Onko Tampereen Nekala eliittialuetta?
Kommentit (119)
Itse myös tamperelaisena muuttaisin ennemmin jopa Hervantaan kuin Annalaan. Annala yksi niistä harvoista alueista Tampereella, joka on luotaantyöntävä: kaukana oleva betonihelvetti, pulsuja asukkaina eikä mitään palveluita. Hervantakin sentään on siistiytynyt vuosien varrella ja omaa hyvät palvelut.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 10:52"]
Annalahan on ihan periferiaa. Sieltä on kauhea matka "ihmisten ilmoille" eli Hervannan valtaväylälle tai mihin sitten on menossakin. Oikeasti Annala on juuri niitä paikkoja, johon en muuttaisi sen syrjäisen sijainnin takia. Muuten vissiin kiva paikka asua, mutta sijainti, sijainti, sijainti... Ihmettelen, että joku perustamperelainen arvostaisi sitä kovin korkealle. Yleensä nämä paikkakuntalaiset on persompia sijainnille kuin muualta tulleet. Olen kotoisin muualta, pieneltä paikkakunnalta, ja sielläkin ne vanhat suvut haalii vanhatkin röttelöt, kun vaan on keskellä kuntakeskusta, mutta kukaan ei halua hyvääkään taloa 2km:n päästä. Sama ilmiö täällä Tampereella. Täällä syntyneet kyttäilee sijaintia paljon enemmän kuin junantuomat.
[/quote]
Mulla täysin päinvastainen kokemus. Tampereella syntyneet ystäväni asustelevat tyytyväisinä Härmälässä, Rantaperkiössä, Annalassa, Peltsussa, Multsussa ja Hervannassa, osaavat bussivuorot ulkoa ja kaikki lähiöt tuntevat. Minulle ja tänne muuttaneille sisaruksilleni ei olisi tullut kuuloonkaan muuttaa niin kauas. Keskustassa olen aiemmin asunut ja nyt Sorsapuiston lähellä. Sen kauemmas ei missään nimessä, koska kun kaupunkiin on tultu, kaupungissa asutaan. Muussa tapauksessa voisin muuttaa takaisin maalle.
Mutta alkuperäiseen aiheeseen, Nekalaan. Vaikka keskusta siirtyykin itään aseman tienoille, Nekala on silti aika kaukana vielä. Voihan ne hinnat tietysti nousta, kasvukeskuksissa aina nousee.
Ei ole eliittialuetta onneksi, mutta ihan tarpeeksi kallista täälläkin on asua. Mukavaa kyllä mutta hieman hiljaista jos kovaa menoa kaipaa.
Hei sori ny vaan ihmiset, tää nekala on ihan hyvää seutua asua! Itse asunu täälä jo 18vuotta. Täällä on vaan pari kujaa missä on ns. "juoppotalot", eikä ne kännikalat kellekkään mitään tee:D lepposia kavereita. Täällähän on myös paljon omakotitaloja ja kerrostaloja joissa ei känniääliöitä ole. Eli kaikki vaan tervetuloa:)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 21:30"]Joku Pyynikki pikemminkin on eliittialuetta. Amurikin menee. Mutta Nekala... juu ei, ei todellakaan.
[/quote]
Näin minäkin sanoisin, ellei nyt jotain suursiivousta ole Nekalassa tehty. Epämääräinen mielikuva siitä on, mieluummin pysyin kaukana nuoruudessani...
t. Ex-tamperelainen
Ratinanranta on eliittialuetta... sinne ku pääsis muuttaa niin *______________*
Ai että eliittijuoppola...? Suurin osa vanhoista asukeista heivattu helevataan sieltä, aluetta alettu kunnostamaan ihan urakalla, joten mitä jos vaikka vähän tutustusit alueeseen ennenkun alat huutelemaan? :) Eihän tää toki Kauniainen ole mutta uskaltasin väittää että moninverroin parempi paikka kuin Tesoma, Hervanta, Lamminpää, etc...
Nekalaan pääsee vain ammattilaiseliitti. Täytyy olla alansa paras että jaksaa ympärivuotisen juhlimisen.
Hahhah luulin lukeneeni väärin! Nekala eliittialuetta!? No ei todellakaan.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 08:26"]
Ei sitä nyt eliittialueeksi voi sanoa, mutta Nekalan taso on noussut ja siitä on tullut halutumpi. Sillä on yksi etu ja se on keskustan läheisyys. Nekalassa on paljon puisia pienkerrostaloja ja niissä edelleen asuu kaikenlaista porukkaa. Toisaalta olen käynyt joissain puutaloissa työni puolesta ja osa niistäkin on siistejä ja mummeleiden asuttamia. Asuntokanta on väljää ja matalaa. Olen varma, oikeastaan se on jo nähtävillä, että Nekalan arvo nousee voimakkaasti moniin muihin alueisiin verrattuna. Se on se sijainti, sijainti ja sijainti. Kun vaan saavat puliukot ja muut sieltä ulos.
[/quote]
me "puliukot" ei lähdetä sieltä koskaan. joten jos on ongelmia, niin kannattaa muuttaa vaikkapa turkuun sitten. nekala on meidän kylä, ja sellaisena me se tullaan pitämäänkin.
Onpas tosi hauskaa. On se hyvä että meillä on tällaisia eliittilapsia kasvamassa...
Suomen ylhäisaateli asuu kylläkin Pispalassa.
Meillä Tampereella on sanonta hörhöt vaihtuu, Nekala pysyy
No joo mut hei itse asiassa sekä siinä kuokkamaantieltä viinikan hullunmyllyyn olevalla vanhan puutaloalueella että siellä takana Aallon suunnittelemalla rintamamiesalueeella Jokioihjantieltä itään Muotialaa kohti ON ihan varakasta ja jopa jossain määrin elitististä aluetta, jos nyt Tampereella ylipäänsä tuollaista sanaa voi käyttää.
Eli Nekalassakin on sisäisesti aika erilaista aluetta ja ne ne Atomikylän parakit, jotka Nekalan häiriöitä leimasivat, nehän on jo muutama vuosi sitten kokonaan purettu. Ei sielllä enää meno muusta noin lähellä keskustaa olevasta poikkea. Mieluummin asuisin itse siellä kuin jossain Jankassa.
Itse alunperin aioin ostaa talon tuolta rintsikka-alueelta, mutta Tamperehan on lakannut myymästä tontteja jo 1920-luvulla ensimmäisnä juuri Nekalassa, joten nuo on kaikki vuokratonttisia ja tontin vuokra on varsin korkea, joten jätin sen sitten sikseen ja ostin talon Koikkarista, joka ei rakentamisaikanaan vielä ollut Tamperetta, ja jossa siis on omatonttisia taloja.
Aika hulluun paikkaan on ystäväsi muuttanut. Toivottavasti pysyy hengissä ;)
Oon toki, se lausutaan uniikki-aluetta. Niin ainutlaatuista on elämä siinä paikassa.
Ei sitä nyt eliittialueeksi voi sanoa, mutta Nekalan taso on noussut ja siitä on tullut halutumpi. Sillä on yksi etu ja se on keskustan läheisyys. Nekalassa on paljon puisia pienkerrostaloja ja niissä edelleen asuu kaikenlaista porukkaa. Toisaalta olen käynyt joissain puutaloissa työni puolesta ja osa niistäkin on siistejä ja mummeleiden asuttamia. Asuntokanta on väljää ja matalaa. Olen varma, oikeastaan se on jo nähtävillä, että Nekalan arvo nousee voimakkaasti moniin muihin alueisiin verrattuna. Se on se sijainti, sijainti ja sijainti. Kun vaan saavat puliukot ja muut sieltä ulos.
ei siellä asui joskus pari vuotta sitten yksi vankikundi jonka tunsin on muutenkin ällö paikka en asuis
Pari vuotta sitten Nekala ykkönen Suomen rikollisuustilastoissa. Eli Suomen vaarallisin kaupunginosa tilastojen mukaan, olisko vielä ollut varsinkin henkirikoksissa.
Muotiala alkaa olla eliittialuetta, vaikuttaa varmaan Nekalan siistiytymiseenkin.