Rivitaloa katsomaan, mitkä kysymykset on hyvä esittää?
Eli tulevana viikonloppuna mennään katsomaan rivitaloa ostomielessä. Koska ei ole aiempaa kokemusta rivitalossa asumisesta, olemme miettineet, että ainakin seuraavat asia on hyvä ottaa esille:
- isännöintipalvelun toiminta
- tulevat remontit
- asunnon todelliset käyttökustannukset
Mitä muuta suosittelisitte kysymään?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 10:15"]
Tää kuulostaa vähäpätöiseltä mutta kun itse olimme ostamassa rivaria niin kynnykseksi tuli autopaikat. Kun kysyimme niistä niin asuntoomme" ei kuulunut" yhtään sähkötolpaa sillä asunnon nykyinen omistaja oli autoton ja antanut paikat pois. Kun tiedustelimme niitä takaisin, ei kuulemma onnistu. Omistaja kiemurteli asian kanssa ja sanoi naapurin omineen ne eikä kuulemma hevillä luovu mutta tien vieressä saisi pitää autoja ilmatteeksi!!! WTF? Asunto jäi, ei kiinnosta alkaa tappelemaan naapurin kusipään kanssa.
[/quote]
olittepa typeriä . varmaan ihan talon papereissa luki kuka omistaa autopaikat ja sieltä se olisi käynyt selvi, ihan laillisesti.
Ex kun muutti pois kotona, vapautui meidän autopaikka. Tietenkin yks naapureista sen heti omi, alkoi vaan pitää siinä autoaan ilman lupaa. Maksoin yhtiövastikkeen autopaikasta, joka oli tosi pieni mutta ei edes sitä suostunut maksamaan. Onneksi asumme alueella jossa on hyvin vähän autopaikkoja ja ei tarvinut paljoa puhua kun sain tarjouksen ja vuokrasin paikan ihmiselle joka asuu alle 200 m päässä autopaikasta.
Silloin kun näytin paikan tulevalle vuokralaiselle, menin auton omistajalle sanomaan tästä lähtien et voi pitää enää autoasi paikallani, koska olen vuokrannut sen eteenpäin. Ihan mieletön sota olisi tullut, mutta kun oli mustaa valkoisella paikka on minun, aika hyvin luovutti.
Itse allekirjoitan myös noi lumityöt. Älyttömän monessa asunnossa tehdään ne talkoona, ei kiitos.
15, eipä ole väärää tietoa. Yhtiö voi päättää, että kukin kantaa vastuun omasta puolestaan ja sillä siisti. Vanhempani joutuivat tällä perusteella korvaamaan yksin asuntonsa homevauriot, vaikka ne johtuivat rakennusaikaisista virheistä taloyhtiössä. Yhtiöjärjestykseen oli kirjattu lause, että kukin vastaa omasta osakkeestaan. Vanhemmat palkkasivat lakimiehenkin asiaa selvittämään, mutta näin kävi.