Mitä asioita välttelet, koska "kaikilla muilla on"
Mulle tulee mieleen korvakorut ja älypuhelin. Kummatkin olen jättänyt hankkimatta juuri sen oletuksen vuoksi, että kaikillahan on. En tarvitse.
Kommentit (341)
- Konmaritus
- Muumimukit
- Svea-pipot
- Itseaiheutettu stressi
- Lottoaminen
- Hyggeily
- Selfiet
- Oman tyhmyyden ylistäminen; esimerkkinä vaikka "en mä tiedä yhtään Suomen ministeriä" tai "en mä osaa nimetä yhtään maata Väli-Amerikasta".
Suoratoistopalvelut, spotifyt, merkkivaatteet
Nahkasohva, lasipöytä ja Aaltovaasi - ei kiitos minulle!
Harmaa-valkoinen sisustus muka-pirteillä värikkäillä yksityiskohdilla kuten sohvatyynyillä ja torkkupeitoilla. Kaikilla on maalarinvalkoiset seinät, samanlaiset kulmikkaat kangassohvat ja valkoiset sknadinaaviset Ikea-kalusteet.
Sisustusta. Inhoan sisustusta. Onneksi minulla ei sitä ole.
En ole jättänyt älypuhelimen hankintaa siksi, että kaikilla muillakin on. Vaan siksi, etten halua olla käsi puhelimeen kiinni kasvanut zombi niin kuin muutkin ovat.
Facebook. Ihan per$eestä. Siis ihan oikeasti.
Mulla ei ole (enää) yhtään sometiliä. Pysyn silti ystävien elämässä mukana sillä näemme paljon ja soittelemme kuulumisia.
Meillä ei ole kotona Lokki-lamppua, Ikean huonekaluja tai mattoja (esim se valko-musta-raidallinen tuntuu löytyvän jokaiselta). Ostamme todella harkiten kotiimme tavaraa, ja laatu edellä. Ei sillä ettei esim Lokki olisi laadukas, se vaan on tylsä. Ikea-krääsä taas on arvotonta.
N26
No voi, kylläpä olette uniikkeja. Aivan varmasti kodeistanne löytyy jotain mitä kaikilla muillakin on, ette vaan kehtaa niitä listaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Osaisinpa vältellä älypuhelimia, tatuointeja, meikkejä, muotivaatteita, Netflixiä... Mikä siinä on, kun tietää niiden tuovan vain pahaa oloa loppujen lopuksi, mutta liha on heikkoa.
Noiden kaikkien hankkiminen vaatii tekoja ja vaivannäköä. Eivät ne vain ilmesty jostain.
Oikeasti kukaan ei vaadi mitään noista. Yhtä hyvin voisi miettiä, mitä oikeasti tarvitsee ja haluaa. Kukaan ei tule siitä syyttämään.
Fitness kroppa. Välttelen kuin ruttoa koska muotia.
Uusperhe. Ex-mies. En halua itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Siis elääkö joku oikeasti ajatellen että ”no niin, nyt näyttäisi kaikilla muilla olevan kahvinkeitin niin minäpä myyn omani pois. HA HAA!” ”Jaaha, kaikilla naapureilla onkin auto, minä en sellaista osta nyt kiusallanikaan vaikka tarvitsisin! HA HAA!”
Jestas. Elämää kannattaa elää just näin.
Tuskinpa tuo on monellakaan pointtina, vaan tympääntyminen muotisidonnaiseen laumakäyttäytymiseen. Kahvinkeitin on vain kahvinkeitin, mutta jos entinen, hyvin toimiva keitin pitää vaihtaa uuteen EcoLuxDoubleLatte-aurinkoenergialla toimivaan etäohjattavaan langattomaan keittimeen siksi, että muillakin mammakerhossa on ja pääsee sitten postaamaan siitä someen, niin silloin kyse on pohjimmiltaan jostain muusta kuin siitä kahvinkeittimestä.
Peikonlehtiä😆