Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hitto siinä on ettei paino laske?!?

Vierailija
02.03.2019 |

Aloitin laihduttamisen ruokasovelluksen kanssa, johon kirjaan kaikki päivän syödyt ja juodut kalorit sekä kulutuksen. Paino ei meinaa laskea millään muulla kuin sillä, että näen oikeasti nälkää! Siis sellaista nälkää, että uni häiriintyy ja ei pysty miettimään muuta kuin ruokaa. Olen vetänyt noin 500 kalorin miinuksilla, lisännyt liikuntaa ihan huomattavasti, vähentänyt alkoholin minimiin, mutta ei...tuloksia tulee vain nälkää näkemällä, mutta sitten en saa nukuttua ja ajattelen vain ruokaa. Jos yritän keventää 300-200 miinuskaloriin, niin painoa tulee vain lisää!

Mikä helvetti tässä oikein mättää, tuntuu niin epäreilulta :(. Aloitin 60 kilosta puottamisen, putosi 57 ja nyt tuli saman tien takaisin 58 kun söin niin, että saan nukuttua. Helvetin turhauttavaa...tavoitepaino olisi 53, pituutta on 158 ja rapiat päälle.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitto ja raejuustoa/keitettyä munaa, kasviswokkia jollain proteiinin lähteellä tmv. Mutta nää on valintoja, jos sä haluat mieluummin syödä vähän jotain hirveetä rasvakuraa kuin enemmän terveellisempää, niin ei näistä muiden neuvoista mitään hyötyä sulle oo. Kyllähän toi sun esimerkkipäivä on kaukana terveellisestä.

Mä en ymmärrä miten ihmiset näitä viestejä av:lla oikein lukee, osaatko sinä lukea? Ilmeisesti et. Missä sanoin, että syön phad thaita JOKA päivä, pyydettiin esimerkkipäivää ja annoin esimerkkipäivän. Muutoin kerroin esimerkkinä, että syön työpaikalla kalaa, syön kananmunia, syön soijarouhetta, olen syönyt myös keittoja. Mistä veto, niin vieläkin haluat vääntää, että syön tuota yhtä esimerkkiruokaani joka päivä?

Ap

Esimerkkipäivä ruokavaliosta ei yleensä tarkoita sellaista "mitä söin eilen"-päivää, vaan sellaista mitä syöt erityisen usein ja tyypillisesti. 

Vierailija
62/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin pudotat normaalipainon sisällä, mikä on hyvin haastavaa ja terveydellisistä syistä turhaa. Voi olla, että sun keholle on geneettisistä syistä luontevampi tavoitepaino lähempänä 60 kiloa kuin 50 kiloa. Mutta muutama kysymys. Oletko jossain vaiheessa painanut tuon 53 kiloa? Ja jos olet, niin miten "lihoit" 60-kiloiseksi? Kuinka kauan olet ollut kalorivajeella? Mikä sun tavoite on? Olla hoikka? Kiinteä? 

Olen ollut ja olin suht pitkään. Nyt sanotaanko vuoden, puolentoista sisällä paino nousi tuohon 60 kiloon, enkä tunne oloani hyväksi tässä painossa. Kroppa ei tunnu omalta kropalta. Haluan oman kroppani takaisin, en halusisi päivittää koko vaatekaappia uuteen uskoon.

Ap

Okei noi toi kuulostaa hyvältä, jos sulla tavoitteena on "vanha" kroppa, ei mikään epärealistinen hoikkuuden ihannointi. Mutta kuinka kauan olet ollut tuolla kalorivajeella? Lisäksi en vetäisi suuria johtopäätöksiä sen suhteen, jos paino heittelehtii 57 kilosta 58 kiloon. Luultavasti ihan vaan nestevaihtelua tai kehon reagointia rankkaan liikuntaan, jos olet sellaista harrastanut. 

Entä millaista liikuntaa harrastat? Kehon muokkauksen kannalta parasta olisi salitreeni tai muu voimaharjottelu riittävän isoilla painoilla (esim. kahvakuulailu). Lisäksi silloin tällöin HIIT-tyyppistä liikuntaa rasvanpolttoon.

