Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkertaan muutti samana vuonna, 1979, syntynyt yh-mamma

Vierailija
01.03.2019 |

Kahden pienen lapsensa kanssa 2v ja 4v.

Kuuluu lasten itkua, raivareita, äiti laulamassa jotain pää-olkapää-peppu-pilvet-varpaat- laulua ja näkyy ulkoilurumba viikonloppuisin, hermo kireänä lähtöjä, päiväkotirumbaa jne.

Meillä alakerrassa on 16 ja 15 vuotiaat teinit, jotka elävät itsenäisesti, huolehtivat menonsa ja tekevät osuutensa kotitöistä.
Olin unohtanut miten kamalaa aikaa tuo pikkulapsiaika oikein oli! Onneksi tein lapset suht nuorena, vähän päälle parikymppisenä, enkä melkein nelikymppisenä. Tässähän on aikaa vielä vaikka mihin! Taidan lähteä kohta salille ja sieltä töihin. Kun tulen kotiin, on ruoka valmista, sillä 15v sanoi kokkailevansa tänään.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullapa ei ole lapsia ollenkaan! Revi siitä.

N79

Harmi, joudut siis laittamaan oman ruokasi.

Mies tykkää ruoanlaitosta, joten en joudu. Harmi! 😁

Ainii, kun sulla ei ole ollu sitä pikkulapsiarkea, niin ei ole mieskään lähteny kävelemään.

Niin ja pimpsu on tiukka kuin nuorella likalla:)

Vierailija
62/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saapuivat elämääni 35 vuoden tuntumassa. Sitä ennen olin saanut elää villin, vapaan, seksikkään ja reissaavan pidennetyn nuoruuden. Olin hyvännäköinen! Nyt en ole, mutta olen onnellinen lapsistani. Minusta on hienoa, että olen saanut tilaisuuden mennä elämässäni eteenpäin.

Nuorena lisääntyneet ikätoverini elävät ehkä jo lasten kotoamuuton aikaa. Ennen mummoutumistaa he ovat vapaita elämään samalla tavalla kuin vaikkapa minä siihen aikaan, kun heillä oli lapsiperhearkea. Joo, ei ehkä ole enää ihan sama asia. Korkeintaan säälittävää keski-iän kriisiä. Eikä ulkonäkökään ole enää ennallaan edes parhaimmin säilyneillä.

Ei kyllä harmita yhtään, että lapset syntyivät vähän myöhemmässä vaiheessa. Tuskinpa ap:n naapuriakaan.

ööh se että sinä levisit kuin pullataikina ei koske kaikkia

Heidi Klumilla on monta lasta...

En kerro ikääni tuntemattomille(olen nuorekas ,hoikka, kaunis) :koska oikeassa olet suomalainen mummoutuu 50 vuotiaana, miksi?

En ole koskaan ymmärtänyt naisia, joiden elämäntehtävä on miettiä ikäänsä. Kertoo suunnattomasta epävarmuudesta, sekä elämän että naiseuden suhteen.

Ja vähiten uskon näihin, olen nuorekas, hoikka ja kaunis.

Täällä tosielämässä tätä hokevat ovat hiukan säälittäviä pissiksiä, joiden ainoa tehtävä (ilmeisesti) on miellyttää miehiä. En koskaan huolisi naisekseni tuollaista kanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lapseni todella nuorena, 18 ja 21 vuotiaana. Ja voi että minä nautin siitä arjesta. Sitä yökukkumista, itkua, naurua ja ainaista ruuanlaittoa ja ulkoilua. En minä kokenut jääneeni mistään paitsi. En ole koskaan halunnut matkustella enkä juhlia. Rakastan kirjoja, neulomista, puutarhanhoitoa. Hoidan mielelläni myös muiden lapsia nyt kun omani ovat jo alakoulussa. Mutta kyllä sitä aina saa kuunnella miten pilasin elämäni, lapsiani pidetään ei toivottuina vahinkoina...

