Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovitteko vasta kaupan kassalla miehesi kanssa kumpi maksaa?

Vierailija
19.02.2013 |

Kaupassa nähtyä: Kaupan kassan jonossa mies kysyi naiselta kumpi maksaa. Nainen osoitti sormella miestä. Mies kysyi miksi. Nainen vastasi jotain ja mies kysyi uudestaan miksi. Kun syy selvisi, mies heitti (seisoivat vierekkäin) kassin naiselle ja nainen lähti pakkaamaan. Lapsikin heillä oli, tosin tarina ei kerro oliko se yhteinen. Mies maksoi ja nyt voin käyttää kuvausta: pitkin hampain, koska miehen ilme oli näkemisen arvoinen kun nainen meni pakkaamaan ostoksia.

Onko julkinen keskustelu/kiukuttelu raha-asioistanne mukavaa?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pariskunnat käyvät yhdessä ruokaostoksilla? Ei vaan tajua. Ja sitten valitetaan kiirettä, vaikka säästyisi edes toiselta vähän aikaa kun molempien ei tarvitse lähteä valkkaamaan näitä arkipäiväisiä tavaroita.

Yhdessäoloa toikin aika on.

Miksi pitäisi käydä erikseen kaupassa?

Vierailija
42/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovita, kun on aika selkeetä, ettei minulla yleensä ole rahaa maksella juuri nyt. Tällä hetkellä minä olen opiskelija ja mies palkkatöissä, joten suurimman osan maksaa hän. Valmistun kesällä ja alani lähtöpalkka on parempi kuin mieheni, joten sen jälkeen minä maksan enemmän ja hän vähemmän kuin minä. Meidän mielestä se on reilu peli.

Ei olla koskaan riidelty rahasta, vaikka joskus sitä ei juurikaan ole, mutta pyritään ennemmin keskustelemaan ja määrittämään asioiden tärkeysjärjestys. Ollaan myös sitä mieltä, että yhteisessä taloudessa pitää molemmilla riittää varoja extraan tai sitten ei kummallakaan, joten emme ostele pelejä/alkoholia/kosmetiikkaa/etc, jos molemmille ei siinä kuussa riittäisi "hemmotteluun", tai sitten hänelle tässä kuussa ja minulle ensi kuussa. Olisi todella arsenaalisti elää yhteistä elämää erillisillä tulotasoilla. Mies tosin käy lounailla "ulkona syömässä", vaikka edellisessä keskustelussa joku hampuusi olikin siitä ottanut nokkiinsa :D Sehän on sosiaalista aikaa työkavereiden kanssa samoin kuin minun lämmitetyt lounaani koulukavereiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi