Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten helpottaa arkea, kun mies haraa kaikessa vastaan?

Vierailija
27.02.2019 |

Se tavallinen tarina eli ruuhkavuodet: lapsia, töitä, ikääntyvät vanhemmat, lemmikkejä, harrastuksia, ystäviä, yhdistyksiin liittyviä vastuita, pihanhoitoa, kesämökkiä jne jne. Eli aivan liian täysi, kiireinen ja väsyttävä arki. Olemme (siis mies ja minä) molemmat täystyöllistettyjä tästä arjesta ja uupuneita. Lepoaikaa on ne seitsemän yötuntia, jotka on pakko käyttää nukkumiseen (jos edes ylikuormittuneena mikään uni tulee), eli rentoutumishetkiä hereillä ollessa ei ole. Koko ajan joku asia on rästissä. Ja ainakin minä olen aivan loppu. Mieskin on, mutta hän ei myönnä sitä, sanoo että on melkein loppu mutta jaksaa vielä kun on pakko jaksaa. No minä en jaksa.

Olen sanonut, että arkeamme on pakko helpottaa ja vähentää jostain päästä hommia ja vastuita. Luopua osasta asioista täysin. Elää matalammalla elintasolla, jotta voi tehdä lyhyempää työpäivää jne. Olen ehdottanut kesämökin myymistä, mutta ei missään nimessä kuulemma käy, koska on hänen sukunsa perintömökki. Olen ehdottanut lemmikeistä luopumista, mutta ei ainakaan käy, kun ei niistä vaan voi luopua. Olen ehdottanut muuttamista kerrostaloon, jossa ei olisi sitten tuota pihaa hoidettavana, mutta se ei myöskään missään nimessä käy, koska mies ei suostu asumaan kerrostalossa. Ja näin jatkuu loputtomiin. Mistään ei voi luopua eikä mitään karsia. Vaikka vaadin asiaa kuinka. Kuitenkaan rahaa ei ole niin paljon, että voisi palkata jonkun siivooojan tms, koska talo ja mökki nielee rahaa. Miten helpottaa arkea, kun mies ei suostu luopumaan yhtään mistään? Se varmaan eroaisi minusta mieluummin kuin luopuisi noista saavutuksistaan (talo, perintömökki, erään yhdistyksen puheenjohtajuus). Mutta ei se ero niin paljon minun arkea kuitenkaan helpottaisi, enkä halua muutenkaan erota hänestä.

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko? Jep, elä tuon päätöksen kanssa äläkä luovuta.

Vierailija
2/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko? Jep, elä tuon päätöksen kanssa äläkä luovuta.

Minkä päätöksen? Luovuta missä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme elämää teillä. Meillä on aikaa maata sohvalla vaikka koko ilta. Kyseon valinnoista, senhän itsekin tiedät.

Et voi päättää miehen puolesta. Mitä voit itse tehdä oman jaksamisesi suhteen? Mitä voit itse lopettaa?

Joo, talo sitten ränsistyy, kukaan ei siivoa tms., mutta sellaista se on.

Vierailija
4/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy vähentää omia tehtäviäsi. Jätä pihanhoito vähemmälle, älä tee mökillä mitään. Jätä osa kotitöistä tekemättä. Eihän tuossa muuta voi tehdä. Erohan siitä loppujen lopuksi tulee ja sitten on pakko myydä talo ja mökki.

Vierailija
5/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä talosta ja mökistä velkaa? Meillä on talo ja mökki ja kaikenlaista muuta, mutta ei niistä itsestään juuri mitään kuluja tule. Pihassa ei ole juuri muuta pakollista hoitamista kuin nurmikon leikkuu ja sen verran lumitöitä talvella että siitä pääsee kulkemaan. Mökki pärjää itsekseen jos ei sinne halua mennä.

Vierailija
6/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme elämää teillä. Meillä on aikaa maata sohvalla vaikka koko ilta. Kyseon valinnoista, senhän itsekin tiedät.

Et voi päättää miehen puolesta. Mitä voit itse tehdä oman jaksamisesi suhteen? Mitä voit itse lopettaa?

Olen jo vähentänyt omaa osuuttani paljon, en tee siellä miehen perintömökillä enää mitään, kotona en siivoa niin usein vaan hyväksyn että välillä on sekaista, pihahommia en tee kuin aivan pakolliset eli kukkia ja muita ei tulevana kesänä meillä enää ole jne. Mutta tämän seurauksena on mieheni alkanut raataa vain enemmän ja enemmän, koska hän tekee sitten itse ne hommat, mitkä minä ennen tein ja mitkä olen lopettanut. Eli talomme ei ränsisty vaikka lopetin talohommat, koska mies tekee nyt sitten tuplasti. Odottelen tässä kai, että hän joutuu kohta jonnekin sairaalaan ja on sitten pakko lopettaa ja myydä talo. Ap 

Vierailija
7/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä talosta ja mökistä velkaa? Meillä on talo ja mökki ja kaikenlaista muuta, mutta ei niistä itsestään juuri mitään kuluja tule. Pihassa ei ole juuri muuta pakollista hoitamista kuin nurmikon leikkuu ja sen verran lumitöitä talvella että siitä pääsee kulkemaan. Mökki pärjää itsekseen jos ei sinne halua mennä.

