Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos sulla olisi tilillä 10000e ylimääräistä

Vierailija
22.02.2013 |

mikä olisi fiilis? Kun mulla jatkuvasti huoli rahoista vaikka siellä on se 10000e, jatkuvasti "lasken" päässäni + ja - ja miten pärjätään....rasittavaa....vielä 6kk sitten siellä oli 14000e ja nyt tuntuu että vähenee vain....toki on matkustettukin vähän. Nyt uskon että mitä enemmän on sitä enemmän murehtii....

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa että vihdoin on niin tasapainoinen talous että on säästöjäkin. Olen koko elämäni keikkunut sillä penninvenyttämisrajalla. Nyt viimeiset viisi vuotta ovat olleet niin tasapainoisia että kerrankin tilillä on tuo rahallinen turvaverkko. 

Raha ei tee onnelliseksi, mutta tarvittava määrä rahaa tekee tunteen elämästä turvallisemmaksi. Jos vertaan taloudellista tilaani ja onnellisuuttani nyt ja 15v sitten, voin rehellisesti sanoa että taloudellinen vakaus on iso tekijä ihmisen päivittäisen elämän mittarissa. 

Vierailija
22/26 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän alkuperäistä. Vaikka rahan pitäminen tilillä on tosi järjetöntä (inflaatio syö sen), niiin silti ihan Marttojenkin ohjeen mukaan hyvä olisi olla jemmassa 3 kk tulojen verran puskurirahaa. En tiedä ap:n tuloja, mutta jos teidän tulot on vaikka 4000 e kuussa nettona, niin ei ole mitään pahaa yrittää nostaa puskurirahastoa 12 000 euroon.

Sanoisin, että päätä ap, että mikä on teidän perheelle se hyvä puskuriraha, oli se sitten vaikka tuo 3 kk nettotulot tai joku muu summa ja säästä se teille ja pistä sitten loput rahat suosiolla siihen mikä kiinnostaa. Oli se sitten matkailu tai sijoittaminen tai vaikka joku muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi luultavasti aika turvaton olo. Minulla on huono taloudellisen epävarmuuden sietokyky ja olin aika hermostunut silloinkin kun meillä oli 30000 euron puskuri osakkeissa. Nyt on jotain 75000 eikä silti tunnu että sitä rahaa olisi tuhlattavaksi asti. 

Vierailija
24/26 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on melkein 20 t euroa säästäöjä ,mutta yksinhuoltajuus edessä, joten ihan mukava pesämuna,saa olla rauhassa eikä tartte miettiä joka penniä, lisäksi saa palkkaa jonkin aikaa äitiyspäivärahalla ollessa, joten ei tartte olla huolissaan ,etteikö pärjäisi.

Mitä kadehditte meitä, jotka olemme itse säästäneet rahamme, olemme ansainneet säästömme, oli se sitten 10 000 tai 100 000 e, jos joku on ansainnut sen hyväpalkkaisesta työstä ja on kouluttautunut, niin hyvä on.

Voisitte itsekin ryhdistäytyä ja lopettaa tupakoinnin, kaljalla käynnin, turhanpäiväsen tuhlaamisen ym holtittoman rahankäytön.

En ymmärrä yhtään näitä tolloja, jotka ottaa pikavippejä ja kulutusluottoja johonkin joutavanpäiväiseen.

Vierailija
25/26 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 19:38"]

Se on just sitä, että raha ei tuo onnea , ja että hevoseton mies on huoleton mies. Koskaan ei ole tarpeeksi rahaa, ei koskaan - jos elämän turva on rahassa. 

[/quote]

Vaan kummasti raha rauhoittaa...

Joku 10k on toki niin pieni summa että yks hailee.

Vierailija
26/26 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tällä hetkllä reilu 12 000€, enkä murehdi tuolla tavalla. Ne on tilillä sästössä ja käyttötili on sittwn erikseen jonka riitämistä seuraan. Nyt tyli ilmoitus että pankki laskee korkoja ja nostaa kuluja muutama kuukudn päästä, joten päätin että teen ylimääräisen lyhennyksen asuntolainaan.