Naapurin muksut partioivat makkarin ikkunan alla
Muutimme äskettäin uuteen asuntoon, rivarin päätyyn.
Olen huomannut, että naapuruston leikki-ikäisillä lapsilla on tapana kulkea etupihamme poikki. Se jo ärsyttää, mutta äskettäin huomasin myös tuoreet jalanjäljet aivan makuuhuoneemme ikkunan alla! Muksut siis myös kurkkivat/kuuntelevat ikkunoista, mitä meillä makkarissa tapahtuu! Hyi olkoon. En ole tavannut vielä ketään "itse teosta". Miten te toimisitte? Pitäisikö asiasta huomauttaa pihan aikuisille? En edes tunne naapureita vielä, joten noloa mennä tuollaisesta juttelemaan ensimmäisenä.
Eikö lapsille opeteta mitään yksityisyydestä ja toisten kunnioittamisesta?
Kommentit (41)
Älä nyt viitti ap. Mäkin olin pienenä kaverin kaa ja katottiin ikkunasta ku äijä paino niin saatanasti naarasta lähetyssaarnaajassa ja akka siinä vinkumaan nautinnosta. Kunne huomas meidät. Ukko siitä pystyyn ja reva auki syöksymään keittiön kautta suoraan ulos huutamaan tappi pystyssä. ÄÄH, mitä sä ap nipotat
AP olet todella outo ihminen. Juuri tuollaisia ihmisiä lapset pelkää ja aikuiset inhoaa.
Mitä sitten vaikka joku lapsi olisi käynyt kurkkaamassa teidän ikkunasta? Ei kukaan jaksa olla siellä tuntikausia kuuntelemassa että pannaanko teillä, ja jos joku jaksaisikin niin oma häpeänsä.
Me asuttiin kerrostalossa kun tytär oli kolmannella/neljännellä luokalla koulussa, oli sitten leikkiessään juossut pihan ympäri (kellään ei ollut mitään omia pihoja) ja ekan kerroksen päätyhuoneiston ukko oli oli tullut tytölle huutamaan että älä kyylää meidän ikkunoista, ei likka ollut mitään ikkunoista katsonutkaan, kunhan oli ohi viileettänyt, tyttö kyllä pelästyi sitä miestä, ja vieläkin nyt kymmenen vuoden päästä joskus sitä muistelee.
Lapset on lapsia, ja jos oikeesti se häiritsee että joku voi nähdä sisälle asuntoon, lapsi tai aikuinen, niin paras pitää verhot tiukasti kiinni, kun tekee jotain noloa tai rikollista.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 17:33"]Muutimme äskettäin uuteen asuntoon, rivarin päätyyn.
Olen huomannut, että naapuruston leikki-ikäisillä lapsilla on tapana kulkea etupihamme poikki. Se jo ärsyttää, mutta äskettäin huomasin myös tuoreet jalanjäljet aivan makuuhuoneemme ikkunan alla! Muksut siis myös kurkkivat/kuuntelevat ikkunoista, mitä meillä makkarissa tapahtuu! Hyi olkoon. En ole tavannut vielä ketään "itse teosta". Miten te toimisitte? Pitäisikö asiasta huomauttaa pihan aikuisille? En edes tunne naapureita vielä, joten noloa mennä tuollaisesta juttelemaan ensimmäisenä.
Eikö lapsille opeteta mitään yksityisyydestä ja toisten kunnioittamisesta?
[/quote]
Voisiko lapset olla uteliaita, kun tietävät uusista asukkaista. Sen verran kurkkineet, että millaisia asukkaita. Tuskin jatkossa ikkunan takana majailevat.
Ymmärrän hyvin, asun itse myös rivarissa. Sinuna menisin suoraan puhuttelemaan lasten vanhempia. Jos yhtään fiksuja ovat, uskovat kun itse sanot tomerasti.
Ja lapset ovat lapsia? Mitä kaikkea tuon sanonnan varjolla voi hyväksyttää? Kyllä se kasvattaminen pitää/pitäisi joskus aloittaa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 02:46"]
Ymmärrän hyvin, asun itse myös rivarissa. Sinuna menisin suoraan puhuttelemaan lasten vanhempia. Jos yhtään fiksuja ovat, uskovat kun itse sanot tomerasti.
Ja lapset ovat lapsia? Mitä kaikkea tuon sanonnan varjolla voi hyväksyttää? Kyllä se kasvattaminen pitää/pitäisi joskus aloittaa.
[/quote]
Samaa mieltä ^peukun kera.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 19:54"]
Kymmenvuotiaan kengänkoko on 37-39, eli ihan aikuisen kokoa. Oliskohan kuuntelija kuitenkin aikuinen, tai sitten reilusti nuorempi 5-8v?
[/quote]
Minun täysikäisen tyttäreni kengänkoko on 36-37.
Ei siinä sen kummempia tarvita, kuin että sanot lapsille, että piha on teidän yksityisaluetta ja sille ei saa tulla. 10-v ymmärtää tämän ihan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 07:23"]
Kymmenvuotiaan kengänkoko on 37-39, eli ihan aikuisen kokoa. Oliskohan kuuntelija kuitenkin aikuinen, tai sitten reilusti nuorempi 5-8v?
[/quote]
Minun täysikäisen tyttäreni kengänkoko on 36-37.
[/quote]
Niinpä. Mun yli 3-kymppisellä siskolla on saman kokoinen jalka kuin mun 9-vuotiaalla tyttärellä. Eli samainen 36-37.
