Mikä ammatti tyhmälle mutta ahkeralle yli 3-kymppiselle?
Minulla on poikkeuksellisen huono muisti, joten näin ollen minusta ei ole kirjaviisaaksi. Olen myöskin matemaattisesti lahjaton. Olen siis tyhmä varmaan enemmistön silmissä. No nyt on kuitenkin tullut sellainen elämäntilanne eteen, että olisi mentävä uuden alan töihin tai opiskelemaan, koska ansiosidonnainen loppuu. Mikään kuljetusala ei tule kysymykseen eikä siivous. Mihin ammatteihin/töihin kannattaisi hakea? Myöskään mikään lähihoitajan työ ei sovi, koska en ole kovinkaan asiakaspalveluhenkinen.
Kommentit (63)
Jos älynlahjat on rajalliset, niin lähihoitaja lähinnä tulis mieleen.
Persujen puoluetoimistovirkailija, tai mikä ettei, koko puolueen puheenjohtaja.
Vierailija kirjoitti:
Oletko introvertti vai ekstrovertti, sekin merkkaa paljon. Mulla moni työ ei sovi koska en ole sosiaalinen
Älä kirjoita niin vaikeasta.Tavallinen tollo voi hakea esim.Kiinteistö alalle siivoamaan ovien edustoita lumesta tai hiekoista.Roskat kauppojen roskiksista tai kesäsin ruohon leikkuu,haravointi ja risujen harvennus.
Vierailija kirjoitti:
Siivoustyö tai lähäri
Ap nimenomaan sanoi jo ensimmäisessä kirjoituksessa että näitä on turha ehdottaa... Ettekö te tiedä, että lähihoitajan opinnot on yhdet teorettisimmista ammatillisista perustutkinnoista. Ap selvästikin haluaa suoraan töihin ilman opiskelua...
Huono muisti on huono tekosyy. Kehitä muistijärjestelmä itsellesi. Esim. taulukko tai muistilista, johon kirjaan muistettavat asiat heti kun ne tulee ja tehtyä vedät yli.
Postinjakaja, pakkaaja, varastomies, tuotantotyöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Postinjakaja, pakkaaja, varastomies, tuotantotyöntekijä
Tulin juuri kirjoittamaan näitä.
Ei näistä luetelluista ammateissa mun mielestä mikään sovi heikkolahjaiselle. Semmoisia töitä ei käytännössä ole.
Miten niin ei? Ennenkin ollut heikkolahjaisia vaikka tehtaalla.
Muistia voi kehittää! Jos koet nyt olevasi huonomuistinen, se ei tarkoita sitä että olisit loppuelämäksesi tuomittu sellaiseksi. Käytä hyödyksi myös muistilappuja, kalenteria, muistisääntöjä...
Ei huonomuistinen postinjakajaksi kelpaa. Kaikki osoitteet, nimet ja talot muistettava ja osattava lajitella tavarat nopeasti oikeaan järjestykseen. Ei ihan helppoa normaaliälyisellekään. Eikä kyllä heikkolahjainen varastomiehenäkään pärjää.
Nykymaailmassa ei ole paikkaa heikkolahjaisille tai kehitysvammaisille, vaikka miten reippaita työntekijöitä olisivat. Se on väärin, kyllä jokaisen pitäisi saada tehdä työtä jos haluaa. :( Varmasti vaikka yksinkertainen tuotantotyö sopisi, kyllähän Toisenlaisissa Frendeissäkin olivat sellaisissa työpaikoissa ja Sonja jopa apulaisena kaupassa.
Sosiaali- ja terveydenhuoltoala. Siellä on loputon tarve ahkerille mutta tyhmille.
Torninosturinkuljettajat tienaavat hyvin. Jopa 4500kk ja enemmän. Käy naiselle ja miehelle.
Hoitoala ei todellakaan sovi jos on huono muisti. 100 asiaa päivän aikana oman muistin varassa ja vastaat ihmishengistä. Pesula? Puistotyöntekijä?
Tyhmä ehdotus. Ap tuskin haluaa opiskella lainkaan ja ehdotat 3,5 vuoden opintoja...