Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesaan muutto edessä ja haluan opetella kunnon hesalaiseksi jo etukäteen. Eli?

Vierailija
01.03.2019 |

Olen kolmekymppinen mies Etelä-Savosta ja ihailen hesalaisia. Siisti puhetyyli yms.

Kommentit (1108)

Vierailija
361/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset eivät ota muihin ihmisiin katsekontaktia. Outoa. Ja syynä ärhäkät spurgut? Outoa.

Ei niin koska se on toisen reviirille tunkeutumista ja sitä stadissa vihataan.

Lisäksi, kun ei katso silmiin, ei mikään spuge eikä narkki tule häiritsemään.

Nöyristely kaikin puolin paremmiksi luultujen kanssa osataan. Se mikä ei osata on yhteisöllisyys, mutta sitä varten niitä vartijoita sitä enemmän tarvitaankin joka luukulla.

Ja kyllähän kaikki tietävät, että esim.Nakkilan, Laihian, Jämijärven, Rymättylän ja Hauhon toreilla rakastetaan ihmistä joka tuijottaa kaikkia vastaantulevia tiukasti ja jämähtämättä suoraan silmiin :D

Vierailija
362/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele käyttämään julkista liikennettä. Mikään ei huuda landea pahemmin kuin se, että vartin työmatkaan julkisilla käyttää ruuhkassa seisten 45min. omalla autolla vain siksi, että pelottaa opetella julkisten käyttöä.L Lisäksi säästät aikaa ja rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä moikkaa naapureitasi. Vain jos naapuri moikkaa sua ensin, voit moikata sitten, mutta älä koskaan itse ensimmäisenä.

Vierailija
364/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä moikkaa naapureitasi. Vain jos naapuri moikkaa sua ensin, voit moikata sitten, mutta älä koskaan itse ensimmäisenä.

Ja siis itse olen täällä Helsingissä huomannut tämän, että varmaan noin 80 prosenttia naapureistani ei millään moikkaa ensin vastaan tullessa vaikka silmiin katsoisivat. Törmään tähän jatkuvasti. Aika kummallista touhua :D

Vierailija
365/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain ihan mitä olet aina halunnut olla. Täällä ei naapurin Mirkku tuomitse, niinkuin kotikylälläsi.

Vierailija
366/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa yörauha kello 22-7. Parasta olla omassa sängyssä siihen aikaan. Jos heräät välillä, älä tee mitään äänekkäämpää kuin kirjan lehtien kääntely.

Vierailija
367/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä moikkaan aina naapureitani, olen aina moikannut. 97% vastaa ja useimmat jopa hymyilevät!

Helsingissä olen asunut suurimman osan elämästäni.

Vierailija
368/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

11111111111111111111 kirjoitti:

Jos varmana halluut piiloutua laita hame piälle se ku pikkusen piilottaa lyhyviä jalakojas. Sukkupuolella ei oo vällii ku siellä miehetkii kulokoo hammeessa.

Lyhin lentoemo on 167cm  Hesassa assuu siellä. Hirveen lyhkäset jalat ja pitkä selekänen mut hyvä muute;)

En tiedä, mistä olet kotoisin, mutta mitään tunnettua murretta et ainakaan osaa.

Vierailija
369/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikennevalo on kävelijöille punainen mutta autoja ei näy missään, älä jää odottelemaan vaihtumista.

Vierailija
370/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu kenellekään.

Älä katso ketään päin.

Älä puutu mihinkään.

Vierailija
371/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aloita puhettasi "Sanotaan näin, että ,,," - typerää; esitä asiasi suoraan.

Vierailija
372/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy uusilta tuttavuuksilta että ” mistä päin kyliä sinä tulet?”

Vierailija
373/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset eivät ota muihin ihmisiin katsekontaktia. Outoa. Ja syynä ärhäkät spurgut? Outoa.

Otan katsekontaktin niihin joiden kanssa olen tekemisissä. Vaikka henkilö olisi spurgu. Mutta en huomaa satunnaisia ohikulkijoita. Miksi ottaisin katsekontaktin kaikkiin ihmisiin? Miksi joku ohikulkija haluasi minun katsekontaktin?

Naapurit ja bussikuskit ja kassat tervehditään katsekontaktin kanssa. Ja hississä hymyillään tai ollaan hiljaa, riippuen tilanteesta.

Vierailija
374/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vuosi sitten kävin turistina (:D) Helsingissä ja päällimmäisenä vaikutelmana oli tavaton kohteliaisuus. Ei täällä sisä-savossa vaan, kukaan ei suutaan avaa vaan parhaat tunkevat ja työntyvät väkisin kyynärpäät ojossa.

Kyllä noita täälläkin piisaa. Monesti huomaa, että ei puhua pukahdeta mitään jos olen jotenkin tiellä. Ei vaan saada sitä suuta auki. Epäilenkin että nämä ovat muualta muuttaneita, Stadissahan näitä on yli puolet.

Vierailija
375/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis itse olen täällä Helsingissä huomannut tämän, että varmaan noin 80 prosenttia naapureistani ei millään moikkaa ensin vastaan tullessa vaikka silmiin katsoisivat. Törmään tähän jatkuvasti. Aika kummallista touhua :D

olen huomannut samaa.. ujoutta varmaan myös, haluttais sanoa moi, mutta ei uskalleta?

376/1108 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyperäisenä helsinkiläisenä parhaassa älykkäässä iässä (43v) haluan sanoa muutaman sanan. Minä käytän surutta HESA -sanaa, ja olen ylpeä sanoessani olevani hesalainen.

Kaikki hesalaisesta/stadilaisuudesta hössöttävät eivät välttämättä ole kotoisin hesan sydämestä, vaan jostain ogeli/puksu -akselilta, tai jostain Maunulasta. On tuo Haagakin kaukana todellisen hesalaisen silmissä ;)

No ei, tuo on vitsailua.. onhan toki ne Konalat ja Malmit.... sun muut Käpylät Stadia, niinkuin kaikki Helsingin kaupunginosat... mutta todellinen helsinkiläisyyden ydin on TÖÖLÖ.

Itse täysverisenä Töölössä syntyneenä, myöskin Kruunuhaassa varttuneena, sanon että vaikka ette asukaan ratikkayhteyksien päässä ja ette ole ns. kantakaupunkilaisia niin aina voi sanoa HESA ja HESALAINEN.

Ja ratikka on ratikka, ihan kuten sporat 3B ja 3T hallitsivat Helsingin todellisen sydämen, Töölön, liikennettä. Joka ne muistaa, sekä sporan numero 8 lelakkoluolineen, on aito... hesalainen ;)

Kävin Helsingissä, sen sydämessä, parhaassa kaupunginosassa, Töölössä, ala/yläasteet ja lukiot. Minä jos kuka tiedän Stadin metkut ja hietsun partyt 90-luvulla. Unohdetaan jo puhetyylit, munkaan puhetta ei tunnisteta stadilaiseksi, vaan mennään asiaan. Tossa faktaa:

1) Hesa on hyvä poikamiehelle.Aina voit pokaa eri muijan eri raflasta, ja kukaan ei seuraa eikä mikäön maine mene. Myöskään naapurit ei kyttää ja Hesassa on mahdollista pitää kilsan säteellä toisistaan kahta tai kolmea eri naista.Kukaan ei kyttää ja koskaan et jää kiinni, vaikka et siis seurusteliskaan näiden vakipanojen kaa.

2) Naapurit eivät moikkaa eivätkä takerru, eikä kyttää sun elämää.Se on todella mahtavaa kyttäämiseen tottuneille landepaukuille, täällä saat rauhassa naida vaikka naapuritalon varattua Liisaa, jos et jää kiinni ja Liisakin haluaa. Naapuripelko ja etäisyys pohjautuu siihen että me hesalaiset emme halua ketään pummia tai urkkijaa elämäämme, joka voisi häiritä elämäämme ennalta arvaamatta.Yksityisyys on tärkeää ja sitä kunnioitetaan molemmin puolin.

3) Ihmisiä ei muutenkaan liikaa tervehditä tai kerrota omia asioita. Itsekään en välitä tutustua uusiin ihmisiin, ellei välillisesti tai välittömästi ole tarjolla naissuhdetta. Johonkin yh -perheeseen otan ystävällisen asenteeseen jos tämä yh nainen on kaunis,teen tikusta asiaa panosuhde salaisena toiveena, mutta c-rapun yksinäinen ja mahdollisesti alkoholisoitunut takertuva pappa ei kiinnosta yhtään.

Tosta nyt ensi alkuun.. kysykää vaan multa, aito hesalainen tulee kantakaupungista..

Vierailija
377/1108 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joojoo_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin koska se on toisen reviirille tunkeutumista ja sitä stadissa vihataan.

Lisäksi, kun ei katso silmiin, ei mikään spuge eikä narkki tule häiritsemään.

Nöyristely kaikin puolin paremmiksi luultujen kanssa osataan. Se mikä ei osata on yhteisöllisyys, mutta sitä varten niitä vartijoita sitä enemmän tarvitaankin joka luukulla.

Ja kyllähän kaikki tietävät, että esim.Nakkilan, Laihian, Jämijärven, Rymättylän ja Hauhon toreilla rakastetaan ihmistä joka tuijottaa kaikkia vastaantulevia tiukasti ja jämähtämättä suoraan silmiin :D

Laihialaisena en allekirjoita tätä!

Vierailija
378/1108 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on paska paikka. Ei kannata.

Vierailija
379/1108 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Taidat muuttaa kilpilahdesta tolkkisiin

Vierailija
380/1108 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee silleen kun eräs puolituttu takavuosina kun tuli käymään maalla. Sanoi kysyttäessä että "mie oon stadist". Voi Jumalauta 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän