Joululoma jo varattu. Thaimaa / Karon Beach kutsuu.
Pakko varata näin aikaisin, kun parhaat ajankohdat jo monestakin hyvästä hotellista alkaa olla vähissä. Kokemuksia tuosta alueesta?
Itäinen vai onko se nyt keski-Thaimaata, missä Krabi on, niin siitä onkin kokemuksia. Ihana paikka se kyllä on, mut nyt haettiin vähän erilaista ja vilkkaampaa paikkaa.
Kommentit (29)
Me lähdemme Phukettiin kahdeksi viikoksi 1.12.2014, finnmatkojen pakettilomalle, kaksi aikuista ja kaksi lasta, joista toinen sylilapsi. Yht.1147e kaikkinensa. Hotelli keskeisellä paikalla.
En voi sille mitään, mutta pakettimatkailijat aasian kohteisiin ei voi olla kovin kokeneita/järkeviä/aktiivisia/ matkailijoita.
Olen joskus kuunnellut työpaikalla kun naiset kilpaili niillä matkoillaan. Erityisesti antaa aihetta kehua matkallaan kun se on ostettu jouluksi, ja varattu joskus edellisenä keväänä? Ei mtn järkeä.
Valitettavasti en voi osallistua onnitteluihin jos esim. finnmatkoilla (tai ihan millä tahansa paketilla) matkustaa niinkin monipuoliseen maahan kuin Thaimaahan - ja menee Phuketiin.
Kait se on kiva jos ei paremmasta välitä. Tai tiedä.
Karon oh Phuketissa, eikö?
Kerran ollaan käyty Phuketissa, Kamalassa. Oli kiva paikka. Lähinnä maattiin uima-altaalla ja rannalla ja syötiin hyvin, joten en oikein osaa suositella mitään. Muilta olen kuullut, että juuri Kamalan rannan ravintolatarjonta on paras, joten kannattaa varmaan teidänkin joskus sinne poiketa syömään.
Se ostoskeskus "patonkibiitsillä" oli ihan ok. Myös muuta kuin rihkamakrääsää tarjolla.
Mä varasin ensi joulukuuksi neljän viikon matkan tuonne anopille.
Saadaan sitten viettää Suomessa kodikas, aito, mukava ja rauhallinen joulu. Matka on siis joululahja, josta ei vain anoppi, myös koko suku voimme nauttia täysin rinnoin.
Yleensä vihaan syksyä ja alkutalvea, mutta nyt en malttaisi odottaa!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 22:14"]
Mä varasin ensi joulukuuksi neljän viikon matkan tuonne anopille.
Saadaan sitten viettää Suomessa kodikas, aito, mukava ja rauhallinen joulu. Matka on siis joululahja, josta ei vain anoppi, myös koko suku voimme nauttia täysin rinnoin.
Yleensä vihaan syksyä ja alkutalvea, mutta nyt en malttaisi odottaa!
[/quote]
Sä kerroitkin tästä jo joskus alkuvuodesta. Mutta oletkin vaihtanut kohteen Las Palmasista Thaimaahan? :D
Hyvä kohde ja kotoinen - on niin paljon suomalaisia, että hyvä kun sekaan sopii.
Ruotsalaisten, saksalaisten, itävaltalaisten ja englantilaisten alemman luokan suosiossa myöskin. Eli läskiä ja tatskaa jos jonkinlaista esillä oikein edustavasti:)
Karon Beach on kamala paikka ihan niin kuin koko Phuket. Pakko sanoa rehellinen mielipide, sori. Aggressiivisia myyjiä, jotka myy feikkikamaa ja huutelee suomeksi perään. Ranta ei ole hyvä ja huonoja ravintoloita. Ja paaaaaljon suomalaisia, yök.
Suosikkikohteeni Bangkokin lisäksi on Koh Samui. Ihanat rannat ja ihana fiilis. Suosittelen ehdottomasti vaihtamaan varauksen. Tulette muuten pettymään tosi paljon.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 22:26"]
Karon Beach on kamala paikka ihan niin kuin koko Phuket. Pakko sanoa rehellinen mielipide, sori. Aggressiivisia myyjiä, jotka myy feikkikamaa ja huutelee suomeksi perään. Ranta ei ole hyvä ja huonoja ravintoloita. Ja paaaaaljon suomalaisia, yök.
Suosikkikohteeni Bangkokin lisäksi on Koh Samui. Ihanat rannat ja ihana fiilis. Suosittelen ehdottomasti vaihtamaan varauksen. Tulette muuten pettymään tosi paljon.
[/quote]
Vaikuttaa anopille juuri sopivalta paikalta!
Ja siitä Las Palmasista.Vaihdoin tosiaan, mukava lähettää anoppi hieman kauemmas.
t.3
Venäläisiä taitaa olla jo enemmän kuin muita turisteja yhteensä. Siperiasta tulevat jumboilla, eikä tämä kansanosa ole sitä kaikkein kultturelleinta. Ja se valitettavasti näkyy.
olen matkustellut thaimaassa, kuten koko aasiassa ympäriinsä 90-luvun alusta saakka. en kertakaan, koskaan milloinkaan suostuisi lähtemään pakettimatkalle sinne taikka senpuoleen mihinkään muuallekaan! no, ehkä jonkun kanarian pakkopätkän voisi charterkoneella matkustaa, mutta muuten ei kiitos.
olet valinnut siis pakettimatkan, joka on rahan haaskausta verrattuna reittilentoihin ja itse bookkamalla hotellit thaimaassa. valitettavasti valitsit myös kohteeksi phuketin, joka on erittäin ylipakattu, aikalailla saastuneet rannat jo, sekä törkeät hinnat ja kaupustelut muihin osiin maata verrattuna.
vielä ehdit vaihtaa, joten suosittelen. löydät itse bookkamaalla edullisemman majoituksen, ja aivan fantastisista paikoista.
kerran käytiin phuketissa joku vuosi sitten läpikulkumatkalla. kattelin sitä yhtä tjäreborin hotellia siinä kamalassa liikenneympyrässä. jumankauta mikä paikka. luin esitteestä, että "voi olla liikennettä". ei aamiaista, ei uima-allasta, ei mitään.
otettiin vierestä omatoimisesti hotelli. aamiainen, ravintola, uima-allas ja omistajarouva piti kuin omia poikiaan. tuli halvemmaksi kuin tjären kuppanen kioski.
Loistava paikka! Kaksi viikkoa oltiin kolmen lapsen kanssa ja kaikki meni hienosti!
Vuosi sitten oltiin Phuketissa ja kerran myös Karonilla. Kata oli meille mieluisampi (erityisesti se Noi pää). Meidän pieni hauska hotelli oli rinteessä buddhan selän takana kaukana rannan turistihulinasta, hotellin auto heitti kaupungille ja rannalle kun haluttiin. Meitä ei oikein ne hotellialueet eikä pakettimatkat kiinnosta.
Se mikä mua yllätti oli täälläkin sivustolla hehkuttaneet AV mammat - pelkäsin että rannat on tulvillaan pulleanvaaleaa suomalaislihaa mutta vain 1 muu suomalaisperhe nähtiin rantsussa!!?? Muut varmaan makaa AI hotellien altailla ettei menetä mitään ilmaisista tarjoiluista:D
Tapaninpäivänä lähdetään Thaimaahan uudelleen, suuntana Samui ja pikkusaaret sekä Bangkok muutaman päivän. Viimeiset suorat BKK lennot taidettiin saada sille päivälle!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 03:16"]
olen matkustellut thaimaassa, kuten koko aasiassa ympäriinsä 90-luvun alusta saakka. en kertakaan, koskaan milloinkaan suostuisi lähtemään pakettimatkalle sinne taikka senpuoleen mihinkään muuallekaan! no, ehkä jonkun kanarian pakkopätkän voisi charterkoneella matkustaa, mutta muuten ei kiitos.
olet valinnut siis pakettimatkan, joka on rahan haaskausta verrattuna reittilentoihin ja itse bookkamalla hotellit thaimaassa. valitettavasti valitsit myös kohteeksi phuketin, joka on erittäin ylipakattu, aikalailla saastuneet rannat jo, sekä törkeät hinnat ja kaupustelut muihin osiin maata verrattuna.
vielä ehdit vaihtaa, joten suosittelen. löydät itse bookkamaalla edullisemman majoituksen, ja aivan fantastisista paikoista.
kerran käytiin phuketissa joku vuosi sitten läpikulkumatkalla. kattelin sitä yhtä tjäreborin hotellia siinä kamalassa liikenneympyrässä. jumankauta mikä paikka. luin esitteestä, että "voi olla liikennettä". ei aamiaista, ei uima-allasta, ei mitään.
otettiin vierestä omatoimisesti hotelli. aamiainen, ravintola, uima-allas ja omistajarouva piti kuin omia poikiaan. tuli halvemmaksi kuin tjären kuppanen kioski.
[/quote]
Olemme aina ennen matkustaessamme Dubait, Karibiat, New Yorkit ym valinneet ns. omatoimimatkan, mutta Thaimaan reitille emme ole onnistuneet löytämään järkevää lentoa, järkevissä ajoissa. Välilaskukaan ei olisi haitannut. Sinä experttinä voisit varmaan valaista minua, mistä tuon hyvän reittilennon varaisin. Hotellit löydän kyllä itsekin. Pakettimatkavaraukseni voin vielä peruuttaa. Kiitos jo etukäteen :) - AP
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 22:26"]
[/quote]
Missähän noi agressiiviset myyjät on olleet?? Me ei nähty yhtään, se vähä mitä rantariepukaupoista ostettiin (lähinnä lapselle) saatiin tehdä rauhassa. Rannoilla on harvoin hyviä ravintoloita - nehän tehdään turisteille jolloin laadusta ei niin väliä. Pakkoko niihin on mennä?
Myöskään venäläisiä emme nähneet yhtään ainakaan tuolle Katan puolella (tai sitten osasivat käyttäytyä), norjalaisia eläkeläisiä runsaasti mutta heistä ei ollut riesaa. Eikä tosiaan nähty suomalaisiakaan vaikka hiihtolomalla oltiin:D
Asennekysymys...
11
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 03:16"]
[/quote]
Olemme aina ennen matkustaessamme Dubait, Karibiat, New Yorkit ym valinneet ns. omatoimimatkan, mutta Thaimaan reitille emme ole onnistuneet löytämään järkevää lentoa, järkevissä ajoissa. Välilaskukaan ei olisi haitannut. Sinä experttinä voisit varmaan valaista minua, mistä tuon hyvän reittilennon varaisin. Hotellit löydän kyllä itsekin. Pakettimatkavaraukseni voin vielä peruuttaa. Kiitos jo etukäteen :) - AP
[/quote]
no finnairilla bangkokiin ja siellä vaihto phuketin koneeseen?
Ja finnmatkat myy pelkkiä lentoja phuketiin. Ovat suoria lentoja.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 10:34"]
Ja finnmatkat myy pelkkiä lentoja phuketiin. Ovat suoria lentoja.
[/quote]
Tuossa ei juurikaan säästöä synny, jos vähänkään haluaa tasokkaampaa majoitusta.
Thaimaahan matkaavat kantavat rahansa kaikenlaisten lieveilmiöiden tukemiseen: rikollisuus, prostituutio, saastuminen, epädemokraattinen yhteiskunta, jossa tavallinen thaimaalainen voi saada vallanpitäjien arvostelemisesta monta vuotta linnaa. On yksinkertaisesti epäeettistä matkustaa sinne.
up