Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerätään tähän ketjuun TYÖPAIKKOJEN STEREOTYYPPISIÄ HAHMOJA! Minä aloitan:

Vierailija
27.02.2019 |

Juorukello - laulaa kaikkien kuulumiset ja tietää työpaikan sosiaalisen elämän kaikki käänteet Työmatkapyöräilijä - jauhaa kahvitauot pyöräilyn hienouksista ja jakaa neuvojaan muille Eväslehteilijä - linnoittautuu taukohuoneen nurkkaan eväsboksinsa ja sanomalehden taakse, jottei kukaan vain ottaisi kontaktia

Kommentit (2225)

Vierailija
621/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistaako joku mut? Mä olen joka paikassa samanlainen:

Osaa hommansa, tekee kaiken mitä pyydetään. Jos pyydetään jotain erikoista, osaa sen, ja jos ei osaa, selvittää miten tehdään. Neuvoo hommat muille ja saa kehuja opetus- ja perehdytystaidoistaan, pomoja myöten.  Sitten kun joku pääsee uralla eteenpäin, on se se tyyppi, jota itse olen neuvonut ja itse jatkan samoissa vanhoissa rutiinihommissa :(. 

Vierailija
622/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työnarkomaani DI joka ”haluaa hoitaa hommat pois alta” joita tulee koko ajan lisää. Tunnit +200h, saa saikkua maanantaina koko viikoksi flunssan takia ja tulee torstaina töihin kun ei ollut aamulla kuumetta. Luonnollisesti ei ole parisuhteessa, kun ketä kiinnostaa ihminen joka on +12h töissä joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abba kirjoitti:

Sisäilmahihhuli. Lietsoo järjetöntä kapinaa luulotautinsa kanssa ja vain sisäilmahihhulin masinoima hyvin pieni porukka kokee oireita.

Meillä töissä tämmöinen. Homepilvi leijuu pään päällä ja seuraa perässä minne ikinä menee.

Vierailija
624/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan nuuskahuuli aka nuuskakeisari. Nuorehko mieshenkilö, jolla on aina nuuskaa ja jolta muut ostavat nuuskansa, jota sitten usein töissäkin imuttelevat. Tekevät tilauksia tältä tyypiltä ja tämä tyyppi ostaa nuuskaa useilta nuuskaa myyviltä tutuiltaan ja diilaa sitten niitä työpaikalla.

Vierailija
625/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa hommansa, tekee kaiken mitä pyydetään. Jos pyydetään jotain erikoista, osaa sen, ja jos ei osaa, selvittää miten tehdään. Neuvoo hommat muille ja saa kehuja opetus- ja perehdytystaidoistaan, pomoja myöten.  Sitten kun joku pääsee uralla eteenpäin, on se se tyyppi, jota itse olen neuvonut ja itse jatkan samoissa vanhoissa rutiinihommissa :(. 

No mä oon tuollainen kanssa, paitsi että ei mulla ole mitään suuria urallaetenemishaaveita, joten ei haittaa katsoa vierestä jos toinen ylennetään vaativampiin tehtäviin. Oletko jutellut esimiehesi kanssa toiveistasi? Ei kannata odottaa että sulle tuodaan tarjottimella ylennys, se on harvinaista. Pitää itse pyytää uusia tehtäviä.

Vierailija
626/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostomarkkinoija. Tuo taukotiloihin näytille kaiken maailman lisäravinteita, kosmetiikkaa ja tilpehööriä sekä näitä koskevia kuvastoja. Tekee tuttavuutta lähinnä halutessaan kutsua sinut Tupperware- tai kynttiläkutsuille. Jos tämän lajin edustaja on äiti-ihminen, hän verkostomarkkinoi todennäköisesti lastenvaatteita ja -tarvikkeita.

(Terkkuja hoitoalalta!)

Vierailija
627/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappialkkis ilmoittautuu.

Hoidan työni aina, luonto ei anna periksi saikuttaa omista typeryyksistä. Osa töissä tietää kyllä, mutta ei mainitse sillä hoidan tosissaan hommani, ehkä morkkiksissa jopa paremmin kuin muuten. En suosittele tätä kenellekään.

Vierailija
628/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojatyöpaikkalainen, joka ei itse välttämättä edes tajua olevansa sellainen. Pahimmassa tapauksessa esittää jotain työnsankaria puheissaan, mutta teot ja tulokset puhuvat jotain ihan muuta.

Minulla on kokemusta sekä julkisen sektorin työpaikasta (töitä tehtiin paljon ahkerammin). Tämä on teollisuusfirma.