Mutta toisaalta, jos pystyy lumesta erottamaan jalanjäljet selvästi aikuisen jälkiä pienemmäksi, varmaan on kyse kengänkoosta, joka on alle 36. Ellei sitten mielesään vertaa johonkin 40-kokoiseen ja yli.
Jotkut näyttävät ajattelevan, että rivitaloasuminen on yhtä kuin sellainen asumismuoto, jossa kakarat, ja naapurit yleensäkin, saavat huinia toisen "tontilla" ihan miten lystää. "Lapset ne vaan ovat uteliaita, minkäs teet, heh heh" , "Meidän muksut on AINA ja iänkaikkisesti saaneet juosta tän ja tuon pihan poikki ja piste".
Isännöitsijä ainakin meidän tapauksessa oli jyrkästi eri mieltä. Toisen piha-alueelle EI mennä, ja se myös tarkoittaa sitä! Ei edes aitaamattomaan pihaan!
Meillä alkoi heti varsinainen helvetti, kun muutettiin. Kaunis ja koulutettu koiramme varmaan laukaisi koko homman. Erään naapurin kiusaajakakarat saivat periksi, ja heille hankittiin kolme, siis luit ihan oikein 3! saman rotuista koiraa. Pihamme puskista käytiin syömässä marjat poissa ollessamme. Olisin taatusti antanut makupalat, jos joku olisi kohteliaasti pyytänyt. Mutta ei, piti varastaa! Todistajat on.
Kaikkien mahdollisten kiusan- ja ilkivallantekojen jälkeen juttu eteni asukastoimikunnan puh.johtajan kautta taloyhtiön hallituksen käsittelyyn. Tapauksessamme jouduttiin ottamaan yhteyttä myös naapuruston hallituksiin, kun sieltä pihoilta myös lappoi porukkaa niin, että usein oli jopa 12 kakaraa riehumassa meidän pihassa. Lisäksi nämä muualta tulevat kusipäät (ikä jo 12-15v, joten tieto oikean ja väärän välillä selvä. Miksi muuten olisivat pakoon juosseet raukkamaisina?) alkoivat rikkoa paikkoja ja fillareita muiltakin.
Näitä pitäisi sitten kai vaan ymmärtää? Pojat on poikia ja hieman ovat uteliaita, että kukas siellä verhojen takana oikein luuraakaan? Voihan helvetti.
Ap on hyvä, ja aloittaa asiallisesta kieltämisestä Seuraavaksi sitten tositoimet. Näin meillä saatiin kotirauha ja curlivanhemmat kuriin!
Olemme sittemmin muuttaneet toiseen rivariin, mutta täällä ei onneksi ole kurittomia kakaroita. Ihana rauha ja kunnioitus vallitsee.
Tajusin kyllä, että ap:n pihalla "vierailevat" ovat nuorempia, mutta jos ei näitä nyt opeta tavoille, niin tässä hiukan esimakua tulevasta.
[/quote]
Meidän 9,5v käyttää kenkiä, joiden koko on 32. Aika paljon tulee puolessa vuodessa kasvamaan, että päästään tuohon ;)
Joskus kun tiedät, että ne kakarat hiippailee teidän ikkunan alla, niin ei muuta kuin kunnon superhärskit seksisessiot käyntiin. Eiköhän siinä kakarat kalpene. Tai sitten ne vain innostuu. Paha sanoa :)
Onko siellä käyty vai partioitu? Kyllä jatkuva partiointi pitää ottaa esille myös lasten vanhempien kanssa. Se voi hyvinkin olla, että vanhemmat ovat järjestäneet noin järjestelmällisen vakoilusysteemin sinne.
Jotkut näyttävät ajattelevan, että rivitaloasuminen on yhtä kuin sellainen asumismuoto, jossa kakarat, ja naapurit yleensäkin, saavat huinia toisen "tontilla" ihan miten lystää. "Lapset ne vaan ovat uteliaita, minkäs teet, heh heh" , "Meidän muksut on AINA ja iänkaikkisesti saaneet juosta tän ja tuon pihan poikki ja piste".
=wt
tässä paras tuntomerkki wt-perheelle, omilla lapsilla on kuninkaan oikeudet
Älä tee mitään. Anna lasten leikkiä. Pääset sillä lailla vähemmällä.
Älä tee mitään. Anna lasten leikkiä. Pääset sillä lailla vähemmällä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 02:46"]
[/quote]
kasvattaminen? :/
Istuta ikkunan alle rivi ruusupensaita, joissa on saatanalliset piikit. Istutuksia saa kyllä tehdä omalle pihalleen.
Sitä ennen puhu lasten vanhemmille ja ellei auta niin isännöitsijälle. Ei ne lapset muuten tottele. Meillä vastaavassa tapauksessa länkyttivät vaan vastaan kunnes isänsä ärähti.
[/quote]
Minun kengännumeroni on 39 vaikka olen aikuinen mies.
En kuitenkaan ole ollut siellä teillä kurkkimassa (enkä muuallakaan ;-))
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 02:46"]
[/quote]
kasvattaminen? :/
[/quote]
Niin, että vanhemmat kieltävät tai katsovat, etteivät lapset mene toisen tontille.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 19:54"]Kymmenvuotiaan kengänkoko on 37-39, eli ihan aikuisen kokoa. Oliskohan kuuntelija kuitenkin aikuinen, tai sitten reilusti nuorempi 5-8v?
[/quote]
Minun 10-vuotiaan lapseni kengän koko on 35-36.