Mitä tekisit, jos kaikista töistä tulisi sama palkka?
Ja mitä teet nyt?
Itse voisin olla vaikkapa kirjailija. Olen it-alalla.
Kommentit (24)
Anteeksi, kirjoitin näemmä keskelle lainausta. Näin on meinannut käydä aiemminkin, kun tähän laatikkoon tulee tosi pitkiä välejä. Mutta tässä siis minun tekstini:
Ajattelepa, mitä mahdollisuuksia samapalkkaisuus avaisi. Kuinkahan paljon ihmisiä on tällä hetkellä tekemässä epätyydyttävää työtä, mutta he eivät voi vaihtaa alaa, koska työuran ja ikälisien takia elintaso laskisi liikaa. Alalle voisi olla innokkaita nuoria tekijöitä tulossa, mutta heille ei aukene paikkoja, koska nimenomaan palkaa jumittaa vanhemmat ihmiset sinne.
Systeemissähän voisi olla samat koulutusmahdollisuudet kuin nyt Suomessa. Tai, että saa hankkia 2 tutkintoa toisen asteen jälkeen. Tai, että saa opiskella yhteensä 10 vuotta toisen asteen jälkeen. Ei kai nuo opiskeluoikeudet samapalkkaisuuteen liity. Ja mua kiinnostaisi kuulla ne realistiset (eli, ne, joihin sopisi, selviäisi opiskeluista jne) ammatit, jotka ihmiset valitsisivat samapalkkatilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 12:32"]
No jos sitten se opiskeluaika olisi turvattu taloudellisesti, niin kyllä opiskelisin ja kehittäisin itseäni! Mutta olisiko pakko valmistua, sillä monikin ala kiinnostaa minua? Tahtoisin monta tutkintoa. :)
[/quote]
Oikeastihan tahdot vain pilkata pyrkimystä muuttaa asioita ja ymmärtää tahallasi (vai tyhmyyttäsikö?) asioita väärin.
[/quote]
En, haluan vain haastaa sen. Pidin opiskeluajasta ja tällä hetkellä lähes parinkymmenen työvuoden jälkeen haluaisin vaihtaa alaa ja hankkia uuden korkeakoulututkinnon, mutta en tiedä, pystyisinkö saamaan sitä valmiiksi.
Myös voisin olla kirjailija, mutta en usko saavani aikaan mitään myyvää ja hyviä arvosteluja saavaa teosta. :)
[/quote]
Samaa kuin nytkin, eli opettaisin erästä harvinaisempaa vierasta kieltä. Lisäksi kirjoittaisin kirjoja (mikä sekin on oikeasti työn alla;).
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 12:32"]
No jos sitten se opiskeluaika olisi turvattu taloudellisesti, niin kyllä opiskelisin ja kehittäisin itseäni! Mutta olisiko pakko valmistua, sillä monikin ala kiinnostaa minua? Tahtoisin monta tutkintoa. :)
[/quote]
Oikeastihan tahdot vain pilkata pyrkimystä muuttaa asioita ja ymmärtää tahallasi (vai tyhmyyttäsikö?) asioita väärin.
[/quote]
Ajattelepa, mitä mahdollisuuksia samapalkkaisuus avaisi. Kuinkahan paljon ihmisiä on tällä hetkellä tekemässä epätyydyttävää työtä, mutta he eivät voi vaihtaa alaa, koska työuran ja ikälisien takia elintaso laskisi liikaa. Alalle voisi olla innokkaita nuoria tekijöitä tulossa, mutta heille ei aukene paikkoja, koska nimenomaan palkaa jumittaa vanhemmat ihmiset sinne.
En, haluan vain haastaa sen. Pidin opiskeluajasta ja tällä hetkellä lähes parinkymmenen työvuoden jälkeen haluaisin vaihtaa alaa ja hankkia uuden korkeakoulututkinnon, mutta en tiedä, pystyisinkö saamaan sitä valmiiksi.
Myös voisin olla kirjailija, mutta en usko saavani aikaan mitään myyvää ja hyviä arvosteluja saavaa teosta. :)
[/quote]
[/quote]
Hei, nyt on laitettu lainaukseen "Vierailija 15.02.2013 klo 12:55" muuta kuin minun kirjoittamaa tekstiä.