Talosta on velkaa, mökistä ei. Mutta kyllä se mökki nielee rahaa, kun se on vanha ja huonokuntoinen ja mies on ottanut sydämen asiakseen kunnostaa sen sukunsa perinnön. Ap

Vierailija
8/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos uuvut, niin kyllä sinäkin osaat lopettaa suorittamisen. Sääli vain, jos sen tajuaminen tapahtuu vasta loppuunpalamisen yhteydessä.

Vierailija
9/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän siis tällä aloituksella kysyä neuvoja siihen, että miten saan miehen päähän taottua, että näin ei voi jatkua vaan useasta asiasta on aivan PAKKO luopua nyt. Ap

Vierailija
10/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vähentänyt omaa osuuttani paljon, en tee siellä miehen perintömökillä enää mitään, kotona en siivoa niin usein vaan hyväksyn että välillä on sekaista, pihahommia en tee kuin aivan pakolliset eli kukkia ja muita ei tulevana kesänä meillä enää ole jne. Mutta tämän seurauksena on mieheni alkanut raataa vain enemmän ja enemmän, koska hän tekee sitten itse ne hommat, mitkä minä ennen tein ja mitkä olen lopettanut. Eli talomme ei ränsisty vaikka lopetin talohommat, koska mies tekee nyt sitten tuplasti. Odottelen tässä kai, että hän joutuu kohta jonnekin sairaalaan ja on sitten pakko lopettaa ja myydä talo. Ap 

Kyse on miehesi valinnoista. Et voi niille mitään.

Vierailija
11/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa on kuitenkin maata av-palstalla...………..

Vierailija
12/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on miehesi valinnoista. Et voi niille mitään.

Niin onkin kyse hänen valinnoista, joihin en ole voinut vaikuttaa tällä vaatimisella näköjään mitään. Mutta koska olemme kuitenkin nyt tämä perhe tässä ja miehen valinnat vaikuttaa meidän perheeseen paljonkin, niin täytyyhän minun löytää jokin tapa saada hänet uskomaan, että näin ei voi enää jatkua. Ap

Vierailija
13/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaa on kuitenkin maata av-palstalla...………..

Makaamistako tämä on? Olen töissä ja yksin lounaalla. Ap

Vierailija
14/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeastaan kyse on siitä, että mies ei tottele sinua ja - kauhistus sentään - pärjää, vaikka sinä löysäilet.

Kokonaisuuden kannalta ero olisi paras ratkaisu,koska silloin mies voisi pitää talon ja mökin ja harrastuksensa, sinä voit muuttaa kerrostaloon.

Vierailija
15/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeastaan kyse on siitä, että mies ei tottele sinua ja - kauhistus sentään - pärjää, vaikka sinä löysäilet.

Kokonaisuuden kannalta ero olisi paras ratkaisu,koska silloin mies voisi pitää talon ja mökin ja harrastuksensa, sinä voit muuttaa kerrostaloon.

Vierailija
16/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ettei mies halua myydä mökkiä tai luopua lemmikeistä, muuttaa kerrostaloon..

Aika isoja pyyntöjä!

Mikset vain tee vähemmän kotitöitä, luovu joistain harrastuksista, ota rennommin lasten kanssa jne.

Meillä on neljä lasta, työt, lemmikkejä, iso talo eikä oikeasti IKINÄ kiire. Otetaan arki rennosti. Esim lasten harrastukset on mietitty niin, että kimppakyydit onnistuu, isommat kulkee bussilla. Viikolla ei siivota kummemmin. Välillä pyykkivuori on valtava, mutta mitä sitten??

Vierailija
17/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset pois (=yhdistykset pois), lapsille vastuu lemmikkien hoidosta, pihan ei ole pakko olla tiptop, siivota ei ole pakko joka viikko ja lapsetkin osaa siivota. Nurmikon leikkuu/lumityöt isommille lapsille? Työnjako uusiksi kotona. Mökillä ei ole pakko aina käydä, onko talvella pakko? Voisko mökkiä vuokrata viikonlopuiksi että saisitte lisärahaa esimerkiksi siivoojan tai ruohonleikkaajan palkkaamiseksi? Tee itse päätöksiä/muutoksia ja mieskin huomaa että arki sujuu vaikka ei joka paikassa olekaan koko ajan pätemässä.

Vierailija
18/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako tuntia päivässä ap viettää somessa ja kuinka monta tuntia päivässä ap katsoo salkkareita, temppareita ja muuta roskaa?

Vierailija
19/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän siis tällä aloituksella kysyä neuvoja siihen, että miten saan miehen päähän taottua, että näin ei voi jatkua vaan useasta asiasta on aivan PAKKO luopua nyt. Ap

Jos mies ei luovu mistään mutta on PAKKO, niin sun on luovuttava miehestä kaikkine hyveineen. Voi siinä niinkin käydä ellei muu auta.

Vierailija
20/161 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu omista extravastuistasi, kenelle ne yhdistyksen vastuut kuuluivat? Voit huolehtia ensisijassa omasta jaksamisestasi.

Miehen pitää taas havahtua itse, hän kuulistaa olevan suorittamiskierteessä nyt. Mökki kuulostaa ihan extravaivalta hänellä tuossa, mutta oma päätös häneltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi