Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkertaan muutti samana vuonna, 1979, syntynyt yh-mamma

Vierailija
01.03.2019 |

Kahden pienen lapsensa kanssa 2v ja 4v.

Kuuluu lasten itkua, raivareita, äiti laulamassa jotain pää-olkapää-peppu-pilvet-varpaat- laulua ja näkyy ulkoilurumba viikonloppuisin, hermo kireänä lähtöjä, päiväkotirumbaa jne.

Meillä alakerrassa on 16 ja 15 vuotiaat teinit, jotka elävät itsenäisesti, huolehtivat menonsa ja tekevät osuutensa kotitöistä.
Olin unohtanut miten kamalaa aikaa tuo pikkulapsiaika oikein oli! Onneksi tein lapset suht nuorena, vähän päälle parikymppisenä, enkä melkein nelikymppisenä. Tässähän on aikaa vielä vaikka mihin! Taidan lähteä kohta salille ja sieltä töihin. Kun tulen kotiin, on ruoka valmista, sillä 15v sanoi kokkailevansa tänään.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa ei ole lapsia ollenkaan! Revi siitä.

N79

Vierailija
2/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N79

Harmi, joudut siis laittamaan oman ruokasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Ja ajattele mitä kaikkea kivaa tuo yh äiti teki silloin, kun itse rallattelit lastenlauluja.

Vierailija
4/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiillotan nyt vähän omaa kruunua, mutta, koska muistan edelleen hyvin millaista oli olla pienen uhmiksen nuori yh , käyn mielelläni välillä tarjoamassa vapaahetken tuttaville, joilla on pieniä lapsia.

Saavat vähän omaa aikaa vanhempansa, ja minä taas parhaat palat pikkulapsiajasta.

Vierailija
5/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ajattele mitä kaikkea kivaa tuo yh äiti teki silloin, kun itse rallattelit lastenlauluja.

Miksi ajattelisin? Minulla se kiva on nyt.

Vierailija
6/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että sillä yläkerran yh:llakin on kivaa just nyt, koska itsehän hän on halunnut lapsiperhe-elämää. Vai oliko itselläsi kamalaa lasten ollessa pieniä, kun nyt yrität itseäsi epätoivoisesti ylentää?

Vierailija
7/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ihan siltä vaikuta, kun olet niin vahingoniloinen. Jokin siellä hampaankolossa kaihertaa.

Kukin tekee niin kuin itselleen parhaaksi sopii. Ja silti vielä moni ei edes pysty itse asioihin vaikuttamaan.

Vierailija
8/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N79

Käyn ravintoloissa syömässä.

Vierailija
9/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N79

Mies tykkää ruoanlaitosta, joten en joudu. Harmi! 😁

Vierailija
10/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää tavallaan.

Jotkut saavat lapset sillon kun itse haluavat, jotkut joskus muulloin ja jotkut eivät koskaan.

Itse valitsin sen, että vietin pitkän villin ja vapaa nuoruuden ja tein lapset kolmekymppisenä. Nyt olen nelikymppinen, pian viisikymppinen ja lapset ovat teinejä ja elämä heidän kanssaan helppoa.

Ihania ne pienetkin lapset olivat, enkä kokenut heitä rasitteena :)

Eikä minullakaan elämä ole ohi, vaikka ehkä ap:n silmissä näytän ikälopulta ja siltä että elämä on jo takana.

Nyt voin viettää vapaata aikuisen elämää.

Aikaa on vaikka mihin (ap:n sanoja lainatakseni), enkä todellakaan mene salille, vaan vietän aikani kivemmissa paikoissa.

Vierailija
11/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi omituinen aloitus. Onko ap:llä tullut mieleen, että kaikilla ei ehkä ole sitä sopivaa elämäntilannetta perheen perustamiseen kaksikymppisinä. Jotkut eivät muista syistä voi tai halua. Jos siis tarkoituksesi oli hehkuttaa omaa hienoa valintaasi, niin kannattaa muistaa, että kaikki sinun kanssasi samanlaiset (eli aikaisin lapsia haluavat) eivät välttämättä voi tehdä samaa valintaa, kuin mikä sinulle silloin oli mahdollista. On siis ihan mahdollista, että sillä yläkerran yh-mammalla ei ollut vaihtoehtoa. Toisaalta on myös mahdollista, että ei ole edes halunnut. Oli miten oli, lapsentekovalinnoista ei voi syyllistää ihmisiä, sillä ne eivät välttämättä ole valintoja.

Ole onnellinen tilanteessasi, jos kerran olet tyytyväinen, mutta yritä samalla vähän avata maailmankuvaasi ja kohdella kanssaihmisiä hiukan empaattisemmin. 

