Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseton illanvietto - kutsumisesta

Vierailija
26.04.2013 |

Hei,

Ajattelin järkätä kaveripiirissä illanvieton ihan meillä kotona ilman sen suurempaa syytä juhlaan. Tarkoitus olisi kuitenkin kutsua vain aikuiset, jotta kerrankin olisi rauhallista ja saataisiin jutella vain aikuisten kesken. Jos kaikki kutsuttaisiin lapsineen, niin niitä lapsia olisi varmaan ainakin parikymmentä.

En kaipaa kommentteja siitä, onko ylipäänsä järkeä kutsua ilman lapsia vai ei.

Mutta yksi pariskunta mietityttää. Heillä ei ole tukiverkkoa ja tiedän jo lähes varmuudella etukäteen, että heillä ei ole ketään lapsen vahdiksi. Onko noloa kutsua ilman lapsia, jos tietää jos valmiiksi, että heille se ei ole mahdollista? Sekin tuntuisi tyhmältä jättää kutsumatta siksi,e ttä olettaa, että lapsen vahtia ei ole.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 11:51"]

En edelleenkään tajua miten joillakin ei ole ketään joka vois edes joskus hoitaa lapsia. Siis ihan käsittämätöntä ettei ole minkäänlaista tukiverkkoa.

miten ihminen saa itsensä tuohon tilaan? 

Tukiverkon saa kehitettyä jos viitsii nähdä vaivaa

[/quote]

Oletko sinä itse osa jonkun tukiverkkoa? Suurin osa ihmisistä ajattelee niin, että on kiva saada, mutta ei antaa. Jos kertoo jollekin Kaveri-, Naapuri- tai Sukulainen-nimiselle henkilölle, ettei ole lapsenpiikaa, niin tämä kysyy vaivautuneena, että eikö sinulla tosiaan ole ketään muuta Kaveria, Naapuria tai Sukulaista? Kuka sinä sitten olitkaan? Luulin, että sinun nimi oli Kaveri, Naapuri tai Sukulainen, vai sotkinko sinut johonkin toiseen samannimiseen? Tokihan se avuntarjoaja on aina ja joka paikassa se Joku Muu. Tämä Joku Muu on vain sen verran liukasliikkeinen kaveri, että harva häntä tuntee... :D

[/quote]

Minulla on eri-ikäisiä tuttavia joilla taas on omat lämemmät ystävät. Eli voidaan saada hoitaja kotiin ja taas toisinpäin. Voin myös ottaa hoitolapsia yöksi meille.

Vastavuoroisuus kunniaan. On oikeesti tosi surullista että on pariskuntia jotka eivät koskaan pääse minnekkään kahdestaan.

Me olemme saaneet lasten pk/koulukavereiden vanhemmista tuttavia jotka mielellään ottavat lapsia hoitoon. Meillä nuorimmainen 5v joten tarvitsee illaksi hoitajan. Koululaiset pärjää jo itsekseen muutaman tunnin.

Mun mielestä aika törkeetä että ei arvosta ystävän järjestämiä kutsuja niin paljoa että sen takia ei viitsi hommata hoitajaa. No kukin tyylillään.

Minä kyllä ilomielin menisin kutsuihin jos joku järkkäisi.

Vierailija
2/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet melko varma siitä, etteivät he pääsisi tulemaan ilman lapsia lapsenpiian puutteen vuoksi, niin älä kutsu heitä ollenkaan. Älä ole niin juntti, että kutsuisit heidät pelkästä velvollisuudesta vääntääksesi veistä heidän haavassaan, etteivät he voi lykätä lapsiaan muiden hoidettavaksi kuten eräät. Minullakaan ei ole tukiverkkoja. Yksikään kaveritapaaminen ei ole laadullisesti niin tasokasta viihdettä, että olisin valmis palkkaamaan maksullisen hoitajan sen takia. Jos oletat, että kavereillasi on lapsenpiikakavereita ja -sukulaisia, niin oletko ajatellut sitä, että ehkä sinä itse olet jollekin se kaveri ja sukulainen, joka voisi piikoa välillä hänen lapsia? Et taida arvostaa tätä kyseistä reppanaäitiä perheineen kovin paljon. Miksi sinä edes haluaisit kutsua hänet? Oikeastaan taidat pitää häntä rasittavana ihmisenä, koska hänellä lapset, jotka hän joutuu hoitamaan ihan itse?

Tee palvelus kaikille sun kavereille, joita olet ajatellut kutsua, ja ilmoittaudu ilmaiseksi lastenhoitajaksi kaikille heidän lapsilleen ja anna sun kavereiden kaveerata keskenään ilman sinua. Kuka tuollaisen pikkuemännän kekkereihin haluaa edes tulla? Taidat olla itse sellainen laiskaperseinen perusäiti, joka odottaa aina, että kaikkien pitää tulla HÄNEN luokseen viettämään iltaa, mutta itse ei ikinä raahaa persettään mihinkään, koska on niin rankkaa olla äiti ja järjestää asiat. Miten asiat onkin aina helpompia muille äideille? Hanki itse omille kakaroillesi hoitaja yhdeksi kokonaiseksi päiväksi ja raahaa se perseesi toiselle puolelle kaupunkia tai toiseen kaupunkiin jonkun toisen pikkurouvaäidin kekkereihin ilman ikäviä lastenhoitovelvoitteita! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 11:51"]

En edelleenkään tajua miten joillakin ei ole ketään joka vois edes joskus hoitaa lapsia. Siis ihan käsittämätöntä ettei ole minkäänlaista tukiverkkoa.

[/quote]

Oletko sinä itse osa jonkun tukiverkkoa? Suurin osa ihmisistä ajattelee niin, että on kiva saada, mutta ei antaa. Jos kertoo jollekin Kaveri-, Naapuri- tai Sukulainen-nimiselle henkilölle, ettei ole lapsenpiikaa, niin tämä kysyy vaivautuneena, että eikö sinulla tosiaan ole ketään muuta Kaveria, Naapuria tai Sukulaista? Kuka sinä sitten olitkaan? Luulin, että sinun nimi oli Kaveri, Naapuri tai Sukulainen, vai sotkinko sinut johonkin toiseen samannimiseen? Tokihan se avuntarjoaja on aina ja joka paikassa se Joku Muu. Tämä Joku Muu on vain sen verran liukasliikkeinen kaveri, että harva häntä tuntee... :D

Vierailija
4/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

This is a little story about four people named Everybody, Somebody, Anybody, and Nobody.

There was an important job to be done and Everybody was sure that Somebody would do it.

Anybody could have done it, but Nobody did it.

Somebody got angry about that because it was Everybody's job.

Everybody thought that Anybody could do it, but Nobody realized that Everybody wouldn't do it.

It ended up that Everybody blamed Somebody when Nobody did what Anybody could have done

Vierailija
5/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä haluat pitää aikuisten illanvieton, niin kutsut ihmiset sen mukaan. Jos joku ei pääse syystä tai toisesta, se on hänen asiansa. Nolompaa on jättää kutsumatta sen perusteella, että "ei ne kumminkaan tule".

Vierailija
6/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kutsutte nuokin aikuiset kaverinne. Minusta se vain laittaisi heidät miettimään, miksei heillä ole ketään(!) joka voisi lapsia katsoa joskus. Eikö naapuria, kummeja, sisaruksia, vanhempia, oikeasti ketään?

Vierailija
7/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 10:12"]

Jos sinä haluat pitää aikuisten illanvieton, niin kutsut ihmiset sen mukaan. Jos joku ei pääse syystä tai toisesta, se on hänen asiansa. Nolompaa on jättää kutsumatta sen perusteella, että "ei ne kumminkaan tule".

[/quote]

Näin minäkin ajattelen. Ja voihan olla että toinen vanhemmista tulee. Esim meillä mieheni on erakoitunut entistä enemmän vuosien saatossa. Ei edes halua tulla häihin, joihin ei lapsia ole kutsuttu vaan mielellään jää lapsen kanssa kotiin. Minä taas tykkään käydä kylässä ja erityisesti juhlissa.

Se joka järjestää kutsut päättää minkälaiset juhlat tulee. Se joka ei voi ilman lapsia lähteä minnekään voi itse järjestää juhlat, joihin kutsuu kaikki lapset ja kenties ei lainkaan aikuisia.

Vierailija
8/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin kutsut.Se on jokaisen oma asia miten lapsenhoidon järjestää. Se että kutsuu on pääasia!Olisi ikävää jättää kutsumatta.

Vierailija
9/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty kutsut. Kiva huomata, että koko oma tukiverkko on kutsuttu, jolloin ei lapsille löydy mistään hoitajaa, mutta elämä on: sitä joutuu aina joskus miettimään, onko kaveriporukka täysin vääränlainen.

Vierailija
10/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kutsut. Ei se ole teidän vika, että toisilla ei ole tukiverkkoa ja lapset tehty sellaiseen tilanteeseen, että ei ole edes varaa palkata lastenvahtia. Tulevat jos tulevat, mutta ei se estä muita pitämästä hauskaa. Ei teidän muiden tarvitse tinkiä illanvietosta sen vuoksi,että yhdellä pariskunnalla on tuollainen tilanne. Kukin tekee omat ratkaisunsa ja ei nämä voi olettaa muiden joustavan yhden perhekunnan vuoksi. Tietysti ei ole kivaa jos aina on näitä lapsettomia juhlia, koska eivät sitten pääse milloinkaan.

Vierailija
11/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kutsut. Et sitäpaitsi voi ihan 100% varmasti tietää toisten puolesta että he eivät tälläkään kertaa pääse. Se on heidän asiansa sitten joko päättää etteivät pääse tai sitten järkätä lapsenvahti. Minusta ainakin olisi tosi loukkaavaa jos jätettäisiin kutsumatta syyllä että "ei ne kumminkaan pääse".

Vierailija
12/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut ne ihmiset, jotka haluavat illanviettoon. Sille ei toki voi mitään, jos joku ei pääse. Ja ne jotka eivät halua tulla, voivat sanoa etteivät pääse koska ei ole lapsenvahtia.

Vierailija
13/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kutsut heidätkin. Meidätkin aina kutsutaan, nytkin vapunviettoon, vaikkei tosiaan saada kolmea lasta hoitoon ja itsekin olen alle kuukauden päästä lasketusta ajasta, joten senkään puolesta ei oikein kiinnosta mitkään aikuisten illanistujaiset.

Yllensä saataisiin lapset hoitoon kyllä halutessamme, mutta nyt on hoitajamummolla käsi paketissa :)

Vierailija
14/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edelliset: tietenkin kutsut! Olisi todella moukkamaista jättää kutsumatta siksi, etteivät kuitenkaan pääse. Siitä voi loukkaantua tosi paljon, eikä heidän välttämättä tule kysyttyä syytä miksi ei ole kutsuttu, vaan miettivät sitten itsekseen asiaa. Voivat siis olettaa, ettei seura kiinnosta, ette halua kutsua heitä enää ollenkaan.

Jännä juttu muuten, kun itse muutin elämäntapojani ja lopetin juomisen, yksi ystävä on lakannut kutsumasta illanviettoihinsa...olen joskus miettinyt, että ajatteleeko tosiaan, että "ei sitä kannata kutsua, kun ei kuitenkaan juo", ja olen tietysti miettinyt, että olenko tosiaan niin tylsää seuraa selvinpäin, ettei mua voi enää kutsua juhliin jne. Muuten kyllä tavataan, mutta illanviettoja ei enää ole...ja minua ei todellakaan haittaa toisten juominen, mieskin voi juoda ja olen mielelläni mukana autolla. Eli minusta ei ole tullut mitään terveysnatsia, joka arvostelee nokka nirpassa toisten juomista ja käytöstä. En vain enää itse halua enkä tarvitse alkoholia.

Vierailija
15/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi tuttavapariskunta, joka ei koskaan saa lapsia hoitoon. Aina välillä kun on näitä lapsettomia kutsuja niin alkaa kauhea marina, syyllistäminen ja napina, että miksi pitää olla ilman lapsia. Kaikki muut innolla odottavat näitä lapsivapaita iltoja. Kuvittelevat, että muut luopuisivat lapsivapaasta illasta vain sen vuoksi ettei heillä ole lapsenpiikaa. Eivät silti halua ottaa palkallista vahtia. Outoja!

Vierailija
16/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu vaan. Ehkä te tulevat vuorotellen. Niin mekin tehtiin kun meille tuli ongelmia lasten hoidon järjestämisessä. Lapsenvahdit sairastui yllättäin, joten minä kävin ensin nauttimassa tarjoiluista ja hyvästä seurasta. Menin takaisin kotiin ja mies meni toisten miesten kanssa saunomaan ja tuli yöllä kotiin. No problem.