Paras ystäväni sai ensimmäisen lapsensa 38 vuotiaana ja se oli hänelle oikea aika lasten hankkimiseen. Se on jokaisen oma valinta ja sitä voisi kunnioittaa :)

Tsot, tsot. Erosin pitkästä avioliitosta 1/2 vuotta sitten ja kaksi ensimmäistä seksikumppania olivat 19 ja 21 vuotiaita. Minulla ikää 50 päälle.

Vierailija
64/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kiillotan nyt vähän omaa kruunua, mutta, koska muistan edelleen hyvin millaista oli olla pienen uhmiksen nuori yh , käyn mielelläni välillä tarjoamassa vapaahetken tuttaville, joilla on pieniä lapsia.

Saavat vähän omaa aikaa vanhempansa, ja minä taas parhaat palat pikkulapsiajasta.

Ihana olet, tästä saat toisen kruunun itsellesi, no en löytänyt kruunua, saat sydämen. ❤️

Minä saan tänään 3 kuukauden ikäisen lapsenlapseni yökylään. Ihanaa! Hän on suloinen ja niin mahdottoman rakas!

Kuka antaa 3kk ikäisen yökylään ja miksi?! Voi kiintymyssuhdetta....

3 kk ikäiselle vauvalle ei ole suurta väliä kuka häntä hoitaa, kunhan hoitaa. Vain Suomessa äidin odotetaan kasvavan kiinni vauvaansa ja hylkäävän kaiken muun elämän, ja tätä yritetään perustella psykologian avulla vaikka ei siitä mitään tiedetä. Lue asioista ennen mussutusta.

Juu ei ole mitään väliä, etköhän se ole sinä kenen pitäisi lukea asioista. Kiintymyssuhdehan on teillä wt piireissä tietysti vaan urbaania legendaa. ”Hylkää kaiken muun elämän” kun on tehnyt lapsia ja sitoutuu ainakin ensimmäisen vuoden pääasiassa hoitamaan ne itse, tirsk. Pistäpä se korkki kiinni nyt jo.

Voiko kukaan olla enemmän wt, kun sinä viimeiseksi kirjoittanut?

Et osaa oikeinkirjoitusta, eikä sisällöstäkään saa mitään selvää.

Kun huomaa olevansa väärässä eikä itse asiaan ole enää mitään sanottavaa, kun ei siitä mitään tiedä, on hyvä puuttua jonkun oikeinkirjoitukseen keskustelupalstalla 🤭 nyt googletat sen kiintymyssuhteen ja pari sinkkosen lausuntoa asiasta niin et enää ihmettele miksei 3kk vauvaa anneta yökylään kuin pakon edessä.

Vierailija
65/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kiillotan nyt vähän omaa kruunua, mutta, koska muistan edelleen hyvin millaista oli olla pienen uhmiksen nuori yh , käyn mielelläni välillä tarjoamassa vapaahetken tuttaville, joilla on pieniä lapsia.

Saavat vähän omaa aikaa vanhempansa, ja minä taas parhaat palat pikkulapsiajasta.

Ihana olet, tästä saat toisen kruunun itsellesi, no en löytänyt kruunua, saat sydämen. ❤️

Minä saan tänään 3 kuukauden ikäisen lapsenlapseni yökylään. Ihanaa! Hän on suloinen ja niin mahdottoman rakas!

3 kk ikäiselle vauvalle ei ole suurta väliä kuka häntä hoitaa, kunhan hoitaa. Vain Suomessa äidin odotetaan kasvavan kiinni vauvaansa ja hylkäävän kaiken muun elämän, ja tätä yritetään perustella psykologian avulla vaikka ei siitä mitään tiedetä. Lue asioista ennen mussutusta.

Juu ei ole mitään väliä, etköhän se ole sinä kenen pitäisi lukea asioista. Kiintymyssuhdehan on teillä wt piireissä tietysti vaan urbaania legendaa. ”Hylkää kaiken muun elämän” kun on tehnyt lapsia ja sitoutuu ainakin ensimmäisen vuoden pääasiassa hoitamaan ne itse, tirsk. Pistäpä se korkki kiinni nyt jo.

Ihan tutkimustietoon kommenttini perustuvat, kuten elämänkatsomukseni muutenkin. Kehityspsykologia oli jo lukiossa ehdoton lemppariaiheeni, ja nyt pitkän sivuaineen lukeneena uskon tietäväni asiasta enemmän kuin monet mutuilijat yhteensä. Kiintymyssuhde ei vaadi, eikä tiede ole koskaan niin esittänytkään, symbioosia äidin kanssa. Kannattaa oikeasti lukea aiheesta, todella kiinnostava tutkimusala.

/30

Ja kuka puhui jostain symbioosista äidin kanssa...? Minä olen puhunut koko ajan yökyläilystä kodin ulkopuolella.

Vierailija
66/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lapseni todella nuorena, 18 ja 21 vuotiaana. Ja voi että minä nautin siitä arjesta. Sitä yökukkumista, itkua, naurua ja ainaista ruuanlaittoa ja ulkoilua. En minä kokenut jääneeni mistään paitsi. En ole koskaan halunnut matkustella enkä juhlia. Rakastan kirjoja, neulomista, puutarhanhoitoa. Hoidan mielelläni myös muiden lapsia nyt kun omani ovat jo alakoulussa. Mutta kyllä sitä aina saa kuunnella miten pilasin elämäni, lapsiani pidetään ei toivottuina vahinkoina...

Paras ystäväni sai ensimmäisen lapsensa 38 vuotiaana ja se oli hänelle oikea aika lasten hankkimiseen. Se on jokaisen oma valinta ja sitä voisi kunnioittaa :)

Tsot, tsot. Erosin pitkästä avioliitosta 1/2 vuotta sitten ja kaksi ensimmäistä seksikumppania olivat 19 ja 21 vuotiaita. Minulla ikää 50 päälle.

Siis eka pano 19v=lapsi

toka pano 21v= lapsi?

mitä mä just luin??

Vierailija
67/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saapuivat elämääni 35 vuoden tuntumassa. Sitä ennen olin saanut elää villin, vapaan, seksikkään ja reissaavan pidennetyn nuoruuden. Olin hyvännäköinen! Nyt en ole, mutta olen onnellinen lapsistani. Minusta on hienoa, että olen saanut tilaisuuden mennä elämässäni eteenpäin.

Nuorena lisääntyneet ikätoverini elävät ehkä jo lasten kotoamuuton aikaa. Ennen mummoutumistaa he ovat vapaita elämään samalla tavalla kuin vaikkapa minä siihen aikaan, kun heillä oli lapsiperhearkea. Joo, ei ehkä ole enää ihan sama asia. Korkeintaan säälittävää keski-iän kriisiä. Eikä ulkonäkökään ole enää ennallaan edes parhaimmin säilyneillä.

Ei kyllä harmita yhtään, että lapset syntyivät vähän myöhemmässä vaiheessa. Tuskinpa ap:n naapuriakaan.

En kerro ikääni tuntemattomille(olen nuorekas ,hoikka, kaunis) :koska oikeassa olet suomalainen mummoutuu 50 vuotiaana, miksi?

En ole koskaan ymmärtänyt naisia, joiden elämäntehtävä on miettiä ikäänsä. Kertoo suunnattomasta epävarmuudesta, sekä elämän että naiseuden suhteen.

Täällä tosielämässä tätä hokevat ovat hiukan säälittäviä pissiksiä, joiden ainoa tehtävä (ilmeisesti) on miellyttää miehiä. En koskaan huolisi naisekseni tuollaista kanaa.

En kerro ikääni, koska se loukkaa muita naisia.

Ja oikeassa olin.

Jos olisin "kana" toitottaisin sitä kaikille.

