Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereella riidellään cp-vammaisten taksikyydeistä, naapurit valittavat kun taksi ajaa ulko-ovelle

Vierailija
01.03.2019 |

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Invataksit voisi korvata sähköautoilla niin nämäkin haitat pienenisivät.

Vierailija
82/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ottaisi päästä jos istuisi omalla terassilla ja joku taksi on vieressä tyhjäkäynnillä. Pahempaa kuin tupakointi.

Mua ainakin ärsyttäis. Aamulla johonkin kuntoukseen ja takaisin, päivällä kauppaan ja takaisin ja illalla vielä peliin, Tapparan peliin vieläpä. Yhteensä kuusi kertaa hurisee taksi ikkunan alla. Ja jos vielä käyvät erikseen nuo reissut.

Ottaisi kyllä päähän vaikka en kehtaisi kellekään asiasta narista.

Taksi pysähtyy ja asiakas sisään. Minuutin homma. Mikä siinä riepoo?

Ei se pyörätuolitaksissa ihan minuutissa mene. Ensin pitää laskea lava, tuoli kyytiin ja kiinni, tuoli autoon ja kiinni. Ei siihen kyllä silti niin kauan mene, ettäkö siitä olisi oikeutettu valittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 3 aikuista viedään jatkuvasti isoilla takseilla mihin ikinä haluavat mennäkin niin ymmärrän hyvin ärtymyksen. Miten niillä on rahaa kaikkiin harrastuksiin, jumppiin ja kielikerhoihin? Ja takseihin? En nyt tarkoita että kotona pitäisi mököttää mutta kuulostaa aika ruljanssilta.

"Niillä"? Kuulostaa siltä, kun puhuisit jostain eläimistä. Ihanaa suhtautumista.

Eivät nuo harrastuskulut ole välttämättä isoja. Esim. itse maksan harrastuksistani 60 e vuodessa. Sillä rahalla (maksamalla 2 potilasjärjestön jäsenmaksut ja liikuntamaksut) voin harrastaa mm. erilaisia jumppia, kuoroa, taide- ja kokkikerhoa, tanssia jne. Ei tule kalliiksi. Vapaa-ajan taksimatkoja minulla on 216 vuotta kohden 3 euron omavastuulla. Ylimenevät maksan itse,

Vierailija
84/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Invataksit voisi korvata sähköautoilla niin nämäkin haitat pienenisivät.

Juuri tänään matkustin itse esteettömässä sähköautossa ja tässäkin kaupungissa sähköautoihin aletaan panostaa taksiliikenteessä entistä enemmän. Muutenkin kuin invakyytien kohdalla. Oli erittäin mukava ja tasainen kyyti.

Vierailija
85/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ei saa ääneen sanoa, mutta jotkut vammaiset ovat oikein ammattilaisia hyppyyttämään avustajiaan ja hyötymään muista. Mitään kritiikkiä ei saa heille antaa, sillä heti vetävät syrjintäkortin esille.

Tämän saa sanoa ääneen: sinä ja kaltaisesi ihmiset olette yleistäviä k**päitä. Ole hyvä, tässä tasollesi sopivaa kritiikkiä. 

Vierailija
86/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä sisaruksilla nimet ja wt-naapurit vuokrakasarmissa.

Vierailija
87/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pikkusieluista porukkaa! Elä ja anna muidenkin elää.

Vierailija
88/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloja, pikkusieluisia ja empatiakyvyttömiä ihmisiä nämä valittajat. Häpeäisivät.

Vierailija
89/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama pariskunta haki ainakin viime vuonna henkilökohtaista avustajaa. Heillä oli todella kovat vaatimukset avustajalle, olisi pitänyt olla melkeinpä yli-ihminen ja kaikki meikkaukset ja kampauksetkin olisi tälle rouvalle pitänyt laittaa. Orjapalkalla tietysti.

Mitä katsoin sisarusten + miehen ilmoituksia niin ihan normaaleilta näyttivät. Ei ollut kohtuuttomia vaatimuksia, mutta yksityiskohtaisia ne olivat. Minusta paljon parempi niin, että tietää, mitä avustettava toivoo. Näin asiat rullaavat, kun ei tarvitse olla ajatusten lukija. Itse laitan avustettavilleni aina kampaukset + meikkaan heidät. Ei ole suuri eikä kohtuuton toive.

