Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa Mikassa? Hakenut kahtatuhatta työpaikkaa, logistiikan insinööri

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelista päätellen MT- ongelmat, ikä ja ylipaino, mikäli kuva on hänestä, vaikuttavat työnsaantiin.

Vierailija
22/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, onhan täällä jo syyt miksi ei työllisty. Itse hain kaikkia paikkoja, jotka eivät vaadi ammattitutkintoa (olen välivuodella, ylioppilas) ja sähköposti on kohta tukossa ”valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun” -viestejä. Huoh... en enää tiedä minne edes hakisin kun en vaan jostain syystä kelpaa minnekään. Avoimia hakemuksia olen myös laittanut. Harmittaa. Samaan aikaan yhteiskunta huutaa ”mee töihi!”. Juu heti kun annatte työpaikan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys on ehkä hauras. Hän on irtisanoutunut kahdesta työstä mt-ongelmien takia.

Vierailija
24/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika taitaa olla sama henkilö, joka pitää blogia Tuhannen työhakemuksen mies. Olen lukenut viime aikoina tätä blogia ja ainakin sen perusteella on syntynyt vaikutelma, että kirjoittaja massapostittaa samaa hakemusta eri paikkoihin. En toki sano, että pelkästään nuo hakemukset olisivat syy hänen työllistymisongelmiinsa, mutta kannattaisi silti kuitenkin panostaa enemmän hakemusten laatuun kuin määrään.

Vierailija
25/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns alan naisia ja tunnen työtilannetta ja siten Mika saa kyllä myötätuntoani. Ei ole ihan helppoa löytää sellaista paikkaa, jossa ihan kunnolla pääsisi hyödyntämään tätä koulutusta. Saati että juuri itse olisi se valittu henkilö.

Tässä kuitenkin Mikan kaksi ongelmaa:

- kuulostaa siltä, että hän on ensimmäiset vuodet ollut hyvin nirso, millaista työtä hakee. Kyllä alan toimistorotan paikkoja on ollut paljon, esim. huolitsija, liikenteenhoitaja tai aspa. Insinöörin työtä ne eivät ole, mutta täysin relevanttia kokemusta urakehitystä varten.

- Lähes jokainen haastattelija osaa kysyä kiperiä kysymyksiä menneisyydestä, ja Mikan historiaa on vaikea nykyaikana selitellä houkuttelevaksi. Viittaan näihin "miksi lähdit edellisestä työstä".

Mika on oikeassa siinä, että ura olisi pitänyt aloittaa jo opiskeluaikana. Panostaa kesätyönhakuun, eikä haalia hanttihommaa.

Vierailija
26/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mika kuvassa, niin alkoholi maistuu. Ehkä jopa haisee kun haastattelussa käy.

Vierailija
27/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo,ei jaksa sitä tai tätä.Masennuksen vuoksi saikulla.En kyllä ehdoin tahdoin palkkaisi firmaani hänenlaistaan.Ei ole varaa pitää suojatyöpaikkaa.

Vierailija
28/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisitteko itse todennäköisen saikuttajan?

Vierailija
29/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mika ei tule hyötymään DI-koulutuksesta tuolla CV:llä.

Ei varmaankaan, koska ei ole diplomi-insinööri, vaan "opistoinsinööri" eli insinööri (AMK).

Vierailija
30/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mika ei tule hyötymään DI-koulutuksesta tuolla CV:llä.

Ei varmaankaan, koska ei ole diplomi-insinööri, vaan "opistoinsinööri" eli insinööri (AMK).

Ei kukaan ole muuta väittänytkään. Mika kertoo suunnittelevansa jatkokoulutusta amk insinööristä diplomi-insinööriksi. Se on mahdollista ainakin LUTissa. Mutta olen edellisen kanssa samaa mieltä, että ei se tule hänen työllistymisyään hyödyttämään. Pikemminkin pahentaa ylikouluttautuneisuutta, muttei myöskään avaa ovia ylöspäin, kun pohja ei ole kunnossa. Toki opiskelu voi olla henkisesti tärkeää ja "buustia".

Vierailija
31/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se että on ollut 16 vuotta työttömänä kertoo jo paljon

Vierailija
32/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoutunut kahdesti.

On kuitenkin tilaisuutensa saanut.

Tämä minullakin pisti silmään. Olisi kannattanut hakea työssäollessa uutta paikkaa, koska silloin sen saaminen on helpompaa kuin työttömän leima otsassa.

Vierailija
33/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittelee, että kaverit on luoneet uraa ja perustaneet perhettä. No se on voi voi jos itse ei vaan pysty samaan kun uupuu töissä liikaa. Ei silloin voi kuvitella pääsevänsä samaan tilanteeseen kuin sellaiset, jotka jaksavat paremmin työelämän vaatimuksia.

Kaikkien ei tarvitse olla uraohjuksia, mutta hölmöä valitella kohtaloaan jos itsestä ei vain ole siihen. Sitten pitää vaan tyytyä vähempään. Ja onhan hän tehnyt viittätoista (!) työtä, moni korkeasti koulutettu on vuosikausia työttömänä ilman pätkiäkään.

Vierailija
34/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa todella empatiakykyistä porukkaa täällä mutta näytön takaa ilmeisesti helppo huudella mitä vaan kun sisin on kylmä.

Vierailija
35/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon ihmisestä, jos yhtään pidemmässä työsuhteessa aina uupuu. Joo, työelämä on hektistä ja vaativaa, mutta harvassa on paikat, mihin voi mennä vaan oleilemaan.

Asiantuntijat ovat sanoneet että työpaikkaa pitäisi vaihtaa neljän vuoden välein, juurikin sen takia että jaksaa, ja oma motivaatio säilyy työtehtävissä.

En muista nyt mistä tämän luin, mutta monta vuotta sitten oli tämä juttu jossain.

Vierailija
36/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnantajana valitsisin henkilön, joka irtisanoutuu itse ilman varsinaista syytä eikä ole hankkinut työkokemusta kuin nimeksi? Valitseni sen hakijan, jonka osaaminen ja osoitettu motivaatio parhaiten vastaa avoinna olevassa tehtävässä määriteltyjä edellytyksiä. Olen palkannut vastavalmistuneitakin, mutta en koskaan ketään, jolla ei ole mitään kokemusta alasta. Opiskeluaikana pitäisi pyrkiä oman alan töihin saamaan jalkaa oven väliin.

Toivon, että tuota painotetaan tärkeimpänä asiana myös opiskelupaikoissa, ja että kerrotaan jatkuvasti käytännön vinkkejä miten se tapahtuu, ja tarjotaan aktiivisesti opiskelijoille harjoittelumahdollisuuksia.

Vierailija
37/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna mennyt jo. Tossa iässä olemattomalla työkokemuksella ei saa töitä vaikka olisi mikä insinööri. Ainut konsti työllistyä on oma yritys.

Ekana tietysti jaksaminen kuntoon. Ei olisi oikein varaa uupua ja irtisanoutua jos työllistyminen jo muutenki vaikeaa.

En palkkaisi tuota tyyppiä.

Vierailija
38/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä työttömyys ja heikko terveys näyttäisi olevan vikana. Kannattaisi varmaan unohtaa vakituiset inssin hommat, ja hakeutua vähemmän hektiselle alalle vaikka osa-aikaiseksi. Ei sillä että niitä pätkätöitäkään on varsinaisesti helppo saada, mutta helpommin niihin pääsee kuin vakipaikoille.

Vierailija
39/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukematta voisi arvata että suurimman osan kommentoijista mielestä vian on pakko olla tässä kaverissa eikä esim. osittain siinä että suomeen on vuosien mittaan kehittynyt täysin nyrjähtänyt asenne työttömiin ja työnhakijoihin. Ongelmaa ei myöskään saada korjattua koska:

Se ei koske poliitikkoja tai virkamiehiä koska poliitikot ja sukunsa/kaverinsa saa edelleen töitä suhteilla, toisaalta virkamiesten virat on pysyvät eikä tule juurikaan testailtua miten työmarkkinat toimivat. Ay-liike taas tarkkailee lähinnä omaa etuaan ja lisäksi osa porukasta on oikeasti työtä vieroksuvia ja nuokin pitävät sen verran ääntä että on helppo leimata kaikki työttömät samaan jengiin.

Niinpä ne joiden pitäisi tuolle tehdä jotain eivät tee koska joko eivät näe koko ongelmaa, ei satu kiinnostamaan tai sitten näkevät mutta luokittelevat sen laiskojen vikinäksi.

Suosittelen tälle kaverille ulkomaille hakeutumista. Tämä maa on rikki eikä tule ainakaan seuraavalla hallituskaudella korjaantumaan.

Vierailija
40/95 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ja AMK. Dippainssejäkin pilvin pimein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi