Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vastaat työhaastattelussa kun kysytään missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?

Vierailija
27.02.2019 |

Mitä vastaat työhaastattelussa kysymykseen missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihmiset, nyt ihan oikeesti! Ihan maalaisjärjellä tämän kysymyksen osalta voisi ajatella, että sinua pyydetään lukemaan tämä kysymys "missä näet itsesi työelämän osalta viiden vuoden kuluttua?" Valtaosaa työnantajista kun ei kiinnosta helvettiäkään se, mitä sinä vapaa-ajan tai muun elämän osaltasi suunnittelet. Niillä asioilla kun ei tee yhtään mitään silloin, kun sinä olet töissä.

Vierailija
42/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi kysymys on tarkoitettu työelämään liittyen, ts. millainen urakehitystoive sinulla on?  Aina, kun ihmiset alkaa höpisemään "remontoitu omakotitalo", "matkustelen", "Onnellinen arki", nakkaan saman tien ei-merkin paperille.

Haluatko esimerkiksi olla samassa työssä? Haluatko lisää vastuuta? Yleensä kehitystoiveisiin suhtaudutaan positiivisesti, mutta jos vaikkapa assistentti selittää, miten hän on ylentynyt tutkijaksi, ei hän välttämättä sovi työhön, jos kuvittelee liikoja.

Ja pahin vastaus on tuo "en tiedä" tai "mahdotonta nähdä sinne asti". Se kertoo vaan siitä, että et halua työtä, etkä kehittyä.

Ei, vaan tuo on ainut oikea vastaus jos kysytään missä NÄET itsesi viiden vuoden päästä. Ei kukaan sitä näe. Miksi kysymys pitää muotoilla noi kahjosti, kun voisi kysyä ihan normisti että missä haluaisit olla viiden vuoden päästä tai mitkä on tavoitteesi viiden vuoden päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti haudassa tällä päihdetaustalla.

Vierailija
44/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastasin viimeksi työhaastattelussa, että toivottavasti tässä työssä, mutta mikäli en tule valituksi, olen luultavasti opiskelemassa maisterivaihetta yliopistossa tähän omaan alaani liittyen. Tulin valituksi ja olen samassa työssä edelleen.