kuukuppisaippua, mistä saa?
Sain vihdoin hommattua. On huippu!
haluaisin vielä vinkin istutteko poistaessanne ja laittaessanne kuppia? ..oon kahesti puottanu pönttöön ku yrittäny laittaa sitä :D
Kommentit (10)
Sopivia pesunesteitä kuukupille on nämä: avecyd, lactacyd skin care, lacto plus ja hajustamaton lacto line. Itse käytän jälkimmäistä ja hyvin toimii.
3. vastaaja jatkaa, noita kolmea ensimmäistä saa apteekista ja lacto linea myydään isossa purkissa ihan tavallisessa ruokakaupassa. Löytyy sieltä shampoo-osastolta suihkusaippuoiden kohdalta. Sillä voi tosiaan herkkäihoinen pestä koko vartalon, sopii siis erityisen hyvin vaikkapa lapselle suihkugeelin tilalle :)
Siis apteekista saa, itse ostan Lactasyd-saippuaa, maksaa noin vitosen. Apteekeissa on myynnissä myös Luneten omaa saippuaa, mutta on periaatteessa samaa tavaraa kuin Lactasyd ja muistaakseeni kalliimpaa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 08:17"]
haluaisin vielä vinkin istutteko poistaessanne ja laittaessanne kuppia? ..oon kahesti puottanu pönttöön ku yrittäny laittaa sitä :D
[/quote]
Jos sitä Lunetten omaa saippuaa tarkoitat niin tosiaan vaikka Ruohonjuuresta saa. Minä pesen sillä käsisaippualla vaan mitä sattuu olemaan, ja hyvin on toiminut. En ollenkaan usko niitä juttuja että tarvisi jonkun erityisen saippuan. Se saippuahan huuhdotaan kuitenkin pois siitä kupista joten ihan sama mitä se on.
Mä en istuessa edes ylettyisi kuppiin, joten mun kupin poisto- ja asennusasento on seisoen, toinen jalka nostettuna wc-pytyn reunalle. Jos kuppi on mennyt syvemmälle kuten usein yöllä täytyy mennä lattialle kyykkyyn että yletyn siihen. Mutta muuten paitsi aamuisin yleensä seisoen vaihdan kupin.
[/quote]
HYI onpa hygieenista
[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 02:50"]
[/quote]
HYI onpa hygieenista
[/quote]
Niimpä.. Mut keitin toki sen sitten ja pesin huolella.. Tämä ehkä johtui siitä kun aluksi laitoin liukuvoidetta siihen helpottaakseni sen asentamista.. Jätin sen sitten pois ja huomasin että turha se on..
kiitos vastauksistanne!
Ap
Mä en käytä mitään saippuoita. Suihkuttelen Septidinillä ja keittelen vaan.
En todellakaan istu pöntöllä kuppia laittaessa tai pois ottaessa, hankalaahan se olisi. Sen sijaan seison kylppärin lattialla hieman jalkoja taivuttaen, en siis mitenkään kamalan kyyryssä, näin on helpointa minulle eikä kuppi tipu minnekään pönttöön edes vahingossa. Julkisissa vessoissa minun ei tarvitse kupin kanssa sählätä, koska minulle riittää tyhjennys 2 kertaa vuorokaudessa, eli siis teen sen lähes aina kotona, tietysti joskus kyläillessäkin mutta kyläpaikoissakin on kuitenkin normaalit vessat.
Poisottaessa istun pöntöllä, laittaessa olen mieluiten sängyllä makuuasennossa.
Ainakin Ruohonjuuri-nimisestä kaupasta saa sitä pesunestettä. Onkohan niillä verkkokauppakin?