"Lentoyhtiön vika, että poikani kaatoi nuudelit päällensä!"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/20403b7f-8bc1-4ed1-bae6-e124b8448bba
Nyt olen sanaton.
Kommentit (1104)
Kuppinuudelit on muuten Thaimaassa hyvin suosittuja, niitä on kaupat täynnä ja paljon enemmän valikoimaa kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se joku alitajuinen ominaisuus, että taviskommentoija pyrkii samaistamaan kaikki "yleisestä mielipiteestä" poikkeavat kommentit yhden ja saman ihmisen kirjoittamiksi ja samalla yrittää tehdä itselleen turvallisen kommentointiympäristön tyyliin me muut vastaan tuo yksi. Tuo juttu vaan toistuu ja toistuu useassa ketjussa kun ei saisi olla kuin yksi hyväksytty ja sallittu mielipide. Se ei vaan mene niin.
Minusta taas ketjussa ja palstalla on vain enemmän näitä taviksia hömelöitä, jotka eivät ajattele kovin paljoa noin yleensä tai ajattelu liittyy aiheisiin mitä söisin, mitä tulee telkusta, pitääkö mennä kakalle. Ja jos joku ajattelee vähän laajemmin ei niinkään mitä tapahtui ja kenen syy ja miten vastaavat vahingot voitaisiin ehkäistä ja onko se niin hyvä, että matkustamossa on kuumia nesteitä kun ei siellä sallita muutakaan riskialtista toimintaa ja onko nykyisille käytännölle jotain kehitettävää niin heti on taviksilla paskat housuissa. Ja poikkeavan tällainen kommentti sadasta muusta tyyliin taas toi yksi jaksaa :D
Tavis on tässä tapauksessa tiettyyn ajattelu- ja ilmaisutyyliin jämähtänyt kommentoija, joka kykenee näkemään asiassa tasan sen yhden vaihtoehdon eikä muuttujaa.
Kellään muulla ei ole ongelmaa kuumien nesteiden kanssa kuin sulla.
Olisi muuten varmaan hyvä heitto ja olikin sinusta noin äkkiä a j a t e l t u n a mutta jos yhtään kuukkeloit palovammatilastoja ja lentokoneissa tapahtuneita matkustajavahinkoja ja polttavien nesteiden aiheuttamia palovammoja (tässä ketjussakin on monta tapausta) niin kommenttisi on pikkuisen typerä. Monilla ihmisillä on ollut ja ON ongelmia kuumien nesteiden kanssa.
Mitäpä, jos itse kuukkeloisit välimerkkien käytön? Ei olis niin himputin raskasta lukea sun tekstiä?
Olet nyt jankannut tätä kuumien nesteiden kieltämistä puolesta välistä ketjua. Se ei taida palvella suurinta osaa asiakkaista. Jos vaikka lopettaisit tuon jankkaamisen, kun et saa vastakaikua?
Olen itse polttanut käteni useastikin, esimerkiksi kun olen valmistanut ruokaa kesätyöpaikoissa. En silti menisi vaatimaan huoltoasemilta rasvakeittimien tai paninipariloiden poistoa. Oma vika, kun olen kiireessä hutiloinut. Joskus täytyy vaan itse kantaa vastuu.
Otan tosi pilkku tosi pilkku tosi paljon osaa jos pilkkujen puuttuminen esti sinua ymmärtämästä muutaman rivin varsinaista asiaa. Ja siitäkin olen pahoillani, että oli niin himputin raskasta lukea. Tuommosia ne teinit on, kaikki pitää paloitella ja passata nenän eteen. Taisi tämä olla kuitenkin vaan sun vasta-argumentti - asiapitoinen eriävä mielipide on muuten aina vakuuttavampi kuin kieliopista tai kirjoitusvirheistä nipottaminen. Ihminen ymmärtää jos tahtoo. Ja en viitti edes sanoa mitään tuosta "just sinä jankkaat" hah pilkku hah.
Kaikki varmaan polttavat jossain kohtaa elämäänsä jonkun osan nahkaansa, mutta etköhän sinä ollut kesätöissä vähän varttuneempi? Tuskin se huoltsikka oli kymmenen kilsan korkeudella maasta ettet olisi päässyt nopeasti sairaalaan tarpeen vaatiessa? Sinä olit siellä huoltsikalla palvelemassa niin annoitko asiakkaalle huteran kipon täynnä kuumaa lientä ja mutisit itseksesi jotain ave mariaa. Minä sanon aikuisillekin aina, et tämä on sitten kuumaa. Mutta se onkin huomioimista ja muiden hyvinvoinnista välittämistä palveluammatissa niin ymmärrän ettei kaikista vaan ole siihen. Hei nyt tulee pilkku.
Eli siis lähtökohtaisesti lentoemäntä on vastuussa lapsesta, joka tulee koneeseen äidin ja isäpuolen kanssa? Minä kun luulin että äiti on se care taker.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se joku alitajuinen ominaisuus, että taviskommentoija pyrkii samaistamaan kaikki "yleisestä mielipiteestä" poikkeavat kommentit yhden ja saman ihmisen kirjoittamiksi ja samalla yrittää tehdä itselleen turvallisen kommentointiympäristön tyyliin me muut vastaan tuo yksi. Tuo juttu vaan toistuu ja toistuu useassa ketjussa kun ei saisi olla kuin yksi hyväksytty ja sallittu mielipide. Se ei vaan mene niin.
Minusta taas ketjussa ja palstalla on vain enemmän näitä taviksia hömelöitä, jotka eivät ajattele kovin paljoa noin yleensä tai ajattelu liittyy aiheisiin mitä söisin, mitä tulee telkusta, pitääkö mennä kakalle. Ja jos joku ajattelee vähän laajemmin ei niinkään mitä tapahtui ja kenen syy ja miten vastaavat vahingot voitaisiin ehkäistä ja onko se niin hyvä, että matkustamossa on kuumia nesteitä kun ei siellä sallita muutakaan riskialtista toimintaa ja onko nykyisille käytännölle jotain kehitettävää niin heti on taviksilla paskat housuissa. Ja poikkeavan tällainen kommentti sadasta muusta tyyliin taas toi yksi jaksaa :D
Tavis on tässä tapauksessa tiettyyn ajattelu- ja ilmaisutyyliin jämähtänyt kommentoija, joka kykenee näkemään asiassa tasan sen yhden vaihtoehdon eikä muuttujaa.
Olisi muuten varmaan hyvä heitto ja olikin sinusta noin äkkiä a j a t e l t u n a mutta jos yhtään kuukkeloit palovammatilastoja ja lentokoneissa tapahtuneita matkustajavahinkoja ja polttavien nesteiden aiheuttamia palovammoja (tässä ketjussakin on monta tapausta) niin kommenttisi on pikkuisen typerä. Monilla ihmisillä on ollut ja ON ongelmia kuumien nesteiden kanssa.
Mitäpä, jos itse kuukkeloisit välimerkkien käytön? Ei olis niin himputin raskasta lukea sun tekstiä?
Olet nyt jankannut tätä kuumien nesteiden kieltämistä puolesta välistä ketjua. Se ei taida palvella suurinta osaa asiakkaista. Jos vaikka lopettaisit tuon jankkaamisen, kun et saa vastakaikua?
Olen itse polttanut käteni useastikin, esimerkiksi kun olen valmistanut ruokaa kesätyöpaikoissa. En silti menisi vaatimaan huoltoasemilta rasvakeittimien tai paninipariloiden poistoa. Oma vika, kun olen kiireessä hutiloinut. Joskus täytyy vaan itse kantaa vastuu.
Kyllä täällä on useampikin pohtinut, voisiko kuumien nesteiden tarjoilussa muutta toimintatapoja. Mitään täyskieltoja ei varmaan kukaan ole ehdottanut. T. Eri, jos et muuten tajua
Ei kai se kuppinuudelia puoli tuntia jäähdyttelevä mies ole lasten isä!
Hän on kuppinuudelimutsin puoliso.
Oisko tosiaan on vaan istuskellut huulet tötteröllä, kun vaimon lapsi on kiljunut kaksi tuntia?
Onko lasten isä kommentoinut mitään?
En jaksanut lukea koko ketjua, sen verran paljon kommentteja. Olen myös vähän myöhässä tässä, joten ilmeisesti kyseinen äiti on ehtinyt poistamaan julkaisunsa. Onko sitä kellään tallessa? Haluaisin lukea sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka uskoo että keski-ikäinen nainen ei tiedä mikä on kuppinuudeli mutta silti tilaa sellaiset lapsilleen?
Hän myös sanoo, ettei tiennyt, minkälaisia kuppinuudelit ovat.
– Minulle oli täysi mysteeri, mitä ne ovat. Kaikki maailman ihmiset eivät ole niitä syöneet, hän huomauttaa.
En ole minäkään kuppinuudeleita syönyt. En ole varma, että olenko edes livenä nähnyt. Uskoisin kuitenkin, että en ole voinut välttyä näkemästä televisiossa, netissä tai jossain muualla.
Ottaen huomioon, että tämä rouva on toimittaja, jonka on vaikea olla tuntikin ilman älypuhelintaan, hänen on varmasti ollut vielä vaikeampaa olla näkemättä kuppinuudeleita.
Jos minulla ei olisi aavistustakaan, mitä ne ovat, en niitä lapsille koneessa tilaisi.
Kuppinuudelin ideaan tuskin tarvitsee kovinkaan kummoista päättelykykyä.
Pakko on pitää tuotakin valeena, että ei ole tiennyt, mitä ne on.
Valehtelu ja asioiden vääristely sekä syyn vierittäminen muiden niskoille tekee tästä henkilöstä vastenmielisen.
Normaalisti tuollainen ikävä tohelointi herättäisi minussa myötätuntoa ja halun lohduttaa, että sattuuhan sitä.Hän on nyt itse saanut jälkitouhuillaan aikaan erittäin negatiivisia ajatuksia. Ja vain negatiivisia.
Hoitais nyt sitä lapsparkaansa eikä riehuis täällä jauhamassa EDELLEEN kaikenmaailman ilmakuopista..
Helkkarin NOLO tapaus.
Mahtaa olla kivaa maanantaina töissä selitellä parhainpäin asioita, omaksi edukseen tietenkin...kun kaikki näkee, mitä lehdissä lukee, kun piti niin huolen, että oikein MOLEMMAT ip lehdet noteeras asian....
Itselläkin on duunissa työkaverina tuollainen dramaqueen. Sitten kun sille sanoo suorat, miten asia meni, niin se suuttuu ja odottaa oikein pääsevänsä kostamaan....niin pikkusieluinen on. Päätä pitäis vaan paijata aina kun jotain sattuu....
Onneks ei tarvii kauaa katsella enää...vaihtaa osastoa. Ylennyksenä pitää, vaikka mun mielestä me muut saatiin ylennys kun toi dramaqueen poistuu muiden riesaksi.
Voi tätä ilon päivää...kun se vihdoin tapahtuu!
Iltalehden otsikko olisi voinut olla myös: Äiti ei pitänyt huolta lapsistaan,
tyttö sai toisen asteen palovammoja lennolla Phuketista Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua, sen verran paljon kommentteja. Olen myös vähän myöhässä tässä, joten ilmeisesti kyseinen äiti on ehtinyt poistamaan julkaisunsa. Onko sitä kellään tallessa? Haluaisin lukea sen.
Hei, Sanna!
Mulla on kuvakaappaukset sun fb-avautumisista. Otin talteen myöhempää käyttöä varten.
Me tilattiin kuopukselle 8v viime syysloma-reissulla koneessa kuppinuudeleita. Oli muuten erikoisen makuista...
Asiaan: kyllähän ne oli alussa tosi kuumia (ei puoltatuntia vaan ehkä n. 5min) , mut meille kyllä lentoemo varoitteli pariinkin kertaan että varokaa, on kuumaa. Mutta minusta on vanhemman tehtävä 1) pitää huolta ettei lapsi polta itseään 2) opettaa lapselle, että oppii itsekin varomaan erilaisia asioita.
Eli sorry mutta kyllä se äiti nyt itse kämmäsi tämän asian. Myöntäisi vain, pyytäisi anteeksi lapseltaan ja ottaisi opikseen.
Ohiksena: Yksi harmittelee, ettei ehtinyt lukea alkuperäistä kommenttia mitä meni niinkö elämässä ohi? Miss Marpleko siellä selvittää mitä oikein tapahtui? Yhdellä taas on ongelmia naisvaltaisessa työyhteisössä ja tuo ketjuun OMAT ongelmansa. Alkaa pikkuhiljaa selviämään millaista porukkaa kommentoimassa. Popparit esiin, viihdyttäkää mua!
Vierailija kirjoitti:
Yritetään sitä amerikan mallia, että saisi miljoonakorvauksia, jos joku muu. ei ole varoittanut tai kupissa ei nimenomaan lukenut ettei saa kaataa päälle.
Siis kannattaa oikeesti googlata vaikka kuvia siitä mcdonaldsin liian kuuma kahvi- tapauksesta. Ihan järkyttävät palovammat eikä se nyt vaan voi olla oikein että niin kuumaa kahvia tai nuudeleita tarjotaan liikkuvaan autoon(autokaistalle) tai lentokoneessa. Ihan oikein olis miljoonakorvaukset Suomessakin. Tosin en nyt sit tiedä miten kuumia ne nuudelit oikeesti oli tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
HuiTui kirjoitti:
Kauheaa, näitä vaarallisia "nuudelipommeja" mainostetaan ihan julkisesti lasten kuvilla eikä mitään varoituksia että kuuma vesi voi polttaa ja pitää odottaa 30 minuuttia ennenkuin voi syödä!
Nuudelikeitot
Lämmin Kuppi - ruokaisa keitto kupissa - Helppo ja herkullinen välipala! Hyvä syy pitää pieni tauko!
Valmistus:
1. Poista kansi ja lisää kiehuvaa vettä merkkiviivaan saakka.
2. Sekoita huolellisesti, lisää tarvittaessa vettä.
3. Anna tekeytyä 3 min. ajan, sekoita välillä.Suurin osa lasten palovammoista syntyy kuuman tai kiehuvan nesteen kaatumisesta lapsen päälle. Kommenttisi ei naurata minua. Lasten palovammat ovat kolminkertaistuneet viime vuosina ja suurin osa vahingoista tapahtuu kotona.
Ratkaisu on siis kieltää kodit.
Tässä jupakassa suurin mämmäys oli siltä äidiltä kertoa julkisesti ja yksityiskohtaisesti niistä palovammoista.
On se kun tuli ilmakuoppa ja pää kolahti nuudelikuppiin kännykkää etsiessa. Jo piti sattua se ilmakuoppakin. Mkkä kumma se on että tämän pvän lapset ei voi olla ilman sitä kännykkää. Antakaa kirjat eteen ja elämä on välillä tylsää. Itsellä ei oo tylsää koneessa, luen kirjaa tai yritän nukkua,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, Sanna!
Mulla on kuvakaappaukset sun fb-avautumisista. Otin talteen myöhempää käyttöä varten.
Ei vaan ihan tosissaan täällä kyselee utelias yksilö joka ei ehtinyt nähdä Sannan julkaisua ja haluaisin lukea sen. :D Pystyykö joku lähettämään sen tänne ketjuun?
Minä katson lennolla puhelimesta offline-tilassa elokuvia. Puhelin on aina mukana. Niin se vaan on, ennen oli ennen ja nyt on nyt.
Varoitus nuudelikuppiin, Tämä on kuuma, jäähdytä 15 min. Kai siihen saa kannen ellei niin äiti tai isä pitää sitä hyppysissään ja varoittaa lapsia että nyt ei riehuta ja takavarikoi kännykät. Bon appetit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan tosi pilkku tosi pilkku tosi paljon osaa jos pilkkujen puuttuminen esti sinua ymmärtämästä muutaman rivin varsinaista asiaa. Ja siitäkin olen pahoillani, että oli niin himputin raskasta lukea. Tuommosia ne teinit on, kaikki pitää paloitella ja passata nenän eteen. Taisi tämä olla kuitenkin vaan sun vasta-argumentti - asiapitoinen eriävä mielipide on muuten aina vakuuttavampi kuin kieliopista tai kirjoitusvirheistä nipottaminen. Ihminen ymmärtää jos tahtoo. Ja en viitti edes sanoa mitään tuosta "just sinä jankkaat" hah pilkku hah.
Kaikki varmaan polttavat jossain kohtaa elämäänsä jonkun osan nahkaansa, mutta etköhän sinä ollut kesätöissä vähän varttuneempi? Tuskin se huoltsikka oli kymmenen kilsan korkeudella maasta ettet olisi päässyt nopeasti sairaalaan tarpeen vaatiessa? Sinä olit siellä huoltsikalla palvelemassa niin annoitko asiakkaalle huteran kipon täynnä kuumaa lientä ja mutisit itseksesi jotain ave mariaa. Minä sanon aikuisillekin aina, et tämä on sitten kuumaa. Mutta se onkin huomioimista ja muiden hyvinvoinnista välittämistä palveluammatissa niin ymmärrän ettei kaikista vaan ole siihen. Hei nyt tulee pilkku.
Nyt taisi käydä tunteisiin, kun välimerkeistä huomautin. Sori siitä.
En nyt olettanutkaan, että kumpikaan lapsista olisi ollut tässä tilanteessa vastuullinen. Ei, kyllä se on äiti, joka on vastuussa palovammoista tyttärellään. Hän ei ole ollut tilanteen tasalla, eikä siinä mitään. Vahinkoja sattuu. Mutta on turha syytellä lentoyhtiötä omasta virheestä.
Lisäksi olisi melko kohtuutonta riistää muilta asiakkailta kuumat juomat tai kuppinuudelit tällaisen onnettomuuden jälkeen. Koska sehän sun ratkaisu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä viimeiseksi tulee muuten piste ;)
Tässä on muuten kerrassaan hyvä esimerkki ilkeästä ja inhottavasta kommentoinnista jossa pyritään lyttäämään toinen keskustelija ja korostetaan omaa erinomaisuutta. Lisäksi syytetään toista argumentoinnin heikkoudesta mutta itse mennään henkilökohtaisuuksiin.
Kannattaisiko nyt vaikka vähän vielä kerrata esim. argumentointia, kirjallisen ilmaisun tarkkuuden ja selkeyden tärkeyttä ja kriittistä ajattelua ennen kuin tulet nolaamaan itseäsi enempää "fiksua" esittäen.