Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

70-kiloisesta tonnikeijusta takaisin hyväkroppaiseksi!

Vierailija
17.02.2013 |

Taustaa: 12v kuntosalitausta, sitten kilpirauhasen vajaatoiminta ja 15kg nopea painonnnousu. Lakipiste saavutettiin tänään lapsen sanoessa, että "äiti, sulla on täällä selässä tällaiset kahvat." Mies on jo aikaisemmin sanonut olevansa huolissaan kunnostani ja kannustaa minua salitreeneihin.

Huomenna aamulla se lähtee! Jo vuoden alusta olen keventänyt ruokavaliota, huo´menna otan haltuun salitreenit puolen vuoden tauon jälkeen ja lisäksi hiihdän jonkin verran ja testaan kahvakuulatreenejä.

Muita saman päätöksen tehneitä? Tai muuten vaan laihduttajia ja kanssmotivaation tarvitsijoita?

Paino 71.1. kg , vyötärö 80c, rinta 92, lantion 90 ja hauis 33cm.  Tästä eteenpäin ei ole kuin miinusmerkkisiä tuloksia hyväksyttävissä :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä mitään tonnikejua nähnytkään...

Vierailija
2/11 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lyhyt sitten olet, jos sulla on 70-kiloisena kahvat selässä? :) Itse olen ollut painavimmillani 168/73 eikä silloinkaan tullut mitään selkäkahvoja. Ihmiset toki ovat erilaisia, rasva kerääntyy eri paikkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta entiseen verrattuna olen, siis painannut ennen sairastumistani 56-58kg, kovien treenien aikaan jopa 51g j nyt tämä nykyinen ulkomuoto tuntuu tosi kamalalta :(

Vierailija
4/11 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 08:10"]

Taustaa: 12v kuntosalitausta, sitten kilpirauhasen vajaatoiminta ja 15kg nopea painonnnousu. Lakipiste saavutettiin tänään lapsen sanoessa, että "äiti, sulla on täällä selässä tällaiset kahvat." Mies on jo aikaisemmin sanonut olevansa huolissaan kunnostani ja kannustaa minua salitreeneihin.

Huomenna aamulla se lähtee! Jo vuoden alusta olen keventänyt ruokavaliota, huo´menna otan haltuun salitreenit puolen vuoden tauon jälkeen ja lisäksi hiihdän jonkin verran ja testaan kahvakuulatreenejä.

Muita saman päätöksen tehneitä? Tai muuten vaan laihduttajia ja kanssmotivaation tarvitsijoita?

Paino 71.1. kg , vyötärö 80c, rinta 92, lantion 90 ja hauis 33cm.  Tästä eteenpäin ei ole kuin miinusmerkkisiä tuloksia hyväksyttävissä :)

[/quote]

Vierailija
5/11 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans projekti käynnissä, tai ollut jo pari vuotta. :D Taustaa: lihoin joskus 17-vuotiaana n. 70-kiloiseksi, ja laihdutin alle parikymppisenä 20kg puolessa vuodessa. Painoin siis 50kg, mikä oli mulle kyllä liian vähän, kun pituutta on 168cm. No pikkuhiljaa ne kilot hiipi takaisin ja nyt paino on kohta pari vuotta ollut haarukassa 62-65kg.

Olen viime vuodet ollut suht liikunnallinen, harrastanut paria lajia ja lisäksi lenkkeillyt, käynyt salilla ja pyöräillyt. Viime kesästä saakka on tullut vähän löysäiltyä, mutta nyt aloitin salilla käymisen uudestaan. Tällä viikolla olen käynyt salilla kolme kertaa, viimeksi tänään.

Nyt pitäis vielä ruokavalio saada kuntoon. Oon ihan toivoton herkuttelija, ja kun sorrun (yleensä töissä) napostelemaan turhakkeita, niin karsin sitten oikeita ruokia. Ei hyvä ollenkaan. Teoriassa tiedän ihan tarkkaan mitä tehdä, mutta se itsekuri...

Mun mitat on suunnilleen luokkaa ry 90 vy 70 ly 100. Päärynä olen. :) Paino tänä aamuna 63,5kg. Tavoitteena on tiputtaa noin 5kg ja ennen kaikkea saada TIMMI kroppa! Sali on tässä siis melko olennaisessa osassa. 

Tänään oon syönyt aamulla turkkilaista jogurttia marjojen kanssa, välipaloina raejuustoa ja ananasta ja kermarahkaa hedelmäsoseen kanssa. Ruuaksi katkarapu-kasvisvokkia ja treenin jälkeen proteiinipatukka. Ja lipsahdin syömään puolikkaan donitsin... Toinen puoli lensikin sitten roskiin. 

Minkälaista salitreeniä oot ap ajatellut? Mulla vähän hakusessa, personal trainer teki mulle viime vuonna useammankin ojelman mutten ihan tiedä millä nyt pitäisi mennä.

Vierailija
6/11 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kans tuota kahvat selässä -juttua. Itse nimittäin olen juuri saanut viiden kilon laihdutusprojektini päätökseen, painan nyt tuon 70kg ja on hoikka olo :) Mitään kahvoja selässä ei kyllä ollut lähtöpainossakaan. Tsemppiä laihduttamiseen joka tapauksessa!

Vierailija
7/11 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole mitään kahvoja selässä ja painan 72 kg. Olen kyllä joskus muutama vuosi sitten painanut 85 ja silloin oli kahvaa siellä ja täällä. Nyt on ihan hyvä kunto ja todellakin ne kahvat puuttuu.

Vierailija
8/11 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 08:45"]

Täällä kans projekti käynnissä, tai ollut jo pari vuotta. :D Taustaa: lihoin joskus 17-vuotiaana n. 70-kiloiseksi, ja laihdutin alle parikymppisenä 20kg puolessa vuodessa. Painoin siis 50kg, mikä oli mulle kyllä liian vähän, kun pituutta on 168cm. No pikkuhiljaa ne kilot hiipi takaisin ja nyt paino on kohta pari vuotta ollut haarukassa 62-65kg.

Olen viime vuodet ollut suht liikunnallinen, harrastanut paria lajia ja lisäksi lenkkeillyt, käynyt salilla ja pyöräillyt. Viime kesästä saakka on tullut vähän löysäiltyä, mutta nyt aloitin salilla käymisen uudestaan. Tällä viikolla olen käynyt salilla kolme kertaa, viimeksi tänään.

Nyt pitäis vielä ruokavalio saada kuntoon. Oon ihan toivoton herkuttelija, ja kun sorrun (yleensä töissä) napostelemaan turhakkeita, niin karsin sitten oikeita ruokia. Ei hyvä ollenkaan. Teoriassa tiedän ihan tarkkaan mitä tehdä, mutta se itsekuri...

Mun mitat on suunnilleen luokkaa ry 90 vy 70 ly 100. Päärynä olen. :) Paino tänä aamuna 63,5kg. Tavoitteena on tiputtaa noin 5kg ja ennen kaikkea saada TIMMI kroppa! Sali on tässä siis melko olennaisessa osassa. 

Tänään oon syönyt aamulla turkkilaista jogurttia marjojen kanssa, välipaloina raejuustoa ja ananasta ja kermarahkaa hedelmäsoseen kanssa. Ruuaksi katkarapu-kasvisvokkia ja treenin jälkeen proteiinipatukka. Ja lipsahdin syömään puolikkaan donitsin... Toinen puoli lensikin sitten roskiin. 

Minkälaista salitreeniä oot ap ajatellut? Mulla vähän hakusessa, personal trainer teki mulle viime vuonna useammankin ojelman mutten ihan tiedä millä nyt pitäisi mennä.

[/quote]

Hei! Loistavaa, hengenheimolaisia ;)

Mun salitreeni on neljään jaettu, tosin nyt pitkän tauon jälkeen on pakko käydä alkuun tekemässä yläkorppaa ja alakroppaa, jotta lihakset pääsevät taas homman ytimeen ;) Mulla on kehonrakennuksessa kilpillut aviomies tehnyt salitreenin ja ruokavalion, joten osaamista ja tietoa löytyy, vaan kun tahtoa on viimeisen parin vuoden aikana puuttunut... Eli treenaan normaalisti:

-rinta+olkapäät

-selkä

-kädet

-jalat

joka kerta vatsiksia ja päälle aina aerobista 20-40 minuuttia. Alkuun lyhyt lämmittely.

Mulla ongelma on se, että miehen ollessa työreissulla en raski jättää lapsia keskenään kotiin ja niin jää omat treenit käytyä. Kahvakuulaa olen pari kertaa kokeillut ja tykännyt aja ajatelin otsaa muutaman kuulan kotiin, jotta voisin sitä tehdä kotona. Lasten kanssa ollaan hiihdetty (15v tauon jälkeen opettelen uudelleen hiithtämään) ja kesään tullen yritän päästä taas juoksun makuun niin, että lapset viitsisivät fillaroida vierellä.  Salitreenit on mun intohimo olleet ennen, nykyään kaipaan jo muutakin ja yritän keksi uusia öajjeja. Mieshen 50v juhlat on 3 v päästä ja haaveilen, että opettelisin jonkin tanssin ja esittäisin sen ryhmän kanssa miehen synttäreillä ;D

Mulle paheita ovat suolaiset ja rasvaiset ruoat/herkut ja punaviini.

Vierailija
9/11 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä kommentoi, että mulle on jostain syystä tullut sellaiset kamalat kahvat selkään : MIstähän se johtuu, jokin hormonijuttu, että kerääntyy sinne? Olen 169 cm pitkä.

Vierailija
10/11 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lopetit salitreenin ylipäänsä? Miksi et jatkanut sitä jos kerran 12v saleillut?

Ja kahvakyselijöille; rasva nyt vaan kertyy ihmisillä eri paikkoihin, miksi siis ihmetellä?

Vierailija
11/11 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, miksihän sitä lopetti. Varmaan alunperin sen vuoksi ettei vaan pystynyt enää treenaamaan: väsymys oli niin pahan että hyvä että pystyi käymään töissä. Kun aamulla heräsi kuudelta niin kahdeksan aikaan täihin mennessä olin aivan sippi. Samja jatkui pitkin työpäivää ja kun koitiin pääsi niin oli pakko mennä nukkumaan. Se väsymys oli jotain ihan hirveää. Nykyään lääkitys kunnossa, joten tuollaista on enäää ajoittain.

t.ap