Jokin helppotekoinen mutta maukas suolainen piirakka?
Meille tulossa vieraita, ja makeaa löytyy mutta suolainen uupuu vielä. En halua nähdä liikaa vaivaa, mutta olen kyllästynyt iänikuiseen kinkkupiirakkaani. Löytyykö jotain muuta melko vähävaivaista suolaista palaa?
Kommentit (31)
Lohirieskarullat tai sitten lohipiirakka. Itse laitan täytteeksi piirakkaan 200g kylmäsavulohta, tuoretta tilliä, muna-kermaseoksen ja päälle perusjuustoraastetta tai esimerkiksi vahvaa koskenlaskijamurua.
Kebabbia, sipulia ja cheddaria. Krapulapiirakka.
Omatekoisesta voitaikinasta tehdyt kaalipiirakat, tai jos ei tykkää kaalista, niin voihan täyte olla esim. jauheliha, riisi, muna tai muita kasviksia.
Mä tein viimeks kantarellipiirakan. Suolainen piirakkapohja, täytteeks kantarellejä, sipulia, mausteita ja kaurakermaa. Ihan helkatin hyvää.
Tällä ohjeella tuli hyviä:http://www.lily.fi/blogit/isyyspakkaus/kaalipiirakat-ja-kotitekoinen-voitaikina
[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 08:39"]
Meille tulossa vieraita, ja makeaa löytyy mutta suolainen uupuu vielä. En halua nähdä liikaa vaivaa, mutta olen kyllästynyt iänikuiseen kinkkupiirakkaani. Löytyykö jotain muuta melko vähävaivaista suolaista palaa?
[/quote]
Valmispiiraspohja, fetajuustoa, aurinkokuivattuatomaattia, juustoraastetta, kermaa, kanamunaa ja mausteita.
[/quote]
Miks just piirakkaa? Tylsää :(
No muitakin ideoita varmaan saa antaa,joten mikä olisi kolmosen idea?
[/quote]
No vaihda täyte piirakkaan, suolaisen piirakan perustäytettä voi vaihdella loputtomiin, sehän on kuin pizza, laita mistä tykkäät. Ideoita:
Feta-kesäkurpitsa-paprika-oliivi
Pinaatti-feta
Katkarapu-tilli
Jauheliha-texmexmauste-punainen paprika
[Meidän suosikki:
Parmankinkkupiiras
1 pkt Mylly Paras piirakkataikina (suolaiseen leivontaan), pyöreä
70g ilmakuivattu kinkkua
1-2 rkl aurinkokuivattuja tomaattikuutioita
10-15 kuutiota fetaa
200g Violan paprika-chilituorejuustoa
2 munaa
100g juustoraastetta
1 dl ruokakermaa
basilikaa (ripaus kuivattua tai reilummin tuoretta)
pippuria
Painele piirakkapohja piirakkavuokaan (ei tarvitse voidella). Silppua päälle fetakuutiot ja ilmakuivattu kinkku. Ripottele vielä aurinkokuivatut tomaattikuutiot. Sekoita kulhossa juustoraaste, tuorejuusto, munat, kerma ja mausteet/yrtit. Kaada seos täytteiden päälle. Paista n. 175-200 asteessa n. 25-30 min. Nauti!
Juustopiirakka
pohja:
rasvaa, vehnäjauhoja, juustoraastetta, tilkka kermaa, paista pohjaa hetki uunissa parissasadassa, tee sillä aikaa täyte:
pari desiä kermaa, saman verran juustoraastetta, kananmuna, mausteita, esim. pippuria, chiliä, aromisuolaa.
paista reilu puoli tuntia.
Hyvää ja helppoa.
Tulipas ihania reseptejä. Mutta kun anoppi ei syö fetaa ja hän on tulossa kylään...
Toki saa olla muutakin kuin piirakkaa, mutta piirakka ainakin on helppotekoinen. Olen muunnellut piirakkaversioita tekemällä muffinivuokaan pikkupiirakoita, mutta nyt niihinkin aletaan jo kyllästyä. Kinkku- ja fetaversiot siis eivät nyt valitettavasti käy.Broileriversioitakin on tehty monet kerrat, mutta toki jos on jokin uusi resepti, otan mielelläni harkintaan.
Olisiko vielä ideoita? Kävin jo katsomassa Pirkan texmex voileipäkakun ohjetta, mutta on niin suuritöinen, että vähän huolestuttaa...
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 08:52"]
Tulipas ihania reseptejä. Mutta kun anoppi ei syö fetaa ja hän on tulossa kylään...
Toki saa olla muutakin kuin piirakkaa, mutta piirakka ainakin on helppotekoinen. Olen muunnellut piirakkaversioita tekemällä muffinivuokaan pikkupiirakoita, mutta nyt niihinkin aletaan jo kyllästyä. Kinkku- ja fetaversiot siis eivät nyt valitettavasti käy.Broileriversioitakin on tehty monet kerrat, mutta toki jos on jokin uusi resepti, otan mielelläni harkintaan.
Olisiko vielä ideoita? Kävin jo katsomassa Pirkan texmex voileipäkakun ohjetta, mutta on niin suuritöinen, että vähän huolestuttaa...
Ap
[/quote]
No vaihda feta pois johonkin toiseen juustoon tai jätä kokonaan pois. Ei ole niin vaikeaa...
helppo ja vaivaton, pakastepiiraspussi, on monella täytteellä, ehkä löytyy nirsolle anopillekin. Sen, kun työntää piiraat uuniin vaan:)
[/quote]
Mun vieraat on tykästynyt mun "pizzarulliin", eli ostat ison levyn voitaikinaa, kaulita stä sopivan ohkaseksi, levität siihen tomaattimurskaa ja tonnikalaa/kinkkua/jauhelihaa +juustoraastetta ja mausteet maun mukaan, rullaat ja laikkaat sopivia palojan ja pistät pellille ja uuniin.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 08:55"]
[/quote]
Mun vieraat on tykästynyt mun "pizzarulliin", eli ostat ison levyn voitaikinaa, kaulita stä sopivan ohkaseksi, levität siihen tomaattimurskaa ja tonnikalaa/kinkkua/jauhelihaa +juustoraastetta ja mausteet maun mukaan, rullaat ja laikkaat sopivia palojan ja pistät pellille ja uuniin.
[/quote]t.osaan melkein kirjoittaa ja vinkiksi vielä että kannattaa laittaa rullaat muffinsivuokaa että pysyvät paremmin kasassa.
[/quote]
vaihda kinkku esim. Jauhelihaan.. Toimii!!! :)
RIPSIPIIRAKKA - phä-hä-häh!