Jokin helppotekoinen mutta maukas suolainen piirakka?
Meille tulossa vieraita, ja makeaa löytyy mutta suolainen uupuu vielä. En halua nähdä liikaa vaivaa, mutta olen kyllästynyt iänikuiseen kinkkupiirakkaani. Löytyykö jotain muuta melko vähävaivaista suolaista palaa?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 08:52"]
Tulipas ihania reseptejä. Mutta kun anoppi ei syö fetaa ja hän on tulossa kylään...
Toki saa olla muutakin kuin piirakkaa, mutta piirakka ainakin on helppotekoinen. Olen muunnellut piirakkaversioita tekemällä muffinivuokaan pikkupiirakoita, mutta nyt niihinkin aletaan jo kyllästyä. Kinkku- ja fetaversiot siis eivät nyt valitettavasti käy.Broileriversioitakin on tehty monet kerrat, mutta toki jos on jokin uusi resepti, otan mielelläni harkintaan.
Olisiko vielä ideoita? Kävin jo katsomassa Pirkan texmex voileipäkakun ohjetta, mutta on niin suuritöinen, että vähän huolestuttaa...
Ap
[/quote]
kelpaisko suolaiset muffinit? Eli suolainen muffinitaikina jollain täytteellä. Ohjeita löytyy varmasti.
Suolaisista muffineista pakko sanoa, että löytyy varmasti ihan hyviä, mutta olen kerran syönyt suolaisia muffineja ja ne ei todellakaan ollut hyviä, oli jtn aurinkokuivattua tomaattia jne... Ja se makunystyröiden kokema järkytys, kun luuli että olisi makeita muffineja, ja puraisi, ja olikin "suolainen", eli suht mauton taikina jossa makuna vaan pieniä paloja aurinkokuivaatua tomaattia =D
Minäkin vierastan suolaisia muffineja samasta syystä kuin yllä eli olivat vähän oudon makuisia ja "kuivia".
Tee munakasrulla. Helppo ja täytteeksi voit laittaa mitä vaan. Yks helppo on jauheliha+kurkkusalaatti.
Itse tykkään sellaisesta suolaisesta piirakasta, johon tulee kaupan ruistaikinapohja, punajuurta, jauhelihaa, pippurikermaa ja tuoretta timjamia (+suolaa ja pippuria). Ja toki munamaitoseos päälle, juustoraastettakin ehkä. Sellainen borchkeitto-henkinen :) Normaalisti siihen tulisi myös fetaa, mutta sen voi toki myös jättää pois.
Kinkun sijaan täytteeksi tonnikalaa ja halkaistuja kirsikkatomaatteja.
Lempparipiirakkapohjaksi ja täytteeksi kermainen sieni-sipulitäyte.
Mä ehdotan sipulipiirakkaa. Se on herkullista ja vieraillekin varmasti maistuis.
Miten olisi yrttijuustopiirakka?
1 valmis piirastaikina, vaikka pakasteesta
n. 1 1/4 dl tuoretta salviaa hakkeena
n. 1 1/4 dl tuoretta persiljaa hakkeena
2 tl voita
reilu 1/2 dl vaalean leivän muruja
reilu 3 dl mozzarellaraastetta
reilu 3 dl provoloneraastetta (gouda käy hyvin)
3 munaa
Painele piirakkataikina n. 30cm halkaisijaltaan olevaan vuokaan. Hauduta yrttejä pannulla voissa muutama minuutti. Sekoita yrtit, leivänmurut, juustoraasteet ja munat. Kaada täyte pohjan päälle ja paista 175 asteessa n. 30 min.
On muuten yllättävän hyvää!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 05:56"]
Mä ehdotan sipulipiirakkaa. Se on herkullista ja vieraillekin varmasti maistuis.
[/quote]
Ei muuten maistuisi. En voi syödä sipulia koska se aiheuttaa melkoisia vatsa- ja ilmavaivoja.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 08:52"]
Tulipas ihania reseptejä. Mutta kun anoppi ei syö fetaa ja hän on tulossa kylään...
Toki saa olla muutakin kuin piirakkaa, mutta piirakka ainakin on helppotekoinen. Olen muunnellut piirakkaversioita tekemällä muffinivuokaan pikkupiirakoita, mutta nyt niihinkin aletaan jo kyllästyä. Kinkku- ja fetaversiot siis eivät nyt valitettavasti käy.Broileriversioitakin on tehty monet kerrat, mutta toki jos on jokin uusi resepti, otan mielelläni harkintaan.
Olisiko vielä ideoita? Kävin jo katsomassa Pirkan texmex voileipäkakun ohjetta, mutta on niin suuritöinen, että vähän huolestuttaa...
Ap
[/quote]
kelpaisko suolaiset muffinit? Eli suolainen muffinitaikina jollain täytteellä. Ohjeita löytyy varmasti.