Aktiivimallia ei sitten kumotakaan.
Eduskunta ei välittänyt 140 000 suomalaisen allekirjoittamasta adressista.
Aktiivimalli elää ja voi hyvin.
Kommentit (145)
Niin, Suomessa on yli kolme miljoonaa äänioikeuden omistavaa ihmistä. Miksi 140 000 mäntin allekirjoitusten pitäisi olla mitenkään relevantteja?
Minä toivoin että se kumottaisiin.
Koska se on toimimaton ja epäreilu, siksi.
Joka muuta väittää ei tiedä mikä se oikeasti on.
Tee kansalaisaloite, että kenenkään ei tarvitse maksaa enää veroja ja kaikki saa kansalaispalkkaa 2000€ kuussa, kannattajia varmaan löytyy huomattavasti enemmän ja ei varmasti mene läpi
Tästä näkee miten syvästi Sipilän hallitus halveksuu kansaa.
No hyvä ettei kumottu, joss ap:n kaltaisiin surkimuksiin ja muihin pennittömiin tyhjäntoimittajiin saadaan edes vähän eloa. Pelotteet ja pakotteet tahallaan lusmuileville neukkukuutiolaisille pitäisi olla paljon armottomammat ja uhkaavammat.
Vierailija kirjoitti:
Tee kansalaisaloite, että kenenkään ei tarvitse maksaa enää veroja ja kaikki saa kansalaispalkkaa 2000€ kuussa, kannattajia varmaan löytyy huomattavasti enemmän ja ei varmasti mene läpi
Ei ole mitenkään vertailukelpoinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Suomessa on yli kolme miljoonaa äänioikeuden omistavaa ihmistä. Miksi 140 000 mäntin allekirjoitusten pitäisi olla mitenkään relevantteja?
Ehkä allekirjoittaneita oli liian vähän - mutta 140 000 mänttiä? Vs 200 fiksua jotka istuvat eduskunnassa?
Vierailija kirjoitti:
Elämä ei ole epäreilu. Lopeta nynneröinti, hanki koulutus ja tee töitä. Jos et muka pysty tai ei ole niin et edes yritä tarpeeksi tosissasi.
Ei mitään kansalaispalkkaa tai ilmaisia ropoja. Töihin tai kadulle. Saa tana.
Vierailija kirjoitti:
No hyvä ettei kumottu, joss ap:n kaltaisiin surkimuksiin ja muihin pennittömiin tyhjäntoimittajiin saadaan edes vähän eloa. Pelotteet ja pakotteet tahallaan lusmuileville neukkukuutiolaisille pitäisi olla paljon armottomammat ja uhkaavammat.
Joo-o, tästä näkee hyvin miksi Suomella menee huonosti.
Keskellä arkipäivää joku kerkee haukkumaan työttömiä pummeiksi vaikka työpaikkoja ei ole saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten asenteellisuus ja ennakkoluuulot ovat pelottavia. Kertoovat paljon kirjoittajiensa älykkyydestä.
En ole työtön, aktiivimalli ei koske minua mutta näen mitä vahinkoa se aiheuttaa enkä ymmärrä miski sen nimi on aktiivimalli, hyvin harhaanjohtava nimike.
Asun velattomassa omakotitalossa jne., en silti halveksi ihmisiä joilla asiat eivät ole yhtä hyvin.
Enkä ylimielisesti pidä itsestäänselvänä että minulle ei voisi tapahtua jotain joka horjuttaa nykyisen hyvinvointini.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään kansalaispalkkaa tai ilmaisia ropoja. Töihin tai kadulle. Saa tana.
Miten kävis kokkarien asuntosijoittajien asumistukikämpille?
Entä (ruoka)kauppiaiden katteille jos työttömät laitetaan ojaan ja metsään?
Tuodaanko ulkomailta uusia osaajia maahan?
Sekö on kokoomuksen "koti, uskonto ja isänmaa" nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä ei ole epäreilu. Lopeta nynneröinti, hanki koulutus ja tee töitä. Jos et muka pysty tai ei ole niin et edes yritä tarpeeksi tosissasi.
Ai ei ole epäreilu?
Ja muuten, miksi oletetaan että jos joku kritisoi/vastustaa työttömiin liittyviä epäkohtia hänen olevan itse kouluttamaton ja työtön?
Osa meistä kykenee ajattelemaan asioita laajemmin kuin oman napansa ympäriltä ja jopa näkemään syy-seuraussuhteita jälki- sekä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole näkynyt esim. 150 000 allekirjoittamaa kansalaisaloitetta jossa vaadittaisiin tiukennuksia työttömyystukiin.
Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Sensuroitiinko aloitusviestistä jotain? Missä lukee että ap on pennitön tyhjäntoimittajasurkimus?
Hyvä hommahan tuo on että täällä joku aktiivimalli on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan se miten kokoomus ja kepu minäminäminä-asenteella hoitavat Suomen asioita omaksi eivätkä kansan eduksi tekee elämästä epäreilua.
Homma meni niin kuin sen pitikin mennä.
Ihminen haluaa tuntea olevansa itse johdossa ja hallitsemassa omaa elämäänsä. Tämä aktiivimalli riistää sen pois väliinputoajilta ja varsinaisiin työnvälttäjäjiin sillä ei ole mitään vaikutusta. Mielenterveys kärsii ja kustannukset tulevat olemaan paljon isommat kuin ne muutamat leikatut eurot tai pakkotyö. Mutta sehän ei olekaan tarkoitus vaan kyse on osaltaan sadismista ja osaltaan tempputyöllistämisestä ja sitä kautta voittojen käärimisestä omistajien hihoihin.
Kuka luuli, että se kumottaisiin tai miksi kumottaisiin?