Vierailija
68/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein lapsen 20-veenä ja nyt toisen 40-vuotiaana..voi minua kun koko elo meni hukkaan..kukaan ei usko, mutta minusta on ollu kiva olla nuori äiti ja nyt vielä tämmöinen vanhus äiti..jos tuo esikko tuosta vielä lapsia tekis niin siinä niitä hoitelisin omani seurana😊Mikään oo niin hirveetä kun se, että näkee vaan sen oman hyvän..

Vierailija
69/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun huomaa olevansa väärässä eikä itse asiaan ole enää mitään sanottavaa, kun ei siitä mitään tiedä, on hyvä puuttua jonkun oikeinkirjoitukseen keskustelupalstalla 🤭 nyt googletat sen kiintymyssuhteen ja pari sinkkosen lausuntoa asiasta niin et enää ihmettele miksei 3kk vauvaa anneta yökylään kuin pakon edessä.

En ole tuo jolle vastasit mutta meillä lapsella on isovanhempiinkin tullut hyvä kiintymyssuhde, se voi tulla muidenkin kuin vain vauvan ja äidin välille. Riippuen ketkä henkilöt ovat vauvan elämässä syntymästä lähtien :)

Vierailija
70/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla ei välttämättä ole ”aikaa vaikka mihin”. Vakavan ja kuolemaan johtavan sairauden puhkeaminen voi tapahtua milloin tahansa ja se voi viedä muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
71/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja uskot ihmistä, joka ei osaa kirjoittaa mielipidettään niin, että siitä saa jotain tolkkua? Ja jonka ainoa tarkoitus on provosoida, ei keskustella.

Ehkäpä minä aiheesta jotakin tiedän, kun olen aikoinaan kehityspsykologiasta väitellyt.

Ohis

Vierailija
72/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tutkimustietoon kommenttini perustuvat, kuten elämänkatsomukseni muutenkin. Kehityspsykologia oli jo lukiossa ehdoton lemppariaiheeni, ja nyt pitkän sivuaineen lukeneena uskon tietäväni asiasta enemmän kuin monet mutuilijat yhteensä. Kiintymyssuhde ei vaadi, eikä tiede ole koskaan niin esittänytkään, symbioosia äidin kanssa. Kannattaa oikeasti lukea aiheesta, todella kiinnostava tutkimusala.

/30

Ja kuka puhui jostain symbioosista äidin kanssa...? Minä olen puhunut koko ajan yökyläilystä kodin ulkopuolella.

Niin, ja vastustat sitä koska se mielestäsi rikkoo kiintymyssuhteen. Eli vauvan on oltava symbioosissa äidin kanssa, tai tämä suhde kärsii. Olenko ymmärtänyt jotain väärin?

/30

Vierailija
73/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelepa ap, että tuo yh äippä sai nauttia nuoruudestaan ja kauneudestaan kun sinä kyrmötit kotona paskavaippoja vaihtamassa. Olet nyt vanha ja sitä et muuta vaikka kuinka laukkaat salilla. Lisäksi tuo että lapsesi kokkaavat, on merkki vääristyneestä vanhempi-lapsi suhteesta, mikä yleistä teillä liian nuorena synnytyäneillä: Lapsesi näkevät sinut kaverina, eivät äitinä.

Vierailija
74/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro ikääni, koska se loukkaa muita naisia.

Ja oikeassa olin.

Jos olisin "kana" toitottaisin sitä kaikille.

Miten ikäsi loukkaa muita naisia?

Minua naiset kehuvat usein ikäistäni huomattavasti nuoremman näköiseksi, mutta en kyllä ole heidän huomannut olevan lainkaan loukkaantuneita. Kyselevät vain, miten sen teen. Vastaan, että taitaapa suurin ansio olla geeneillä.

Vierailija
75/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten kanssa oleminen on mukavaa ja helppoa. Ongelmat kasvaa lasten kasvaessa.

Vierailija
76/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ajattelepa ap, että tuo yh äippä sai nauttia nuoruudestaan ja kauneudestaan kun sinä kyrmötit kotona paskavaippoja vaihtamassa. Olet nyt vanha ja sitä et muuta vaikka kuinka laukkaat salilla. Lisäksi tuo että lapsesi kokkaavat, on merkki vääristyneestä vanhempi-lapsi suhteesta, mikä yleistä teillä liian nuorena synnytyäneillä: Lapsesi näkevät sinut kaverina, eivät äitinä.

Anteeksi nyt, mutta voi helvetti mitä paskaa kirjoitat.

Lapset tehtiin ennen nuorina, ja silloin vanhemmat vielä olivat vanhempia, nykyään ne ovat kavereita, tai mitä lie. Mutta, nuorisosta päätellen, eivät ne ainakaan kasvattaa osaa.

Luonto on osoittanut hedelmällisyydellä sen, milloin lapset on hyvä tehdä, ei tarkoitus ollut, että kaikki raskaudet saadaan alkuun hoidoilla.

Ja sanon heti perään, että on hyvä, että hoidoilla voidaan auttaa lapsettomuudesta kärsiviä, yrittäminen kyllä on hyvä aloittaa nuorena.

Vierailija
77/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N79

Ainii, kun sulla ei ole ollu sitä pikkulapsiarkea, niin ei ole mieskään lähteny kävelemään.

Hyvää keskustelua osin, sitten joukkoon aina eksyy kaltaisiasi, idioo tteja. Valitettavaa.

Vierailija
78/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tykännyt pikkulapsiajasta. Se on kuitenkin paitsi oma valinta, myös ihanan demokraattista: kaikki lasten vaiheet kestävät yhtä kauan per muksu ihan riippumatta siitä, mihin kohtaan elämänkaarta touhun sijoittaa. Joillain aiemmin, joillain myöhemmin, joillain moneen kertaan ja joillain ei koskaan. Siitä olen samaa mieltä, että tämä vaan paranee.

Meillä on äiti -79, lapsi -01. Juhlavuosi molemmilla.

Vierailija
79/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä päättelet että meidän mummujen elämään ei kuulu matkustelu, seksi ja miesten ihailu.

Aiotko sinä lopettaa tuon kaiken, kun mummuunnut? Onko sinullakin silloin säälittävä keski-iän kriisi? Sillä, jos elää saat, edessäsi se mummuuntuminen on, ja tällä en tarkoita pelkästään lapsenlapsia.

Minä olen hyvännäköinen vieläkin, saan päivittäin miehiltä kehuja, töissä ja vapaa-ajalla. Ylipainoa ei ole, ei ainuttakaan raskausarpea, nuorena jaksoin valvoa, ei jäänyt väsymyksen merkkejä kasvoihin, rinnat eivät roiku, lääkärini mukaan niissä on vain rintakudosta, ei rasvaa, c-kupit on.

Hyvä että olet tyytyväinen ratkaisuusi (kielteinen kirjoituksesi kyllä kertoo muusta) mutta voisitko silti arvostaa myös niitä, joiden ratkaisut ovat toisenlaiset?

Niin, "miesten ihailu" - ottajana vai antajana? :D

En itse kyllä voisi kuvitellakaan eläväni mummona tai melkein-mummona sellaista elämää, jota elin ennen perheellistymistäni. Mutta ehkä sinä et ymmärrä mitä minä tarkoitan. Mutta voit ehkä kenties kyetä ajattelemaan, minkälaista on parikymppisen biletys ja kuinka säälittävää vastaavanlainen olisi neljä-viiskymppisen (saati vanhemman) suorittamana.

Huhhuh! Oletpa kyllä todella pinnallinen, maailma ei pyöri sinun "vain rintakudosta sisältävien" tissiesi ympärillä. Vaikka mummeli olisitkin, et vaikuta kovin kypsältä.

Vierailija
80/98 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N79

Hyvää keskustelua osin, sitten joukkoon aina eksyy kaltaisiasi, idioo tteja. Valitettavaa.

Idiootteja on yhdyssana :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän