Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä joka harrastaa metsästystä?

Vierailija
02.03.2019 |

.

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viihtyy luonnossa/metsässä/metsällä

Vierailija
82/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon eläinrakas, mut ei metsästys harrastuksena herätä mussa tunteita puolesta tai vastaan.

Suomessahan on metsästysajat, ja pitää aina se lajikanta pitää tietynsuuruisena(?)

Ite en kuitenkaan pystyisi ampumaan eläintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huolestuttaa se metsästyskoirien kohtelu.

Syystä että? Miksi on oletus että metsästäjille koirat eivät olisi minkään arvoisia? Häpeä

Vierailija
84/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat tappaa eläimiä. En olisi sellaisen kanssa, joka metsästää.

Vierailija
85/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa en ymmärrä, miten pystyy tappamaan toisen luontokappaleen...itse en pystyisi ampumaan eläintä, en todellakaan. Ajattelen, että täytyy olla jollain tasolla kylmempi ja kovempi ihminen, että pystyy tappamaan.

Huvikseen metsästävät ovat mielestäni kusipäitä, jos eivät edes syö sitä lihaa.

Maltillinen metsästys ruoaksi on enemmän OK, vaikken itse siihenkään pystyisi.

Ainoat metsästäjät, jotka tiedän, ovat yksi sukulaismies (perinteinen suomalainen maalaiskylän mies, jonka mielestä tappaminen on kivaa) ja kaksi entistä koulukiusaajaani. Ei kovin positiivinen kuva ole metsästäjistä.

Syötkö lihaa?

Vierailija
86/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ole vakavasti mielisairas kun on kerran aseenkantolupa.

Vierailija
87/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappavat huvikseen viattomia luontokappaleita.

Entäs tehotuotantoeläimet? Syötko kaupasta ostettua lihaa? Itse söisin mieluummin riistaa, koska niillä on kuitenkin paremmat elinolot kuin muilla eläimillä. Metsästäjät arvostavat kunnon ruokaa.

Vierailija
88/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä teurastamoiden teurastajista?

En ymmärrä miten kukaan haluaa tehdä sellaista työtä!

Vierailija
89/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa en ymmärrä, miten pystyy tappamaan toisen luontokappaleen...itse en pystyisi ampumaan eläintä, en todellakaan. Ajattelen, että täytyy olla jollain tasolla kylmempi ja kovempi ihminen, että pystyy tappamaan.

Ainoat metsästäjät, jotka tiedän, ovat yksi sukulaismies (perinteinen suomalainen maalaiskylän mies, jonka mielestä tappaminen on kivaa) ja kaksi entistä koulukiusaajaani. Ei kovin positiivinen kuva ole metsästäjistä.

Syötkö lihaa?

En syö. En todellakaan :D

Vierailija
90/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa metsästyskoirista voi paljon paremmin kuin suurin osa lemmikkikoirista.

Metsästäjien vaimot yleensä haaveilee että miehensä pitäisi heitä yhtä hyvin kuin koiriaan :D

Vierailija
91/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen tappamishaluinen kylmä ihminen. Kun voi tappaa eläimen, voi tappaa ihmisenkin noin vain. Toinen syy on pyrkyryys eli yrittää päästä metsästyspiireihin sen takia, että sitä on aikaisemmin pidetty teollisuuden yritysjohtajien harrastuksena. Pyrkyreitä halveksin suunnattomasti.

ÖÖÖÖÖöööööö....... "aikaisemmin" metsästys oli kyllä koko kansan juttu.

Vierailija
92/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästys on paras tapa lihan hankkimiseen, eläin on saanut elää vapaasti loppuun asti. Vähempi kärsii kuin vangittuna. Lisäksi riista on terveellistä.

Kaikenlaista kiduttamista vastustan jyrkästi eli kerrasta henki pois ettei kerkeä kitumaan. Eli ei saa ampua liian kaukaa tai hätiköiden jotta eläinkuolee heti ekaan laukaukseen.

Vierailija
93/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asenteesta. Tiedän metsästäjiä, jotka ovat hyvin tietoisia riistaeläinten kannoista ja pyrkivät harjoittamaan metsästystä mahdollisimman kestävästi, jotta harrastus jatkuu myös tulevaisuudessa. Myöskin tällaiset metsästäjät ovat myös metsänomistajina usein ekologisia, sillä monesti pyrkivät hoitamaan metsiään riistaeläinten ehdoilla, vaikka rahallinen tuotos kärsisikin. Sellainen metsästäjä kävisi puolisoksi.

Niitä en hyväksy, jotka ammuskelevat kanalintuja autoista tai ampuvat niitä mahdollisimman paljon tms.

Siis metsästät nimenomaan hoitaa metsiä riistä edellä. Metästämättömölle kaupunkilaismetsänomistajalle metsä on vain puupelto ja yksi tulonlähteistä.

No ei se ihan 100prosenttisesti näinkään mene. Kyllä maalaisillakin on tätä puupeltoajattelua, vaikka uskonkin, että yksityisetperheet metsänomistajina on parempi kuin esim. nämä metsiin sijoittavat firmat, jotka ovat tällä hetkellä aika muodikkaita. Mutta siis pointtini on siinä, että ihminen joka kunnioittaa luontoa ja pyrkii toimimaan kestävällä tavalla on mielestäni ok. On niitä sellaisiakin metsästäjiä, jotka vähät välittävät ensivuoden metsopopulaatiosta ja ampuisivat kaikki jos voisivat. Itse en ole vegaani, ja tuskin koskaan sellaiseksi täysin alan, mutta olisi hienoa vaikka metsästää/kalastaa itse kaikki liha minkä kuluttaa ja muuten elää kasviperäisellä ruokavaliolla.

Vierailija
94/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö lihaa?

En syö. En todellakaan :D

No mitä vittua nämä metsästysasiat sitten kuuluu sinulle? Mene keskustelemaan retiisien tunteista.

Vierailija
95/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä metsästys on ihan ok. Ainakin hirvien/peurojen/villisika. Hirville on ainakin annettu ihan selkeät määrät kuinka monta saa kaataa.

Lintuja ammutaan liikaa.

Sitä en hyväksy, että joku lähtee Afrikkaan viemään valkoselle miehelle rahaa kaataakseen antiloopin/leijonan tai ihan mitä vaan.

Vierailija
96/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asenteesta. Tiedän metsästäjiä, jotka ovat hyvin tietoisia riistaeläinten kannoista ja pyrkivät harjoittamaan metsästystä mahdollisimman kestävästi, jotta harrastus jatkuu myös tulevaisuudessa. Myöskin tällaiset metsästäjät ovat myös metsänomistajina usein ekologisia, sillä monesti pyrkivät hoitamaan metsiään riistaeläinten ehdoilla, vaikka rahallinen tuotos kärsisikin. Sellainen metsästäjä kävisi puolisoksi.

Niitä en hyväksy, jotka ammuskelevat kanalintuja autoista tai ampuvat niitä mahdollisimman paljon tms.

Siis metsästät nimenomaan hoitaa metsiä riistä edellä. Metästämättömölle kaupunkilaismetsänomistajalle metsä on vain puupelto ja yksi tulonlähteistä.

No ei se ihan 100prosenttisesti näinkään mene. Kyllä maalaisillakin on tätä puupeltoajattelua, vaikka uskonkin, että yksityisetperheet metsänomistajina on parempi kuin esim. nämä metsiin sijoittavat firmat, jotka ovat tällä hetkellä aika muodikkaita. Mutta siis pointtini on siinä, että ihminen joka kunnioittaa luontoa ja pyrkii toimimaan kestävällä tavalla on mielestäni ok. On niitä sellaisiakin metsästäjiä, jotka vähät välittävät ensivuoden metsopopulaatiosta ja ampuisivat kaikki jos voisivat. Itse en ole vegaani, ja tuskin koskaan sellaiseksi täysin alan, mutta olisi hienoa vaikka metsästää/kalastaa itse kaikki liha minkä kuluttaa ja muuten elää kasviperäisellä ruokavaliolla.

Ei kaikki maalaiset metsästä. Suuri osa viljeliöistäkään ei metsästä, ihan vain siksikin kun aika ei riitä harrastuksiin. Kukaan metsästäjä ei halua tappaa eläimiä sukupuuttoon, sillä harrastushan loppuu siihen.

Vierailija
97/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko mikä sinua koirien kohtelussa huolettaa?

Koirat saavat tehdä sitä mistä nauttivat, niistä pidetään hyvää huolta, ja saavat hyvää ja ravitsevaa ravintoa.

Huonosti pidetty koira ei toimi niinkuin kuuluisi, ja sellaista koiraa ei kukaan metsästäjä halua. Koira on metsästäjänkin paras ystävä ja perheenjäsen ihan siinä missä ne kotikoiratkin.

T. Metsästävä nainen + sohvalla makaavat 4 metsästyskoiraa

Vierailija
98/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä metsästys on ihan ok. Ainakin hirvien/peurojen/villisika. Hirville on ainakin annettu ihan selkeät määrät kuinka monta saa kaataa.

Lintuja ammutaan liikaa.

Sitä en hyväksy, että joku lähtee Afrikkaan viemään valkoselle miehelle rahaa kaataakseen antiloopin/leijonan tai ihan mitä vaan.

No mutta Afrikassa ne paikalliset voivat saada ruokaa pöytään joko ampumalla ne sarvikuonot myydäkseen sarven Kiinaan ja sitten omaan pöytään sen antiloopin. Jos valkoinen mies (tai nainen) maksaa hyvän hinnan siitä matkasta ja samalla saa ampua sen antiloopin tai gnuun (jotka eivät ole millään tapaa uhanalaisia), ja ihan vain nähdäkseen sen sarvikuonon, se afrikkalainen saa rahaa siitä kuolleesta gnuusta ja motivaatiota suojella sitä elävää sarvikuonoa, sillä ensivuonnakin olisi tulossa länkkäreitä katsomaan sarvikuonoja ja ampumaan gnuita. Asiolla on monta puolta.

Vierailija
99/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syystä että? Miksi on oletus että metsästäjille koirat eivät olisi minkään arvoisia? Häpeä

Esim koirat pidetään ulkona, jos ne sairastuvat, ne tapetaan navetan takana. Jos ne ovat luonteeltaan vääränlaisia, on kohtalo sama. Viikkokin voidaan pitää metsällä.

Vierailija
100/165 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lintuja ammutaan liikaa.

Kaikkia riistakantoja suojellaan ylimetsästykseltä. Linnut rauhoitetaan silloin kun kanta on pieni ja ainakin metsästysaikaa lyhennetään jos kannat ovat alhalla. Riistakantojen metsästys on erittäin kestävällä pohjalla. eikä riistakantoja vaaranneta liiallisella metsästyksellä.

Afrikassakin suojelu tapahtuu metsästäjien rahoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi