Veli meni kihloihin. En osaa olla onnellinen saati onnitella.
Veli erosi pari vuotta sitten. Oikeastaan jätettiin kylmästi toisen miehen takia täysin yllättäen. Veli masentui, menetti työpaikkansa ja lopulta myös vuokra-asuntonsa. Seurusteli useiden naisten kanssa, suhteet loppuivat yhtä nopeasti kuin alkoivatkin.
En ole pysynyt laskuissa mukana kuinka monen naisen kanssa on seurustellut "vakavasti". Jokainen on ollut Se Oikea, Facebookissa on hehkutettu onnea ja vaihdettu statusta sinkusta seurustelusuhteeseen niin usein, etten ole enää reagoinut vaihdoksiin millään tavalla. Alkoi tympiä, kun onnitteli viidettä kertaa puolen vuoden sisällä näitä statusvaihdoksia.
Noh. Veli toi jouluna uusimman tyttöystävänsä näytille. Eronnut nainen, jolla lapsia. En tehnyt parempaa tuttavuutta, kun ajattelin, ettei tämäkään nyt montaa viikkoa kestä. Pari viikkoa joulun jälkeen veli kuitenkin ilmoitti muuttavansa tämän naisen luokse ja nyt kertoi menneensä kihloihin.
En osaa suhtautua tähän mitenkään järkevästi. Tähän mennessä ei ole kihlautunut kenenkään kanssa ja kihloihin meneminen on vakava asia veljelleni, se ei ole vain merkki vakavammasta seurustelusta, kuten monelle nykyään on. Voiko muka nyt tässä tilanteessa olla Se Oikea kyseessä, jonka kanssa jaksaa olla pari kuukautta pidempään? Mikä kiire oli muuttaa noin nopeasti yhteen ja mennä kihloihin? Ennestään täysin tuntemattoman ihmisen kanssa?
Varmasti veli vaistoaa, että olen varautunut. Isä ja äiti eivät ole sanoneet mitään, mutta näen kilometrin päähän, etteivät pidä tästä tilanteesta yhtään. Pelkäävät, että veli taas jää särkyneen sydämensä kanssa yksin ja jatkaa seuraavaan suhteeseen päätä pahkaa.
Mitä pitäisi tehdä? Olla onnellinen? Sanoa veljelle, mitä oikeasti ajattelen?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 09:27"]
"viidennellä kuulla" Kuka oikeasti käyttää tuollaisia 70-luvun sanontoja nykypäivänä?
Jaa. Minä olen kaikissa kolmessa raskaudessa puhunut näin. Olenko ihan kalkkis?? Olen 31v, lapset syntyneet 2002, 2004 ja 2006.
Miksi ei saisi sanoa viidennellä kuulla? Miten se sitten pitäisi sanoa!
Pitäiskö muka uskoa, että ap jauhaa täällä veljensä elämää vuosikaupalla? Eikö sulla ap ole ketään ystäviä tai muita joiden kanssa jankata tätä aihetta?
Onko se joku alkkis kun asuntokin meni?
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä taas.. ties kuinka mones päivitys aiheeseen.
En ole ollut veljeni kanssa tekemisissä aikoihin. Hänellä menee todella huonosti, muttei halua apua. Ei tietääkseni ole nyt missään parisuhteessa, mutta lapsia on tähän päivään mennessä viisi, joista ainuttakaan ei näe. Ei siksi, etteikö itse haluaisi, vaan naiset ovat pahimmillaan hakeneet lähestymiskieltoja veljelleni - eivät halua nähdä veljeäni. Näistä naisista kaksi on laittanut minulle viestin Facebookissa (mistä ihmeestä saaneet tietoonsa sukulaisuussuhteen?) ja kertoneet lapsista jotain ja laittaneet kuvia. En tiedä miksi. Haluaisivatko, että näillä lapsilla olisi meidän puolelta sukulaisia, mutteivät halua olla veljeni kanssa tekemisissä? En ole vastannut heille mitään. Minulle täysin tuntemattomia ihmisiä, joiden sotkuissa en halua olla missään tekemissä.
Voiko ihmistä (veljeäni) laittaa pakkohoitoon jotenkin? Aikuinen mies, mutta kylvää vain pahaa mieltä ja tuhoa ympäristöönsä ja saa aikaan näköjään vain yksinhuoltajaäitejä ja lisää riitaa.
Veli on kutsuttu jouluksi meille. Laitoin viestin Facebookissa. Ei ole vastannut. Vähän toivon, ettei tule.
ap
A) Joko veljesi on oikeasti väkivaltainen tms. ja siksi naiset ovat tehneet häneen selvän pesäeron, eivätkä halua lastenkaan olla hänen kanssaan tekemisissä. Siihen viittaa lähestymiskiellot. Jos niitä siis oikeasti on olemassa. Voihan ne olla veljesi mielikuvituksen tulostakin. Selittelyä sille miksi ei tapaa lapsiaan. Kyllä hän hauaisi, mutta ne ilkeät äidit ei anna. Tässä on nyt vaan vähän turhan monta ilkeää äitiä sattunut yhdelle miehelle. Vähän usko horjuu...
B) Veljesi ei itse halua olla lastensa kanssa tekemisissä. Siihen viittaa tuo kuvien sulle lähettely. Äidillä on ehkä pieni toive, että veljesi sukulaisten kautta saa lapselleen isän puolelta sukua ja jopa sen isän elämään. Kun te painostatte veljeä tapaamaan lasta.
On aika uskomatonta, että veljesi olis seurustellut viiden narsistinaisen kanssa jotka kaikki ihan ilman syytä katkaisisi välit ja kieltäisi tapaamiset. Pikemminkin tuo kertoo karua kieltä veljestäsi, todennäköisempää on että hän on se joka ottaa ja jättää, niin naisen kuin lapset.
Ap tässä taas.. ties kuinka mones päivitys aiheeseen.
En ole ollut veljeni kanssa tekemisissä aikoihin. Hänellä menee todella huonosti, muttei halua apua. Ei tietääkseni ole nyt missään parisuhteessa, mutta lapsia on tähän päivään mennessä viisi, joista ainuttakaan ei näe. Ei siksi, etteikö itse haluaisi, vaan naiset ovat pahimmillaan hakeneet lähestymiskieltoja veljelleni - eivät halua nähdä veljeäni. Näistä naisista kaksi on laittanut minulle viestin Facebookissa (mistä ihmeestä saaneet tietoonsa sukulaisuussuhteen?) ja kertoneet lapsista jotain ja laittaneet kuvia. En tiedä miksi. Haluaisivatko, että näillä lapsilla olisi meidän puolelta sukulaisia, mutteivät halua olla veljeni kanssa tekemisissä? En ole vastannut heille mitään. Minulle täysin tuntemattomia ihmisiä, joiden sotkuissa en halua olla missään tekemissä.
Voiko ihmistä (veljeäni) laittaa pakkohoitoon jotenkin? Aikuinen mies, mutta kylvää vain pahaa mieltä ja tuhoa ympäristöönsä ja saa aikaan näköjään vain yksinhuoltajaäitejä ja lisää riitaa.
Veli on kutsuttu jouluksi meille. Laitoin viestin Facebookissa. Ei ole vastannut. Vähän toivon, ettei tule.
ap