Vierailija
12/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuuden torvi kirjoitti:

Tosi omituinen aloitus. Onko ap:llä tullut mieleen, että kaikilla ei ehkä ole sitä sopivaa elämäntilannetta perheen perustamiseen kaksikymppisinä. Jotkut eivät muista syistä voi tai halua. Jos siis tarkoituksesi oli hehkuttaa omaa hienoa valintaasi, niin kannattaa muistaa, että kaikki sinun kanssasi samanlaiset (eli aikaisin lapsia haluavat) eivät välttämättä voi tehdä samaa valintaa, kuin mikä sinulle silloin oli mahdollista. On siis ihan mahdollista, että sillä yläkerran yh-mammalla ei ollut vaihtoehtoa. Toisaalta on myös mahdollista, että ei ole edes halunnut. Oli miten oli, lapsentekovalinnoista ei voi syyllistää ihmisiä, sillä ne eivät välttämättä ole valintoja.

Ole onnellinen tilanteessasi, jos kerran olet tyytyväinen, mutta yritä samalla vähän avata maailmankuvaasi ja kohdella kanssaihmisiä hiukan empaattisemmin. 

No lässytilää taas. Aloitus oli vain huomio omasta tilanteesta ja siitä, kuinka hyvin omat asiat ovat. Miksi omaan tilanteeseen tyytyväinen ei saisi sitä sanoa? Yläkerran Marjukka saattaa olla vaikka kuinka onnellinen omasta tilanteestaan, ap omastaan.

Heti pitää triggeröityä kun joku tykkää elämästään.

Vierailija
13/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit tietää minä vuonna naapuri on syntynyt?

Vierailija
14/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkään pikkulapsiajasta 😊

Vierailija
15/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit tietää minä vuonna naapuri on syntynyt?

No mietitääs... hmmm...

tosiaan, ei mitenkään!

Tai ehkä he ovat puhuneet keskenään...🤔

Vierailija
16/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ollaanpa nyt, siellä ilkeilyn keskellä, rehellisiä, ei keski-iässä voi olle nuori. Ei vaan voi!

T. Itsekin nuorena (24 ja 26 v) lapsensa tehnyt, ja erittäin tyytyväinen ratkaisuunsa.

Ps. Voisimmeko me naiset päättää, että tuemme tosiamme, emme ensimmäisenä aina ole lyttäämässä. Kiitos!

Vierailija
17/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ollaanpa nyt, siellä ilkeilyn keskellä, rehellisiä, ei keski-iässä voi olle nuori. Ei vaan voi!

T. Itsekin nuorena (24 ja 26 v) lapsensa tehnyt, ja erittäin tyytyväinen ratkaisuunsa.

Ps. Voisimmeko me naiset päättää, että tuemme tosiamme, emme ensimmäisenä aina ole lyttäämässä. Kiitos!

En tiedä sinusta, mutta näin 39v olen energiaa täynnä.

Vierailija
18/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kiillotan nyt vähän omaa kruunua, mutta, koska muistan edelleen hyvin millaista oli olla pienen uhmiksen nuori yh , käyn mielelläni välillä tarjoamassa vapaahetken tuttaville, joilla on pieniä lapsia.

Saavat vähän omaa aikaa vanhempansa, ja minä taas parhaat palat pikkulapsiajasta.

Ihana olet, tästä saat toisen kruunun itsellesi, no en löytänyt kruunua, saat sydämen. ❤️

Minä saan tänään 3 kuukauden ikäisen lapsenlapseni yökylään. Ihanaa! Hän on suloinen ja niin mahdottoman rakas!

Vierailija
19/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saapuivat elämääni 35 vuoden tuntumassa. Sitä ennen olin saanut elää villin, vapaan, seksikkään ja reissaavan pidennetyn nuoruuden. Olin hyvännäköinen! Nyt en ole, mutta olen onnellinen lapsistani. Minusta on hienoa, että olen saanut tilaisuuden mennä elämässäni eteenpäin.

Nuorena lisääntyneet ikätoverini elävät ehkä jo lasten kotoamuuton aikaa. Ennen mummoutumistaa he ovat vapaita elämään samalla tavalla kuin vaikkapa minä siihen aikaan, kun heillä oli lapsiperhearkea. Joo, ei ehkä ole enää ihan sama asia. Korkeintaan säälittävää keski-iän kriisiä. Eikä ulkonäkökään ole enää ennallaan edes parhaimmin säilyneillä.

Ei kyllä harmita yhtään, että lapset syntyivät vähän myöhemmässä vaiheessa. Tuskinpa ap:n naapuriakaan.

Vierailija
20/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sinusta, mutta näin 39v olen energiaa täynnä.

Mutta nuori et ole, ja minä puhuin siitä. Minä olen energiaa täynnä, vaikka täytän 64 vuotta kuun puolivälissä. Mutta nuori minä en ole, enkä ollut 39-vuotiaanakaan.

Energia ja nuoruus, ovat eri asioita. Jäin miettimään, että sinulla on toisiaan jäänyt nuoruus turhan vähälle, jos et eroa huomaa.