Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mielipiteenne parisuhteemme tasa-arvosta.

Vierailija
22.02.2013 |

Olen kotiäiti meillä on 3 lasta vanhin on 4 vuotta. Mieheni käy töissä ja lisäksi opiskelee yhtäaikaa.

Minä teen meillä kaikki kotityöt. Aina. siivoan, pyykkään, teen ruokaa,tiskaan  ym. Kyllä mieskin joskus paistaa uunissa makkaraa ja ranskalaisia jopa KOKO perheelle, mutta ei tietenkään siivoa jälkiä,onhan hän sentään "tehnyt" ruoan! Olemme olleet 5 vuotta naimisissa ja mies on ehkä 6 kertaa imuroinut koko aikana. pyykkiä ei ole pessyt kertaakaan. EI edes saa laitettua omia astioita koneeseen jos eim erikseen pyydä.

Hoidan lapset aamusta iltaan, pesen hampaat ja laitan heidät nukkumaan. silloinkin kun mieheni on kotona iltaisin. Käyn 3-4 iltana viikossa puolen tunnin lenkillä jolloin saan olla ihan yksin. Minulla ei juuri ole kavereita ja käyn ehkä kerran kuussa yksin jossain. Hän kyllä hoitaa lapset silloin kun en ole kotona, mutta silloin kun olemme molemmat kotona hän tuntuu ajattelevan että minä teen kaiken.

Olen yrittänyt koko naimisissa olon ajan saada miestäni mukaan kotitöihin ja lasten hoitoon, mutta aika huonoin tuloksin. Hän kyllä esim. pesee lasten hampaat ja antaa iltapalaa jne. jos minä käsken mutta omatoimisesti ei juuri koskaan. Olen vain niin väsynyt aina pyytämään että mieluummin teen hommat itse, on vain alkanut tuntumaan niin pahalta nykyisin kun tuntuu ettei hän edes yritä ikinä auttaa minua pyytämättä.

Kuuluuko kaikki kotityöt minulle 24 h vrk jos olen kotiäiti ja mieheni on päivät töissä???

Muilta osin parisuhteemme on hyvä ja tykkäämme toisistamme edelleen ja sanomme sen, vain tämä asia hiertää ja tuntuu minusta pahalta. Tuntuu niin ristiriitaiselta että hän sanoo rakastavansa minua hirveästi mutta ei osoita sitä teoillaan lainkaan. Eikö rakastamaansa ihmistä halua auttaa...

Olen itse hyvin empaattinen ihminen ja ajattelen ehkä liikaakin toisten tunteita joka asiassa, joten mieheni käytös tuntuu minusta todella pahalta ja itsekkäältä. Olenko mielestänne väärässä? 

olemme jutelleet asiasta monta kertaa mutta mieheni ei koe itseänsä itsekkääksi tässä asiassa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä osa vastaajista kohtuuttomia!

Kyllä kotiäidillekin pitää antaa omaa aikaa, aikaa kerätä niitä voimia, että jaksaa taas lasten ja kodin kanssa. Jos kotiäidin edellytetään olevan aktiivinen lasten kanssa: käyvän kerhoissa, konserteissa, museoissa, harrastuksissa sekä vetävän askarteluja, musiikki- ja liikuntatuokioita, niin miten ihmeessä hän ehtii tekemään myös kaikki kotihommat? Ei mitenkään. 

Illaksi jäävät kotihommat menee puoliksi. Kotiäidin on saatava hengähdystauko, koska muuten homma ei enää toimi. Perhe ja jaksaminen loppuu.

Itse menin tuossa tilanteessa töihin. Se auttoi hetkeksi, koska töissä minulla oli omaa aikaa. Aikaa juoda kahvikupillinen tai joku lehtijuttu kahvitauolla. Ihan kokonaan. Ei tarvinnut tehdä mitään siinä samalla tai välissä.

Vierailija
22/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo kuvio toimi tasan niin kauan kuin olin kotona eli tein AIVAN KAIKKI kotityöt ja hoidin lapset, ja kaikki lapsiin liittyvät asiat, lapsia kolme. Kun menin töihin (nuorin lapsista oli silloin 11v.) niin tuli ongelmia. Miehen mielestä kaikki kotityöt ja lastenjutut olivat edelleen minun. Miksi hän olisi niihin puuttunut kun oli jo tehnyt 8 tuntia töitä kodin ulkopuolella ja oli väsynyt? Niin, tosin minäkin olin ollut 8 tuntia töissä....

Ongelmia tuli eikä mies tajua vieläkään (neljän vuoden jälkeen) että pitäisi tehdä kotitöitä ihan pyytämättä KOSKA MINÄHÄN HALUSIN OLLA KOTIÄITI. Niin, halusin, mutta kun en ole ENÄÄ kotiäiti vaan käyn yhtä vaativassa työssä kuin hänkin.

Asia hiertää välejämme jatkuvasti, tulee riitaa. Yritän saada miestä tekemään edes jotain kotitöitä, mutta kaupassa käyminen tai pyykinpesu on aivan käsittämätöntä hänelle.

Niin, ja sitten iltasella pitäisi olla iloisena ja hehkeänä sängyssä  viettelemässä miestä. Ero tässä tulee....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla