Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset ei nykyään enää halua lapsia, miehet haluaa

Vierailija
28.02.2019 |

Otsikko on provokatiivinen ja yleistys, mutta pointti tulee siitä ilmi. Vapaaehtoinen ja itse valittu lapsettomuus on nykyään huomattavasti yleisempää naisten kuin miesten keskuudessa. Moni nainen ei nykyään halua ollenkaan lapsia vaan haluaa elää elämänsä lapsettomana. Harva mies kuitenkaan haluaa jäädä lapsettomaksi, vaan suurin osa miehistä haaveilee perheestä ja miesten lapsettomuus ei ole oma valinta vaan johtuu siitä, että he eivät ole löytäneet/saaneet naista, jonka kanssa perustaa se perhe. Tämä ei ole pelkästään suomalainen ilmiö, vaan yleinen trendi myös esim. Keski-Euroopassa.

Kommentit (374)

Vierailija
241/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakea nainen muualta.Ovat uskollisempia ja perheläisempiä,eikä tarvitse maksaa elareita toistakymmentä vuotta niinkuin minä jouduin.

Siis miksi et maksaisi oman lapsesi elatusta????

Ihania nämä miehet, jotka meinaa, että kun tekee lapsen jonkun ulkomaalaisen kanssa, heidän ei tarvitse elättää lastaan.

Mies unohtaa tässä kohtaa, että se kielitaidoton nainen ei ehkä työllisty Suomessa ja se mies joutuu elättämään sen vaimon. Lastaa se mies ei ilmeisesti halua elättää sen ulkolaisenkaan kanssa, koska vaara, että joutuu lapsensa elättämään , koskee vain suomalaista naista, jonka kanssa on lapsen tehnyt. Ulkolaisen kanssa tätä vaaraa ei siis ole?

Naurettavaa, että isä kehtaa vinkua joka suuntaan siitä, että JOUTUI elättämään OMAA lastaan toistakymmentä vuotta. Millainen isä luulee, että lapsi ei maksa vanhemmilleen mitään? 

Yhteiskunnanko se sinun lapsi olisi pitänyt elättää? Ja jos, niin miksi?

Vierailija
242/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän av-laisissa on vikana kun kellään ei ole hyvää, osaistuvaa ja vastuutaan kantavaa miestä? Kaikkia on sumutettu? Yleensä kuitenkin merkkejä miehen moraalisesta rappiosta olisi ilmassa etukäteen, oletteko te täällä sokeita? Liitot kaatuvat aina miehen takia, teissä itsessänne ei sitten ole vikaa? Kenessäkään? Yleensä kun myös mies pitää sanansa, ainakin omani ja ystävieni. Joillain liitot kaatuvat, mutta harva kehtaa väittää, että vain koska mies muuttui siaksi, toisin kuin lupasi. Silloinkin myönnetään, että sika vaittiin ihan tietoisella riskillä, joka ei sitten kannattanut. Ja suurin osa valitsee tosiaan ihan kelpo miehen puolisokseen. Mutta nämä av-tarinat ovatkin keksittyjä tai yhden-kahden miesvihaajan käsialaa. Millainen isäsuhde teillä on? Isä jätti äidin tämän synnyttäessä? Ja tämäkö on yleistä? "Jes geenini jatkuvat, pärjäilkää!"

Mistäpä minä olisin arvannut, että mies hurahtaa aikaa vievään harrastukseen raskausaikanani? Tai sitä, että miehen paras kaveri erosi ja halusi miestä tukemaan (= baariin juomaan olutta ja itkemään) just silloin, kun miehellä oli isyysloma? Kait se miehestä oli hauskempaa juosta harrastuksessa ja baarissa mitä kantaa kotona itkevää vauvaa ja sietää itkua tihrustavaa, kivuista kärsivää synnytysmasennuksessa vellovaa vaimoa. Miehen mielestä hänen satunnaiset ruuanlaitot ja kaupassa käynnit ovat osoitus osallisuudesta, mutta minä muistan vain pitkät päivät ja viikonloput, kun olisin tarvinnut toisen seuraa.

Pakko sanoa, että olet harvinaisen ilkeä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ns. miehet jo synnytäkin osa tänäpäivänä, ottakaa miehet siihen synnytyspuuhaan tulevaisuudessa

Ohis

Vierailija
244/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N eukkujen trollikone on ottanut jalansijaa Suomesta ja saanut heikoimmat yksilöt uskomaan että ei lapsia, hyi lapsia. Ne haluavat hävittää vahvan kansalaisidentiteetin pohjoisesta länsinaapuristaan. Suomen kansa korvataa etelän vetelillä ja sitten on n eukkujen helppo valloittaa maamme.

Ihminen on eläin, ja vain sairas eläin haluaa olla jatkamatta sukuaan.

Saat kernaasti "alapeukuttaa", mutta tämä on totuus.

Ei eläimet halua jatkaa sukuaan. Ne haluaa paritella. Suku jatkuu sitten sen seurauksena ja jälkikasvu hoidetaan. Mutta ei mikään kanaemo haudo munakasaa sydämen kuvat silmissä että oi voi kun minä niin niitä pikku tipusia haluan. Se hautoo kasaa, vaikka ei tiedä miksi se sitä tekee. Vaisto käskee tehdä.

Ihminenkin haluaa paritella. Mutta koska meillä sapiensin suvulla on nämä aivot, voidaan tehdä myös järkeen perustuvia päätöksiä. Ja paritella samanaikaisesti. Eikä ehkäisyn vuoksi lapsia ole pakko tänne saatella. Sapiensin aivoilla voi myös tehdä sellaisia ajatuspäätelmiä, että haluaa jatkaa sukua. Eläin ei voi tällaista pohdintaa tehdä.

Vierailija
245/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollista on myös se että synnytys sattuu, mutta ei kukaan siihen kipuun oo kuollu

Mikä ihmeen argumentti tämä on olevinaan? Itse ainakin paljon mielummin kuolisin kuin kokisin hirvittävää kipua ja kärsimystä. Tämän takia en synnytä enkä lapsia hanki.

Vierailija
246/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on taas ihan päinvastanen tilanne. Kaikki eksäni kuumeisesti ovat halunneet lapsia tulevaisuudessa (yksi jopa lopetti salaa pillereiden käytön tullakseen raskaaksi, oli aika läheltä-piti tilanne), kun taas itselleni se olisi kauhistus, enkä halua ikinä jälkikasvua. Yksi juttu kaatuikin juuri sen takia.

-M28

Sinä olet siis se poikkeus joka vahvistaa säännöt.

Olet kyllä sen verran nuori vielä, että mielesi voi muuttua.

Meillä mies oli kyllä selvästi lapsimyönteisempi aina. Itse inhosin ajatustakin lapsenteosta.

Kun meille sitten lapsi tuli , oli mies jo lähemmäs 40v ja minäkin yli 30v. Mies sanoi , että luuli jo, ettei koskaan saa lasta. Ei kyllä koskaan painostanut lapsentekoon.

Valitettavasti pakko myöntää, että minun harteile se lapsen kasvatus ja hoito enimmäkseen jäi. Yöuniaan mies ei kertaakaan lapsen takia uhrannut. Neuvolat, koulujen vanhempainillat ym jäi kaikki minun huoleksi. 

No kyllähän se tietenkin kostautuu miehelle nyt myöhemmin. Lapsi läheinen minulle, suhde isään selvästi vieraampi. Nuoriaikuinen kyllä rakastaa isäänsä, mutta joka asiassa käännytään minun puoleen. Ja yhteydenpito maailmalta käy isälleen minun kautta. Samaten mies pyytää aina minua sanomaan nuorelle sitä ja tätä, koska itse ei soita tälle. Selvästi vähän vierastavat toisiaan. Läheiselle ihmissuhteelle luodaan pohja jo lapsena.

Meilläkin mies ihmetteli kerran, miksei lapset koskaan soita hänelle. Mies myös kyselee lähes päivittäin, onko lapsista kuulunut mitään. Niinpä, samoin lapset pienenä huuteli äitiä auttamaan vaikka isä olisi ollut ihan vieressä.

Vierailija
247/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ns. miehet jo synnytäkin osa tänäpäivänä, ottakaa miehet siihen synnytyspuuhaan tulevaisuudessa

Ohis

Kiinassa on saatu aikaiseksi jo ensimmäinen elinkelpoinen nisäkäs, jolla ei ole emoa ollenkaan. Vain kahden isän (muunnellut) sukusolut (sikiö toki siirrettiin naaraan kohtuun kehittymään). Vielä ei tiedetä, pystyykö tämä luonnonoikku lisääntymään. Kahden naaraan sukusoluilla on saatu jo aikapäiviä aikaiseksi elinkelpoisia ja suvunjatkamiskykyisiä nisäkkäitä. Luonnossakin jotkut lajit lisääntyvät ilman urosta.

