Kerätään tähän ketjuun TYÖPAIKKOJEN STEREOTYYPPISIÄ HAHMOJA! Minä aloitan:
Juorukello - laulaa kaikkien kuulumiset ja tietää työpaikan sosiaalisen elämän kaikki käänteet Työmatkapyöräilijä - jauhaa kahvitauot pyöräilyn hienouksista ja jakaa neuvojaan muille Eväslehteilijä - linnoittautuu taukohuoneen nurkkaan eväsboksinsa ja sanomalehden taakse, jottei kukaan vain ottaisi kontaktia
Kommentit (2231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sihteeri joka kiertää kaikissa hotelli-, ravintola- ja kokouspaikkaesittelyissä mihin kutsu tulee. Lähes joka viikko on puoli päivää aamupala- tai lounastilaisuuksissa paikoissa, joissa kävi juuri muutama kuukausi sitten edellisenä sesonkina, kun pitäähän nyt olla ajantasalla tarjonnasta. Sitten voikin taas valittaa miten ei ehdi työtehtäviä hoitaa kun on niin kiire.
Onko näitä reliikkejä vielä työelämässä? Meidän firmasta nämä laitettiin vuosia sitten pihalle. Kävivät aina "tarkastamassa" ja tutustumassa kaikki mahdolliset hotellit, majoituspaikat ja muut, että "tiedetään sopisiko meidän työntekijöille".
Sitten oli näitä työpaikan epävirallisia pareja, joiden piti yhdessä etukäteen käydä testaamassa hotelli tulevaa kokousta varten.
Nosto viikonlopun kunniaksi. Eihän kaikki omituisuudet vielä kai tulleet lueteltua?
"Jouko", porukan saituri, jonka kukaan ei ole koskaan nähnyt käyttävän OMAA rahaa mihinkään. Syö aina kaikkien muiden tuomia tarjoiluja, ei koskaan tuo itse mitään. Syntymäpäivinään ym. kun olisi korrektia tuoda vaikka pullaa kahvipöytään, ei ilmesty paikalle tai poistu huoneestaan koko päivänä.
Vkl-vuorolainen. Kyselee jatkuvasti, onko viikonloppuna ylitöitä ja laittaa nimensä ylityölistaan joka kerta kun sellainen ilmestyy. Seuraavalla viikolla duuniviikonlopun jälkeen saikuttaa pari kolme päivää ladaten akkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi, joka ei osallistu kahviporukkaan, mutta juo salaa kahvia, kun muut eivät ole kahvihuoneessa ja vie loput tuodut tarjottavat pullat/karkit kotiinsa työpäivän jälkeen, vaikkei koskaan itse tuo mitään tarjottavia. Paras oli tyyppi, joka vei päivän päätteeksi pulloissa repussaan juomaveden kotiinsa, ettei oma vesilasku kasva liian suureksi.
Ja tähän sopii lisäys, että tyyppi tuo roskapussinsa työpaikalle.
Lataa kaikki mahdolliset laitteet työpaikalla, jopa kännykän akkupankin jota sitten käyttää kotona. Täyttää ison, 1.5l vesipullon ennen kotiinlähtöä kun "työmatkalla niin janottaa" oikeasti käyttää kotona kahvinkeittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi, joka ei osallistu kahviporukkaan, mutta juo salaa kahvia, kun muut eivät ole kahvihuoneessa ja vie loput tuodut tarjottavat pullat/karkit kotiinsa työpäivän jälkeen, vaikkei koskaan itse tuo mitään tarjottavia. Paras oli tyyppi, joka vei päivän päätteeksi pulloissa repussaan juomaveden kotiinsa, ettei oma vesilasku kasva liian suureksi.
Ja tähän sopii lisäys, että tyyppi tuo roskapussinsa työpaikalle.
Lataa kaikki mahdolliset laitteet työpaikalla, jopa kännykän akkupankin jota sitten käyttää kotona. Täyttää ison, 1.5l vesipullon ennen kotiinlähtöä kun "työmatkalla niin janottaa" oikeasti käyttää kotona kahvinkeittoon.
Vie myös työpaikan päivän lehdet kotiinsa ja "lainaa" paristoja.
Vierailija kirjoitti:
Nosto viikonlopun kunniaksi. Eihän kaikki omituisuudet vielä kai tulleet lueteltua?
"Jouko", porukan saituri, jonka kukaan ei ole koskaan nähnyt käyttävän OMAA rahaa mihinkään. Syö aina kaikkien muiden tuomia tarjoiluja, ei koskaan tuo itse mitään. Syntymäpäivinään ym. kun olisi korrektia tuoda vaikka pullaa kahvipöytään, ei ilmesty paikalle tai poistu huoneestaan koko päivänä.
Meiltä löytyy tällainen. Joskus tuon piruuttani ison määrän pullaa, keksiä ym, melkein ilmaistahan peruspulla ym on. Oikein seuraan kun tää mies vetelee niitä 😁. Koskaan ei tuo itse.
On hauskoja huomioita ja moni osuu. Nyt päätän olla ensi viikolla töissä ihan hiljaa ja näkymätön. Onneksi erilaisuus on elämän suola - kai?
Vai olisko kiva jos kaikki olisivat samanlaisia? Ei syntyisi edes tällaista ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikan jälleenmyyjä: kantaa kahvihuoneeseen esitteitä kyselee joka välissä joko oot tilauksesi laittanut.
Meillä on dermosiltäti. Vieläkään en tiedä tuotteiden koostumusta jos harkitsee tilausta. Kuitenkin aika kalliita kun eivät ole suinkaan mitään hoitolatson tuotteita. Eli obko niiasä siliconia ym. Sitten varmaan tietää kun purkki on käsissä ja olet maksanut 30€ tuotteesta joka sisältikin siliconia.
