Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

säästämistä

Vierailija
22.02.2013 |

miten onnistun säästämään? Mistä voin karsia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin käytät nykyään rahasi? Millaiset ovat kulutustottumuksesi?

Vierailija
2/3 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsiahan voi vaikka mistä.


Voit lähteä ihan pienistä, eli vaikka turhakkeista joita et oikesta tarvitse (käykö vielä vanha matto olohuoneen lattialle jos se on ehjä, vaikkei se ehkä olekaan enää väriltään niin miellyttävä ja tarvitsetko todella uuden kännykän, jos vanha edelleen toimii), ja kun ne on saatu minimiin, on aika tarkistuttaa kauppalasku. Kaupan oma, yleensä huomattavasti halvempi pastamerkki lienee maultaan aivan yhtä hyvää, kuin kalliimpikin pasta. Isot jogurttipurkit ovat litrahinnaltaan pieniä edullisempia jne. Muista punaisen lapun tuotteet ja pakastin.


Entäs sitten laskut. Sähköstä ja vedestä saa halutessaan tingittyä. Meillä on naapurin kanssa tismalleen samankokoinen asunto, perhekokokin on sama. Meidän viime kuun sähkönkulutuksemme oli 2500 kwh, kun se naapurilla olii 3500 kwh. Kannattaa oikeasti perehtyä sähkönkulutukseen, sillä rahallisesti laskumme oli kuukauden ajalta noin 90 euroa pienempi, kuin naapurien.

Tilaatko lehtiä? Ne saa lainattua kirjastostakin. Oletko kilpailuttanut puhelinliittymästi? Nykyään on halvempia liittymiä, kuin mitä vuosi sitten. Käytätkö autoa harkitusti? Kauppareissu yhdistettynä työmatkaan saattaa säästää muutamien kilometrien ajot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta halvempaa ruokaa.