Mariska: "Naisilla on hirveä tarve määrätä, kieltää ja rajoittaa"
"Suomalainen nainen on mahdoton kapistus", Mariska sanoo olohuoneessaan ja kaataa kuppiinsa lisää chili-suklaa-teetä.
"Naisilla on hirveä tarve määrätä, kieltää ja rajoittaa."
Mariska arvelee käytöksen johtuvan "hillittömästä itsekkyydestä" sekä siitä, että naiset haluavat maksaa takaisin "vuosituhansia vanhoja kalavelkoja" eli kostaa ajat, jolloin miehet yksiselitteisesti sortivat naisia.
"Naisten pitäisi päästää irti siitä, että olemme joskus olleet altavastaajia", Mariska sanoo. Mies ei tällaiselta naiselta kiitosta saa, vaikka kuinka palvelisi puolisoaan.
"Naisten mielestä maailman velvollisuus on polvistua heidän edessään."
Totta. Mariska on oikeassa.
Kommentit (8)
Joidenkin kohdalla pitää paikkansa, muttei kaikkien. Ja tietty toisinkin päin, eli joillain miehillä on sama tarve määrätä jne. naisten suhteen.
Aika monen kohdalla pitää paikkansa, myös monen miehen kohdalla.
Itse olen saanut negatiivista palautetta siitä että en kiellä enkä rajoita ö.ö
Olen sitä mieltä, että aikuisia ihmisiä ei tarvitse kieltää eikä rajoittaa. Kritiikkiä tästä olen saanut vanhemmilta naisilta, parilta yksittäiseltä nuorelta mieheltä.
Ehkä sitä pidetään jonkinlaisen normina. Siis sitä että nainen on joku ihme kotipoliisi joka säätele miehensä tekemisiä.
Naisella on yleensä se hoivaajan rooli ja hoivaajan kuuluukin olla se joka yrittää tehdä elämästä turvallisempaa.
Tietenkin pitäisi olla jonkinlainen keskitie eikä niin että joko rajoitetaan kaikkea mahdollista tai että alistutaan lapatossuna eikä sanotaan koskaan mitään mihinkään.
Siksi meillä on tämä kasvava 30+ sinkkuryhmä joka ei saa itselleen koskaan miestä. Suhteeseen tarvitaan kaksi ihmistä.
Kaikilla ihmisillä on tarve muokata ympäristöään ja vaikutaa ympärillä oleviin ihmisiin. Joillakin se tarve on suurempi, joillakin se on pienempi, mutta ihmiskunnan perusolemus on padota joet, kesyttää eläimet, rakentaa mökki joka niemeen ja notkoon ja määräillä, mitä ja miten muut yhteisön ihmiset saavat tehdä valintoja elämässään. Hirveä haloo päivänselvästä asiasta.
"Miehillä" on hirveä tarve määrätä, kieltää ja rajoittaa, "miesten" mielestä maailman velvollisuus on polvistua heidän edessään.
Miehenä tuo kuulostaisi patavanhoilliselta ääriuskovaiselta, joka alistaa naisia. Naisilla se on "päivänselvä asia".
Pitää todellakin paikkansa ainakin tämän päivän 3-kymppisten kohdalla.