Vierailija kirjoitti:
Hahaa! Meillä myös tällainen. Ja jos jotain tarjottavaa jää yli niin takuuvarmasti vie kotiinsa. Kerran meillä oli firman tarjoamat aamupuurot ja tämä tyyppi lappasi sitä muovikippoihin. Siis jäähtynyttä kaurapuuroa! Samoin söi kaikki nimikoimattomat eväät jääkaapista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikan jälleenmyyjä: kantaa kahvihuoneeseen esitteitä kyselee joka välissä joko oot tilauksesi laittanut.
Meillä on dermosiltäti. Vieläkään en tiedä tuotteiden koostumusta jos harkitsee tilausta. Kuitenkin aika kalliita kun eivät ole suinkaan mitään hoitolatson tuotteita. Eli obko niiasä siliconia ym. Sitten varmaan tietää kun purkki on käsissä ja olet maksanut 30€ tuotteesta joka sisältikin siliconia.
Dermosililla ei ole yhtään 30 euroa maksavaa tuotetta. Sisältöihin voit tutustua ihan itsekseni ja työpaikan kautta ei ole pakko tilata.
https://www.dermosil.fi
Terveisin,
Toimiston Dermosil-täti
Susinainen. Löytää uhrikseen työpaikan nuoren, hoikan ja ujon naisen, jota alkaa kiusata syyllistämällä, moralisoimalla ja piikittelemällä. On ennen kaikkea kateellinen. Lopulta nuori nainen muuttuu hiljaiseksi ja lakkaa meikkaamasta ja panostamasta ulkonäköönsä, mutta kun tämäkään ei auta, vaihtaa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tuo aloituksessa mainittu "Eväslehteilijä - linnoittautuu taukohuoneen nurkkaan eväsboksinsa ja sanomalehden taakse, jottei kukaan vain ottaisi kontaktia" :D Joskus tekisi mieli mennä toimiston lounasravintolaan syömään, jos siellä on jotain todella hyvää tarjolla, mutta yleensä jätän väliin koska siellä joutuu juttelemaan muiden kanssa eikä saa lukea kirjaa rauhassa :D
Minullakin on kirja mukana töissä, mukava lukea sitä taukojen aikaan. Minua ei kiinnosta pätkääkään työkavereiden jutut, sillä he ovat minua huomattavasti vanhempia ja jutut käsittelevät yleensä jotain koneita, urheilua ja muuta höpöhöpöä ja juoruilua.
Vierailija kirjoitti:
Urheiluhullu - yleensä keski-ikäinen mies, jonka työskentely katkeaa aina, kun on mahdollista seurata jotain urheilutapahtumaa olympialaisista taitouinnin EM-kisoihin
Usein tällaiset ovat itse harrastaneet liikuntaa viimeksi noin 40 vuotta sitten kun olivat koulussa.
Jyrääjä-kersantti
Pää takakenossa kulkeva, pullukka 155 cm:n naishenkilö, joka kompensoi lyhyyttään kulkemalla selkä tikkusuorassa ja määräilemällä muita kovaäänisesti. Kulta kiiltää merkkiasessoaarien yksityiskohdissa, meikkiä on naamariksi asti ja hiukset blondattu valkoisiksi käppyröiksi. Ilme ylimielinen, koska katsoo pitkin nenänvarttaan. Missä hän on, siellä muut saavat luvan totella, onhan hän, perhana sentään, juristi! Ongelma syntyy, kun häntä ei oteta tosissaan ja koeta johtajaksi, jollainen hän niin kovin haluaisi olla.
Himovegaani: Kulkee vain tekokuituvaatteissa, tuo työpaikan vessaan oman käsisaippuan joka on varmasti vegaani, jääkaappi täynnä omituisen näköisiä eväitä joita syö joka tauolla koska on nälkä koko ajan. Julistaa sanomaansa uusille työntekijöille, vanhojen antaa olla jo rauhassa. Saa migreenin jos tulet nahkatakissa töihin, turkissa ei uskalla tulla kukaan. Katsoo pitkään nahkakenkiäsi. Auto on liimattu täyteen pelasta maailma tarroja.
Mutta auta armias kun on tavallista täytekakkua tarjolla kun jollain synttärit niin ihan vähän voi maistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliseniili vanhus. Kuulo alentunut ja käyttää 1024-resoluutiota jättimäisellä näytöllä erottaakseen jotain. Mielestään työkykyinen eikä halua hakeutua sairaseläkkeelle, koska kotona yksin kököttäessään seinät kaatuvat jo viikonlopun aikana päälle.
On pulassa nykytekniikan kanssa ja saa hoidettavakseen enää lähinnä tehtäviä, jotka voi hoitaa tutulla ja turvallisella tavalla samoin kuin 40 vuoden ajan on tehty. Yleensä muuten harmiton, jolloin muut suhtautuvat vaikeuksiin säälinsekaisella myötätunnolla huokaillen.
Tullut perimätiedon mukaan taloon joskus Kekkosen presidenttikaudella. Asuu kahdestaan Arvin kanssa, josta mainitsee joskus lauseen kaksi. Uusilla kestää pari vuotta hoksata, että Arvi on kissa.
Hahahha mainio kuvaus :) !
[/quote]
Tullut perimätiedon mukaan taloon joskus Kekkosen presidenttikaudella. Asuu kahdestaan Arvin kanssa, josta mainitsee joskus lauseen kaksi. Uusilla kestää pari vuotta hoksata, että Arvi on kissa.[/quote]
Hahahha mainio kuvaus :) ![/quote]mulla oli tommonen työkaveri
Tämä on niin mun yksi entinen työkaveri. Sai aina mystisiä viruksia, joita ei yleensä kenelläkään muulla (aikuisella).