Pelaavatko teidän lapsenne simssiä?
Jos pelaavat, niin minkä ikäisiä? Mitä saavat tehdä pelissä ja käytetäänkö teillä peliä opetustarkoituksiin?
Muita sääntöjä ja rajoja, mitä olette pelin sisällä asettaneet?
Kommentit (45)
Mietin vain... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simshän on hyvä peli. Siinä oppii, että koulut kannattaa käydä, koska silloin voi saada paremman työn, lapsia ei kannata hankkia liian nuorena eikä liian paljon, koska rahat eivät riitä, kun ei ole ehtinyt uralla pitemmälle vaan on jäänyt juoksupojaksi. Jos lapsia on liikaa ja niistä ei ehdi huolehtia eivätkä rahat riitä lastenhoitajaan, tulee sosiaalityöntekijä ja vie lapset. Siinä oppii, että ero aiheuttaa sydänsuruja jne. Ihan kehittävää tosielämän palasten hallitsemisen opettelua lapselle.
Olet minun mielestäni oikeassa. Sims-peli ei aiheuta lapsille mtn traumoja :D oon ite 15v tyttö ja vaikka en lapsia omistakkaan, enkä kasvatuksesta hirveästi tiedäkkään, ihmettelen yhtä asiaa. Ymmärrän et vanhemmat laittaa joillekki pienille lapsille rajoja tohon peliin mut "hahmot eivöt saa rakastua, eikä lapsi saa tehä homo tai lesbo pareja" :D ööö... WHAT?? Miks hahmot ei sais rakastuu? Vaik ne rakastais nii ei se meinaa et ne pelehtis jotenkin suuremmalla todennäköisyydellä. Lapsi itse päättää mitä pelissä tehdään. Ja tuo homo juttu. En ymmärrä miks esim. 11-vuotias lapsi ei sais tehä homo pareja... minusta se olisi omalla tavalla oikein hyväkin asia. :)) lapsi oppii sivistämään itseään ja tulee tietoiseksi minkälaisessa yhteiskunnassa kasvaa. Esim. Homous ei ole millään lailla paha asia... yhtä luonnollinen asia kuin heterot. Ja jos lapsi ERITYISESTI HALUAA tehdä homo parin, haluaa niille lapsia ja että ne rakastaa toisiaan niin miksi ei? Se on merkki siitä että lapsi hyväksyy asian ja että se homous on luonnollista eikä siitä tarvitse hyssytellä :33 anteeksi jos loukkasin jonkun av-mamman tunteita.
Ja lisäisin vielä et miks ihmees otatte pelin pois jos tapahtuu jotain "sopimatonta" esim ku joku sano ottavansa pelin pois jos näkee vauvan :D iha turhaa. Pienet lapset leikkii paljon kotii, äitejä ja että niillä on vauvoja... Lapsi voi saada sellaisen kuvan että vauvat on huono asia tai niitä ei saa tehdä... vauvasta huolehtiminen on minusta ok kasvatuksen kannalta.
No itse olen 12. Kaikki lisärit Sims 2, muutama Sims, Pari Sims 3 samoin Sims 4. On kyllä ollut hyvä peli kun jaksan pelata vieläkin. Aloitin kahdeksan-vuotiaana. Eikä Simssissä nyt ole paljoakaan kiellettäviä asioita. Tää pelehdintä tosiaan tapahtuu peiton alla eikä sitä voi nähdä joten tää peli ei opeta lapsellesi sellaista :)
Mä pelaan Sims 4:sta ja oon korkeakouluopiskelija, 27 vuotias. :D Mutta ei siinä kyllä mun mielestä mitään sellaista ole, että tulisi rajoja laittaa. Lapselle sellainen vähän "realistisempi" koti-leikki.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 08:22"]
15 v pelannut monta vuotta. Mitä tarkoitat että rajoitteita pelin sisällä? Saahan se pelissä tehdä mitä haluaa.
Saako esim. Laittaa siminsä hankkimaan lapsia, tehdä heistä homoseksuaaleja, miten talot sisustaa ja millaisia perheitä tekee yms.
Voi apua ei kai kukaan ajattele näin?
Olet minun mielestäni oikeassa. Sims-peli ei aiheuta lapsille mtn traumoja :D oon ite 15v tyttö ja vaikka en lapsia omistakkaan, enkä kasvatuksesta hirveästi tiedäkkään, ihmettelen yhtä asiaa. Ymmärrän et vanhemmat laittaa joillekki pienille lapsille rajoja tohon peliin mut "hahmot eivöt saa rakastua, eikä lapsi saa tehä homo tai lesbo pareja" :D ööö... WHAT?? Miks hahmot ei sais rakastuu? Vaik ne rakastais nii ei se meinaa et ne pelehtis jotenkin suuremmalla todennäköisyydellä. Lapsi itse päättää mitä pelissä tehdään. Ja tuo homo juttu. En ymmärrä miks esim. 11-vuotias lapsi ei sais tehä homo pareja... minusta se olisi omalla tavalla oikein hyväkin asia. :)) lapsi oppii sivistämään itseään ja tulee tietoiseksi minkälaisessa yhteiskunnassa kasvaa. Esim. Homous ei ole millään lailla paha asia... yhtä luonnollinen asia kuin heterot. Ja jos lapsi ERITYISESTI HALUAA tehdä homo parin, haluaa niille lapsia ja että ne rakastaa toisiaan niin miksi ei? Se on merkki siitä että lapsi hyväksyy asian ja että se homous on luonnollista eikä siitä tarvitse hyssytellä :33 anteeksi jos loukkasin jonkun av-mamman tunteita.