Mikä ammatti tyhmälle mutta ahkeralle yli 3-kymppiselle?
Minulla on poikkeuksellisen huono muisti, joten näin ollen minusta ei ole kirjaviisaaksi. Olen myöskin matemaattisesti lahjaton. Olen siis tyhmä varmaan enemmistön silmissä. No nyt on kuitenkin tullut sellainen elämäntilanne eteen, että olisi mentävä uuden alan töihin tai opiskelemaan, koska ansiosidonnainen loppuu. Mikään kuljetusala ei tule kysymykseen eikä siivous. Mihin ammatteihin/töihin kannattaisi hakea? Myöskään mikään lähihoitajan työ ei sovi, koska en ole kovinkaan asiakaspalveluhenkinen.
Kommentit (63)
Lähihoitaja ei sovi todellakaan, kerta et osaa laskea. Eikä kaupan ala. Siivous taitaa olla ainut vaihtoehto joka on ns. helppoa työtä tyhmällekin.
Tehdastyö? Niitä on miellyttäviäkin.
Varastotyöntekijä, puistotyöntekijä, ulkotyöntekijä. Katselin äsken oikotie. fi kiinteistöalan työpaikkoja, siellä oli tarjolla tuollaisia töitä reippaalle, ahkeralle tekijälle.
Rakennustyömaasiivooja / Loppusiivooja. Koulutusta ei tarvita, työturvakortii tarvcitaan. Työhön opastetaan. Jos olet ahkera ja valmis raatamaan joka päivä töitä on niin paljon kun ikinä vaan jaksat tehdä. Jos olet laiska ja näpräät känykkää... ei ole töiträ yhtään.
No, taitaa mennä paskatyökategoriaan. Postityöntekijä, puutarhatyöntekijä, siivooja, sairaalan välinehuoltaja, mut siinä pitää olla kans tarkka, maalari, emt.
Lähihoitajankin pitää osata laskea, koulussa on jopa kurssi tai pari fysiikkaa. Taitaa olla poissuljettu.
Vierailija kirjoitti:
Rakennusala?
Rakennusalalla tarvii matemaattista osaamista .
Oletko käynyt muita kouluja kuin peruskoulun?
Heikkolahjaisen on nykyään todella vaikea päästä töihin.
Oletko introvertti vai ekstrovertti, sekin merkkaa paljon. Mulla moni työ ei sovi koska en ole sosiaalinen
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaksi pääsee, mutta muuten tosiaan voi olla vaikeaa.
Onko sinulla koulutusta tai aiempaa työkokemusta miltään alalta?
Joo joku tuotantotyö.
Mä olin kuukauden verran harjoittelussa sahalla, jossa pätkittiin, merkattiin, ladottiin, lastattiin ja heiteltiin palikoita eteenpäin.
Ei tarvinnut juuri muistaa mitään, tehtävät oli yksinkertaisia ja oppi kerralla kun näytettiin mallia. Jos oisin saanut oikeaa palkkaa niin oisin jatkanut.
Mun mieskin jopa tykkäs paikasta jossa rakensi kuormalavoja, eli lautaa ja palikkaa toisen päälle, pyssyllä yhteen ja eteenpäin.
Jos osaa asennoitua oikein niin tuommonen työ on ihan kiva, ei ainakaan rasita tai vaadi liikaa ja työn ohessa pystyy miettimään mitä tahansa muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaksi pääsee, mutta muuten tosiaan voi olla vaikeaa.
Lähihoitajaksi ei ole asiakaspalveluhengettömällä ja laskutaidottomalla mitään asiaa.
Miten olisi sairaanhoitaja? Matikkaa tosi vähän, opettelet yhden yhtälönratkaisun ja sen jälkeen menee kaikki lääkelaskutkin samalla kaavalla.
T. Toinen tyhmä, nykyään sh.
Jos sulla on ansiosidonnainen, olet jo ollut työssä... Mitä teit? Asfalttimirs, telinerakentaja, asbestin purkaja, jonnekin tuotantoon, esim kalanjalostus, lihajalostamo... Teurastaja?
Osaatko kieliä? Silloin kääntäjän/tulkin ammatti voisi toimia.