Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovitteko vasta kaupan kassalla miehesi kanssa kumpi maksaa?

Vierailija
19.02.2013 |

Kaupassa nähtyä: Kaupan kassan jonossa mies kysyi naiselta kumpi maksaa. Nainen osoitti sormella miestä. Mies kysyi miksi. Nainen vastasi jotain ja mies kysyi uudestaan miksi. Kun syy selvisi, mies heitti (seisoivat vierekkäin) kassin naiselle ja nainen lähti pakkaamaan. Lapsikin heillä oli, tosin tarina ei kerro oliko se yhteinen. Mies maksoi ja nyt voin käyttää kuvausta: pitkin hampain, koska miehen ilme oli näkemisen arvoinen kun nainen meni pakkaamaan ostoksia.

Onko julkinen keskustelu/kiukuttelu raha-asioistanne mukavaa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee niin, että mä kysyn mieheltä: Onks sul rahapussi?

Mies vastaa kyllä: No oho, mä meen sit pakkaamaan.

Mies vastaa ei: Ylläri, onneks mulla on aina.

Rahat on siis yhteisiä, mutta miehellä ei ole ikinä maksuvälineitä mukana.

Vierailija
22/42 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu- ennen lapsia ja omistusaunnon ostoa maksettiin ruoka vuorotellen

------------------------------------------------

nyt kun on lapset ja asuntolainaa

-mies ostaa ruuat sekä maksaa auto- ja sähkölaskutlaskut

ja minä maksan lainat

eli 50:50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama kumpi maksaa, mutta yleensä maksan minä. Mies harvoin ottaa lompakkoaan mukaan. Epäilijöille tiedoksi, että ne minunkin rahani tulevat miehen tililtä. Tilipäivänään maksan sieltä laskut ja siirrän sopivaksi katsomani summan omalle tilille ja toisen säästötilille. Loput rahat mies käyttää miten tykkää. Oma palkkani (pieni) menee 90% asuntolainan lyhennykseen. Jos epäilen ettei saldo riitä, maksan luottokortilla jonka laskun maksan mieheni tililtä.

Vierailija
24/42 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käydään keskustelua siitä kumpi maksaa. Lähinnä kyse on siitä kuka haluaa pakata ja kuka ei. Minä mieluummin pakkaan kun olen siinä miestä parempi ja nopeampi. Mies taas mieluummin maksaa kuin pakkaa. 

Vierailija
25/42 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein joo sovitaan kassalla kumpi maksaa ja kumpi pakkaa, mutta kumpikin maksaa siltä samalta yhteiseltä tililtä.

Vierailija
26/42 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös meillä. :)

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:37"]

Me käydään monesti keskustelu "maksatko sä vai mä?" "mä maksan". Ja sillä keskustelulla ei ole mitään virkaa, koska tili ja rahat on yhteisiä, mutta kumpi sen tekee konkreettisesti ja kumpi pakkaa?

Keskustelu on lyhyt ja riidaton

[/quote]

Vierailija
27/42 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 09:06"]

Näin myös meillä. :)

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:37"]

Me käydään monesti keskustelu "maksatko sä vai mä?" "mä maksan". Ja sillä keskustelulla ei ole mitään virkaa, koska tili ja rahat on yhteisiä, mutta kumpi sen tekee konkreettisesti ja kumpi pakkaa?

Keskustelu on lyhyt ja riidaton

[/quote]

[/quote]

Vierailija
28/42 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin kun mies on mukana kaupassa yleensä maksaa, vaikka minä joudun ensin omasta lompakostani hänen korttinsa hänelle antamaan, joskus harvoin kun mulla sattuu olemaan rahaa voin minäkin maksaa. Mutta minä olen parempi pakkaamaan tavaroita niin senkin takia on parempi että minä teen sen  ja mies maksaa, ja sitten kantaa ostokset.

Koskaan ei mitään riitaa tule, koska meillä on yhteinen talous, yhteiset ostokset siis.

Vierailija
29/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en maksa missään, mutta annan kyllä lompakkoni maksajan käyttöön jos se huolehtii maksutapahtumasta mun puolesta.

Vierailija
30/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä aika usein kaupan kanssalla toinen kysyy että "kumpi maksaa" tai "maksaksää vai maksaks mää" tai jopa maksasää niin mää pakkaan.

Kyse ei ole rahasta, eikä maksamisesta sinänsä, vaan työnjaosta: se joka maksaa jää palloilemaan siihen maksupäätteen kohdalle, kun taas se toinen menee hihnan päähän pakkaamaan. Meillä on yhteiset rahat vaikka onkin omat tilit. Kaikki mitä käytöstä jää sijoitetaan yhteisiin sijoituksiin, joten on ihan sama, kuia mitäkin maksaa. Ja todettakoon tässä nyt ennen kuin joku akaa sen lompakkollisintajutun, että minä tienaan lähes kaksi kertaa sen, mitä mieheni. Eikä miehenikään loisi, eikä makaa sohvalla, vaan ihan kantaa täyden oman kortensa tähän yhteisyritykseen. Jollei rahassa, niin josin muussa sitten.

Vierailija
31/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kinastella, koska maksan aina ruokaostokset. Kuuluu mun vastuualueeseen.

Vierailija
32/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan, koska en tykkää pakkaamisesta.

Vierailija
33/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen tili, johon molemmat siirtää 100-150 euroa joka kuukausi. Tähän tiliin on kortti, joka on vain minulla ja tiliä käytetään ruokaostoksiin. Asuntolainaan on toinen yhteinen tili, johon siirretään lyhennyksen verran kuukausittain.

Kaupassa mies pakkaa ja minä maksan yhteiseltä tililtä aina.

Vierailija
34/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat menee samalle tilille, johon kummallakin kortit. Ihan sama kumpi höylää.

Vierailija
35/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kinata, ei edes keskustella. Sovittiin jo yhteistä asuntolainaa ottaessa pelisäännöt maksujen jakoon. Ja vuosibudjetissa huomioidaan ruokaostokset ja se että ne menevät minun tililtä. Eli jos ostokset ovat syötävää, minä maksan, sekä arkena että lomamatkalla ravintolassa.

Vierailija
36/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan, koska tienaan enemmän. Jako on sellainen, että minä omistan asunnon, muista menoista kumpikin maksaa omansa.

Mies on parempi pakkaamaan.

Vierailija
37/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuostoksista (maidon täydennykset yms) käydään tuota keskustelua, isot ruokaostokset maksan itse. Mies maksaa sitten muksujen menoja, huolehtii niille käteiset jne. Yhteiset rahat, mutta omat tilit.

Vierailija
38/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näet millainen ilme oli miehellä? Hän tuskin kääntyi taakseen katsomaan ja ilmeilemään jonossa takanaan oleville.

Jos taas aloittaja on kassatyöntekijä, miten on mahdollista että hän kuuli vain miehen kysymykset mutta ei naisen perusteluja?

Vierailija
39/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kaupassa, mies maksaa laskut ja talolainan. Nyt näin koska olen kotona pienen lapsen kanssa ja mun tulot on pienet. Kun menen töihin maksetaan kaikki puoliksi. Lasten vaatteet, harrastukset ym.

maksan minä koska lapsilisä tulee tililleni.

Vierailija
40/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pariskunnat käyvät yhdessä ruokaostoksilla? Ei vaan tajua. Ja sitten valitetaan kiirettä, vaikka säästyisi edes toiselta vähän aikaa kun molempien ei tarvitse lähteä valkkaamaan näitä arkipäiväisiä tavaroita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan