Nukkuisitko itse pakkasessa parvekkeella, jos sinulla olisi lämpimästi päällä?
Kommentit (18)
Miksen nukkuisi. Olen nukkunutkin hangella, teltassa pakkasella, havupedillä nuotiolla jne.
Nukkuisin, jos mahtuisin vaunuihin ja mulla ois Eisberchen. Haaveilin aina, et mahtuisin vaunuihin päikkäreille, kun laitoin lapsia nukkumaan.
En, koska minulla ei ole telttaa enkä haluaisi hengittää kylmää ilmaa ilman suojan tuomaa lämpöä.
Nukkuisin jos kylmä ei kävisi sieraimiin eli tuulelta pitäisi ehdottomasti suojata unen aikana. Lisäksi minulla pitäisi olla korvatulpat ja pimennyssuoja. :)
Oikein mielelläni. Onko aloittaja itse koskaan nukkunut ulkona yötä edes kesällä?
Jotenkin hassu ajatus tosin parvekkeella nukkuminen,mieluummin sitten vaikka metsässä tulilla.
Se olisi ihanaa! Nukkuisin mielelläni ulkona.
En. Meillä ei edes vauva ollut koskaan nukkumassa pihalla ja puolitoistavuotisneuvolassa yllätyin kun terkka sanoi että harvinaisen terve vauva ollut kun ei yhtäkään korvatulehdusta. En tiennyt että sellainen on harvinaista. Tosin en ikinä kehdannut tunnustaa neuvolassa että vauva nukkuu sisällä.
Mäkin aina kateellisena kattelen, kun oma puolitoistavuotias lapsi oikein nautiskelee kun laitan häntä vaunuihin ihanaan makuupussiin nukkumaan. Villasukat jalkaan, ohuet lapaset käteen, kauluri kaulaan ja ohut puuvillahattu päähän, muuten sisävaatteet ja vielä unilelu syliin; vetskari kiinni ja aa-tuutilulla. Vaunuissa tumma hyttysverkko sekä verho edessä. Kyllä lapsi nukkuu hyvin! Olisipa mullakin mahdollisuus noihin päikkäreihin!
En. Minusta on inhottavaa kun herättyä pitää nousta lämpimästä kylmempään. Sisälläkin ihan tarpeeksi ikävää, saati sitten ulkona vaikka olisikin hyvät varusteet. Ja kyllä, olen kokeillut nukkua ulkona talvella hyvisäs varusteissa.
Toisekseen inhoan nukkua tiiviisti vaatteet päällä. Vaatteet nyt jotenkin vielä menevät, mutta makuupussia inhoan, olen levoton nukkuja ja liikun paljon unissani. Makuupussissa on tullut nukuttua paljonkin, mutta edelleenkään en siitä tykkää ja siedän vaan koska parempaakaan vaihtoehtoa ei aina ole tarjolla järkevästi. Parasta on nukkua alushoususillaan peiton alla ja niin lämpimässä ettei heti ala palella kun nousee peiton alta pois.
En todella nukkuisi.
Kylmyys, äänet, hajut, valot eivät päästäisi minua nukahtamaan koskaan.
Voi kyllä :)
Minun tekee tosi usein mieli mennä yöksi parvekkeelle nyt, kun asumme sen verran ylhäällä ettei tartte mitään hiippareita pelätä.
Ongelma on se, että lapset ei mahdu mukaan ja jos ne nukkuu sisällä niin mun täytyisi nukkua partsin ovi auki :/ Se ei oikein pakkasilla passaa...ja muutenkin, ne hätääntyisi aamulla kun ei äitiä löydy.
Ja joo, rakastan vaellusta :)
Kyllä nukkuisin jos mulla olisi Reiman toppapuku, paksu makuupussi, jättimäinen lampaantalja alla ja kunnon jätti Emmaljungat. Ja joku vielä työntelis... nukkuisin kuin vauva. Joku tietenkin myös vahtisi että saan rauhassa nukkua ;)
Ehdottomasti pitää vauvankin saada raikasta ilmaa, Suomessa on niin huonoja taloja, hometta ja kaikkea.
Ei ole korvatulehduksilla mitään tekemistä ulkona nukuttamisen kanssa, meillä kohta 5 v. eikä yhtään korvatulehdusta. Nukkui ulkona, paitsi ei kovimmilla pakkasilla. Kaupungin keskustassa en kyllä nukuttaisi ulkona.
en ikinä . en nukuta lapsianikaan ulkona.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 23:07"]
En. Minusta on inhottavaa kun herättyä pitää nousta lämpimästä kylmempään. Sisälläkin ihan tarpeeksi ikävää, saati sitten ulkona vaikka olisikin hyvät varusteet. Ja kyllä, olen kokeillut nukkua ulkona talvella hyvisäs varusteissa.
Toisekseen inhoan nukkua tiiviisti vaatteet päällä. Vaatteet nyt jotenkin vielä menevät, mutta makuupussia inhoan, olen levoton nukkuja ja liikun paljon unissani. Makuupussissa on tullut nukuttua paljonkin, mutta edelleenkään en siitä tykkää ja siedän vaan koska parempaakaan vaihtoehtoa ei aina ole tarjolla järkevästi. Parasta on nukkua alushoususillaan peiton alla ja niin lämpimässä ettei heti ala palella kun nousee peiton alta pois.
[/quote]
makuupussissa ei saa nukkua vaatteet päällä :) kehon lämpö lämmittää parhaiten, kun nukkuu alasti tai kalsareissa. Osta xxxxxx-L-kokoinen pussi ja sido suu piukkaan: pystyy kieriskelemään :D
En!! En myöskään ole nukuttanut ketään viidestä lapsesta ulkona. Hyvin ovat nukkuneet omassa sängyssään ja terveitäkin ovat.
No voisin nukkua, mutta mieluummin sisällä koska en halua nousta heti herättyäni kylmään.
Vauvan nukutan vaunuihin kylmälle kuistille (pakkasellakin nollasta miinus 5 astetta), koska ei se yksinkertaisesti nukahda sisälle. Tai nukahtaa toki, valvottuaan 4-5h josta loput 2 tuntia on kitisty ja itketty. Sitten nukkuu max 30min ja sama ralli alkaa alusta. Ei kiitos.
Ihana ajatus, partsilla sellaiset parimetriset tukevat vaunut ja joku heijaisi uneen. Tosin pimennys pitää myös järjestää koska enää en osaa nukkua valoisassa.
Nukkuisin. Nukun esimerkiksi partioleireille teltassa todellla hyvin. Esimerkiksi silloin, kun on jo aika kylmät yöt, mutta kamiinaa ei vielä jakseta käyttää, on ihanaa kun makuupussissa on lämmin, mutta silti voi hengittää todella raikasta ilmaa.
Syy sille miksi en nuku parvekkeella pakkasessa on aika pitkälti laiskuus. En millään jaksa kerätä patjoja ja makuupusseja yms. parvekkeella ja pois, mutta jos joku tekisi sen puolestani, niin voisin nukkuakin.