Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesaan muutto edessä ja haluan opetella kunnon hesalaiseksi jo etukäteen. Eli?

Vierailija
01.03.2019 |

Olen kolmekymppinen mies Etelä-Savosta ja ihailen hesalaisia. Siisti puhetyyli yms.

Kommentit (1108)

Vierailija
201/1108 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että luet vauva palstaa. Se tehoaa aina.

Vierailija
202/1108 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat miä:n ja siä:n muotoihin mä ja sä, ja puhut vain lesosti, eikä kukaan huomaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1108 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte pitää Helsinkiä suurenakin metropolina. Jotenkin nämä vastauksenne huvittavat.

Vierailija
204/1108 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat miä:n ja siä:n muotoihin mä ja sä, ja puhut vain lesosti, eikä kukaan huomaa mitään.

Ei se ole lesoa jos on helsinkiläinen Helsingissä, yleensäkin Helsingissä haastavimmissa duuneissa on junantuomat, koska ei täällä osata niitä duuneja niin hyvin. Eikä pidä koskaan sotkea Helsinkiin muuttanutta helsinkiläiseksi tai ruveta slangikyttäilijäksi.

Vierailija
205/1108 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidatte pitää Helsinkiä suurenakin metropolina. Jotenkin nämä vastauksenne huvittavat.

Yhtä lailla olisi voitu antaa neuvoja Joensuuhun tai Lahteen muuttavalle. Tietenkin Tokion metrossa on enemmän ihmisiä ja Buenos Airesissa kaikin tavoin jännempää, mutta usein Helsinki on suomalaiselle ensimmäinen suurempi paikkakunta, jossa vietetään enemmän aikaa eikä ole mitenkään väärin ottaa selvää asioista jo etukäteen. Ehkä leveäharteista joukkoliikennesooloilijaa lukuun ottamatta on annettu ihan ystävällisiä vinkkejä eikä olla tylysti vedottu siihen, että ihmiset ovat omillaan niissä oikeissa metropoleissakin ja että Helsingissä pärjää ihan kuortanelaisjärjelläkin.

Vierailija
206/1108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalee iho ja pinokkio paistaa kledjujen alta, älä pukeudu kuten vanhat gubbet, vaan kuten olet landel tottunu.

Vierailija
207/1108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole lesoa jos on helsinkiläinen Helsingissä, yleensäkin Helsingissä haastavimmissa duuneissa on junantuomat, koska ei täällä osata niitä duuneja niin hyvin. Eikä pidä koskaan sotkea Helsinkiin muuttanutta helsinkiläiseksi tai ruveta slangikyttäilijäksi.

Minähän annoin loistavan neuvon. Täällä Etelä-Savossa hesalaisten puhe kuulostaa vähän lesahtavalta. Ethän sinä voi sitä tietenkään ymmärtää.

Vierailija
208/1108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän annoin loistavan neuvon. Täällä Etelä-Savossa hesalaisten puhe kuulostaa vähän lesahtavalta. Ethän sinä voi sitä tietenkään ymmärtää.

Neuvot, mut et itse osaa neuvoa, chillaa nyt, wnb-stadilainen?

Vierailija
209/1108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun kuljet metrolla niin muista mainita aina kaikille, että kuljit nimenomaan metrolla.

Stadilaiselle se kertoo sen että asut itäisessä Helsingissä.

Nykyisin voi olla espoolainenkin. Tai vaikka Lauttasaaresta!

Laru ja Espoo ei kuulu tähän juttuun, maalaiset on ihan kujalla just tällasten näkemysten takia, kunnan rajat ei oo sama asia kuin alue.

Itse olet kujalla. Laru on Helsinkiä.

Lauttasaarelaisten mielestä.

Vierailija
210/1108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 14 kysyin neuvoa Stadissa miten löydän työhaastatteluun. Kukaan kolmesta bussipysäkillä olleesta ihmisestä ei vastannut eikä edes noteerannut. Olen kyllä myöhemmin tavannut mukavampia ihmisiä siellä ja toivonkin, että pääkaupungin ihmiset ovat yleensä reilumpia ja avuliaampia :)

Kukaan niistä ei tiennyt missä sijaitsee Työhaastattelu.

Vierailija
211/1108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun kuljet metrolla niin muista mainita aina kaikille, että kuljit nimenomaan metrolla.

Stadilaiselle se kertoo sen että asut itäisessä Helsingissä.

Nykyisin voi olla espoolainenkin. Tai vaikka Lauttasaaresta!

Laru ja Espoo ei kuulu tähän juttuun, maalaiset on ihan kujalla just tällasten näkemysten takia, kunnan rajat ei oo sama asia kuin alue.

Itse olet kujalla. Laru on Helsinkiä.

Lauttasaarelaisten mielestä.

Jep, harvempi larulaine o stadista muutenkaan, niin ne ei vaa tsennaa. Fyrkka nousee päähän?

Vierailija
212/1108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 14 kysyin neuvoa Stadissa miten löydän työhaastatteluun. Kukaan kolmesta bussipysäkillä olleesta ihmisestä ei vastannut eikä edes noteerannut. Olen kyllä myöhemmin tavannut mukavampia ihmisiä siellä ja toivonkin, että pääkaupungin ihmiset ovat yleensä reilumpia ja avuliaampia :)

Kukaan niistä ei tiennyt missä sijaitsee Työhaastattelu.

Niitä saa etsiä, jotka tuntee gartsat kunnolla. Ne jotka on koulussa parhaita, on yleensä landelta ja paikalliset daijumpia ja ei kiinnitä asioihin samalla tavalla huomiota, kannattaa siis itse googlaa osoitteet.

Vierailija
213/1108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tuijota Markkua😀😁😂 narkkia.

Okei. Saako Perttiä tuijottaa?

Vierailija
214/1108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaa dösäkuskia tullessasi, mutta älä mennessäsi. Landet tunnistaa siitä, että ne huutelee kiitoksia kyydistä sieltä keskiovelta.

Vierailija
215/1108 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä juuri luin?

Vierailija
216/1108 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele heti alkuun ettet ikinä missään milloinkaan jää seisomaan kulkureitille esim. ovista kuljettuasi tai yleisestä kulkuvälineestä noustessa. Perässäsi on jonossa tulossa todennäköisesti myös monta muuta kulkijaa. Se ei haittaa yhtään, jos olet vähän eksyksissä ja ihmettelet minne olet menossa, mutta tee se pliis jossakin muualla kuin juuri siinä, mistä kaikki muutkin kulkevat. Sama koskee mm. kauppakeskusten ovia ja kaikkia liukuportaita. Riittää kun siirtyy muutaman metrin sivullammalle siitä, mistä muutkin kävelevät.

Viimeksi tänään tunnistin parikin landelta talvilomalle pääkaupunkiseudulle tullutta siitä, että he jäivät heti ovista kuljettuaan ihmettelemään paniikissa minne seuraavaksi pitäisi kävellä. Ja perässä ovista kulkeneet joutuivat väistelemään eri suuntiin ja syntyi kaaos. Kyllä huomasi, kuka on tottunut elämään peltojen keskellä, missä muulla perheellä on tilaa väistellä.

Vierailija
217/1108 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut muuttamaan helsinkiin niin opettele ääliöksi jo etukäteen. JOs sen sijaan haluat pysyä fiksuna, jää lahteen ja käy junalla töissä. Lahessa asuu kivoja ihmisiä.

Vierailija
218/1108 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele karatea.

Jos joku käy päätä aukoo niin ala nyrkillä naamaan laukoo. Ja tee lopuksi hyppypotku ilmaan merkiksi että tästä ei mennä.

Hesa on täynnä narkkareita ja pummeja. Sitten niitä jotka kävelee ohi ja ei auta hädässä makaavia.

Omillas oot jos sinne meet.

Mitäs läksit.

Varo tälläistä ennekkoluuloisia feikkineuvoja.

Rautatieasemaa kauemmas ei enää uskalla mennä. On joukkoa dummaa, därisevää ja kummaa.

Ne katsoo nälkäisinä maalaista.

Tekisipä mieleni kiekaista.

MAMMAA!!!! PAPPAAA!!

Kyllähän sen nyt näkee ettei Helsinki ole enää sivistyksen kehto. Täynnä roskacakkia.

Pelkästään katsomalla näkee että meno on köyhää ja likaista.

Minua sinne ei saisi työskentelemään koskaan mistään hinnasta. Tai varsinkaan tukien pariin...

HEI KATTOKAA KAIKKI! HIENO RUNO!!! Kuka tekee biitin!

Vierailija
219/1108 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset juoksevat kuin metro, dösä tai spora olisi maailman viimeinen. Stadilainen tietää, että 3 minuutin päästä tulee seuraava.

Ihan oikeasti; älkää tulko tänne maalaishössöttämään, täällä voi ottaa iisisti. Relatkaa.

220/1108 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on auto, myy se pois ja hankki bussikortti