuus koetteli hengellistä isä poika suhdetta ja se on jatkunut nykypäivään. Ihmiskunta ei selviydy ellei tämän kaukaisen kulttuurin isä poika suhde joka on jatkunut puhtaana verilinjana tuhansia vuosia saa korjata tätä ongelmaa ihmiskunnastamme. Tämän takia on sananvapaus. Tämän takia Donald Trump on presidentti. Tämän takia Juha Sipilän pitää olla seuraava pääministeri. Tämän takia on kuningas monarkia ja demokratia joka yrittää alusta loppuun varastaa tältä isältä ja pojalta kestävyyden ja vääristää kaiken medialla että tähän liittyy marijuana esimerkiksi kuin chilit ovat ne jotka tulivat korkea älyllisestä kulttuurista nykypivään ja ne pitävät vielläkin arvonsa. Nämä media omistajat ovat pilanneet omansa sinisen mentaalisuuden chilin eikä heillä ole tekemistä korkea tasoisen historiallisen kulttuurin kanssa CERN tuhoaa ihmiskunnan ja ķámèłít.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äly, äly, äly. Äly, vielä kerran äly.
Puhuttaisko myötätunnosta? Ihmisen arvo on siinä miten kohtelee muita.
Jos olet kerrankin loukannut toisen itsemääräämisoikeutta, se ei korjaannu esittämällä lipevää ystävää muualla.
Hyvä ihminen ei vahingoita muita.
Se on aivan sama mikä palikkamäärä tulee jossain maisteritestissä, jos on ihmisenä mitätön.Entisenä ylimielisenä älykkäänä, kyl. I stand corrected. Tällä mainitsemallasi on paljon enemmän arvoa kuin mitä olen aiemmin tajunnut. ÄO:ni on mitatusti tosi korkealla, mutta kuitenkin nautin eniten ihmisistä, joilla on vilpitön hyvä tahto muita kohtaan. Siinä on jotain ihan vastustamatonta ja jota ei helposti löydy ns. älykkäistä ihmisistä. Olen ottanut ihan asiakseni katsoa maailmaa monipuolisemmin kuin tämän yhden ulottuvuuden kautta.
Ei tietenkään. Mutta älykkään ihmisen pitäisi tajuta, ettei tarvita kirurgeja enemmän kuin tarvitaan. Jonkun pitää tehdä ne kaikki muut asiat. Ihan välttämättä pitää. Jos maailmankatsomus rakentuu sille, että alle-kirurgin on muka itse asiassa tarpeeton tai jotenkin viallinen ihminen, menee niin pahasti pieleen ettei mitään. Plus että kun älykkäälle ihmiselle iskee se elämän välttämätön katastrofi muodossa tai toisessa, kanssakirurgit ovat luultavasti kaikista viimeiseksi mitenkään avuksi siinä tilanteessa.
Näin on. Mutta myötätunnolla ei voi opiskella vaikeita asioita ja tehdä älyllisesti vaativia töitä, kuten kirurgin tai tutkijan hommia. Joihinkin asioihin toivoo, että toinen on ennenkaikkea älykäs, vaikka luonne olisi ikävämpi. Ihmissuhteissa paljosta älystä ei yleensä ole kyllä suuresti etua.
Sitä toivoisi, että älykkäät käyttäisivät mieluiten lahjojaan ihmiskunnan hyväksi. Ja tietenkin kaikki muutkin ihmiset omia ominaisuuksiaan.
Olen Tiede-palstan vakituinen käyttäjä, mutta välillä käyn täällä, koska av-palstalaiset kykenee myös älykkääseen keskusteluun. Täällä tuntuu olevan ihmisiä, jotka ovat aktiivisemmin elämässä kiinni. En tiedä miksei se keskustelu oikein luonnistu Tiede-palstalla... Välillä tulee jotain satunnaista hyvää, mutta varsinainen dialogi ei näytä sujuvan. Itse asiassa, se ei ole keskustelu- vaan mielipidepalsta. Porukka on hyvin suppea. Tuntevat toisensa vuosien takaa, ja käyvät keskustelua myös kulissien takaa (nykyisille ei mahdollista). Ehkä suurin ongelma siellä on, että joku yksittäinen ukkeli täyttää palstan oudoilla spämmeillään, karkoittaen jokaisen joka vähänkin harkitsee rekisteröitymistä. (Päivästä, viikosta, kuukaudesta toiseen esim. "Olli.S" - joka on omien sanojensa mukaan ateisti - esittää uskovaa, koska tykkää provosoida uskonnonvastaisesti.) Aloitukset ei huku, koska ne on siellä aika yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ennen atlantista ja lemuriaa ihmiset olivat korkea älyllisessä maapallossa jossa hengellisyyden voima joutui koetukselle mentaalisuudesta ja korkea älyllinen varas mentaalisuus koetteli hengellistä isä poika suhdetta ja se on jatkunut nykypäivään. Ihmiskunta ei selviydy ellei tämän kaukaisen kulttuurin isä poika suhde joka on jatkunut puhtaana verilinjana tuhansia vuosia saa korjata tätä ongelmaa ihmiskunnastamme. Tämän takia on sananvapaus. Tämän takia Donald Trump on presidentti. Tämän takia Juha Sipilän pitää olla seuraava pääministeri. Tämän takia on kuningas monarkia ja demokratia joka yrittää alusta loppuun varastaa tältä isältä ja pojalta kestävyyden ja vääristää kaiken medialla että tähän liittyy marijuana esimerkiksi kuin chilit ovat ne jotka tulivat korkea älyllisestä kulttuurista nykypivään ja ne pitävät vielläkin arvonsa. Nämä media omistajat ovat pilanneet omansa sinisen mentaalisuuden chilin eikä heillä ole tekemistä korkea tasoisen historiallisen kulttuurin kanssa CERN tuhoaa ihmiskunnan ja ķámèłít.
Olli.S pysy siellä Tiede-palstalla vaan.
Koen velvollisuudekseni opettaa tyhmiäisiä.
Ei voisi vähempää kiinnostaa mistään "älykkäästä" keskusteleminen internetissä. Harvoimpa kyse onkaan mistään muusta kuin egobuustista ja sosiaalisen arvovallan tavoittelemisesta jne.
Olen pitänyt itseäni keskivertoälykkäänä. Pyörinyt täällä vauva.fi:ssä nyt 2 viikkoa ja nolottanut kun en tiennyt mitä tarkoittaa koko ajan hoettu av. Ihan äsken oivalsin ihan itse että Aihe Vapaa. Se siitä älystä ja nokkeluudesta.
Vieläkään en tiedä mitä tarkoitta ap ja wt.
Tämä palsta on hauskaa viihdettä. Jos haluaa oikeasti keskustella, niin sitten tämä on väärä paikka.
Älykkäät on uteliaita, ja täällä pääse kiinni oman kokemusmaailman ulkopuolella oleviin asioihin ja ihmisiin (tosin joistakin kyllä olisin mieluummin tietämättä mitään). Mitä se "omantasoisten" kuplassa pysytteleminen opettaa, jos mitään muuta ei harrasta?
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt itseäni keskivertoälykkäänä. Pyörinyt täällä vauva.fi:ssä nyt 2 viikkoa ja nolottanut kun en tiennyt mitä tarkoittaa koko ajan hoettu av. Ihan äsken oivalsin ihan itse että Aihe Vapaa. Se siitä älystä ja nokkeluudesta.
Aloituspuheenvuoro ja white trash.
Vierailija kirjoitti:
Ap on alkuperäinen keskustelun aloittaja. Wt on white trash.
Vierailija kirjoitti:
Ap = alkuperäinen eli aloittaja. Wt = white trash eli alaluokkainen rääväilijä (kuulostipa ilkeältä auki kirjoitettuna).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituspuheenvuoro ja white trash.
Kiitos. Oletus oli Aloittaja Persoona, ja Witun Tyhmä, mutta nyt ei ihan osunut sinne kuuluisaan maaliin.
Koska välillä on kiva laittaa aivot narikkaan.
Entisenä ylimielisenä älykkäänä, kyl. I stand corrected. Tällä mainitsemallasi on paljon enemmän arvoa kuin mitä olen aiemmin tajunnut. ÄO:ni on mitatusti tosi korkealla, mutta kuitenkin nautin eniten ihmisistä, joilla on vilpitön hyvä tahto muita kohtaan. Siinä on jotain ihan vastustamatonta ja jota ei helposti löydy ns. älykkäistä ihmisistä. Olen ottanut ihan asiakseni katsoa maailmaa monipuolisemmin kuin tämän yhden ulottuvuuden kautta.