Voimanostotyylistä teen salilla, lisäksi tanssin, käyn juoksu-ja kävelylenkeillä (eräs päivä tässä vähän aikaa sitten kävelin yli 20 km päivässä), kävelyä teen joskus lisäpainoilla, käyn hakkaamassa säkkiä, hypin trampoliinilla (kotona tramppa), käyn satunnaisesti uimassa ja muissakin ryhmäliikunnoissa. Liikun käytännössä joka päivä. Lisäsin nyt liikuntaa toisen tavoitteeni takia, liikuin aikaisemmin sen 3 kertaa viikossa, pääosin voimailua salilla. Toisinaan lisäsin liikuntakertoja trampoliinitreenillä.

Anteeksi, mutta epäilen voitko olla tosissasi vai onko tämä joku provo. Treenaan itse myös isoilla painoilla salilla ja käsittääkseni lähes kaikki tosissaan treenaavat salihemmot ymmärtää levon merkityksen treenin, palautumisen ja kehityksen kannalta. 

Entisen olympiaurheilijan kanssa joskus mietittiin nuita treenejä. Voimatreenin vastapainoksi voi aivan hyvin (ja se on suositeltavaa) tehdä aerobista treeniä ja esimerkkinä trampoliinilla hyppiminen nimenomaan palauttaa voimatreenin jäljiltä. Lähes joka päivä liikkuminen ei tarkoita sitä, että liikun joka päivä rankasti tai että liikkuisin 7 päivänä viikossa.

Ap

Ammattiurheilija katsoo asioita ihan eri näkövinkkelistä kuin tavallinen kotikuntoilija. Se mikä sopii ammattiurheilijalle, ei sovi välttämättä muille. Ammattiurheilijakaan ei koko elämäänsä urheile samalla tavalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan nyt esimerkkipäivän ruokasi niin katsotaan. Lähinnä ajattelen siltä kannalta, että mitä sinä oikein syöt, jos koet niin mieletöntä nälkää.

No esimerkkipäivän ruoka: aamulla kahvia soijamaidolla ja sokerilla, lounaalla kukkakaalia ja porkkanaa, kevyt kermaviili dipillä (eli dippivihanneksia), päivälliseksi paistettua kananmunaa ruisleivällä/kaalipaistosta/phad thaita tofulla ja kasviksilla (puolikas mukaan otettavasta annoksesta). Jos kaloreita jää jäljelle riittävästi, saatan illalla syödä rukiisen riisipiirakan juustolla ja tomaatilla ilman mitään levitettä. Esimerkiksi näin.

Aah okei tämä aloitus olikin pelkkä provo/trolli tai sitten joku kirjoittaja pilailee ap:n kustannuksella. :( 

Ei varmaan ihmekään, jos ei saisi nälän takia nukuttua, jos ei söisi aamupalaa, ei kunnon lounasta, ei välipalaa, päivällinen vaan puolikas annos eikä yleensä iltapalaa :D Tuollaisella ruokavaliolla keho ja aineenvaihdunta menisi täysin sekaisin. 

Phad thai on hyvin rasvainen ruoka, siinä nuudelit ja muut paistetaan runsaassa määrässä rasvaa. Puolikas annos isosta ravintola-annoksesta tekee sen 600-700 kaloria :). Aamupalaa en ole syönyt vuosikausiin, ei sovi minulle, koska nukun aamulla yleensä viime tinkaan ja lähden aivan viime hetkeillä liikenteeseen. Syön yleensä ensimmäisen kerran töissä, aamukahvin juon muiden aamurutiinien lomassa tai otan töihin mukaan. Laskennallisesti omista ruoistani tulee se 1500, vaikka saattaa uskomattomalta tuntua.

Ap

Toivon ja luulen, että olet trolli, koska ei kai kukaan voi olla noin hölmö. Lasket kaloreita, mutta et mieti makroja ja ruoan ravintosisältöjä? Sulle on esim. ihan ok laittaa aamukahvin sokeriin 300-400 kilokaloria, vaikka saman energiamäärän saisi paljon järkevämmin esim. töihin mukaan otettavalla ja aamupäivän aikana juotavalla smootiella, jossa vaikka marjoja, rahkaa, pähkinää ja kaurahiutaleita. Ja kuka oikeasti syö lounaalla dippivihanneksia? Jos haluaisi jotain ns. kevyttä, niin miten olisi vaikka tofusalaatti? 

Eli sua ei oikeasti huoleta se, ettet saa ravinnostasi tarpeeksi proteiinia, kuituja, hyvää rasvaa, vitamiineja, hivenaineita jne. AP:n kertoman uskottavuutta syö myös se, että hän kertoo liikkuvansa tosi paljon: 3 kertaa viikossa voimatreeniä salilla, jonka lisäksi joka päivä jotain muuta liikuntaa, kuten lenkkeilyä (juoksu ja kävely), ryhmäliikuntaa, uintia, trampoliinia... Jokainen kunnon treenaaja (sali ja muu) tietää levon lisäksi ravinnon merkityksen kehittymiselle. Tai sitten ap on vaan älyttömän yksinkertainen. 

Katsoppas hyvä trolli vaikka finelistä paljonko muutamassa sokeripalassa on kaloreita. Voin kertoa sinulle, että ei todellakaan ole sitä 300-400 kaloria. Ja teikäläisiä pitäisi uskoa, kun heitätte mutulla tuollaista soopaa? Nyt haloo valoja päälle. Kannattaisi ihan ensimmäiseksi itse tarkistaa omien väitteidensä pohja, ennen kuin viisastelee makroista. Mutta riidellähän sinä vain halusit. Ja provoilla itse.

Ap

Vierailija
64/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitto ja raejuustoa/keitettyä munaa, kasviswokkia jollain proteiinin lähteellä tmv. Mutta nää on valintoja, jos sä haluat mieluummin syödä vähän jotain hirveetä rasvakuraa kuin enemmän terveellisempää, niin ei näistä muiden neuvoista mitään hyötyä sulle oo. Kyllähän toi sun esimerkkipäivä on kaukana terveellisestä.

Mä en ymmärrä miten ihmiset näitä viestejä av:lla oikein lukee, osaatko sinä lukea? Ilmeisesti et. Missä sanoin, että syön phad thaita JOKA päivä, pyydettiin esimerkkipäivää ja annoin esimerkkipäivän. Muutoin kerroin esimerkkinä, että syön työpaikalla kalaa, syön kananmunia, syön soijarouhetta, olen syönyt myös keittoja. Mistä veto, niin vieläkin haluat vääntää, että syön tuota yhtä esimerkkiruokaani joka päivä?

Ap

Esimerkkipäivä ruokavaliosta ei yleensä tarkoita sellaista "mitä söin eilen"-päivää, vaan sellaista mitä syöt erityisen usein ja tyypillisesti. 

Ei ole mitään sellaista esimerkkipäivää. Syön osittain työpaikalla ja työpaikan listat vaihtuu joka päivä. En syö minään päivänä tyypillisesti samalla tavalla eli hankalaa sellaista päivää on antaa. Ruokailu riippuu myös työpaikasta, jossain työpaikassa käytän ravintoetua ja käyn syömässä työpaikkalounasta, tai otan lounaan mukaan.

Ap

Vierailija
65/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama ap :( olen normipainon sisällä eikä tipu grammaakaan. Kevensin jo huomattavasti viime vuoden lopulla. Ja nyt olen elellyt 2 kk salaatilla, kasviksilla ja hedelmillä eikä mitään tapahdu. Kananmunia syön myös ja satunnaisesti kalaa/kanaa. Vatsa on turvonnut ja hirveä pömppö. 4 x ryhmäliikuntaa per vko ja kävelylenkkejä lisäksi.

Olen tosi pitkä ja haluaisin 8-10 kg pois.

No mikä järki tässäkin on laihtua 10 kiloa vaikka paino on normissa?

Oot säästöliekillä ja ylirasituksessa.

Jätä laihduttaminen joksikin aikaa ja syö nälän ja kulutuksen mukaan. Tuhoat aineenvaihduntasi tolla ja siitä onkin vaikeampi palautua.

Se järki, että olen koko elämäni painanut 62-65 kg 45-vuotiaaksi asti. Nyt painan 79 kg ja minulla on turvonnut ja paha olo koko ajan. En tunne itseäni minuksi.

Vierailija
66/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on selvästi ravinnon puutetta. On niin kovin kiukkuinen. Jo ekalla sivulla haukkui toisia, vaikka ei ollut saanut vielä yhtään vastausta.

Kannattaisi relata vähän, stressi haittaa laihtumista.

Vierailija
67/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin pudotat normaalipainon sisällä, mikä on hyvin haastavaa ja terveydellisistä syistä turhaa. Voi olla, että sun keholle on geneettisistä syistä luontevampi tavoitepaino lähempänä 60 kiloa kuin 50 kiloa. Mutta muutama kysymys. Oletko jossain vaiheessa painanut tuon 53 kiloa? Ja jos olet, niin miten "lihoit" 60-kiloiseksi? Kuinka kauan olet ollut kalorivajeella? Mikä sun tavoite on? Olla hoikka? Kiinteä? 