Vierailija
90/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vanhassa kodissamme asunnot niin, että ulko-oven vieressä maantasoparvekkeet ja vaikka näiden parvekkeiden omistajat tupakoivat ja jopa grillasivat, silti nousi hirveä haloo kun  taksi haki tyttäreni kouluun joka arkiaamu. Alkoivat lopulta raivota kaikista takseista, tarvitsi sitä sitten kuka tahansa ja ja oli kellonaika mikä tahansa. Kerran tyttö oli isällään ja olin ollut työpaikan pikkujouluissa, kun nousin taksista noin klo 2 yöllä kurkkasi parvekkeelta pää "Kuka ajelee taksilla ?!"

Meno alkoi lopulta olla kuin jostain sketsistä.  Olin helpottunut,  kun tuli tarve isommalle asunnolle ja muutimme pois. En tiedä, vieläkö ne taksikyylät päivystävät parvekkeillaan!

Kuulostavat nuo valittajat todellakin tuollaisista "kerrostalokyylääjiltä", jotka varta vasten vahtivat ja pitävät kirjaa, koska se taksi pysähtyy ja kuinka pitkäksi aikaa.

Kun oma elämä on pelkkää muiden elämän seuraamista, niin heitä taitaa eniten ärsyttää, etteivät itse jaksa olla aktiivisia ja harrastaa saati saa taksikyytiä samalla tavalla kuin pyörätuolia käyttävät.

Voisivat miettiä, mitkä asiat on elämässä hyvin, esim. juuri se, että halutessaan voivat ihan omin jaloin lähteä vaikka kävelylle, jos kotona olo käy pitkäksi. Ilmeisesti eivät muuta osaa ja jaksa tehdä kuin kiukutella ja valittaa kaikesta.

Vierailija
91/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Käy niillä varmaan vammaisia taksia käyttäviä vieraitakin.

Toivottavasti ja tottakai saa käydä vieraita. Kerros- ja rivitaloissa saati kaupungeissa on paljon suurempiakin häiriötekijöitä kuin se, että taksit liikkuvat ja kuljettavat ihmisiä, niin asukkaita kuin niiden vieraita.

Mikäli ei muiden liikkumista ja lähellä asumista kestä kannattaa muuttaa maalle tai vähintään omakotitaloon jollekin alueelle, missä muut talot ovat riittävällä etäisyydellä omasta talosta, mieluummin ei tonttinaapureita ollenkaan.

Vierailija
92/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vanhassa kodissamme asunnot niin, että ulko-oven vieressä maantasoparvekkeet ja vaikka näiden parvekkeiden omistajat tupakoivat ja jopa grillasivat, silti nousi hirveä haloo kun  taksi haki tyttäreni kouluun joka arkiaamu. Alkoivat lopulta raivota kaikista takseista, tarvitsi sitä sitten kuka tahansa ja ja oli kellonaika mikä tahansa. Kerran tyttö oli isällään ja olin ollut työpaikan pikkujouluissa, kun nousin taksista noin klo 2 yöllä kurkkasi parvekkeelta pää "Kuka ajelee taksilla ?!"

Meno alkoi lopulta olla kuin jostain sketsistä.  Olin helpottunut,  kun tuli tarve isommalle asunnolle ja muutimme pois. En tiedä, vieläkö ne taksikyylät päivystävät parvekkeillaan!

Kuulostavat nuo valittajat todellakin tuollaisista "kerrostalokyylääjiltä", jotka varta vasten vahtivat ja pitävät kirjaa, koska se taksi pysähtyy ja kuinka pitkäksi aikaa.

Kun oma elämä on pelkkää muiden elämän seuraamista, niin heitä taitaa eniten ärsyttää, etteivät itse jaksa olla aktiivisia ja harrastaa saati saa taksikyytiä samalla tavalla kuin pyörätuolia käyttävät.

Voisivat miettiä, mitkä asiat on elämässä hyvin, esim. juuri se, että halutessaan voivat ihan omin jaloin lähteä vaikka kävelylle, jos kotona olo käy pitkäksi. Ilmeisesti eivät muuta osaa ja jaksa tehdä kuin kiukutella ja valittaa kaikesta.

Samaa mieltä. Sitä haluaisin vielä korostaa, ettei ihmisellä tarvitse olla pyörätuolia tai apuvälinettä ollenkaan taksikorttia varten.

Vierailija
93/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ihmiset, joiden mielestä asiassa on ongelmaa: miten tilanne pitäisi teistä ratkaista?

Vierailija
94/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a9831747-af62-4424-a05f-8fb876a84e01

Oikeasti, hävytöntä tuollainen kiusaaminen ja ilkivalta.

Vierailija
95/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a9831747-af62-4424-a05f-8fb876a84e01

Oikeasti, hävytöntä tuollainen kiusaaminen ja ilkivalta.

Tuollainen kiusaaminen on yleistä. Itselläni on sähköavusteinen kolmipyörä. Sitä on useamman kerran murjottu pyörävarastossa. Vie kuulemma liikaa tilaa ja isännöitsijälle on tehty valitus, etten saisi säilyttää sitä siellä. Yllättävää kyllä, nämä ihmiset eivät ollenkaan puutu käyttämättömiin ja tilaavieviin pyörän raatoihin :D

Vierailija
96/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitteko itse esim. astmaatikkona, että terassinne edessä pörräisi jatkuvasti isoja autoja, joiden pakokaasut ja ilmaan nostattama hiekkapöly tulevat suoraan terassillenne? Ette siis käytännössä pystyisi käyttämään asuntonne terassia ollenkaan. Miksi vammaisten kyydit pitää tulla aivan oven eteen, eikö auto voisi jäädä vaikka 15m päähän ja kuski auttaisi asiakkaan pyörätuolissaan sisälle siitä?

Myös talon muilla asukkailla on oikeus oleskella omistamansa/vuokraamansa asunnon terassilla ilman siellä leijuvaa pakokaasu-ja pölypilveä?

Vierailija
97/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama pariskunta haki ainakin viime vuonna henkilökohtaista avustajaa. Heillä oli todella kovat vaatimukset avustajalle, olisi pitänyt olla melkeinpä yli-ihminen ja kaikki meikkaukset ja kampauksetkin olisi tälle rouvalle pitänyt laittaa. Orjapalkalla tietysti.

Mitä katsoin sisarusten + miehen ilmoituksia niin ihan normaaleilta näyttivät. Ei ollut kohtuuttomia vaatimuksia, mutta yksityiskohtaisia ne olivat. Minusta paljon parempi niin, että tietää, mitä avustettava toivoo. Näin asiat rullaavat, kun ei tarvitse olla ajatusten lukija. Itse laitan avustettavilleni aina kampaukset + meikkaan heidät. Ei ole suuri eikä kohtuuton toive.

Taidat olla aikamoinen kynnysmatto. Miksi teet kampaajan ja maskeeraajan töitä niin naurettavalla palkalla kuin avustajat saavat?

Vierailija
98/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itsekään tykkäisi, ei ihme että valittavat.

Mut vammainen tekee sen vain ollakseen naapureille riesaksi, niinkö?

Vierailija
99/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitteko itse esim. astmaatikkona, että terassinne edessä pörräisi jatkuvasti isoja autoja, joiden pakokaasut ja ilmaan nostattama hiekkapöly tulevat suoraan terassillenne? Ette siis käytännössä pystyisi käyttämään asuntonne terassia ollenkaan. Miksi vammaisten kyydit pitää tulla aivan oven eteen, eikö auto voisi jäädä vaikka 15m päähän ja kuski auttaisi asiakkaan pyörätuolissaan sisälle siitä?

Myös talon muilla asukkailla on oikeus oleskella omistamansa/vuokraamansa asunnon terassilla ilman siellä leijuvaa pakokaasu-ja pölypilveä?

Jokainen astmaatikko tekee sen tietoisen valinnan asua pölyisässä keskustassa, missä katupöly pöllyää monta kuukautta ja pakokaasuja on ilman invataksejakin enemmän kuin riittävästi. Ja etenkin tietoisen valinnan asua alimmassa kerroksessa pääsisäänkäynnin vieressä. Asiasta on turha itkeä tai uhriutua, voi muuttaa muualle, jos ei keuhkot kestä vallitsevia olosuhteita.

T.astmaatikko

Vierailija
100/146 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi tamperelainen valittaja löytää ketjun :D Niin, miksiköhän? Sitä voit miettiä. Katse ylös omasta navasta. Ei ole pakko asua kaupungissa, jos on astma vaan voi muuttaa muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi