Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammapalstan suuri eduskuntavaalikysely 2019. Mitä puoluetta todennäköisesti äänestä?

Vierailija
02.03.2019 |

Mitä puoluetta aiot äänestää?
Kirjoittakaa jotakin kommenttikenttään, vaikka äänestämäsi puolue, jotta ketju säilyy pitkään päällä.

Kommentit (490)

Vierailija
181/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eniten äänestänyt demareita pitkän ikäni aikana. Nyt vaihdan suunnan täysin. Äänestän perussuomalaista. Samoin tekee mieheni.

Vierailija
182/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset tällä hetkellä johdossa?? Mitä wt??

Ainahan ne on nettikyselyissä kärjessä. Paljon työttömiä ja muuta joutoporukkaa, jolla on aikaa äänestellä moneen kertaan kaikkiin kyselyihin.

Sitten taas ääntelaskun jälkeen on verkko täynnä ulinaa ääntenlaskun manipuloinneista, kun ennakkoon nämä kyselyt näytti persujen ylivoimaa. :D Muistan vaan viime pressanvaaleja, missä moni uskoi Lauran saavan yli puolet äänistä ensimmäisellä kierroksella.

Kyllä tuollainen ulina ääntenlaskun manipuloinnista on aina niin tylsää, vai mitä? Ja viittaan nyt tähän ketjuun, jos joku ei ymmärtänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisten kannatus on laskenut huomattavasti. Kaikissa aikaisemmissa palstagallupeissa per-seet ovat saaneet n. 50 % kannatuksen. Nyt vain 31,4 %.

No laitapa linkkiä niihin kaikkiin aikaisempiin palstagallupeihin. Itse on tuollaista muista.

Edellisessä gallupissa persut sai jotain 37%.

Liike nyt vie ainakin persuilta kannatusta.

Tuskin. Liike on Kokoomuksen apajilla. Luulen, että monet kokoomuslaiset äänestävät edelleen Kokoomusta. Liike ei mene läpi.

Vierailija
184/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen eniten äänestänyt demareita pitkän ikäni aikana. Nyt vaihdan suunnan täysin. Äänestän perussuomalaista. Samoin tekee mieheni.

Samoin meidän perheessä. Kaikki tähän mennessä pääministeripuolueena olleet puolueet ovat valheenpuhujia. Halla ei ole valehdellut kertaakaan. Vai onko muita todisteita? 

Halla ajattelee loogisesti, perustelee järjellä kaiken sanomansa. Toisin kuin moni muu puhuu ohi suunsa. 

Vierailija
185/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisten kannatus on laskenut huomattavasti. Kaikissa aikaisemmissa palstagallupeissa per-seet ovat saaneet n. 50 % kannatuksen. Nyt vain 31,4 %.

No laitapa linkkiä niihin kaikkiin aikaisempiin palstagallupeihin. Itse on tuollaista muista.

Tuskin. Liike on Kokoomuksen apajilla. Luulen, että monet kokoomuslaiset äänestävät edelleen Kokoomusta. Liike ei mene läpi.

Uskon, että Liike Nyt saa muutamia eduskuntapaikkoja, ehkä 5. Hjallis tulee olemaan ääniharava, jonka vanavedessä menee Helsingin vaalipiirissä muitakin läpi. 

Vierailija
186/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustutkimuksen vaaligallup asiantuntija oli YLE:ssä netissä haastateltavana ja sai kysyä asioita. 

Kummallista, että he sanoivat vertaavansa tilastoja kunnallisvaalikäyttäytymiseen ja tekevän sen perusteella estimoinnin puoluekannatuksesta ! 

Minusta kunnallisvaalit olivat hieman eri asia. Esimerkiksi helsingissä äänestettiin pitkälti siksi kokoomusta, ettei vihreät pääsisi valtaan. Ja kokoomus voitti. 

Mööhön  uutto asiat eivät olleet lainkaan painoarvoisia kunnalisvaaleissa. Nyt on. 

Tätä taloustutkimus ei ota siis huomiooon. Siksi taas ei pidä paikkaans gallupit ja tulee se "jytky". 

Vierailija
187/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset tällä hetkellä johdossa?? Mitä wt??

Ainahan ne on nettikyselyissä kärjessä. Paljon työttömiä ja muuta joutoporukkaa, jolla on aikaa äänestellä moneen kertaan kaikkiin kyselyihin.

Et taida itekään uskoa mitä hölpötät. Olen hyvin pärjäävä yrittäjä ja äänestän persuja.Tuttavapiirissä kaks lääkäriä ja 3lakimiestä äänestävät myös persuja. Minulla 42työntekijää firmassani,uskomatonta mutta totta suurin osa äänestää persuja. Älä tule tänne höpöttelemään tuolaisia paskaa.Nämä joutilaat ja työtävieroksuvat ovat vasureita ja näitä viherhomppeleita. Hehän hyötyisivät näistä vihervasureitten kansalaispalkka höpötyksestä, joka ei ikinä tulisi toteutumaan. Mutta hyvään se tyhmille luvata ja tyhmät uskoo silmät kiiluen että saa muutaman ylimääräisen kalian kuukaudessa.

