Hoikat / normaalipainoiset: "Painavatko" tai "hiertävätkö" luunne?
En ole mitenkään erityisen hoikka, vaan BMI on jotakin 23. Silti usein tuntuu, että istuessa "luut painaa", siis esim. alaselän ja häntäluun ympärillä ei ole tarpeeksi "fylliä". Samoin käsivarsien luut tuntuisivat joskus tarvitsevan enemmän pehmikettä ympärilleen. Olen laihtunut aivan valtavasti ja tämä tunne on ihan uusi. Ennen ei luut hiertäneet, kun oli pehmusteet omasta takaa (muita ongelmia oli sitten senkin edestä), joten tämä pn vähän hassua. En jotenkin tajunnut, että luut voivat painaa esim istuessa.
Kommentit (30)
Jos teillä on loisia? Ne saavat luustonkin tuntumaan epämiellyttävältä. Itse huomasin loisten olemassaolon siinä että esim. froteepyyhe ja froteekalsarit ja villa tuntuvat pistävältä iholla.Ei niitä oiekin muuten huomaa. Antibiootikuurin jälkeen tuntuu vähän lämpöilyä luiden ympärillä.
Ei paina ja hierrä, mutta olenkin pieniluinen ja lihaksikas, ehkä isommat luut tekee tuota, että painaa?
Ei minulla ole mitään tuollaista tunnetta, vaikka olen hoikempikin (bmi 18). Olisko sulla jotain vikaa nivelissä? Eihän luiden pitäis koskettaa toisiaan yhtään sen enempää tai vähempää massasta riippuen.
En voi pitää lantiomallisia housuja tai hameita, kun luut painaa ja istuessa häntäluussa tuntuu ikävältä. Äidin mukaan mulla on terävät kyynärpäät, kun joskus tökkäsin häntä leikilläni kylkeen, enkä kyllä voikaan nojata niihin, sillä ei niissä ole päällä kuin nahka. Olen nyt lihonut jonkun verran, joten selkäranka ei enää paina istuessa niin paljoa.
Ei tosiaan paina luut, painoindeksi on noin 19. Ja hoikka ja normaalipainoinen ei ole eri asia! Hoikkuus on normaali olotila. Alipaino ja laihuus on eri asia.
BMI 19 eikä ole ikinä tullut edes mieleen :O Tosin tykkään kyllä nukkuakin ilman tyynyä kovalla patjalla, joten ehkä olen joku poikkeustapaus...
Thank god minulta löytyy edes sen verran lihasta että luut eivät paina :D
Huvipuistojen laitteet..
Aijaihajiajiaji selkärankani
Ei paina. Ainoastaan vatsalihasliikkeitä tehdessä sattuu perkeleesti. Ja joskus jotkin housut voi hiertää lantioluita. Luulen, etttä ongelmasi johtuu enemmän luustosta kuin painosta. -BMI 17,3
Istuessa ei tunnu, mutta selällään makaaminen kovahkolla alustalla on jotain aivan hirveää!
BMI 21