Ollaan uusien aikojen kynnyksellä.

Vierailija
248/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän av-laisissa on vikana kun kellään ei ole hyvää, osaistuvaa ja vastuutaan kantavaa miestä? Kaikkia on sumutettu? Yleensä kuitenkin merkkejä miehen moraalisesta rappiosta olisi ilmassa etukäteen, oletteko te täällä sokeita? Liitot kaatuvat aina miehen takia, teissä itsessänne ei sitten ole vikaa? Kenessäkään? Yleensä kun myös mies pitää sanansa, ainakin omani ja ystävieni. Joillain liitot kaatuvat, mutta harva kehtaa väittää, että vain koska mies muuttui siaksi, toisin kuin lupasi. Silloinkin myönnetään, että sika vaittiin ihan tietoisella riskillä, joka ei sitten kannattanut. Ja suurin osa valitsee tosiaan ihan kelpo miehen puolisokseen. Mutta nämä av-tarinat ovatkin keksittyjä tai yhden-kahden miesvihaajan käsialaa. Millainen isäsuhde teillä on? Isä jätti äidin tämän synnyttäessä? Ja tämäkö on yleistä? "Jes geenini jatkuvat, pärjäilkää!"

Mieleesi ei sitten tullut, että kaikki av.läiset eivät osallistu tähän ketjuun, ja usein niistä vähistäkin osallistujista aktiivisimmin osallistuvat ne, jotka ovat jollain tasolla katkeroituneet (syystä tai syyttä). Yksi keskustelu ei ole poikkileikkaus av.läisiin.

Vierailija
249/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomio kirjoitti:

Suomalaisia ei edes ole 100 vuoden päästä. Kaikki suomalaiset naiset lisääntyy mustien kanssa ja suomalaismiehet hakee thaikku naisen tai kuolee yksin ilman lapsia

Jos näin kävisi, niin MITÄ SITTEN? Miksi te pakottajat jankkaatte tätä kuin siinä olisi jotakin kamalaa, että SUOMALAISIA EI ENÄÄ OLE 100 VUODEN PÄÄSTÄ?!?!?! Ketä kiinnostaa, kun tästä ei ole kenellekään mitään haittaa.

Vierailija
250/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollista on myös se että synnytys sattuu, mutta ei kukaan siihen kipuun oo kuollu

Mikä ihmeen argumentti tämä on olevinaan? Itse ainakin paljon mielummin kuolisin kuin kokisin hirvittävää kipua ja kärsimystä. Tämän takia en synnytä enkä lapsia hanki.

Edellinen oli kyllä typerimpiä koskaan näkemiäni kommentteja. Vielä sata vuotta sitten Suomessakin synnytyskomplikaatiot olivat nuorten naisten yleisin kuolinsyy. Pahimmillaan synnytyskuolleisuus on ollut jopa 30 %.

Vierailija
251/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitä paitsi siihen kipuun on todellakin kuoltu, vai saivarrellaanko, että ei siihen kipuun vaan siihen, kun repeää. Verenvuoto yms.

Synnytyksiin on kuollut miljoonia naisia ihmiskunnan historiassa, kun suhteutetaan aika ja ihmismäärä. Ja mikä pahinta, yhä kuolee joka hetki.

Vierailija
252/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on helppo haluta, kun ei tarvi olla synnytyskone itse..

Ja lopulta lähteä läiskimään

Vierailija
253/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Naisilla tuntuu olevan paljon realistisempi käsitys siitä mitä raskauteen ja lastenhoitoon kuuluu. Miehet ajattelevat että se vauva vain tupsahtaa jostain ja nukkuu yöt päivät. Sitten jonain päivänä hänestä tulee kiva 12-vuotias jonka kanssa voi leikkiä. 

No niinhän se miehen näkökulmasta meneekin. Naistenhoito on akkojen hommaa. Mies vaan jeesailee vähän.

Kyllä minäkin olisin hankkinut lapsia, jos olisin mies. Musta olisi tullut loistava faija!

Ja musta loistava synnyttäjä ja äiti! Jos tädillä olis munat niin se olis setä. Mut ei muuten. Ihan turha jossitella. Ei isän roolikaan mikään helppo ole. Ei ollut ennen (taloudellinen vastuu) eikä ole nytkään (pitää olla läsnä, emotionaalinen JA tuoda rahat).

No ei tartte tuoda niitä kaikkia rahoja, jos osallistuu jakamalla vaikka lasten sairauspäivät niin, että se äitikin voi käydä töissä ja edetä siellä urallaan.

Kaveri tuossa laski, että oli viime vuonna pois töistä yhteensä 4vk lasten sairastamisen vuoksi, koska mies ei voi olla pois, kun on niin "tärkeä" työ. Kiva vaan kaverille, kun hänen hommat kasaantuu, koska muut ei niitä voi hänen puolesta tehdä. Ja kiva työkavereille, koska heidän hommat venyy tämän kaverin ollessa pois töistä.

Vierailija
254/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisin mäki lapsia jos olisin mies. Mikäs siinä, nainen odottais lapsia ja synnyttäisi ja olisi kotona lasten kanssa. Itse kävisin normaalisti töissä, näkisin naisen raskausaikana normaalisti kavereita ja ehkä käytäis välillä vähän parillakin ihan normaaliin tapaan. Rentoa elämää. Sitten lapsi syntyy, olisin tosi onnellinen. Sitten normaalisti taas töihin.

Miehen näkökulmasta haluaisin ehdottomasti lapsia. Näin naisena en missään tapauksessa.

Vierailija
255/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nykynaiset ei halua heidän elämän jatkuvan heidän jälkeen. Ei olisi teitä jos äitinne olis aikoinaan ajatellut samoin.

No ei se mun elämä jatku mun jälkeen, oli lapsia tai ei. Kun kuolen, olen kuollut ja kuopattu ja se siitä.

Vierailija
256/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelliset ne vasta itsekkäitä tuntuu olevan.

Puhutaan siitä miten ne lapset sitten jatkaa sukua oman kuoleman jälkeen ja miten ne lapset käy vanhainkodissa hoitamassa. Noihan on tosi itsekkäitä syitä tehdä lapsia? :D

Vierailija
257/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitikin sano epätoivoisesti että hanki lapsia niin on vanhuuden turva. En todellakaan sitä tee. Tajuan oman äitini kohdalla kuinka itsekästä on vaatia lapsen uhraamaan oma elämä vanhan ihmisen päivystämiseen.

Vierailija
258/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei halunnut lapsia (välttämättä). Ei siis ollut tuskissaan kun lapsettomuushoidoissa kului useampi vuosi. Niin vain meitä lapsia on nyt lopulta kolme ja hyvä isä on ollut. Näköjään joillekin on siis myös lähtökohtaisesti se ja sama saada lapsia tai ei. Mietin vain, että mitenkähän hänet olisi kirjattu tilastoon? Äidilleni lasten saanti taas oli ensisijainen toive ja adoptiokysymys olisi kenties johtanut eroon jos omia eivät olisi saaneet. Hyvä niin olisi ollutkin jos toisen lapsenkaipuu on ehdoton, mutta toinen ei usko voivansa henkilökohtaisesti tuntemattoman lasta rakastaa.

Vierailija
259/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluisin mäki lapsia jos olisin mies. Mikäs siinä, nainen odottais lapsia ja synnyttäisi ja olisi kotona lasten kanssa. Itse kävisin normaalisti töissä, näkisin naisen raskausaikana normaalisti kavereita ja ehkä käytäis välillä vähän parillakin ihan normaaliin tapaan. Rentoa elämää. Sitten lapsi syntyy, olisin tosi onnellinen. Sitten normaalisti taas töihin.

Miehen näkökulmasta haluaisin ehdottomasti lapsia. Näin naisena en missään tapauksessa.

Eikä se jää omiin lapsiin. Lastenlasten kohdalla on ihan sama homma. Isoäideiltä vaaditaan uhrautumista ja oman elämän hylkäämistä lastenlasten takia. Isoisät saavat poimia rusinat pullasta.

Itseään arvostava nainen ei tee lapsia. Vain heikkoitsetuntoiset pakkomielteisesti miehiä miellyttävät naiset suostuvat tekemään lapsia.

Vierailija
260/374 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kohdalla on nykyään se ongelma, että nykypäivänä monet ns ”heikommat yksilöt” (jotka eivät viehätä naisia) haaveilee jälkikasvusta, mutta yhä enemmän ja enemmän ne komeat ja menestyneet miehet eivät halua lähteä vaipparalliin, ja kieltäytyvät. Onhan se tietty mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä, että joku kaljuuntuva pullukka-insinööri onnistuis saattamaan Malli-Tiinan raskaaksi

Niin kaikkihan on kiinni ulkonäöstä parisuhteessa. Huomaa ettei teistä moni ole ikinä ollut suhteessa. Tosin, naiset on erittäin pinnallisia varsinkin nykyään