Mikä hitto siinä on ettei paino laske?!?
Aloitin laihduttamisen ruokasovelluksen kanssa, johon kirjaan kaikki päivän syödyt ja juodut kalorit sekä kulutuksen. Paino ei meinaa laskea millään muulla kuin sillä, että näen oikeasti nälkää! Siis sellaista nälkää, että uni häiriintyy ja ei pysty miettimään muuta kuin ruokaa. Olen vetänyt noin 500 kalorin miinuksilla, lisännyt liikuntaa ihan huomattavasti, vähentänyt alkoholin minimiin, mutta ei...tuloksia tulee vain nälkää näkemällä, mutta sitten en saa nukuttua ja ajattelen vain ruokaa. Jos yritän keventää 300-200 miinuskaloriin, niin painoa tulee vain lisää!
Mikä helvetti tässä oikein mättää, tuntuu niin epäreilulta :(. Aloitin 60 kilosta puottamisen, putosi 57 ja nyt tuli saman tien takaisin 58 kun söin niin, että saan nukuttua. Helvetin turhauttavaa...tavoitepaino olisi 53, pituutta on 158 ja rapiat päälle.
Kommentit (88)
Onpas aloittaja epämiellyttävän oloinen tyyppi. Täällä porukka kuitenkin uhraa omaa aikaansa ja näkee vaivaa antaessaan neuvoja. Tympeä tyyppi.
Sivusta.
Ihme raivoa täällä aloittaja saa aina osakseen. Ihan sama mistä on kyse, niin aina pitää aloittaja haukkua syystä taikka toisesta. Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Ihme raivoa täällä aloittaja saa aina osakseen. Ihan sama mistä on kyse, niin aina pitää aloittaja haukkua syystä taikka toisesta. Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa?
Ohis
Samaa ihmettelen. Palsta on pilalla entiseen nähden. Toinen ohis
Minulla aina pysynyt paino samana ,+- pari kiloa.
Liikkumiset ja syömiset varmasti puolittuneet 20 vuoden aikana.
Niin monilla jää se syömävaihe päälle.
Nyt riittää 3 ateriaa päivässä, ei muuta, ei karkkia yms.
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Kun yrittää antaa vinkkejä/kysellä lisäinfoa ja silti toisen pitää vaan kiukutella kaikesta ja vängätä vastaan niin ei se kovin miellyttävää kuvaa anna. Pitäisi jo maalaisjärjellä tajuta, että jos sinnittelee kahvilla, kukkakaalilla ja dipillä eikä missään vaiheessa syö mitään järkevää mikä sisältäisi saman verran kaloreita, mutta täyttäisi paremmin (paitsi sitä kalaa silloin, kun sitä sattuu työpaikkaruokalassa olemaan..) niin kyllä siitä nälkä jää eikä siinä laihdukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin pudotat normaalipainon sisällä, mikä on hyvin haastavaa ja terveydellisistä syistä turhaa. Voi olla, että sun keholle on geneettisistä syistä luontevampi tavoitepaino lähempänä 60 kiloa kuin 50 kiloa. Mutta muutama kysymys. Oletko jossain vaiheessa painanut tuon 53 kiloa? Ja jos olet, niin miten "lihoit" 60-kiloiseksi? Kuinka kauan olet ollut kalorivajeella? Mikä sun tavoite on? Olla hoikka? Kiinteä?
Olen ollut ja olin suht pitkään. Nyt sanotaanko vuoden, puolentoista sisällä paino nousi tuohon 60 kiloon, enkä tunne oloani hyväksi tässä painossa. Kroppa ei tunnu omalta kropalta. Haluan oman kroppani takaisin, en halusisi päivittää koko vaatekaappia uuteen uskoon.
ApOkei noi toi kuulostaa hyvältä, jos sulla tavoitteena on "vanha" kroppa, ei mikään epärealistinen hoikkuuden ihannointi. Mutta kuinka kauan olet ollut tuolla kalorivajeella? Lisäksi en vetäisi suuria johtopäätöksiä sen suhteen, jos paino heittelehtii 57 kilosta 58 kiloon. Luultavasti ihan vaan nestevaihtelua tai kehon reagointia rankkaan liikuntaan, jos olet sellaista harrastanut.
Entä millaista liikuntaa harrastat? Kehon muokkauksen kannalta parasta olisi salitreeni tai muu voimaharjottelu riittävän isoilla painoilla (esim. kahvakuulailu). Lisäksi silloin tällöin HIIT-tyyppistä liikuntaa rasvanpolttoon.
Voimanostotyylistä teen salilla, lisäksi tanssin, käyn juoksu-ja kävelylenkeillä (eräs päivä tässä vähän aikaa sitten kävelin yli 20 km päivässä), kävelyä teen joskus lisäpainoilla, käyn hakkaamassa säkkiä, hypin trampoliinilla (kotona tramppa), käyn satunnaisesti uimassa ja muissakin ryhmäliikunnoissa. Liikun käytännössä joka päivä. Lisäsin nyt liikuntaa toisen tavoitteeni takia, liikuin aikaisemmin sen 3 kertaa viikossa, pääosin voimailua salilla. Toisinaan lisäsin liikuntakertoja trampoliinitreenillä.
Ootko huomannut muutosta kropan muodossa? Sillä jos lihasmassa kasvaa samalla kun rasva vähenee, niin painohan ei tipu (lihas ihan oikeasti painaa enemmän kuin läski). Toisaalta suurempi lihasmassa kuluttaa enemmän kalorieta, joten lihasmassan kasvuun liittyvä painonnousu on rasvanpolton kannalta ihan hyvä suunta.
Vatsa on litistynyt ja lihakset erottuu enemmän. Ja rinnat ovat hieman pienentyneet, lantion seutu ehkä hieman kaventunut. En ole mittaillut mittanauhalla, lähinnä katsonut vaatteiden istuvuutta.
ApNo siinä tapauksessahan kehitystä on tapahtunut. Monethan nimenomaan sanoo, että käytä mittarina peiliä, älä puntaria. Myöskin treenstaessa lihaksiin kertyy nestettä, mikä saa painon nousemaan vielä enemmän. Jos haluat vain painaa vähemmän, niin paras tapa on varmaankin maata sängyssä syömättä niin lähtee sekä rasva että painava lihas. Tuo tulee varmaan ylätyksenä niille, jotka on aina ollut hoikkia ja joutuvat ekaa kertaa laihduttamaan ja sen seurauksena alkaa myös säännöllinen liikunta.
En tiedä tarkoititko minua, mutta olen voimaillut ja käynyt salilla aktiivisesti yli 10-vuotta. Lisäksi olen ratsastanut, harrastanut tanssia puoli tosissaan ja liikkunut vaihtelevasti muutenkin yli 10-vuotta. Liikunta ei ole minulle mikään uusi juttu. Omalta kohdaltani uskon todella suuren stressin kasvattaneen painoa. Söin myös liikaa ja herkuttelin liian usein, käytin liikaa alkoholia. Näistä jo kertyy ihan puhdasta rasvaa vuosien varrella, vaikka liikkuisi.
Ap
No onko stressiä edelleen elämässä? Pidätkö lepopäiviä, nukutko tarpeeksi? Koska jos elämässäsi on stressi aiheuttanut painon nousua (roskaruuan muodossa) niin voi hyvin olla että se myös aiheuttaa sen ettei paino tipu (kortisoli ja insuliini estävät painon tippumisen). suuri kalorivaje ja raskastreeni kunnon lepopäivillä aiheuttaa stressiä kuten myös jos nukut liian vähän. Tiedän kokemuksesta kun liikkui paljon ja söi vähän niin kun stressi romautti henkisesti ja tuli ylimääräisiä kiloja niin mikään treeni tai kalorivaje (terveelliselläkään ruokavaliolla) ei saanu painoa millään tippumaan. Vasta kun rupesin syömään kunnolla (ei liikaa), nukkumaan hyvin ja tein kevyttä liikuntaa niin paino rupesi itellään tippumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin pudotat normaalipainon sisällä, mikä on hyvin haastavaa ja terveydellisistä syistä turhaa. Voi olla, että sun keholle on geneettisistä syistä luontevampi tavoitepaino lähempänä 60 kiloa kuin 50 kiloa. Mutta muutama kysymys. Oletko jossain vaiheessa painanut tuon 53 kiloa? Ja jos olet, niin miten "lihoit" 60-kiloiseksi? Kuinka kauan olet ollut kalorivajeella? Mikä sun tavoite on? Olla hoikka? Kiinteä?
Olen ollut ja olin suht pitkään. Nyt sanotaanko vuoden, puolentoista sisällä paino nousi tuohon 60 kiloon, enkä tunne oloani hyväksi tässä painossa. Kroppa ei tunnu omalta kropalta. Haluan oman kroppani takaisin, en halusisi päivittää koko vaatekaappia uuteen uskoon.
ApOkei noi toi kuulostaa hyvältä, jos sulla tavoitteena on "vanha" kroppa, ei mikään epärealistinen hoikkuuden ihannointi. Mutta kuinka kauan olet ollut tuolla kalorivajeella? Lisäksi en vetäisi suuria johtopäätöksiä sen suhteen, jos paino heittelehtii 57 kilosta 58 kiloon. Luultavasti ihan vaan nestevaihtelua tai kehon reagointia rankkaan liikuntaan, jos olet sellaista harrastanut.
Entä millaista liikuntaa harrastat? Kehon muokkauksen kannalta parasta olisi salitreeni tai muu voimaharjottelu riittävän isoilla painoilla (esim. kahvakuulailu). Lisäksi silloin tällöin HIIT-tyyppistä liikuntaa rasvanpolttoon.