Olen ollut ja olin suht pitkään. Nyt sanotaanko vuoden, puolentoista sisällä paino nousi tuohon 60 kiloon, enkä tunne oloani hyväksi tässä painossa. Kroppa ei tunnu omalta kropalta. Haluan oman kroppani takaisin, en halusisi päivittää koko vaatekaappia uuteen uskoon.

Ap

Okei noi toi kuulostaa hyvältä, jos sulla tavoitteena on "vanha" kroppa, ei mikään epärealistinen hoikkuuden ihannointi. Mutta kuinka kauan olet ollut tuolla kalorivajeella? Lisäksi en vetäisi suuria johtopäätöksiä sen suhteen, jos paino heittelehtii 57 kilosta 58 kiloon. Luultavasti ihan vaan nestevaihtelua tai kehon reagointia rankkaan liikuntaan, jos olet sellaista harrastanut. 

Entä millaista liikuntaa harrastat? Kehon muokkauksen kannalta parasta olisi salitreeni tai muu voimaharjottelu riittävän isoilla painoilla (esim. kahvakuulailu). Lisäksi silloin tällöin HIIT-tyyppistä liikuntaa rasvanpolttoon.

Voimanostotyylistä teen salilla, lisäksi tanssin, käyn juoksu-ja kävelylenkeillä (eräs päivä tässä vähän aikaa sitten kävelin yli 20 km päivässä), kävelyä teen joskus lisäpainoilla, käyn hakkaamassa säkkiä, hypin trampoliinilla (kotona tramppa), käyn satunnaisesti uimassa ja muissakin ryhmäliikunnoissa. Liikun käytännössä joka päivä. Lisäsin nyt liikuntaa toisen tavoitteeni takia, liikuin aikaisemmin sen 3 kertaa viikossa, pääosin voimailua salilla. Toisinaan lisäsin liikuntakertoja trampoliinitreenillä.

Ootko huomannut muutosta kropan muodossa? Sillä jos lihasmassa kasvaa samalla kun rasva vähenee, niin painohan ei tipu (lihas ihan oikeasti painaa enemmän kuin läski). Toisaalta suurempi lihasmassa kuluttaa enemmän kalorieta, joten lihasmassan kasvuun liittyvä painonnousu on rasvanpolton kannalta ihan hyvä suunta.

Vatsa on litistynyt ja lihakset erottuu enemmän. Ja rinnat ovat hieman pienentyneet, lantion seutu ehkä hieman kaventunut. En ole mittaillut mittanauhalla, lähinnä katsonut vaatteiden istuvuutta.

Ap

No siinä tapauksessahan kehitystä on tapahtunut. Monethan nimenomaan sanoo, että käytä mittarina peiliä, älä puntaria. Myöskin treenstaessa lihaksiin kertyy nestettä, mikä saa painon nousemaan vielä enemmän. Jos haluat vain painaa vähemmän, niin paras tapa on varmaankin maata sängyssä syömättä niin lähtee sekä rasva että painava lihas. Tuo tulee varmaan ylätyksenä niille, jotka on aina ollut hoikkia ja joutuvat ekaa kertaa laihduttamaan ja sen seurauksena alkaa myös säännöllinen liikunta.

En tiedä tarkoititko minua, mutta olen voimaillut ja käynyt salilla aktiivisesti yli 10-vuotta. Lisäksi olen ratsastanut, harrastanut tanssia puoli tosissaan ja liikkunut vaihtelevasti muutenkin yli 10-vuotta. Liikunta ei ole minulle mikään uusi juttu. Omalta kohdaltani uskon todella suuren stressin kasvattaneen painoa. Söin myös liikaa ja herkuttelin liian usein, käytin liikaa alkoholia. Näistä jo kertyy ihan puhdasta rasvaa vuosien varrella, vaikka liikkuisi.

Ap

Vierailija
68/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on selvästi ravinnon puutetta. On niin kovin kiukkuinen. Jo ekalla sivulla haukkui toisia, vaikka ei ollut saanut vielä yhtään vastausta.

Kannattaisi relata vähän, stressi haittaa laihtumista.

Vai että kiukkuinen :D. Jos sinä niin sanot, peikkoseni :€.

Ap

Vierailija
69/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan nyt esimerkkipäivän ruokasi niin katsotaan. Lähinnä ajattelen siltä kannalta, että mitä sinä oikein syöt, jos koet niin mieletöntä nälkää.

No esimerkkipäivän ruoka: aamulla kahvia soijamaidolla ja sokerilla, lounaalla kukkakaalia ja porkkanaa, kevyt kermaviili dipillä (eli dippivihanneksia), päivälliseksi paistettua kananmunaa ruisleivällä/kaalipaistosta/phad thaita tofulla ja kasviksilla (puolikas mukaan otettavasta annoksesta). Jos kaloreita jää jäljelle riittävästi, saatan illalla syödä rukiisen riisipiirakan juustolla ja tomaatilla ilman mitään levitettä. Esimerkiksi näin.

Aah okei tämä aloitus olikin pelkkä provo/trolli tai sitten joku kirjoittaja pilailee ap:n kustannuksella. :( 

Ei varmaan ihmekään, jos ei saisi nälän takia nukuttua, jos ei söisi aamupalaa, ei kunnon lounasta, ei välipalaa, päivällinen vaan puolikas annos eikä yleensä iltapalaa :D Tuollaisella ruokavaliolla keho ja aineenvaihdunta menisi täysin sekaisin. 

Phad thai on hyvin rasvainen ruoka, siinä nuudelit ja muut paistetaan runsaassa määrässä rasvaa. Puolikas annos isosta ravintola-annoksesta tekee sen 600-700 kaloria :). Aamupalaa en ole syönyt vuosikausiin, ei sovi minulle, koska nukun aamulla yleensä viime tinkaan ja lähden aivan viime hetkeillä liikenteeseen. Syön yleensä ensimmäisen kerran töissä, aamukahvin juon muiden aamurutiinien lomassa tai otan töihin mukaan. Laskennallisesti omista ruoistani tulee se 1500, vaikka saattaa uskomattomalta tuntua.

Ap

Ehkä kannattaisi saada ateriat paremmin tasapainoon, jos nälkä vaivaa? Illalle jotain vähän kevyempää, ja päivälle vähän raskaampaa? Ei ihme, että nälättää, jos syöt kunnolla vasta joskus 17-18 aikaan.

Mistä sinä repäisit tuon 17-18 ajan? Olenko jossain sanonut syöväni kunnolla vasta viiden-kuuden maissa?

Ap

Se nyt oli ihan veikkaus vain. Ilmeisesti syöt sitten aikaisemmin päivällistä? Edelleen eipä ihme, että yöllä on nälkä, jos niin pitkä väli tulee. Ratkaisu tähänkin olisi syödä lounaalla raskaammin. Ei tarvitsisi syödä niin aikaisin päivällistä, joten päivällinen pitäisi nälkää pidemmälle yöhön.

Mutta provohan tämä taitaa olla, kun tyypillisesti ei kelpaa mikään ratkaisu.

Aamuvuoro voi alkaa jo klo 7:00. Lounasta syön silloin jo 10-11 maissa päivällä, päivällistä kolmen-neljän maissa ja iltapalaa about kahdeksan maissa. Edelleen, kysyttiin esimerkkipäivää, sellaisen annoin. Syömiseni vaihtelee syömästäni ruoasta, työpaikasta ja työpisteestä riippuen sekä työajoista. Teen kolmivuorotyötä, eli rytmini ei ole tasaista. En voi antaa mitään kaiken kattavaa esimerkkipäivää, koska sellaista ei ole.

Oli virhe edes avautua missään av-palstalla, kun täällä ihmiset raivoavat sokerista aamukahvissa, vaikka muuten huudetaan pää punaisena, että syön aivan liian vähän ja keksitään tarinoita omasta päästä siitä, mihin aikaan mitäkin syön. Täällä on ihan turha saada mitään asiallista keskustelua, koska ihmiset purkavat kaikki omat turhautumisensa aina aloittajaan ja huutelevat provoa, jos aloittaja ei ihan usko, että sokeri aamukahvissa kaataa koko paletin.

Ap

Mä taas en ymmärrä mitä sä höyryät. Et ainakaan aloituksessa maininnut kauanko olet laihduttanut. Jos rasvaa on lähtenyt (vatsa timmimpi ja tissit pienentyneet), niin selkeästi dieettisi on toiminut ja rasvaa kadonnut. Ilmeisesti lihaksesi vain kasvavat treenin myötä (läskillä isotkaan lihakset ei näy yhtä hyvin kuin laihalla pienet, maalaisjärkeä hei). Jatka samaa linjaa, mutta valitettavasti laihduttaminen on huomattavasti vaivalloisempaa ja enemmän aikaa vievää kuin lihominen. Vaatii siis kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä (vai miksi luulet, että tässä maassa on niin paljon lihavia ihmisiä, jotka haluaisivat olla laihoja, mutta eivät siltä jostain kumman syystä ole?)

