Mitä asioita välttelet, koska "kaikilla muilla on"
Mulle tulee mieleen korvakorut ja älypuhelin. Kummatkin olen jättänyt hankkimatta juuri sen oletuksen vuoksi, että kaikillahan on. En tarvitse.
Kommentit (341)
Välttelin pitkään tuntemattoman sotilaan lukemista, koska koin sen pakolliseksi kaikille suomalaisille. Se on oikeastaan ainoa massasta irtautumisyritys, jonka tähän hätään keksin.
En näin yleisesti ottaen ole kyllä kovin muodikas tapaus (hankin esim. ekan älypuhelimeni vasta viime vuonna) vaan välttelen tai haalin asioita oman mielenkiintoni perusteella, riippumatta siitä ovatko ne yleisessä suosiossa vai ei.
Esim tuo kånken-reppu näyttää mielestäni epämukavalta repulta, koska siinä on niin kapeat olkaimet/hihnat, joten uutta reppua tarvitessani ostin toisenlaisen mallin. Mutta esimerkiksi leffateatterissa käydessäni päädyn todennäköisesti katsomaan massaelokuvia, koska niihin on niin paljon näytöksiä siinä missä oudommat leffat katoavat nopeasti (enkä aina jaksa nähdä vaivaa ja tsekata koska niiden näytöksiä olisi).
Älypuhelinta, velkaa, parisuhdetta, lapsia, työpaikkaa, kiirettä, sometilejä, 4nustappeja, kalliita harrastuksia ja valkeaa kotia live lööv lääf tarroineen.
iPhone (myöskin sen takia että kilpailijoilla on paremmilla ominaisuuksilla varustettuja halvempia luureja, mutta myös sen takia kun niin massaa), kånken, kuntosali (urheilla voi muutenkin), ripsienpidennykset..
Tatuointeja ja lapsia. Niin hyvin olen vältellyt, ettei kumpiakaan ole.
Sellainen vaalea skandinaavisilla design-tuotteilla sisustettu "blogikoti".
Tekoripsiä ja värjättyjä hiuksia. Peikonlehtiä, vaikka muita kasveja löytyykin. Autoa.
Teininä piti elää ernu-vaihe, jolloin kaikki massan suosiossa oleva ja trendikäs oli kauhistus. Noh, aikuiseksi kasvettuani en koe enää uhmakasta tarvetta olla väkisin erilainen, vaan poimin elämääni ne asiat, joista nautin - olivatpa kuinka persoonattomia tahansa. Olen onnellinen keskinkertaisuus.
Televisiota en omista, ei ole tarvetta. Kahvinkeitintäkään ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Kevytuntsikka, ripsipidennykset.
Ai niin, meinasi unohtua, microblading tai mikä se on kun kaikille tehdään samanlaiset kulmakarvat.
Miestä, miehen takia vaan, taloa talon takia vaan ja autoa. En ole ikinä pelannut yhtään tietsikkapeliä.
Kunnianhimoa, ja kilpailua. Miksei voi vaan elää ja nauttia tekemisestä kukin?
Huolia.
Pikavippejä. Tatuointeja. Facebook. Irtoripset. Pillifarkut. Etelänmatkakuume. Persujen halveksunta ja yleensä muoti mielipiteet.
Ripsenpidennykset, rusketus, tatuoinnit, auto, lemmikkikoira, designerlaukku, iphone, farkkutakki, vaalea sisustus, polkkatukka, muotilasit, salikortti, mäsättelymurre, kasvisruokavalio, nariseva puhetyyli ja mitä näitä nyt on.
Mullakaan ei ole korvakoruja, mutta ei koruja muutenkaan. Mut ei mitään kapinointia, en vain tykkää. Sormuksia meillä ei ole miehen kanssa, ei kapinointia sekään, ei vain tarvita niitä. Mut kapinointia on ehkä se, ettei ole mitään laatuastioita, vaan kohan jotkut on, se kelpaa. Muumimukeja ei ole eikä tule, se on kapinointiakin.
Dr Martenseja. On nykyään kaikilla.