Keskiviikkona ultraan ja sitten selviää joudunko sektioon
Elättelen toiveita että istukka olisi siirtynt pois kohdunsuun edestä, koska nyt viikonloppuna on ollut aina välillä pikkasen verta housuissa, niin vähän että tuskin näkyy, mutta selkeästi verta kuitenkin, ihan kirkkaanpunaista.
Ja joo, pääasia että lapsi syntyy, ja mieluiten terveenä, mutta silti toivon niin paljon että saisin synnyttää normaalisti, koska edelleen sektio pelottaa ihan kamalasti...
Ei minulla muuta, keskiviikkona kerron miten kävi =) vaikka suurin osa onkin ihan että EVVK =D
Kommentit (5)
Mua kiinnostaa! :)
Minä taas ajattelin koko ajan, että voi, kunpa pääsisin sektioon. Alatiesynnytyksen olin jo kokenut ja en nyt ihan hurjasti siitä pitänyt, vaikka kaikki menikin hyvin. Loppujen lopuksi minulle jo määrättiin sektioaikakin mutta se peruuntui päivää ennen aikaa, kun vauva kääntyi vielä ympäri. Lopputuloksena pakersin vauvaa ulos 12 tuntia (melkein kaksi tuntia ponnistusvaihetta) ja sitten hätäsektioon. Arvaapa vaan, ottiko päähän, kun en päässyt siihen suunniteltuun sektioon alunperin, kun kuitenkin sitten sektioon jouduin. Nyt ei pääässyt mies mukaan, vauva joutui tehohoitoon jne.
Pointtina ei ole pelotella vaan todeta, että ne omat suunnitelmat ja toiveet ovat loppujen lopuksi aika vähäisiä, kun ikinä ei tiedä, mitä tulee eteen. Jos voitaisiin etukäteen tietää, millä keinoin kaikki sujuu parhaiten, niin varmaan jokainen sellaisen tavan valitsisi. Meillä ei nyt se alatiesynnytys sujunut, sektio olisi ollut se turvallisempi valinta. Jollakulla toisella taas toisinpäin.
No toivottavasti saat synnyttää, mut jos on sektio edessä, niin älä huoli turhaan. Itsellä ainakin SUUNNITELTU sektio oli aivan positiivinen kokemus! Toipuminen tietty voi olla hitaampaa, mutta ainakin "paikat" pysyy kunnossa:)
Onhan se alatiesynnytys mukava kokemus :) Eikä se sektiokaan niin paha ole!
Molemmat kokeneena, sektiota pelänneenä, voin sanoa, että loppujen lopuksi turhaan pelkäsin, vaikka ei ne jälkisupistukset niin ihania olleet. Toipuminen tosiaan oli hitaampaa, mutta kaikesta selviää avun kanssa :)
Peukut pystyssä!
Ja ps. ei se sektio sitten pelasta alapään lihaksia ;) Alapään ulkonäön voi kyllä pelastaa :) Sitä ei kyllä varmaan kovin moni kyttää koko ajan.
Minulla on jo yksi lapsi, synnytys sujui hienosti, ja tottakai sitä kuvittelee että jos saa synnyttää nyt toisenkin alakautta niin sekin menisi yhtä hienosti =)
Esikoisella käynnistettiin oksitosiinitipalla, vedet meni pari päivää aikaisemmin mutta lapsi ei tajunnut itse sieltä tulla kuitenkaan.
Tipanlaitosta siihen että lapsi oli sylissä meni 4,5h, josta 7min ponnistusta... Ei repeämiä, eikä jälkeenpäin ole ollut valittamista alapään kunnosta =D
Jos olisi huonompi kokemus synnyttämisestä olisi varmaan ihan iloinen jos selviää että on sektio edessä....
Mutta kiitos kannustavista viesteistä, jos on sektio edessä tarvitsen vielä paljon näitä "Hienosti se menee"-viestejä =)
ei kyllä kiinnosta tuollainen peruskaura