Vierailija
70/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liiku tavoiteellisesti joka päivä. En hypi trampoliinilla joka päivä, en juokse joka päivä. En ui joka päivä, en käy salilla joka päivä. Kävelen joka päivä, koska omistan koiria, joita on pakko lenkkeilyttää joka päivä. Mä en tajua miten tästäkin on voitu vääntää, että liikun jotenkin liikaa. Joo, käyn salilla sen 2-3 kertaa viikossa ja sen lisäksi teen nuita muita juttuja VAIHTELEVASTI. En ui joka viikko, en hypi trampalla joka viikko, en juokse joka viikko, en välttämättä käy ryhmätunneilla joka viikko. Koostan viikon liikunnan sen mukaan, miten työvuorot menee ja mikä on vointi. Ainut mikä pysyy vakiona on koirien ulkoilutus ja sali. Liikkumisellani on muukin tavoite, kuin laihtuminen.

Ap

Vierailija
71/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En liiku tavoiteellisesti joka päivä. En hypi trampoliinilla joka päivä, en juokse joka päivä. En ui joka päivä, en käy salilla joka päivä. Kävelen joka päivä, koska omistan koiria, joita on pakko lenkkeilyttää joka päivä. Mä en tajua miten tästäkin on voitu vääntää, että liikun jotenkin liikaa. Joo, käyn salilla sen 2-3 kertaa viikossa ja sen lisäksi teen nuita muita juttuja VAIHTELEVASTI. En ui joka viikko, en hypi trampalla joka viikko, en juokse joka viikko, en välttämättä käy ryhmätunneilla joka viikko. Koostan viikon liikunnan sen mukaan, miten työvuorot menee ja mikä on vointi. Ainut mikä pysyy vakiona on koirien ulkoilutus ja sali. Liikkumisellani on muukin tavoite, kuin laihtuminen.

Ap

Mä keksin syyn. Et varmaan laihdu kun vaikutat niin s**tanan ärsyttävältä inisijältä.

Vierailija
72/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä kannattaisi saada ateriat paremmin tasapainoon, jos nälkä vaivaa? Illalle jotain vähän kevyempää, ja päivälle vähän raskaampaa? Ei ihme, että nälättää, jos syöt kunnolla vasta joskus 17-18 aikaan.

Mistä sinä repäisit tuon 17-18 ajan? Olenko jossain sanonut syöväni kunnolla vasta viiden-kuuden maissa?

Ap

Se nyt oli ihan veikkaus vain. Ilmeisesti syöt sitten aikaisemmin päivällistä? Edelleen eipä ihme, että yöllä on nälkä, jos niin pitkä väli tulee. Ratkaisu tähänkin olisi syödä lounaalla raskaammin. Ei tarvitsisi syödä niin aikaisin päivällistä, joten päivällinen pitäisi nälkää pidemmälle yöhön.

Mutta provohan tämä taitaa olla, kun tyypillisesti ei kelpaa mikään ratkaisu.

Aamuvuoro voi alkaa jo klo 7:00. Lounasta syön silloin jo 10-11 maissa päivällä, päivällistä kolmen-neljän maissa ja iltapalaa about kahdeksan maissa. Edelleen, kysyttiin esimerkkipäivää, sellaisen annoin. Syömiseni vaihtelee syömästäni ruoasta, työpaikasta ja työpisteestä riippuen sekä työajoista. Teen kolmivuorotyötä, eli rytmini ei ole tasaista. En voi antaa mitään kaiken kattavaa esimerkkipäivää, koska sellaista ei ole.

Oli virhe edes avautua missään av-palstalla, kun täällä ihmiset raivoavat sokerista aamukahvissa, vaikka muuten huudetaan pää punaisena, että syön aivan liian vähän ja keksitään tarinoita omasta päästä siitä, mihin aikaan mitäkin syön. Täällä on ihan turha saada mitään asiallista keskustelua, koska ihmiset purkavat kaikki omat turhautumisensa aina aloittajaan ja huutelevat provoa, jos aloittaja ei ihan usko, että sokeri aamukahvissa kaataa koko paletin.

Ap

Mä taas en ymmärrä mitä sä höyryät. Et ainakaan aloituksessa maininnut kauanko olet laihduttanut. Jos rasvaa on lähtenyt (vatsa timmimpi ja tissit pienentyneet), niin selkeästi dieettisi on toiminut ja rasvaa kadonnut. Ilmeisesti lihaksesi vain kasvavat treenin myötä (läskillä isotkaan lihakset ei näy yhtä hyvin kuin laihalla pienet, maalaisjärkeä hei). Jatka samaa linjaa, mutta valitettavasti laihduttaminen on huomattavasti vaivalloisempaa ja enemmän aikaa vievää kuin lihominen. Vaatii siis kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä (vai miksi luulet, että tässä maassa on niin paljon lihavia ihmisiä, jotka haluaisivat olla laihoja, mutta eivät siltä jostain kumman syystä ole?)

No höyryän, koska täällä tulee niin älyttömiä vastauksia ja ihmiset keksivät asioita päästään. 300-400 kilokaloria muutamassa sokeripalassa :D. Olen laihduttanut sen noin 3 kk, mutta vasta viimeisen kuukauden olen käyttänyt tuota ruokasovellusta, koska epäilin, että en hahmota realistisesti sitä paljonko kulutan ja paljonko syömäni ruoka sisältää mitäkin.

Tiedän sen että laihduttaminen on työlästä. Siksi se onkin niin turhauttavaa, kun tämä tapahtuu niin älyttömän hitaasti, vaikka olen muokannut ruokavaliota ihan reippaasti (herkut ja alkoholi minimiin) ja lisännyt liikuntaa. Joskus aikoinaan kilojen puottaminen oli huomattavasti helpompaa (jos huomasin että housut kiristi liikaa) ja tuli oikeasti yllätyksenä, että nyt edistystä tapahtuu tooooodella hitaasti. Harmittaa myös se, että annoin painon nousta sellaisiin lukemiin, mistä haluan pois omaksi itsekseni.

Ap

Vierailija
73/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän ihmettelin ap:n tokaa viestiä ekalla sivulla tyyliin "miksei karppihullutkaan oo vastanneet", se sai aavistelemaan joko kiukkuista ap;ta tai trollia. Ap jotenkin olettaa, että muut osataan lukea hänen ajatuksia tai tiedetään hänen tilanne ja sitten tuohtuu, kun täällä ihmetellään tai kysytään tyhmiä. Esim. ensin kertoo, että liikkuu tosi paljon ja kovaa, sitten tuossa äsken tuohtuu siitä, kun ihmiset luulee, että hän liikkuu tosi paljon ja kovaa. Toinen esimerkki: ap antaa päivän syömisistä esimerkin ja kun ihmiset luulee, ap:n syövän yleensä esimerkkipäivänsä mukaisesti, ap on kiukkuinen siitä, että ettekö te ymmärrä, etten mä nyt yleensä syö noin. 

Lisäksi tuntuu siltä, että ap:lla on alunperinkin ollut homma hanskassa. Ap kertoi, että on pitkään ollut sama paino 53 kg ja pitkään harrastanut muutenkin liikuntaa. Stressi ja herkuttelu viimeisen vuoden aikana (?) lihotti, nyt on jo suunta ollut oikeaan kun on jättänyt herkut pois. Prosessi on vaan hidas, lihomiseen riittää moninkertaisesti lyhyempi aika mikä (järkevällä tavalla) laihtumiseen. 

Vierailija
74/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha AP on? Itse olen 40 ja 30 vuotiaaksi asti meni ihan hyvin, mutta sitten on ollut ihan tosi vaikeaa edes pysyä samassa painossa , saatika laihduttaa. Oon kuullut että iän myötä hankalammaksi menee naisilla.

Vierailija
75/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä keksin syyn. Et varmaan laihdu kun vaikutat niin s**tanan ärsyttävältä inisijältä.

Olen pidetty ihminen, valitettavasti sinun kannaltasi :). Minulla on hyvä ja rakas ystäväpiiri, tutustun helposti ja ihmiset luottavat minuun nopeasti. Autan ihmisiä työkseni ja asikkaani pitävät minusta paljon, saan paljon kiitosta. Pahoittelen puolestasi, sinulla mahtaa olla todella paha olla?

Ap

Vierailija
76/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap!

Luitko ollenkaan vastaustani (nro 50), vai hukkuiko se näihin muihin juttuihin? Luulen, että se kunnon iltaruuan syönti myöhään voisi ratkaista ainakin öisen nälän :)

Vierailija
77/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha AP on? Itse olen 40 ja 30 vuotiaaksi asti meni ihan hyvin, mutta sitten on ollut ihan tosi vaikeaa edes pysyä samassa painossa , saatika laihduttaa. Oon kuullut että iän myötä hankalammaksi menee naisilla.

Yli 30, mutta alle 35. Tulee hieman shokkina tämä, että kroppa ja aineenvaihdunta muuttuu näin paljon. Oli tyhmää olla niin huoleton aikaisemmin sen suhteen, että kyllä mä saan nämä kilot helposti pois. Suljin silmäni painon nousulta liian pitkän aikaa. No, näistä oppii.

Ap

Vierailija
78/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi ap!

Luitko ollenkaan vastaustani (nro 50), vai hukkuiko se näihin muihin juttuihin? Luulen, että se kunnon iltaruuan syönti myöhään voisi ratkaista ainakin öisen nälän :)

Voisin kokeilla tuota raskaamman ruoan syömistä myöhemmin. Kommenttisi taisi hukkua trollimereen :).

Vierailija
79/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän ihmettelin ap:n tokaa viestiä ekalla sivulla tyyliin "miksei karppihullutkaan oo vastanneet", se sai aavistelemaan joko kiukkuista ap;ta tai trollia. Ap jotenkin olettaa, että muut osataan lukea hänen ajatuksia tai tiedetään hänen tilanne ja sitten tuohtuu, kun täällä ihmetellään tai kysytään tyhmiä. Esim. ensin kertoo, että liikkuu tosi paljon ja kovaa, sitten tuossa äsken tuohtuu siitä, kun ihmiset luulee, että hän liikkuu tosi paljon ja kovaa. Toinen esimerkki: ap antaa päivän syömisistä esimerkin ja kun ihmiset luulee, ap:n syövän yleensä esimerkkipäivänsä mukaisesti, ap on kiukkuinen siitä, että ettekö te ymmärrä, etten mä nyt yleensä syö noin. 

Lisäksi tuntuu siltä, että ap:lla on alunperinkin ollut homma hanskassa. Ap kertoi, että on pitkään ollut sama paino 53 kg ja pitkään harrastanut muutenkin liikuntaa. Stressi ja herkuttelu viimeisen vuoden aikana (?) lihotti, nyt on jo suunta ollut oikeaan kun on jättänyt herkut pois. Prosessi on vaan hidas, lihomiseen riittää moninkertaisesti lyhyempi aika mikä (järkevällä tavalla) laihtumiseen. 

Koko elämäntilannettani ja taustaani on todella vaikea kirjoittaa yhteen viestiin. En myöskään halua että kukaan tuttu tunnistaa, joten siksi vastailen osittain epämääräisesti. Jos jokin asia mietityttää ja haluat täsmennystä, niin eikö olisi fiksumpaa kysyä kuin olettaa ja keksiä tarinaa hatusta? Ja omat väitteet kannattaa tarkistaa, kukaan ei ota ”neuvoja” tosissaan, jos väittää muutamassa sokeripalassa olevan useita satoja kilokaloreita. Mutta eihän ihmiset av:lla halua keskustella eivätkä kysyä, paljon mukavampi tollata, provoilla ja kehittää tarinaa omasta päästään.

Ap

Vierailija
80/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen pidetty ihminen, valitettavasti sinun kannaltasi :). Minulla on hyvä ja rakas ystäväpiiri, tutustun helposti ja ihmiset luottavat minuun nopeasti. Autan ihmisiä työkseni ja asikkaani pitävät minusta paljon, saan paljon kiitosta. Pahoittelen puolestasi, sinulla mahtaa olla todella paha olla?

Ap

Tulee paha olo kun lukee sun ristiriitaista nillitystä kun neuvoja eka haetaan ja sitten valitetaan kun niitä saadaan. Sä et antanut kovinkaan kattavaa kuvaa tilanteestasi, ja sitten draamailet kun ihmiset vastaa tietojensa pohjalta. Lopeta toi valitus ja jatka laihduttamista. Oon niin super sorry, kun se ei ole niin helppoa ja nopeaa kuin olisit toivonut, tunnetustihan kaikilta muilta liikakilot suorastaan hujahtaa silmänräpäyksessä. Jaxuhali ja voimia sulle taistelussasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan