Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ammatti tyhmälle mutta ahkeralle yli 3-kymppiselle?

Vierailija
28.02.2019 |

Minulla on poikkeuksellisen huono muisti, joten näin ollen minusta ei ole kirjaviisaaksi. Olen myöskin matemaattisesti lahjaton. Olen siis tyhmä varmaan enemmistön silmissä. No nyt on kuitenkin tullut sellainen elämäntilanne eteen, että olisi mentävä uuden alan töihin tai opiskelemaan, koska ansiosidonnainen loppuu. Mikään kuljetusala ei tule kysymykseen eikä siivous. Mihin ammatteihin/töihin kannattaisi hakea? Myöskään mikään lähihoitajan työ ei sovi, koska en ole kovinkaan asiakaspalveluhenkinen.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torninosturinkuljettajat tienaavat hyvin. Jopa 4500kk ja enemmän. Käy naiselle ja miehelle.

Ja juurikin sopii tyhmille, jotka eivät ole ymmärtäneet ihmisen jo laskeutuneen puusta. Kukaan viisas ei sinne kiipeä.

Vierailija
42/63 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdastyö, kiinteistöalalla apulaisena, kaupassa apulaisena, keittäjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskija

Vierailija
44/63 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

IP kirjoitti:

Muistia voi kehittää! Jos koet nyt olevasi huonomuistinen, se ei tarkoita sitä että olisit loppuelämäksesi tuomittu sellaiseksi. Käytä hyödyksi myös muistilappuja, kalenteria, muistisääntöjä...

Jos on huono työmuisti niin noista on vain rajallisesti apua (sitä ei voi myöskään kehittää). Itse esimerkiksi en pysty pitämään mielessä samanaikaisesti monta asiaa, ja jos on joku hektinen työ jossa pitää osata pitää monta palloa ilmassa samanaikaisesti niin ei vain onnistu. Joku rauhallinen työ missä pystyy luomaan rutiinit ja hyödyntämään vaikka post-it lappuja kuulostaa AP:lle hyvältä valinnalta.

Vierailija
45/63 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheiden pongaaja av-palstalle.

Ai niin mutta siihen tarvitaan akateeminen tutkinto joltain huuhaa-alalta.

Vierailija
46/63 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näistä luetelluista ammateissa mun mielestä mikään sovi heikkolahjaiselle. Semmoisia töitä ei käytännössä ole.

Voihan olla että AP on keskimääräistä reilustikin tyhmempi, mutta ei niin tyhmä että olisi varsinaisesti kehitysvammainen. Kyllä moni täällä ehdotetuista voisi sellaiselle sopia. Tärkeää olisi että työ olisi rutiininomaista jossa ei tarvitsisi koko ajan oppia uutta.

Vierailija
47/63 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmisto ottaa tyhmiä riveihinsä

Vierailija
48/63 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaativan alan asiantuntija,nuitahan palsta täynnä

Vierailija
49/63 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välinehuoltaja sairaalaan?

Minua kiinnostaisi tämä ammatti, mutta olen varmaan liian jälkeenjäänyt ko. ammattiin. Kuitenkin minua on luonnehdittu tarkaksi työskennellässäni ravintola-alalla, minkä takia olen pitänyt välinehuoltajan ammattia sellaisena, jota voisin kuvitella opiskelevani mutta toinen asia onkin sitten se, että olisiko jälkeenjääneisyyteni esteenä. Tarkkuudestani olisi kuitenkin hyötyä, vaikka nykyaikana siivojankin pitää tehdä työnsä kello kaulassa. Itse olen monien mielestä liiankin tarkka. Minä en taas sähläämistä arvosta enkä halua hoitaa hommiani hätiköiden vaan perehtyä tarkemmin ymmärtääkseni uudet, opeteltavat asiat.

Olen löytänyt tietoa, että välinehuoltajan työ on SORA-lainsäädännön mukainen tutkinto, joten lääkärintodistuksen avulla pitäisi todistaa toimintakyky. Pelottaa vain, että sieltä paljastuu lievä kehitysvammani, vaikka sitä on jopa psykologikin kyseenalaistanut huomatessaan epätasaisen kykyprofiilini. Hän oli arvioinut minulla olevan laaja-alaisia oppimisvaikeuksia (entinen heikkolahjaisuus, mutta nykyään pitäisi olla poliittisesti korrekti termien kanssa) lievän kehitysvamman sijaan ja sen lisäksi lievää autismia. Haluaisin olla edes kerran rehellinen enkä tuoda ongelmia eteeni myöhemmin.

Ennakkoon olen etsinyt tietoa välinehuoltajan työnkuvasta, ja järjen mukaan ymmärrän, että siinä ei tasankaan voi mokata, ettei kirurgi tai hammaslääkäri käytä epästeriiliä välinettä työssään tai muuten se voi koitua ikäväksi kohtaloksi potilaalle, jos instrumentissa on pienikin verijälki. Mitään mokia en ole tietenkään tehnyt työelämässäkään allergioiden suhteen, koska tiedän ettei ne ole mikään pikku juttu, vaan se voi olla aika kohtalokas, jos pähkinäallerginen söisi pähkinän jäämiä sisältävää ruokaa.

Matematiikan opiskelin erityisopetuksen puolella ollessani koululainen. Minulla ei ole aavistustakaan, minkälaisilla arvosanoilla selvisin alakoululaisena. Yläkoulusta selvisin muista aineista ilman tähtimerkintää 6:sta 8:aan. Etenkin yhteiskuntaopista ja historiasta pidin.

Siivoojan ammattia on turha ehdottaa, koska olen fyysisesti heikompi moniin naisiinkin verrattuna. Köyhä perhetaustakin on aiheuttanut minulle sen tunteen, etten voisi koskaan kouluttautua siivoojaksi vaikka arvostan kyseistä työtä enemmän kuin jotakin pilipali-humanistitutkinnon opiskelijaa. No, lisätyönä olin sitä joskus miettinyt, mutta Sjögrenin oireyhtymä tekee minusta heikon fysiikaltaan. En halua olla äitini tai isäni kaltainen köyhä ja työkyvyttömyyseläkeläinen, vaikkeivat ole siivoustyötä tehneet.

Vierailija
50/63 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä

Vierailija
51/63 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se lähihoitajan työ poissuljettu SORA-lain mukaan? Ei siellä niin paljon matematiikkaa ole, ettet tukiopetuksella pärjäisi. Ja jos lähärikoulun tai minkä muun koulun tahansa läpäisisit, osaisit arvostaa koulutustasi enemmän kuin moni nuori, koska läpäisy ei olisi sinulle itsestään selvä. Kirjoitat hyvää tekstiä, joten saisit kyllä tehtävät tehtyä.

Sitten johonkin kodinomaiseen paikkaan töihin, niissä ei vaihdu asukkaat koko ajan, joten ei tarvitse muistaa niin paljon. 

Asenteesi on ihailtavan rehellinen ja nöyrä, myönnät oppimisvaikeutesi, joten ottaisin sinut kyllä kertomasi perusteella työkaveriksi :)

-Lähihoitaja

Vierailija
52/63 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönhoitaja, lepposaa hommaa.

Vierailija
53/63 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinehuoltaja, laitoshuoltaja, keittiöapulainen. :) Tsemppiä uusille työurille! 

Vierailija
54/63 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on omasta sisusta kiinni mitä haluaa tehdä. Useimmiten matikka on tökkinyt kohdallani, mutta se on johtunut siitä ettei kukaan selittänyt miten se lasketaan? Yläasteella matikan ope istui vaan ja sanoi se ja tehtävä lasketaan. Nyt aikuisuudessa olen tavannut insinöörin joka opetti minut laskemaan. Ei aina ja kaikkea voi laittaa heikkolahjaisuuden piikkiin vaan vika voi olla myös muualla. Kuten opetustavoissa.

Vierailija
55/63 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on työnantajan ongelma, jos palkkaa.tunarin, joka lähinnä sotkee asiat. Siinä mielessä aina kannattaa hakea siihen hommaan mihin pääsee.

Voihan jotkut kovapalkkaiset toimitusjohtajatkin porskuttaa eteenpäin firmasta toiseen sitä mukaan, kun edelliset on konkurssissa. Ja palkka vain nousee, eikä hävetä yhtään.

Vierailija
56/63 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalliala! Täällä me muutkin yksinkertaiset ja epäsosiaaliset ollaan :) t. Levyseppä hitsaaja

Vierailija
57/63 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tämä ammatti, mutta olen varmaan liian jälkeenjäänyt ko. ammattiin. Kuitenkin minua on luonnehdittu tarkaksi työskennellässäni ravintola-alalla, minkä takia olen pitänyt välinehuoltajan ammattia sellaisena, jota voisin kuvitella opiskelevani mutta toinen asia onkin sitten se, että olisiko jälkeenjääneisyyteni esteenä. Tarkkuudestani olisi kuitenkin hyötyä, vaikka nykyaikana siivojankin pitää tehdä työnsä kello kaulassa. Itse olen monien mielestä liiankin tarkka. Minä en taas sähläämistä arvosta enkä halua hoitaa hommiani hätiköiden vaan perehtyä tarkemmin ymmärtääkseni uudet, opeteltavat asiat.

Olen löytänyt tietoa, että välinehuoltajan työ on SORA-lainsäädännön mukainen tutkinto, joten lääkärintodistuksen avulla pitäisi todistaa toimintakyky. Pelottaa vain, että sieltä paljastuu lievä kehitysvammani, vaikka sitä on jopa psykologikin kyseenalaistanut huomatessaan epätasaisen kykyprofiilini. Hän oli arvioinut minulla olevan laaja-alaisia oppimisvaikeuksia (entinen heikkolahjaisuus, mutta nykyään pitäisi olla poliittisesti korrekti termien kanssa) lievän kehitysvamman sijaan ja sen lisäksi lievää autismia. Haluaisin olla edes kerran rehellinen enkä tuoda ongelmia eteeni myöhemmin.

Ennakkoon olen etsinyt tietoa välinehuoltajan työnkuvasta, ja järjen mukaan ymmärrän, että siinä ei tasankaan voi mokata, ettei kirurgi tai hammaslääkäri käytä epästeriiliä välinettä työssään tai muuten se voi koitua ikäväksi kohtaloksi potilaalle, jos instrumentissa on pienikin verijälki. Mitään mokia en ole tietenkään tehnyt työelämässäkään allergioiden suhteen, koska tiedän ettei ne ole mikään pikku juttu, vaan se voi olla aika kohtalokas, jos pähkinäallerginen söisi pähkinän jäämiä sisältävää ruokaa.

Matematiikan opiskelin erityisopetuksen puolella ollessani koululainen. Minulla ei ole aavistustakaan, minkälaisilla arvosanoilla selvisin alakoululaisena. Yläkoulusta selvisin muista aineista ilman tähtimerkintää 6:sta 8:aan. Etenkin yhteiskuntaopista ja historiasta pidin.

Siivoojan ammattia on turha ehdottaa, koska olen fyysisesti heikompi moniin naisiinkin verrattuna. Köyhä perhetaustakin on aiheuttanut minulle sen tunteen, etten voisi koskaan kouluttautua siivoojaksi vaikka arvostan kyseistä työtä enemmän kuin jotakin pilipali-humanistitutkinnon opiskelijaa. No, lisätyönä olin sitä joskus miettinyt, mutta Sjögrenin oireyhtymä tekee minusta heikon fysiikaltaan. En halua olla äitini tai isäni kaltainen köyhä ja työkyvyttömyyseläkeläinen, vaikkeivat ole siivoustyötä tehneet.

Mielestäni kirjoitat melko hyvin, yhdyssanat yhteen, pilkut ja pisteet pääasiassa oikeilla paikoillaan jne. Voisitko hyödyntää sitä jotenkin?

Vierailija
58/63 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

bffgbgf kirjoitti:

Rakennustyömaasiivooja / Loppusiivooja. Koulutusta ei tarvita, työturvakortii tarvcitaan. Työhön opastetaan. Jos olet ahkera ja valmis raatamaan joka päivä töitä on niin paljon kun ikinä vaan jaksat tehdä. Jos olet laiska ja näpräät känykkää... ei ole töiträ yhtään. 

Missä päin suomea näitä olisi? Onko sulla jonkun henkilön nimeä keltä voisi kysyä näitä?

Vierailija
59/63 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudat kaivetaan nykyisin koneella, eikä asiakkaat paljon valittele.

Vierailija
60/63 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla kehitysvammainen saati heikkolahjainen tuon hyvän suomen kielen ja analysoivan tekstin takia. Ehkä jotain as-oiretta ja lievää oppimisen ongelmaa jos huonoimmillaan selviää ilman mukautuksia kutosella tai parhaimmillaan seiskalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme