Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerätään tähän ketjuun TYÖPAIKKOJEN STEREOTYYPPISIÄ HAHMOJA! Minä aloitan:

Vierailija
27.02.2019 |

Juorukello - laulaa kaikkien kuulumiset ja tietää työpaikan sosiaalisen elämän kaikki käänteet Työmatkapyöräilijä - jauhaa kahvitauot pyöräilyn hienouksista ja jakaa neuvojaan muille Eväslehteilijä - linnoittautuu taukohuoneen nurkkaan eväsboksinsa ja sanomalehden taakse, jottei kukaan vain ottaisi kontaktia

Kommentit (2210)

Vierailija
1681/2210 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmille ja ehkä osaavammille kovasti kateellinen ihminen, jolla ei enää ole firmassa ylenemismahdollisuuksia, koska on jämähtänyt hoitamaan jotain toimistohommia (vastaa puhelimeen ja jakelee sisäistä postia) eikä äly kerta kaikkiaan riitä sen enempään.

Mulle sattui tuollainen siihen väliin 1990-1992, kun eräässä isossa organisaatiossa alettiin vetää piuhoja kaikille PC-verkkoa varten. Mulla riitti rahkeet, mutta tuolla toisella naisella ei. Ikäero n 15 vuotta. Hän oli siinä paikassa ollut 2-3 vuotta ennen minua.

Minä rupesin tekemään IT-hommia ja voi sitä kateuden ja halveksunnan määrää. Ei yhtään auttanut että yritin olla hänelle äärettömän ystävällinen enkä mitenkään kehuskellut uusilla taidoillani, kunhan tein 8 t työpäivää melko heikolla palkalla.

En usko, että tuo ihminen on ollut ainut sentyyppinen, kyllä kuului varmaan johonkin stereotypiaan.

Vierailija
1682/2210 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö, joka haluaa vain uudistamisen halusta rikkoa toimivat systeemit ja kieltää sähköpostit sekä verkkolevytallennuksen. Sen sijaan pitäisi ottaa käyttöön kymmenen erilaista some-pilvi-sovellusta ym. hömpötystä. Mitäs siitä, että ne uudet systeemit ovat täynnä bugeja, eivätkä edes ole tietoturvallisia.  (Ilmeisesti työn tuloksilla ei ole mitään väliä, kunhan on saatu tehdä uudistuksia.)

Hännystelijä, joka lähtee komppaamaan em. vouhakkeen jokaista uutta ideaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/2210 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen tätinainen jolle mikään asia ei ole hyvä. Aina löytyy nalkutuksen aihetta, oli se sitten säätila tai lähikaupan erikoisjuusto.

Vierailija
1684/2210 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SURFFAILIJA

Nuorehko mies henkilö jotka toimiston tädit kokevat komeaksi. Hänelle onnistunut työpäivä on sellainen, että on onnistunut välttämään työntekoa mahdollisimman paljon. Päivästä vähintään kolmasosa kuluu siihen, että hän kävelee erittäin hitaasti tupakkipaikalle, vetelee 2-3 röökiä ja hiippailee takaisin työpisteensä luo.

Yksi hänen projekteista, jossa tietoisesti pyritään luomaan itsestään positiivistä kuvaa, vaikka ei juuri mitään töitä teekkään, on ladella muille työntekijöille säännöllisesti kohteliasuuksia. Siinä kai pyritään siihen, että kehuja saanut henkilölle tulee hetkeksi hyvä mieli ja hän ei sitten ole tälle täysin hyödyttömälle surffailijalle vihainen ja kantele hänestä esimiehelle.

Surffailija on myös erittäin laskelmoiva siinä, että jos esimies sattuu tulemaan paikalle hän yhtäkkiä aktivoituu ja osaa hyvin näytellä tekevänsä työtä sen 15minuuttia. Mutta heti kun esimies poistuu ja hän huokaisee helpotuksesta ja hän palaa omaan flegmaattiseen olemukseensa.

Tykkää naurattaa täti-ihmisiä ja niiden kertomiseen kuluu myös iso osa työpäivästä. Surffailija ei kuitenkaan ole niin huumorin ystävä vaan enemmänkin hän haluaa liekittää tätien ihastusta häneen. Jopa osalle tädeistä hän heittää aika kaksimielisiä juttuja. Häntä tuskin tädit sinäänä kiinnostavat, mutta surffailija on oppinut kuinka pitää kaikki tyytäväisenä häneen.

Surffailijan yksi tavoitteista työpaikalla on elää muiden kustannuksella. Esimerkiksi juomalla muiden ostamat kahvit. Kun vaihtaa jatkuvasti kahvittelu porukkaa, toivoo surffailija, ettei kukaan huomaa ettei hän koskaan tuo työpaikalle kahvipakettia. Samaa pätee kahvimaitoihin ja muihin "löytöihin" taukotilan jääkaapista. Myös röökin pummaaminen ja rahan lainaaminen kuuluvat tietysti surffailijan vakio keinoihin.

Vierailija
1685/2210 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Superäiti, joka mainostaa äitiyttään ja jälkikasvuaan joka välissä, raahaa Emma-Sofian ja Veeti-Juliuksen töihin monta kertaa viikossa, ei keskustele mistään muusta. 

En ole ikinä nähnyt kenenkään tuovan lapsia työpaikoille työpäivän aikana? Yleensä lapset ovat päivähoidossa tai koulussa päivisin. Etätyöt korona-aikaan eri juttu, jos ei muuta voinut.

Olen useammankin eri tapauksen nähnyt tuovan lapsensa työpaikalle odottelemaan, että kohta lähdetään kauppaan tms. Lapset tapauksesta riippuen pieniä tai teinejä.

Vierailija
1686/2210 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eikä tämä itkettäjä lopeta ryöpytystään ennen kuin uhri todella purskahtaa itkuun ja häipyy paikalta.

Vierailija
1687/2210 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen laihduttaja. Koko ajan joku laihdutusdieetti päällä, mutt ei ole viimeisten vuosien aikana laihtunut yhtään. Mun lähin työkaveri on tällainen, nyt on ketolla. Keikalla pitää aina löytää joku ruokapaikka josta saa hänen senhetkiseen dieettiin sopivaa ruokaa. Ollaan ensihoitajia ambulanssissa.

Vierailija
1688/2210 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmelapsi.

Mies tai nainen, joka on suorittanut jonkin huippututkinnon ennätysajassa. Odottaa siksi, että hän saa myös huipputyöpaikan ihan kylmiltään, noin 25-vuotiaana. Tämä onnistuu siinä tapauksessa, että hän on pomon tuttavan jälkeläinen. Vanhemmat työntekijät suhtautuvat tietenkin nihkeästi ihmelapseen, joka syrjäyttää jonkun heistä. 

Moniosaaja.

Sukua ihmelapselle. Alle kolmikymppinen, hyvin koulutettu mies tai nainen, joka esittäytyy ensimmäisenä työpäivänään muille työntekijöille: "Mä olen Jussi Jantunen, moniosaaja". Häntä ei juurikaan nähdä työpaikalla, koska hän viettää suurimman osan ajasta erilaisissa koulutuksissa ym. kinkereillä.

Vierailija
1689/2210 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistorotat ne täällä ulisee ja arvostelee muita vaikka ovat itse pahimmasta päästä!

Häiriintynyttä porukkaa!

Vierailija
1690/2210 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesunkestävä narsisti: hymyilee maireasti, on olevinaan ystävällinen ja avulias, mutta odottaa kaiken aikaa työkaverin mokaavan, jotta pääsee rokottamaan kunnolla. Muistaa KAIKKI puhutut asiat vuosien varrelta ja käyttää muistamaansa aseena välittömästi tilaisuuden tullen. On armoton ja julma.

Vierailija
1691/2210 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan pelle,aina vitsailee ja on olevinaan hauska vaikka oikeasti samat jutut ärsyttää. Ja ihan koko ajan pitää päästä olemaan äänessä,sillai " hei hei hei, kuulkaa mulla on yks juttu joka on pakko kertoo" ja heko heko....ärsyttävää!!! 

Vierailija
1692/2210 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen hyräilijä. Iloluontoinen henkilö, joka hyräilee jatkuvasti, oli kyseessä sitten miten ällöttävä työtehtävä hyvänsä.

Vierailija
1693/2210 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisen alan miestyöntekijä, jonka ammattitaito ja työteho on hyvin alhainen, mutta saa suitsutusta pienenkin työtehtävän tekemisestä, koska on munat.

Vierailija
1694/2210 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selostaja, selostaa koko ajan sitä mitä itse teet. Tee noin, älä tee noin.

Vierailija
1695/2210 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakooja. Et tunnista työpaikan ulkopuolella. Töissä pukeutuu työvaatteisiin, tatuoinnit piilossa, hyvin vähän meikkiä, ja sulautuu massaan. Vapaalla esimerkiksi täysi gootti.

Vierailija
1696/2210 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesunkestävä narsisti: hymyilee maireasti, on olevinaan ystävällinen ja avulias, mutta odottaa kaiken aikaa työkaverin mokaavan, jotta pääsee rokottamaan kunnolla. Muistaa KAIKKI puhutut asiat vuosien varrelta ja käyttää muistamaansa aseena välittömästi tilaisuuden tullen. On armoton ja julma.

Samainen persoonahäiriöinen tyyppi muistaa valistaa myös työpaikalle tulevia uusia työntekijöitä sen-ja-sen 30 vuotta sitten tekemistä laskenta-ym. virheistä. Itse ei (muka) ole koskaan laskenut väärin, mutta menee täysin tolaltaan,  viikoiksi saikulle, kun hänen mokailustaan joku kehtaa huomauttaa.

Vierailija
1697/2210 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltaisen alan naispuolinen tekijä, joka nostaa itse itsensä pyhimykseksi ja pyrkyröi johtajaksi, koska on nainen. Muille naisille täys selkäänpuukottaja.

Vierailija
1698/2210 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäänpuukottaja. On mielin kielin kaikkien kanssa ja utelee aina kuulumiset ja näyttelee ystävää. Oikeasti ei ole ystävä kenenkään kanssa, vaan käyttää urkkimiaan tietoja toisten vahingoittamiseen. Todella kieroutunut ja muiden elämästä kateellinen tyyppi.

Vierailija
1699/2210 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkäänpuukottaja. On mielin kielin kaikkien kanssa ja utelee aina kuulumiset ja näyttelee ystävää. Oikeasti ei ole ystävä kenenkään kanssa, vaan käyttää urkkimiaan tietoja toisten vahingoittamiseen. Todella kieroutunut ja muiden elämästä kateellinen tyyppi.

Kyllä! Jouduin Yt:ssä lähtemään ja eräs työkaveri ei enää edes tervehtinyt. Olin muuttunut hyödyttömäksi.

Vierailija
1700/2210 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen oloinen 30v nainen joka ei aikuistu koskaan. Tietää olevinaan kaiken ja on kova huomauttamaan kaikesta, mutta näkyy selvästi että on vaan epävarma omasta osaamisestaan.