Olen akateeminen. Veli nai kouluttamattoman. Tulee noloja tilanteita. Muita?.
Insinööriveljeni erosi lastensa äidistä ja avioitui uuden naisen kanssa. Ihan ok nainen, eronnut, lapsia, käy töissä. Mutta. Itse olen akateeminen ja johtavassa asemassa. Veljen uudella vaimolla ei ole mitään koulutusta peruskoulun jälkeen. Ei tunnu edes lukevan lehtiä tms koska yleissivistys on aivan olematon. Kertoo naureskellen ettei koulunköynti kiinnostanut Tästä tulee noloja tilanteita. Kaipaan vinkkejä, miten toimia.
Kommentit (53)
Kannattaa jättää tieto pois LinkedInistä, ei siellä muutkaan ilmottele sukulaistensa puolisoita.
No puhutte säästä, lapsista, hänen töistään.. pitääkö jostain politiikasta alkaa edes puhua?
Kannattaa varmaan miettiä onko sinulla persoonallisuushäiriö tms...
Vaikutat juuri sellaiselta, joka ajattelee olevansa muita parempi. Käytätkö kenties silmälaseja?
Tietty sinun on vaikea myöntää olevasi muita huonompi mutta se on varmasti totuus.
"Koskaan ei kannata hukata hyvää tilaisuutta pitää päänsä kiinni" koskee kaikkia, sinuakin.
Pyydä veljeltä, että pysyvät vaimonsa kanssa Porvoossa eivätkä lähde muualle häpäisemään sinua.
On kyllä paha tilanne. Mitä jos salaa opettaisit häntä. Syötät vaivihkaa tietoa hänelle ja joskus ohimennen tenttaat häneltä esim heittämällä kysymyksen Krimin sodasta. Jos vastaa oikein, niin kehut "hyvä tyttö" ja heität makupalan.
No omassa lähipiirissäni on jokunen sinun määritelmäsi mukaan ns."kouluttamaton", mutta ei tule noloja tilanteita. Ei vaan puhu aiheista, joista toinen ei tiedä mitään.
Ei se koulutus merkkaa automaattisesti hyvää yleistietoa. Riippuu kuinka paljon ihminen on kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ja maailman menosta.
Olen säännöllisesti tekemisissä dippainssin kanssa jolla on todella huono yleistieto. Esim. jotain uutista on kaksi viikkoa puitu lehdissä/nettiuutisissa, niin hänellä ei ole käsitystäkään siitä. On matemaattisesti varmasti osaava, mutta siihen se jääkin.
Yhdelle korkeakoulutetulle kaupallisen alan osaajalle selitin hänen opiskeluaikanaan depitin ja kreditin eron.
Kyllä näitä löytyy.
Vastaavasti monen "duunarin" kanssa olen käynyt hyviä ja avartavia keskusteluita.
Eli ei kannata lokeroida ihmistä pelkän koulutuksen perusteella.
Hohhoijaa. Tottakai koulutus KORRELOI yleensä yleissivistyksen kanssa, mutta en kyllä vetäisi siihen yhtälaisuusmerkkiä silti. Sen verran monta koulutettua junttia ole tavannut ja vastaavasti sivistynyttä kouluttamatonta. Kuuntele sitä naista, sillä voi olla muita hyviä ominaisuuksia. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän olen alkanut arvostaa muitakin ominaisuuksia kuin yleissivistystä. Esimerkiksi hyväntahtoisuutta, avuliaisuutta jne.
Kirjoitusvirheistäsi päätellen et tosiaan ole akateeminen, vaan korkeintaan amis. Provoilet muka akateemisena täällä, koska eilisessä keskustelussa sinulle sanottiin, etteivät akateemiset tee tänne ketjuja, joissa haukutaan amiksia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3405488/miksi-amiksia-ja-duunareita-vaheksytaan
Vaikka olisi koulutus, niin jotkut on siltikin pikkasen hölmöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se koulutus merkkaa automaattisesti hyvää yleistietoa. Riippuu kuinka paljon ihminen on kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ja maailman menosta.
Olen säännöllisesti tekemisissä dippainssin kanssa jolla on todella huono yleistieto. Esim. jotain uutista on kaksi viikkoa puitu lehdissä/nettiuutisissa, niin hänellä ei ole käsitystäkään siitä. On matemaattisesti varmasti osaava, mutta siihen se jääkin.
Yhdelle korkeakoulutetulle kaupallisen alan osaajalle selitin hänen opiskeluaikanaan depitin ja kreditin eron.
Kyllä näitä löytyy.
Vastaavasti monen "duunarin" kanssa olen käynyt hyviä ja avartavia keskusteluita.
Se on debit, nyt sulta meni uskottavuus.
Itse olen vain ylioppilas, mutta parhaat ystäväni eri alojen maistereita/tohtoreita. Eikä meillä ole ikinä ollut puutetta puheenaiheista.
Mistä vielä löytyy ihmisiä jotka oikeasti miettii elämässään "akateemisen" ja "duunarin" eroavaisuuksia, ja vetelee siitä johtopäätöksiä? Ymmärtäisin jos nyt elettäisiin sotia edeltävää aikaa kun tavallinen ylioppilaskin oli herran tittelillä varustettu, mutta ollaan jo miltei kaksikymmentä vuotta eletty 2000-luvun puolella missä ainoa merkitys koulutuksella on se, mihin pääset töihin ja minkä verran sinulle maksetaan palkkaa.
Jos tekee mieli provoilla, siirtykää jo tälle vuosituhannelle, jookos?
Korkeakaan koulutus ei auta, ellei opi mitään.
Akateemisesti koulutetun ja johtoasemassa olevan luulisi omaavan sen verran älliä ja tapoja että osaa olla tekemisissä myös vähemmän koulutettujen/kouluttamattomien ihmisten kanssa.
Varsinkin kun ei ole kyse työstä vaan ihan siviilielämästä.
Fiksu ja sivistynyt ihminen asettuu aina sille tasolle jossa vastapuoli on eikä yritä nolostuttaa/päteä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä löytyy.
Naispuolisissa luokanopettajissa on näitä yleissivistymättömiä paljon ja kuitenkin esiintyvät korkeastikoulutettuina älykköinä. Poikkeuksiakin on.
Miksi tulee noloja tilanteita, millaisia?
Pelkäätkö että et osaa käyttäytyä?
Sivustyneen ei tarvitsisi edes kysellä kyllä, anteeksi nyt mutta näin se vaan menee.