Tämän on rasittava laji. Meillä on eräs kohta eläkeikää lähentelevä määräaikainen mies, joka on nyt notkunut firmassa reilun vuoden. Mitään ei ole saanut aikaiseksi eikä hänellä ole mitään oikeaa hommaakaan, hän on täysin ylimääräinen. Ne vähät jutut mitä saa tehtäväksi, eivät ikinä valmistu, yhtä hommaa on viilattu nyt vuosi eikä loppua näy. Aikansa hän kuluttaa häiriköimällä muita ja jaarittelemalla 20 vuoden takaisista urasaavutuksistaan.

No mikäs siinä, mutta loppuviikosta alkaa aina huokailu, miten nyt on paukut lopussa ja ei meinaa enää jaksaa painaa. Esiintyy siis suurena työn sankarina ja yrittää vaikuttaa siltä, että tekisi kamalasti hommia. Ei ole selvinnyt, onko hän oikeasti mielestään kovinkin ahkera vai esittääkö vaan. Samalla muut painaa oikeasti niska limassa ja hommia vaan puskee lisää. Ja tämä yksi vaan siunailee työnsä raskautta.

Vierailija
629/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapallofaija. Kaupittelee poikiensa seuran hyväksi keksejä, sukkia, metrilakua ja vessapaperia. Harmiton tyyppi, koska ei paasaa myymisistään kuten nämä Tupperware-alovera-pesuaine-naiset vaan tuo vaan tilauslistan kahvihuoneeseen.

Vierailija
630/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtipoliisi. Ergonomiaintoilija, vetää taukojumppaa aina kun mahdollista, ja hosuu kepillään vahingossa kohti ohikulkijoita. Hyväntahtoinen ja innokas, useimmiten rasittava. Vannoo itujen syömisen ja inkiväärin nimeen. Juo vihreää teetä.

Vierailija
631/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylisosiaalinen raskas tyyppi.

Aikoinaan erittäin fyysistä parina suoritettavaa työtä tehdessä päädyin aina duuniin tällaisten kanssa.

Puhutaan jatkuvasti ihan mistä tahansa, juttua revitään vaikka puukauhasta jos tarve vaatii. Ja vaikuttaa siltä, että henkilö joutuu hirvittävän ahdistuksen riepomaksi, jos viettää hetkenkin hiljaa.

Olin sitten itse työpäivien jälkeen en ainoastaan fyysisesti vaan myös psyykkisesti erittäin rasittunut viikosta toiseen... Joo en ole se sosiaalisin ihminen, enkä omaa pakkomiellettä puhumiseen.

Vierailija
632/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan erittäin fyysistä parina suoritettavaa työtä tehdessä päädyin aina duuniin tällaisten kanssa.

Puhutaan jatkuvasti ihan mistä tahansa, juttua revitään vaikka puukauhasta jos tarve vaatii. Ja vaikuttaa siltä, että henkilö joutuu hirvittävän ahdistuksen riepomaksi, jos viettää hetkenkin hiljaa.

Olin sitten itse työpäivien jälkeen en ainoastaan fyysisesti vaan myös psyykkisesti erittäin rasittunut viikosta toiseen... Joo en ole se sosiaalisin ihminen, enkä omaa pakkomiellettä puhumiseen.

Tiedän useamman tyypin, jotka kaikesta päätellen eivät vain KESTÄ hiljaisuutta. Välttelen heitä kuin ruttoa. Siksi en ole varma mistä tämä johtuu, osan voi kyllä lukea näihin "tyhjiin tynnyreihin". Mikähän niissä omissa ajatuksissa on niin pelottavaa, ettei pysty hiljentymään hetkeksikään?

Vierailija
633/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän useamman tyypin, jotka kaikesta päätellen eivät vain KESTÄ hiljaisuutta. Välttelen heitä kuin ruttoa. Siksi en ole varma mistä tämä johtuu, osan voi kyllä lukea näihin "tyhjiin tynnyreihin". Mikähän niissä omissa ajatuksissa on niin pelottavaa, ettei pysty hiljentymään hetkeksikään?

Sitten jos tekeisiin väistämättä joutuu, eikä välitä olla jatkuvasti kommentoimassa tai nyökyttelemässä, menee osa näistä suulaista lähes paniikinomaiseen tilaan. Ehkä luulevat lakkaavansa olemasta jos joku ei jatkuvasti huomioi?

Vierailija
634/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintiörekkalesbo. Sellainen Olli Lindholmin näköinen, huumorintajuton keski-ikäinen siilitukka, jonka ainoa funktio työpaikalla on pilata maisema ja esittää taukohuoneessa närkästyvänsä meidän alfamiesten hauskoista pillujutuista. 

Vierailija
635/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikakkaaja. Tunnin sisään kahvitunnista menee vartin pituiselle vessatauolle, palattuaan sanoo "Menee pakki sekaisin kahvista mutta pakko juoda että jaksaa painaa töitä ."

Vierailija
636/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljainen hiiri. Et koskaan kuule hänen puhuvan mitään tai näyttäytyvän taukotiloissa. Välttelee katsekontaktia. 

Naurahdin pahemman kerran :D

T: taukonsa yksin pukuhuoneessa viettävä, vähäpuheinen hiirulainen

Vierailija
637/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaappialkkis ilmoittautuu.

Hoidan työni aina, luonto ei anna periksi saikuttaa omista typeryyksistä. Osa töissä tietää kyllä, mutta ei mainitse sillä hoidan tosissaan hommani, ehkä morkkiksissa jopa paremmin kuin muuten. En suosittele tätä kenellekään.

Itse olen vähän samanlainen. Illassa menee helposti 4-6 pinttiä, vaikka pitäisi jo aamu 7 olla töissä. Koskaan en myöhästy tai saikuta sen takia vaan työni hoidan kunnolla. Kyllähän se aamuisin monesti suuta kuivaa :D väkeviä tai viiniä tms en juo ollenkaan.

Vierailija
638/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet "Kuuluu Kalustoon-Karoliina" tai -Kalervo. Äärimmäisen tärkeä henkilö töiden sujuvuuden kannalta, mutta kukaan ei huomaa työpanostasi ennen kuin se puuttuu. Paikassa se ei silti näy.

Läheistä sukua Jeesusteippi-Jerelle, joka ratkaisee minkä tahansa käytännön ongelman tai korjaa vikaantuneen laitteen.

Vierailija
639/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka eivät hallitse avotilassa työskentelyä. Kailottavat omat ja työasiat todella isoon ääneen ja mieluiten jonkun kollegan työpisteen vierestä. Laulavat ja viheltelevät avotilassa. Sinänsä tässä ei kai olisi mitään ongelmaa, mutta meillä avotiloihin on jostakin syystä sijoitettu sekaisin niitä, joiden työ vaatii jatkuvaa kommunikointia kollegoiden kanssa ja niitä, joiden työ vaatii keskittymistä ja tarkkuutta, ts. aika hiljaista tilaa. Toisaalta eräässä toisessa avotilassa työpaikallani porukka kommunikoi keskenään erittäin hiljaisesti - käytetään viestisovelluksia ja puhutaan hiljaisella äänellä. Heillä on jo pitkä kokemus ryhmätilassa työskentelystä ja sen vaatimuksista.

Minä olin se avotilan "tarkkuutta vaativan työn tekijä" ja joskus meinasi hermostuttaa, kun nuo huutelijat tulivat siihen minun tuolini taakse hoitamaan moninaisia asioitaan. Onneksi sain jossakin vaiheessa vastamelukuulokkeet, ja myöhemmin pääsin pienempään työhuoneeseen, jossa on vain yksi huonekaveri, jonka työ on samankaltaista kuin minun.

Ne avotilan ihmiset olivat oikein mukavia, minulla ei ole mitään heitä vastaan, mutta työskentely oli aika mahdotonta siellä.

Olet kohdannut Avokonttorityypin! Hän rakastaa avokonttoria. Siellähän ollaan kuin ennen vanhaan, koko suku samassa tuvassa. Hahah, ja nauru raikaa. Onneksi se outo naapurin mummeli lähti jo pois, hah hah.

Ääri-ekstrovertti Avokonttorityyppi! Aivan mahtava muiden samanlaisten mielestä. Muut miettivät pillereitä, köyttä ja ikkunaa.

Vierailija
640/2225 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipinkapittelija. Aina kovakantaiset kengät että kuuluu miten MINÄ tulen täältä.

Voi tämä on kiva tyyppi, varsinkin esimiehenä. Kun kopina lähestyy, kaikki kohentavat ryhtiä, yskäisevät ja valmistautuvat antamaan tilanneraportin. Se kumipohjaisilla tennareilla hiipivä pomo on kammottava! Yhtäkkiä se on vain takanasi, ja olet tukehtua lounasleipään palsta auki selaimessa ja yskien selität pitäväsi taukoa kun on niin kiire. Pomon lähdettyä huomaat, että sinulla oli auki seksipalsta.