jos sulla olisi tilillä 10000e ylimääräistä
mikä olisi fiilis? Kun mulla jatkuvasti huoli rahoista vaikka siellä on se 10000e, jatkuvasti "lasken" päässäni + ja - ja miten pärjätään....rasittavaa....vielä 6kk sitten siellä oli 14000e ja nyt tuntuu että vähenee vain....toki on matkustettukin vähän. Nyt uskon että mitä enemmän on sitä enemmän murehtii....
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 04:35"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 19:38"]
Se on just sitä, että raha ei tuo onnea , ja että hevoseton mies on huoleton mies. Koskaan ei ole tarpeeksi rahaa, ei koskaan - jos elämän turva on rahassa.
[/quote]
Vaan kummasti raha rauhoittaa...
Joku 10k on toki niin pieni summa että yks hailee.
[/quote]
joopa joo ja niinpä niin, kyllä se iso summa on tai sitten sinä olet kermaperseen tyttäriä joille mikään ei riitä. Mielestäni kenelläkään alle kolmekymppisellä ei pitäisi olla 2000e enempää vaurautta.
mutta toki sekopäilläkin on oikeus tänne kirjoitella, että ole hyvä vaan ( kymppitonni pikkuraha? 10k )
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:20"]Mielestäni kenelläkään alle kolmekymppisellä ei pitäisi olla 2000e enempää vaurautta.
[/quote]
Miksi ihmeessä?
Ja ap:lle vastaan, etten osaa ajatella minkään rahan olevan ylimääräistä. Kaikki omat rahani on ainakin varattu tavalliseen elämiseen. Siinä tapauksessa, että olisin miljonääri, niin 10 000 euroa voisi olla "ylimääräistä", mutta jos muuta rahaa ei ole, niin tuo summa häviää aika nopeasti tililtä työttömyyden kohdatessa.
Velkaa olis nyt yhteensä noin 5000 euroa (asuntolainaa jäljellä 4000 ja autosta tonni.), muuten eletään kikkaillen seuraavaan tilipäivään.
Kymppitonni ylimääräistä, en osaa edes ajatella miltä se tuntuis.
Me ollaan ihan onnellisia kikkaillenkin. Matkustellaan myös.
ei jaksa edes lukea teidän köyhien juttuja
Tilillä 80000e extraa - ei huoleta pätkääkään. Huoletaisi toki jos ei omaa talouttaan osaisi hoitaa. Sopivaa sijoituskohdetta miettiessä...
no voi, mitenhän tosiaan pärjäätte tuolla summalla.
Kuule, tässä jotkut joutuu muutamalla satasella pärjäämään.
Se on just sitä, että raha ei tuo onnea , ja että hevoseton mies on huoleton mies. Koskaan ei ole tarpeeksi rahaa, ei koskaan - jos elämän turva on rahassa.
Jo mulla olis tollane summa säästössä maksaisin opintolainan pois ja muuttaisin pikkusen isompaa asuntoon. Kohta 5 henkee ( kaksoset tulossa) pienessä kaksiossa. Joo kohta alkaa joku sanomaa että sossut maksaa mut mua hävettää ruinata mitää sosiaalitoimesta kun ei sieltä perhe mitää apuja saa. Nyt meni valituksen puolelle anteeksi... mut jokaisella tietty on omia ongelmia. Toisella mihi käyttää rahat yks miettii mistä sais sitä rahaa.
No mulla on, eikä mua huoleta pätkääkään. En koskaan laske rahoja, ostan sitä mitä on pakko ja välillä matkustellaan kun on kertynyt enemmän tilille.
vajaa 10€ tilillä ja 20€ pussissa,25päivä tilipäivä,mitäs tässä.
Jos mulla olis toi summa tilillä, maksaisin opintolainani pois sekä velkani vanhemmilleni. Itse olen aina siitä lähtien, kun 18v täytin, merkannut paperille ylös, jos vanhempani ovat antaneet minulle rahaa, kun ovat tienneet rahatilanteeni olevan huono ja kaiken haluan maksaa takaisin. Loput sitten sinne tilillä jäisi säästöön.
Minulla on just kohta, enkä aio jättää tilille vaan lyhennän asuntolainaa kertaerällä.
Laita se ny ihmeessä johonki rahastoon niin saat rahalle ehkä jotain tuottoa. Niin se vaan menee että jos tulot on pienet niin on menotkin ja päinvastoin. Mulla oli hoitovapaan loppuissa säästötilillä 4000 e ja nyt polen vuoden töissäolon jälkeen edelleen 4000 vaikka tulot on 8-kertaiset.
Meillä tileillä/rahastoissa yhteensä vähän vajaat 65 000, eikä kummemmat fiilikset. Lisää jää säästöön koko ajan(noin 600-800e /kk), vaikka pienituloisia olemme. Jos tarvitsemme jotain isompaa hankintaa tms, niin otamme säästöstä sen kummempia stressailematta. Mukavaa, kun tietää että pahanpäivänvaraa on, ja itse omalla säästämisellä aikaansaatu. :)
Sinuna sijoittaisin tuon 10 000 euroa johonkin (esim rahastoihin) ja säästäisin taas lisää tilille jos mahdollista. Tavan säästötilillä ei kannata kauaa seisottaa. Meillä on osa rahoista säästövakuutuksessa, johon pääsee kun on se kymppitonni koossa. Aika pieni riski ja ihan hyvä tuotto ollut meillä. Eikä' tarvitse itse stressata ja seurata markkinatilannetta, kun hoitavat sen meidän puolestamme.
Kyllä 10 000 euroa pitää olla vararahastona! Jos esim. auto täytyy vaihtaa tai työttymyys iskee tms. Yleensä tuon 10 000 ylittävät pistän kerran vuodessa rahastoon.
Siellä se tilillä makaa, ehkä vähän enemmänkin.. Olen äitiyslomalla ja säästänyt ihan sitä varten että voin olla vauvan kanssa kotona edes vähän pidempään. 20 000 jos siellä olisi niin olisin tyytyväinen.
minulla ei ole liikaa rahaa, ei tosin ole rahasta pulaakaan. teen mitä töitä tahansa, olen raitis, ahkera ja olen opetellut olemaan tehokas työssä. olen valmis tekemään ylitöitä ja tykkään tehdä töitä. uskon että moni teistä voisi parantaa taloudellista tilannettaan olemalla raitis, ahkera ja joustava työmies tai nainen. hyvin tehty työ tuo hyvän mielen. kyse on valintojen tekemisestä, teillä on mahdollisuus vaikuttaa varallisuuteenne. valitkaa elämtyyli jolla tienaatte enemmän.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 19:26"]
Kun mulla jatkuvasti huoli rahoista vaikka siellä on se 10000e, jatkuvasti "lasken" päässäni + ja - ja miten pärjätään....rasittavaa....vielä 6kk sitten siellä oli 14000e ja nyt tuntuu että vähenee vain....toki on matkustettukin vähän.[/quote]
Ap, sulla on ongelma. Tai sitten haluat vain pahansuovuuttasi elvistellä rahoillasi palstan niukoilla rahoilla eläville.
Kakkosvaihtoehtoon toteaisin, että lopeta typerä kohkaaminen. Aina on joku, jolla on enemmän rahaa kuin sinulla.
Ykkösvaihtoon tokaisisin, että jos koet rahan olemassaolon vs. puutteen yli kymppitulon tilanteessa noin voimallisesti, sanoisin, että olet terapian tarpeessa.
Mulla on tuon verran extraa. Fiilis on lähinnä se, että suomalaisia naisia ei kiinnosta miehen rahat. Ulkomaalaiset (köyhät) ottaisi innosta kirkuen vastaan. Mutta en tod. lähde sellaiseen suhteeseen. Ei mee nallekarkit tasan.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 22:54"]
Olisi luultavasti aika turvaton olo. Minulla on huono taloudellisen epävarmuuden sietokyky ja olin aika hermostunut silloinkin kun meillä oli 30000 euron puskuri osakkeissa. Nyt on jotain 75000 eikä silti tunnu että sitä rahaa olisi tuhlattavaksi asti.
[/quote]
Minusta vähän tuntuu siltä ettei sinulla ole koskaan ollut 10000e tilillä, haistan paskapuheen...