Ja minä olen yhdysvaltojen kuningas.

Vierailija
188/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3336834/kysely-mita-puoluetta-aanestat-…

Miksi nettikyselyt eivät vastaa lähimainkaan todellisia vaalituloksia?!?

Vierailija
189/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeaa kun ei-missään tapauksessa voi äänestää kokoomusta, keskustaa tai demareita. RKP ei tulisi mieleenkään ja Vihreät on myös melko poissuljettu. Mitä jää jäljelle? Vasemmisto ja Persut? Todella paha tilanne. KD:tä äänestin joskus, mutta eivät oikeasti tarjoa mitään vaihtoehtoa nykymenolle. Pikkupuoluilla ei ole mahdollisuuksia. Apua!

Vierailija
190/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska täällä ei roiku kokoomuslaiset bisnesmiehet, eikä maanviljelijät, eikä myöskään eläkeläiset, joista monella ei edes ole nettiä. 

Vierailija
191/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska täällä ei roiku kokoomuslaiset bisnesmiehet, eikä maanviljelijät, eikä myöskään eläkeläiset, joista monella ei edes ole nettiä. 

Jep. Lisäksi nuoret äänestävät todellisuudessa vähän, vaikka täällä saatetaan uhota että äänestetään PS:a niin sitten se äänestyskoppiin meneminen kuitenkin jää.

Vierailija
192/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demareille huonoa mainosta kun pj Antti on niin huonokuntoisen näköinen kuin haudasta noussut. Sairaan kalpea ja juuri ja juuri kykeni liikkumaan kävellen, kun näyttivät askellustaan eduskunnasta.

Moni taitaa karsastaa ja jättää äänestämättä puoluetta.

Pj tulee olla silmin nähden kunnossa.

Vierailija
193/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Lisäksi nuoret äänestävät todellisuudessa vähän, vaikka täällä saatetaan uhota että äänestetään PS:a niin sitten se äänestyskoppiin meneminen kuitenkin jää.

Juurihan joku selitti, että nuoret eivät äänestä perussuomalaisia ollenkaan. Ai niin, eiväkä naiset. Koittakaa nyt jo päättää.

t. persulitantta (akat.)

Vierailija
194/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävä tulos. Av-mammoista kolmasosa on persuja.

Vierailija
195/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että Liike Nyt saa muutamia eduskuntapaikkoja, ehkä 5. Hjallis tulee olemaan ääniharava, jonka vanavedessä menee Helsingin vaalipiirissä muitakin läpi. 

Onhan tuo mahdollista, mutta  mihin uskomuksesi perustuu? Itse en tiedä yhtäkään Liikkeen kannattajaa. Luulen, että kokoomuksen kannattajat ovat liian kovia taktikkoja lähteäkseen noin pienen ja uuden puolueen matkaan. 

Vierailija
196/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että aika moni yllättyisi siitä, minkälainen monen "av-mamman" habitus on. Tämä taitaa olla Suomen suosituimpia keskustelufoorumeita.

Vierailija
197/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelujen perusteella ei yllätä.

Vierailija
198/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Palstamammat onki Persuja!

Vierailija
199/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että aika moni yllättyisi siitä, minkälainen monen "av-mamman" habitus on. Tämä taitaa olla Suomen suosituimpia keskustelufoorumeita.

Tämä on suomen suosituin keskustelupalsta. Toisaalta on linjassa tulos mtv pressavaalien vaalikoneenvaalikoneen kanssa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laura-huhtasaari-ylivoimainen-ykkon…

"JULKAISTU 20.12.2017 18:32

Tähän mennessä MTV:n vaalikoneeseen vastanneista noin 40 prosenttia on saanut ehdokkaakseen perussuomalaisten Laura Huhtasaaren."

Eli ei mitään yllättävää tällä palstalla.

Vierailija
200/490 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on suomen suosituin keskustelupalsta. Toisaalta on linjassa tulos mtv pressavaalien vaalikoneenvaalikoneen kanssa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laura-huhtasaari-ylivoimainen-ykkon…

"JULKAISTU 20.12.2017 18:32

Tähän mennessä MTV:n vaalikoneeseen vastanneista noin 40 prosenttia on saanut ehdokkaakseen perussuomalaisten Laura Huhtasaaren."

Eli ei mitään yllättävää tällä palstalla.

Vaalikoneen perusteella koko Suomi on ajatusmaailmaltaam persuja. Eri asia mitäloppumetreillä äänestävät.