Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Tampereen Nekala eliittialuetta?

Vierailija
17.02.2013 |

Kaveri väitti kun on muuttanut sinne-

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 jatkaa. Niin ja juu, meidän kerrostalossa asu asiallista ja mukavaa nuorta porukkaa + yksi mummeli, jonka näin aina ainoostaa ulkoiluttamassa naapurin kissaa, koska "naapurin avokki otti ja läks, jote minä lupasin tätä kissaa ulkoiluttaa, mikä lie niilleki tuli, se eukko vei toise kissan mukanaan, tottakai sen nätimmän ja kiltimmän, tämä kiusankappale jäi tälle miehelle, jote minä lupasin ulkoiluttaa kerta hällä on muitakin huolia ja kiireinenki hää on ku kaks työtä, oi ja voi. Ostikkos sinä sen Hilman asunnon?"

Vierailija
82/119 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinikassa pitkään asuneena voin kertoa että se ainakin on rauhallista ja idyllistä seutua. Kontrasti Viinikanpuiston eteläpuolelta alkavaan Nekalaan ei ole oikeasti kovin suuri. Nekalassa on muutama rähjäinen kortteli, muilta osin se on hyvin samantyyppistä kuin Viinikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekalassa on hyvä ruokapaikka. Saakohan ääneen sanoa? Pubipaikka josta saa ihania hampurilaisia.

Vierailija
84/119 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ei Tampereelta mitään Kuusisaaren, Lehtisaaren tai Westendin kaltaisia eliittialueita löydy.

Vierailija
85/119 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekala=murhatuksi tuleminen => eliittialueen vastakohta

Vierailija
86/119 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhahhahhaaa. Yksi kaveri sai Nekalan vuokrakämpissä luteita naapurista, ja toisen talo paloi kun juopot alakerrassa vähän juhli. Molemmat siis niitä vanhoja puisia pienkerrostaloja.
Ihan kamalaa aluetta ja Nekalaan menevät bussitkin on usein näitä vauhtiveikkoja täynnä. Viina haisee ja juttu virtaa.

Kerran pysäkillä ryyppyremmin pimatsu oksensi ensin bussin eteen ja sitten vaan bussiin ja baarin kohdalla pois.

On siellä kyllä nättiä omakotitaloaluettakin, mutta pitää tietää tiensä oikein että vuokra-asunnot on kauempana.

Vierailija
87/119 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 20:57"]

Asuin Nekalassa pari vuotta, ihan Lempääläntien vieressä. Spurgutalot on kauempana eikä siellä tullut liikuttuakaan. Viinikan suunnalla kävin lenkillä ja Lempääläntiellä meni busseja jatkuvasti. Vieressä oli K-supermarket, Löytöliiteri ja iso kirppis. Ei valittamista! Tasan kerran heräsin johonkin epämääräiseen Mä tapan sut -kiljumiseen, sekin huuto kuului kadulta autosta.

[/quote]Taisit asua Viinikassa etkä Nekalassa.

Vierailija
88/119 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nössöt

Vierailija
89/119 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekalan puutaloalue on mielestäni boheemia eliittialuetta. 

Vierailija
90/119 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaisan lintujärven välittömässä läheisyydessä sijaitseva kasvillisuudeltaan ja mm linnustoltaan erittäin monimuotoinen, puutarhamainen vehreä Nekalan kaupunginosa sijaitsee kaupungin keskustan tuntumassa. Alueen pien- ja paritalot ja myös viehättävät puurakenteiset kerrostalot asuttavat hieman nykyaikaisemman rakennuskannan lisäksi paljon nuoria ja nuorekkaita perheitä, monen alan taitajia ja seesteistä vanhuuttaan viettäviä seniorikansalaisia. Nekala on kuin pieni kylä jossa morjestetaan vielä kädellä kohdatessa. Nekala on ehdottomasti ykkösvalintani myös vuokrien edullisuuden takia. En luultavasti halua asua muualla kuin Neksussa paitsi ehkä Berliini tai Lontoo. I <3 Nekala

Vierailija
91/119 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAI KALLIITA TALOJA TAIDAT OLLA VÄHÄN TYHMÄ.

Vierailija
92/119 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAI KALLIITA TALOJA TAIDAT OLLA VÄHÄN TYHMÄ.

Vierailija
93/119 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi mihin kaupungin osaan nekalaa voi verrata helsingin näkökulmasta? Katsoin kuvia ja heti mieleen tuli mellunmäki itse asun helsinkin pihlajistossa.....vaikka lähiö meininki onkin ihan jees siis siihen tottuu niin muutto olisi paikallaan koska aika rankkaa seutua on pihlajisto siinä varmaan missä muutkin 70luvun lähiöt kiitos :)

Vierailija
94/119 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on tesoma 😀

Vierailija
95/119 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asuin Nekalassa vuodesta 60 aina vuoteen 80 asti ,joten aika paljon sitä tuli nähtyä.Se mikä monelta unohtuu on se kuinka hyviä jääkiekkoilijoita Riihitien ja tietenkin myös Viinikan kirkon kentältä tuli .50-luvulla Suomen maajoukkuekkin joskus harjoitteli Iidesmotarilla ,kun puolet joukkueesta oli Nekala-Viinikka akselilta.

Siinä olisi jollekkin sosiologille selvittämistä että pari pientä työläiskaupunkiosaa oli niin merkittävässä roolissa koko maan mittakaavassa jääkiekon osalta. Oksasen Lasse ja Rautiaisen Masa(oli junnuna kunnia pelata samassa ketjussa)ovat peräti Kiekkoleijonia

Vierailija
96/119 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina luullut että Nekala on paremman väen aluetta. :o Siellä on niin ihanan näköisiä idyllisiä puisia omakotitaloja ja muutenkin oikein henkii sellaista vanhan ajan tunnelmallisuutta, kun olen siitä muutamaan kertaan ajellut pyörällä läpi. Ok, tontit eivät ole kauhean suuria, mutta muutoin on minusta aivan ihanan näköistä seutua.

Miten niillä spugeilla voi olla varaa asua niissä taloissa...? Vai ovatko perineet ne vanhemmiltaan vai ovatko peräti kaupungin vuokrataloja?

t. uus-Tamperelainen

Sekoitat Viinikkaan, vierekkäisiä kaupunginosia. Viinikan puolella omakotitaloja, Nekalassa lähinnä puisia pienkerrostaloja.

Vierailija
97/119 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nekala on yksi pahimpia spurgualueita. Halvat asunnot, paljon vuokrataloja ja muistaakseni alhaisin tulotaso kaupungissa. Alkoholisteja, pahoinpitelyitä, parit tapotkin siellä on tuikkaistu.

"muistaakseni". Taas mutuillaan oikein huolella. Tottahan ne Nekalantien vuokrakasarmit on ongelmapesäkkeitä, mutta onhan Nekalassa muutakin, kun vain ne alkoholistien asuttamat vuokraslummit. Jos et satu tietämään, niin nekalassa on myös satoja omakotitaloja joissa ei todellakaan asu mitään spugeja. Sen lisäksi on tietysti paljon osaketalojakin. 

Vierailija
98/119 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina luullut että Nekala on paremman väen aluetta. :o Siellä on niin ihanan näköisiä idyllisiä puisia omakotitaloja ja muutenkin oikein henkii sellaista vanhan ajan tunnelmallisuutta, kun olen siitä muutamaan kertaan ajellut pyörällä läpi. Ok, tontit eivät ole kauhean suuria, mutta muutoin on minusta aivan ihanan näköistä seutua.

Miten niillä spugeilla voi olla varaa asua niissä taloissa...? Vai ovatko perineet ne vanhemmiltaan vai ovatko peräti kaupungin vuokrataloja?

t. uus-Tamperelainen

Sekoitat Viinikkaan, vierekkäisiä kaupunginosia. Viinikan puolella omakotitaloja, Nekalassa lähinnä puisia pienkerrostaloja.

Uus-tamperelainen on hyvä ja tutustuu tarkemmin uuteen kotikaupunkiinsa. Nekalassa on enemmän omakotitaloja, kuin pienkerrostaloja ja suurempia kerrostaloja yhteensä. 

t: vanha-tamperelainen

Vierailija
99/119 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turre kirjoitti:

No itse asuin Nekalassa vuodesta 60 aina vuoteen 80 asti ,joten aika paljon sitä tuli nähtyä.Se mikä monelta unohtuu on se kuinka hyviä jääkiekkoilijoita Riihitien ja tietenkin myös Viinikan kirkon kentältä tuli .50-luvulla Suomen maajoukkuekkin joskus harjoitteli Iidesmotarilla ,kun puolet joukkueesta oli Nekala-Viinikka akselilta.

Siinä olisi jollekkin sosiologille selvittämistä että pari pientä työläiskaupunkiosaa oli niin merkittävässä roolissa koko maan mittakaavassa jääkiekon osalta. Oksasen Lasse ja Rautiaisen Masa(oli junnuna kunnia pelata samassa ketjussa)ovat peräti Kiekkoleijonia

Kyllä näin on marjat. Vielä 70- ja 80 -luvuilla oli Riihuri, Vihnu ja Runni täynnä joka ilta (samoin kuin Ma-Ve eli Katiska). Pallolla pelattiin ja taso oli kova.

Eli Nekala (ja Viinikka) on ilman muuta perinteinen eliittipelimiesten kaupunginosa, Suomen jääkiekon kehto.

Vierailija
100/119 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu kirjoitti:

Moi mihin kaupungin osaan nekalaa voi verrata helsingin näkökulmasta? Katsoin kuvia ja heti mieleen tuli mellunmäki itse asun helsinkin pihlajistossa.....vaikka lähiö meininki onkin ihan jees siis siihen tottuu niin muutto olisi paikallaan koska aika rankkaa seutua on pihlajisto siinä varmaan missä muutkin 70luvun lähiöt kiitos :)

Puu-käpylä