Voimanostotyylistä teen salilla, lisäksi tanssin, käyn juoksu-ja kävelylenkeillä (eräs päivä tässä vähän aikaa sitten kävelin yli 20 km päivässä), kävelyä teen joskus lisäpainoilla, käyn hakkaamassa säkkiä, hypin trampoliinilla (kotona tramppa), käyn satunnaisesti uimassa ja muissakin ryhmäliikunnoissa. Liikun käytännössä joka päivä. Lisäsin nyt liikuntaa toisen tavoitteeni takia, liikuin aikaisemmin sen 3 kertaa viikossa, pääosin voimailua salilla. Toisinaan lisäsin liikuntakertoja trampoliinitreenillä.
Ootko huomannut muutosta kropan muodossa? Sillä jos lihasmassa kasvaa samalla kun rasva vähenee, niin painohan ei tipu (lihas ihan oikeasti painaa enemmän kuin läski). Toisaalta suurempi lihasmassa kuluttaa enemmän kalorieta, joten lihasmassan kasvuun liittyvä painonnousu on rasvanpolton kannalta ihan hyvä suunta.
Vatsa on litistynyt ja lihakset erottuu enemmän. Ja rinnat ovat hieman pienentyneet, lantion seutu ehkä hieman kaventunut. En ole mittaillut mittanauhalla, lähinnä katsonut vaatteiden istuvuutta.
ApNo siinä tapauksessahan kehitystä on tapahtunut. Monethan nimenomaan sanoo, että käytä mittarina peiliä, älä puntaria. Myöskin treenstaessa lihaksiin kertyy nestettä, mikä saa painon nousemaan vielä enemmän. Jos haluat vain painaa vähemmän, niin paras tapa on varmaankin maata sängyssä syömättä niin lähtee sekä rasva että painava lihas. Tuo tulee varmaan ylätyksenä niille, jotka on aina ollut hoikkia ja joutuvat ekaa kertaa laihduttamaan ja sen seurauksena alkaa myös säännöllinen liikunta.
En tiedä tarkoititko minua, mutta olen voimaillut ja käynyt salilla aktiivisesti yli 10-vuotta. Lisäksi olen ratsastanut, harrastanut tanssia puoli tosissaan ja liikkunut vaihtelevasti muutenkin yli 10-vuotta. Liikunta ei ole minulle mikään uusi juttu. Omalta kohdaltani uskon todella suuren stressin kasvattaneen painoa. Söin myös liikaa ja herkuttelin liian usein, käytin liikaa alkoholia. Näistä jo kertyy ihan puhdasta rasvaa vuosien varrella, vaikka liikkuisi.
ApNo onko stressiä edelleen elämässä? Pidätkö lepopäiviä, nukutko tarpeeksi? Koska jos elämässäsi on stressi aiheuttanut painon nousua (roskaruuan muodossa) niin voi hyvin olla että se myös aiheuttaa sen ettei paino tipu (kortisoli ja insuliini estävät painon tippumisen). suuri kalorivaje ja raskastreeni kunnon lepopäivillä aiheuttaa stressiä kuten myös jos nukut liian vähän. Tiedän kokemuksesta kun liikkui paljon ja söi vähän niin kun stressi romautti henkisesti ja tuli ylimääräisiä kiloja niin mikään treeni tai kalorivaje (terveelliselläkään ruokavaliolla) ei saanu painoa millään tippumaan. Vasta kun rupesin syömään kunnolla (ei liikaa), nukkumaan hyvin ja tein kevyttä liikuntaa niin paino rupesi itellään tippumaan.
Tein uuden ketjun kaltaisilleni ihmisille, jotka laihduttavat normaalipainon sisällä ja kaipaavat tsemppiä kaltaisiltaan. En vastaile enää tähän ketjuun, koska tämä ketju veti puoleensa vain todella häiriintyneitä jankkaajia, jotka ymmärtävät kaiken tahallaan väärin.
Vastaan sen verran, että pidän kyllä vähintään yhden lepopäivän viikossa. Koiria tulee kyllä liikutettua joka päivä, siitä ei voi pitää taukoa koskaan. Stressiä on edelleen, mutta vähemmän. Unta pidän todella tärkeänä ja siksi vähensin miinuskaloreita, koska vajaus vaikutti liikaa yöuniin. Pyrin nukkumaan 8 tuntia joka yö. Kun nostin kaloreita niin, että miinuksia tuli vähemmän, niin paino nousi kilolla. Ehkä tämä tästä tasaantuu ja painon pudotus jatkuu. Jatkan tuolla tsemppiketjussa muiden positiivisten ihmisten kanssa :). Kiitos sinulle asiallisesta ja fiksusta viestistä!
Ap
Mä oon tosi pahoillani siitä, että sulla on varmasti todella paha olla itsesi kanssa vastaustyylistäsi päätellen. Toivon että olisit jonain päivänä onnellisempi niin, ettei tarvitsisi trollailla ja ilkeillä edes anonyyminä keskustelupalstoilla. Iso halaus.
Ap