Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rintasyöpä paniikki

Vierailija
24.02.2013 |

miten rintasyöpä kasvain oireilee ja miltä se tuntuu.

mullon toinen rinta ihan yläosasta arka. myös ulkosivulta kainalosta ja olkavarren sisäosasta. kainalon sivulla on kuumottava tunne. onko tää nyt syöpä? mitään varsinaista pattia en ole löytänyt. pelottaa niin vietävästi ;(

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaisia oireita (+ suurentuneita imusolmukkeita) ja lääkäri lähetti minut mammografiaan ja ultraan. Ei siellä mitään ollut Ehkä kannattaisi tutkia kuitenkin,

Vierailija
22/26 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette varmasti oikeassa. en vaan saa nyt tätä paniikkia ja pelkoa talttumaan. varmaan saan näillä peloillani pian avioeronkin aikaiseksi...mies ei enää jaksa pelkojani kun en lääkäriin lähde. jos elämä ois helppoo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP,

mä olen se eilen vastannut joka sai rintasyöpädiagnoosin vuosi sitten.
Ole hyvä ja rauhoitu, et saa mitään hyvää aikaiseksi vellomalla tuossa asiassa. Nuo oireet _eivät_ ole tyypillisiä rintasyövän oireita.

Ote syöpäjärjestön sivuilta (http://www.cancer.fi/tietoasyovasta/syopataudit/rintasyopa/): "Rintarauhasen punoitus ja turvotus johtuu yleensä rintarauhasen tulehduksesta eli mastiitista. "

Missä päin asut? Jos olet pääkaupunkiseudulla, voin suositella Matti Kestilää, http://www.ultrarontgen.fi/  Varaa aika heti huomenna, sillä on typerää olla lähtemättä lääkäriin, jos on noin huolestunut. Kaikella ystävyydellä: ymmärrän miestäsi, jos hän on väsynyt siihen, että kiipeilet seinille, muttet _tee_ asialle mitään.

Vierailija
24/26 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos syöpä olis pitkällä niin tuntuis rinnassa jo aikamoinen pattikin...

Jos on kauan ollu tulehdus niin ei välttämättä ihan yhdellä kipulääkkeellä taltukaan, voi vaatia    kuurin, joko tulehduskipulääkekuurin tai sitte jopa antibioottikuurin. Voi kun saisit paniikin talttumaan, kun ei sulla nyt vaikuttais miltään pahalta toi sun tilanne.

ja jos koko kylki on jumissa niin vaikuttais enemmän siitä turvakaukalon kantamisesta aiheutuneelta lihaskrampilta. Ei rintasyöpä kylkeä jumiuta.

Vierailija
25/26 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun pienessä kunnassa jossa ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin tk.sinne en mene, turhan paljon huonoja kokemuksia. naapuri kaupungin yksityistä lääkäriasemaa olen katsellut jos sinne rohkenein. pitääkö sen siis olla gyne vai ihan yleislääkäri? minulla on taipumusta paniikkikohtauksiin joten sekin varmaan nyt tästä pahempaa panikointia ja ruikutusta tekee. ja kaikkineen pelottaa kun on nuo pienet lapset. jos tämä on syöpä ja joudun hoitoihin..ehkä jopa kuolen. nyt kun olen painellut ja tutkinut tuota rintaa niin onhan se kipeä ja kuumottava.. ja se ei kun lisää pelkoa. olkavarsi on kipeä ja sormet puutuneen turran oloiset. äh. kiitos kaikki jotka olette jaksaneet lukea ja kommentoida <3

Vierailija
26/26 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP,

soita huomenna sinne naapurikaupungin ajanvaraukseen. Kysy niiltä, kenelle lääkärille sun kannattaa mennä, ne tuntee kollegansa ja niiden erityisosaamisen. Ei sun tarvitse soittaessa sanoa, että haluat ajan gynelle, anna niiden kertoa, kenelle ajan haluat.

Kipeys ja kuumottavuus puhuvat syöpää vastaan.

Ole kiltti itsellesi ja läheisillesi ja hoida tämä pois päiväjärjestyksestä.

Nyt netti kiinni ja keittämään perheelle iltateetä. Tehkää jotain kivaa yhdessä, jotain ihan muuta.

t. diagnoosi 1v.